Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Kulttuuri ja viihde > Matkalaiset
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
26.04.11, 23:49   #1 (linkki)
onko kokemuksia?
(Vierailija)

Norwegian Air lentää Suomesta

Huomasin että Hki-Vantaan kentällä oli monta kyseisen yhtiön konetta. Olen nähnyt sen telkkarimainoksenkin muutamaan otteeseen ja siksi kiinnostuin :)

Oletteko jo lentäneet Norwegianilla? Millaisia kokemuksia?
Entä aiotteko? Itse mietin lippujen buukkaamista sillä huomasin että lentävät suoraan Suomesta moneen suosikkipaikkaani

Suorat lennot - Tarjouslentoja lähtökaupungista Helsinki - Norwegian.com
  Vastaa viestiin
27.04.11, 08:35   #2 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Laskin muuten kurillani paljonko maksaisi kolmen hengen lennot norwegianilla Roomaan. Sain tulokseksi, että travellink. fi sivuston kautta ostettuna lento + hotelli 7 vuorokautta ja finnairin suorat lennot tulevat lennot itseasiassa lähes samaan hintaan tai jopa halvemmalla. Tämän katsoin kesäkuun kohdalta juhannuksen seuduilla. Itse asiassa vietän juhannuksen Roomassa tänä vuonna, jos vain ei mitän muutoksia tule ja travellink.fi sivuston kautta matkat tilattu.

Viimeinen muokkaaja Jx; 29.04.11 08:46.
  Vastaa viestiin
27.04.11, 09:36   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2006
Olen lentänyt monta kertaa Norwegianilla, en tosin Suomesta, ja kokemukset ovat ihan hyviä. Uudehkot, hyvät koneet, suorat lennot ja todella edullisia hintoja moniin kohteisiin. Ostan erittäin harvoin pakettimatkoja, yleensä lennot ja (tarvittaessa) hotellit erikseen.

Hyvää matkaa Jx! Itse taidan tulla Suomeen viettämään juhannusta, elleivät suunnitelmat muutu.
  Vastaa viestiin
27.04.11, 10:05   #4 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ulkoelli Näytä viesti
Olen lentänyt monta kertaa Norwegianilla, en tosin Suomesta, ja kokemukset ovat ihan hyviä. Uudehkot, hyvät koneet, suorat lennot ja todella edullisia hintoja moniin kohteisiin. Ostan erittäin harvoin pakettimatkoja, yleensä lennot ja (tarvittaessa) hotellit erikseen.

Hyvää matkaa Jx! Itse taidan tulla Suomeen viettämään juhannusta, elleivät suunnitelmat muutu.
Suomeen on kuulemma luvattu viileää alkukesää, joten kannattaa ottaa mukaan myös hieman lämpimiäkin vaatteita.

Ketjun aloittajan linkkiä katsellessani huomasin, että Suomesta nuo lennot eivät ole aina suoria ja joihinkin kaupunkeihin hinnat aivan kamalia. Kolmen hengen menopaluu esim. Alicanteen juhannuksen tienoilla olisi maksanut yli
1 000 euroa. Itse asiassa aika harva lento taitaa norwegianilla Helsingistä olla suora. Lontooseenkin Arlandan kautta.
  Vastaa viestiin
27.04.11, 11:34   #5 (linkki)
angloelli kirjautumatta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti
Suomeen on kuulemma luvattu viileää alkukesää, joten kannattaa ottaa mukaan myös hieman lämpimiäkin vaatteita.

Ketjun aloittajan linkkiä katsellessani huomasin, että Suomesta nuo lennot eivät ole aina suoria ja joihinkin kaupunkeihin hinnat aivan kamalia. Kolmen hengen menopaluu esim. Alicanteen juhannuksen tienoilla olisi maksanut yli
1 000 euroa. Itse asiassa aika harva lento taitaa norwegianilla Helsingistä olla suora. Lontooseenkin Arlandan kautta.

Norwegian lentaa suoraan Lontoosta Helsinkiin. Itse varailin kesan lentoja pari viikkoa sitten ja Norwegian tarjosi meno-paluuta Gatwickista Helsinkiin heina-elokuulle 92 puntaan eli hieman yli sataan euroon. Samaan aikaan tuli sahkopostiin tarjous British Airwaysilta koko lailla samaan hintaan, joten valitsimme sen, koska lentoajoissa oli enemman valinnan varaa.

Alkuperaiseen kysymykseen sen verran, etta itse en ole lentanyt Norwegianilla, mutta tuttavien kokemukset ovat positiivisia.
  Vastaa viestiin
27.04.11, 11:40   #6 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja angloelli kirjautumatta Näytä viesti
Norwegian lentaa suoraan Lontoosta Helsinkiin. Itse varailin kesan lentoja pari viikkoa sitten ja Norwegian tarjosi meno-paluuta Gatwickista Helsinkiin heina-elokuulle 92 puntaan eli hieman yli sataan euroon. Samaan aikaan tuli sahkopostiin tarjous British Airwaysilta koko lailla samaan hintaan, joten valitsimme sen, koska lentoajoissa oli enemman valinnan varaa.

Alkuperaiseen kysymykseen sen verran, etta itse en ole lentanyt Norwegianilla, mutta tuttavien kokemukset ovat positiivisia.
Katsoisitko tuota ketjun aloittajan linkkiä mitä siellä sanotaan, kun minulle se sitten näytti väärin tai oliko siellä sekä suoria, että välilaskullisia riippuen lähtöajoista. Outoahan olisi, että toinen suunta olisi välilaskullinen ja toinen suora samalla firmalla.

No nyt löysin minäkin yhden suoran eli se Suomesta klo 16.00 jälkee lähtevä on suora. Ehkä siksi en sitä huomannut, kun katselin vain itselleni parhaiten sopivia aikoja vaikka vaan huvikseni katselin. Meno Helsingistä kalliimpaa kuin tulo Lontoosta.
  Vastaa viestiin
27.04.11, 12:14   #7 (linkki)
ihan ok
(Vierailija)

Huhtikuun alussa lento Rovaniemeltä Helsinkiin 44 euroa.

Finnarin hinta oli yli 300 euroa.
  Vastaa viestiin
28.04.11, 20:02   #8 (linkki)
matkaaja1
(Vierailija)

Lainaus:

Tuohan on yleistä kaikilla lentoyhtiöillä, hinnat ovat myös alkaen hintoja eikö koko konetta lähes ilmaiseksi voi myydä, se ei kannata.
Eli tottuneet matkaajat tietävät kyllä tuonkin. Ei 3 henk. Alicanteen tur o. retur ole kallis edes.
  Vastaa viestiin
28.04.11, 20:06   #9 (linkki)
Adalmiinan helmi
(Vierailija)

Huhtikuussa 2 edestakaista lentoa Norwegianilla, työmatka Osloon ja oma matka Ouluun. pitäiskö niissä olla jotain häikkää, en ymmärrä?
  Vastaa viestiin
28.04.11, 20:08   #10 (linkki)
onko?
(Vierailija)

Lainaus:
Laskin muuten kurillani paljonko maksaisi kolmen hengen lennot norwegianilla Roomaan. Sain tulokseksi, että travellink. fi sivuston kautta ostettuna lento + hotelli 7 vuorokautta ja finnairin suorat lennot tulevat lennot itseasiassa lähes samaan hintaan tai jopa halvemmalla. Tämän katsoin kesäkuun kohdalta juhannuksen seuduilla. Itse asiassa vietän juhannuksen Roomassa tänä vuonna, jos vain ei mitän muutoksia tule ja travellin.fi sivuston kautta matkat tilattu.

Tuo kummallinen travellin.fi on varmaan travellink, ruotsalainen nettifirma, tuttu minulle.
  Vastaa viestiin

29.04.11, 08:45   #11 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matkaaja1 Näytä viesti
Tuohan on yleistä kaikilla lentoyhtiöillä, hinnat ovat myös alkaen hintoja eikö koko konetta lähes ilmaiseksi voi myydä, se ei kannata.
Eli tottuneet matkaajat tietävät kyllä tuonkin. Ei 3 henk. Alicanteen tur o. retur ole kallis edes.
Minusta tuo on kallis, mutta vertailukohtani onkin 3 henkeä lennot + hotelli Roomassa juhannuksen aikaan alle 1 400 euroa Travellinkin kautta.
  Vastaa viestiin
29.04.11, 09:19   #12 (linkki)
Roomaan mekin
(Vierailija)

Lainaus:
Minusta tuo on kallis, mutta vertailukohtani onkin 3 henkeä lennot + hotelli Roomassa juhannuksen aikaan alle 1 400 euroa Travellinkin kautta.

Minusta sinun matkasi puolestaan on halpa. Montako yötä olette, minkätasoinen ja missä hotellinne sijaitsee? Minä olen varannut elokuulle kolmen yön hotellimajoituksen Roomaan kahdelle ja pelkästään se maksaa noin 600 euroa. Sen päälle tietysti lennot, joita en ole vielä varannut.

Kolmen sukupolven matkako teille on tulossa?
  Vastaa viestiin
29.04.11, 09:44   #13 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Roomaan mekin Näytä viesti
Minusta sinun matkasi puolestaan on halpa. Montako yötä olette, minkätasoinen ja missä hotellinne sijaitsee? Minä olen varannut elokuulle kolmen yön hotellimajoituksen Roomaan kahdelle ja pelkästään se maksaa noin 600 euroa. Sen päälle tietysti lennot, joita en ole vielä varannut.

Kolmen sukupolven matkako teille on tulossa?
Matka on tiistaista tiistaihin eli 7 yötä. Lapseni pääseen Roomaan saman ikäisenä kuin minä aikoinaan pääsin sillä erolla, että minulla tuo oli ensimmäinen varsinainen ulkomaan matka (jos Tuhkholmaa ei mukaan lasketa) ja samoin se oli kolmannelle lähtijällekin, joten paljon jäi näkemättä kokemattomuuden vuoksi. Hotelli on aika kaukana keskustasta, mutta tärkeintä meille oli, että ylipäätään pääsemme reissuun ja vielä suorat Finnairin lennot (kahdella reissuun lähtiällä Finnair plus kortit). Hauskaa matkaa teillekin sitten elokuussa. Elokuussa siellä taitaa olla yhtä helteistä kuin heinäkuussa. (Ensimminen käyntini siellä ajoittui juuri heinäkuulle ja siksi on hyvä, että nyt pääsemme sinnne kesäkuussa). Vastaus viimeiseen kysymykseesi on kyllä.
  Vastaa viestiin
29.04.11, 10:10   #14 (linkki)
No jaa
(Vierailija)

Jos olisit tutkaillut asiaa vielä hiukan tarkemmin, niin halvemmallakin olisit päässyt. Otetaan esim. maanantai-maanantai samaan ajankohtaan Norwegianilla (suora lento) = 600 € ja hyvä 3 tähden hotelli runsaalla aamiaisella ja kotitekoisilla leivonnaisilla booking.comista alle 600 € (ja monta muutakin).

Mitä Finnairin pisteisiin tulee, niin ne ovat nykyään yhtä tyhjän kanssa. Saat reissusta reilu 1000 pistettä, ellet busineksessa lennä ja vastaavasti taas alle 20 000 pisteen et lennä minnekään edes kotimaassa. ja pisteet vanhenevat Eli aika monta matkaa saat lentää...ja pisteethän vanhentuvat aika nopeasti.
  Vastaa viestiin
29.04.11, 10:24   #15 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja No jaa Näytä viesti
Jos olisit tutkaillut asiaa vielä hiukan tarkemmin, niin halvemmallakin olisit päässyt. Otetaan esim. maanantai-maanantai samaan ajankohtaan Norwegianilla (suora lento) = 600 € ja hyvä 3 tähden hotelli runsaalla aamiaisella ja kotitekoisilla leivonnaisilla booking.comista alle 600 € (ja monta muutakin).

Mitä Finnairin pisteisiin tulee, niin ne ovat nykyään yhtä tyhjän kanssa. Saat reissusta reilu 1000 pistettä, ellet busineksessa lennä ja vastaavasti taas alle 20 000 pisteen et lennä minnekään edes kotimaassa. ja pisteet vanhenevat Eli aika monta matkaa saat lentää...ja pisteethän vanhentuvat aika nopeasti.
No lasten pisteet(junior +) vanhenevat vasta 18 + viisi jälkeen, ja pojallani on yli 10 00 pistettä jo koossa. Tarkkaa määrää en muista, kun eivät ole pitkään aikaan lähettäneet infoa. Itselläni ei ole paljoakaan pisteitä enää (oli lähes 10 000), mutta ostin niillä jokin vuosi Finskipäivä.

Olisiko tuolta booking.com sivustolta saanut tilattua lennot + hotellin? Enpä usko, kun tuolta travellinki sivustolta tilattiin molemmat samalla varauksella. Taitaa tulla kallis (meihin verrattuna) tuolle elokuussa Roomaan lähtijälle, kun lentoja ei ole vielä varannut.
Kävin booking.com sivulla enkä löytänyt lentokentän Fiumicino kohdasta yhtään alle 600 euron huonetta kolmelle.
  Vastaa viestiin
29.04.11, 10:42   #16 (linkki)
No jaa,
(Vierailija)

Lainaus:
No lasten pisteet(junior +) vanhenevat vasta 18 + viisi jälkeen, ja pojallani on yli 10 00 pistettä jo koossa. Tarkkaa määrää en muista, kun eivät ole pitkään aikaan lähettäneet infoa. Itselläni ei ole paljoakaan pisteitä enää (oli lähes 10 000), mutta ostin niillä jokin vuosi Finskipäivä.

Olisiko tuolta booking.com sivustolta saanut tilattua lennot + hotellin? Enpä usko, kun tuolta travellinki sivustolta tilattiin molemmat samalla varauksella. Taitaa tulla kallis (meihin verrattuna) tuolle elokuussa Roomaan lähtijälle, kun lentoja ei ole vielä varannut.
Kävin booking.com sivulla enkä löytänyt lentokentän Fiumicino kohdasta yhtään alle 600 euron huonetta kolmelle.
Miksi ihmeessä haluat asua lentokentän lähellä? Ylimääräistä melua? Rauhalliselta esikaupunkialueelta olisit saanut alle 600 € hotellin yhtä pitkän matkan päästä keskustasta (tai lähempänä keskustaa). Ja miksi kriteerinä on varata kaikki yhdeltä sivustolta? Jos yhdistelemällä pääsee parempaan /halvempaan lopputulokseen?
  Vastaa viestiin
29.04.11, 10:48   #17 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja No jaa, Näytä viesti
Miksi ihmeessä haluat asua lentokentän lähellä? Ylimääräistä melua? Rauhalliselta esikaupunkialueelta olisit saanut alle 600 € hotellin yhtä pitkän matkan päästä keskustasta (tai lähempänä keskustaa). Ja miksi kriteerinä on varata kaikki yhdeltä sivustolta? Jos yhdistelemällä pääsee parempaan /halvempaan lopputulokseen?
Emme asu lentokentän lähellä (Fiumicino, jonne lennämme) vaan itse asiassa lentokentältä on matkaa hotellille aika paljon eli hotelli on reilut 10 km keskustasta.
  Vastaa viestiin
29.04.11, 10:54   #18 (linkki)
No jaa,
(Vierailija)

Neuvot tulevat sinulle joka tapauksessa liian myöhään, mutta ehkä ensi kerralla... Ja käyttämällä hotellivaraussivustoja pystyt tekemään monipuolisia hakuja erilaisilla kriteereillä (hinta, tähtiluokitus, etäisyys kohteesta jne.). Eikä tuo booking.con suinkaan ole ainoa sivu. Monta kertaa esim. wonderlandhotels.com-sivutya löytää vielä parempia. Ja sitten vielä monilla hotelleilla on hintatakuu, eli jos löydät miltä tahansa sivulta halvemman hinnan smaan aikaan, voit varata huoneen suoraan hotellista samalla hinnalla.
  Vastaa viestiin
29.04.11, 10:58   #19 (linkki)
Jännä juttu
(Vierailija)

Kirjoitin sinulle pitkän sepustuksen, jossa neuvoin erilaisia sivustoja ja niiden käyttöä ihan vaan vastaisuuden varalle, jos halvempia matkoja haluat, mutta sain bumerangin, että viesti on tallennettu ja ylläpidon pitää se tarkistaa. Miksiköhän? Eikö webbiosoitteita saa antaa?
  Vastaa viestiin
29.04.11, 11:02   #20 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä juttu Näytä viesti
Kirjoitin sinulle pitkän sepustuksen, jossa neuvoin erilaisia sivustoja ja niiden käyttöä ihan vaan vastaisuuden varalle, jos halvempia matkoja haluat, mutta sain bumerangin, että viesti on tallennettu ja ylläpidon pitää se tarkistaa. Miksiköhän? Eikö webbiosoitteita saa antaa?
Näin käy joskus, kun rekisteröitymättä palstalle kirjoitat. Kun minä olen rekisteröitynyt tänne ei minulle tuollaista koskaan tule vastaan. Ei nyt pitää lopettaa hää lähetytys aikaa tuossa tuokiossa. Eli viime vuoden vuoden lomien viimeinen päivä kuluu häitä katsellessa.
  Vastaa viestiin

29.04.11, 11:13   #21 (linkki)
Jännä juttu
(Vierailija)

Äh, en jaksa rekisteröityä. Hauskaa "hääpäivää", taidanpa itsekin vilkaista tv:n suuntaan.
  Vastaa viestiin
02.05.11, 10:33   #22 (linkki)
keskustahotelli
(Vierailija)

Lainaus:
Emme asu lentokentän lähellä (Fiumicino, jonne lennämme) vaan itse asiassa lentokentältä on matkaa hotellille aika paljon eli hotelli on reilut 10 km keskustasta.

Jokainen tietysti tavallaan, mutta en haluaisi vähiä lomapäiviä käyttää jatkuvaan matkustamiseen. 10 km taksilla maksaa maltaita, bussit ja metrot ovat tietysti halvempia, mutta kyllä siinä päivät kuluvat, kun noin pitkää matkaa kulkee edestakaisin. Minä haluan majapaikkani mahdollisimman hyvältä paikalta, jotta voi päivälläkin käydä välillä vaihtamassa vaatteita, lepäämässä tai viedä välillä ostoksia hotelliin.
  Vastaa viestiin
02.05.11, 10:41   #23 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keskustahotelli Näytä viesti
Jokainen tietysti tavallaan, mutta en haluaisi vähiä lomapäiviä käyttää jatkuvaan matkustamiseen. 10 km taksilla maksaa maltaita, bussit ja metrot ovat tietysti halvempia, mutta kyllä siinä päivät kuluvat, kun noin pitkää matkaa kulkee edestakaisin. Minä haluan majapaikkani mahdollisimman hyvältä paikalta, jotta voi päivälläkin käydä välillä vaihtamassa vaatteita, lepäämässä tai viedä välillä ostoksia hotelliin.
Hotellista keskustaan (Termini) pääsee yhdellä kulkuvälineellä. Taksilla emme ole edes harkinneet matkustaa. Kentältä hotellille, hotellilta hakevat maksua vastaan ja sen olenkin jo järjestänyt. Kauempana asumisessa on se hyvä puoli, että näkee miten tavalliset Roomalaiset asuvat.
  Vastaa viestiin
02.05.11, 11:01   #24 (linkki)
keskustahotelli
(Vierailija)

Lainaus:
Hotellista keskustaan (Termini) pääsee yhdellä kulkuvälineellä. Taksilla emme ole edes harkinneet matkustaa. Kentältä hotellille, hotellilta hakevat maksua vastaan ja sen olenkin jo järjestänyt. Kauempana asumisessa on se hyvä puoli, että näkee miten tavalliset Roomalaiset asuvat.

Sen miten tavalliset roomalaiset asuvat, voi nähdä myös keskustahotellissa asuva. Kyllähän sitä sieltäkin päin voi liikkua maaseudulle tai eri kaupunginosiin. En kuitenkaan voi kuvitella tuota päivittäistä reissaamista, ei sovi minulle.

Sen tavallisten roomalaisten asumisen vuoksiko valitsit hotellin noin kaukaa?
  Vastaa viestiin
02.05.11, 12:28   #25 (linkki)

Käyttäjän ode58 avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Etelä-Suomi
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keskustahotelli Näytä viesti

Paitsi että nuo suurkaupungit tuppaavat olemaan sellaisia, että asuit missä hyvänsä, on jotain kulkuneuvoja käytettävä. Ei ne nähtävyydet ja parhaat ravintolat kaikki siinä ydinkeskustassa ole.
  Vastaa viestiin