Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kulttuuri ja viihde > Matkalaiset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.02.12, 14:26   #26 (linkki)
Jooh!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niin no Näytä viesti
sulla on vain economyhyn mahis, ymmärretään, mitä sitten? Kaikilla ei ole siitä kokemusta.
Vai onko economy joku ravintola tai baari Kärsämäellä?

Ja sulla taas ei ole varaa edes economyyn. Tervemenoa mäkkäriin, jos rahat riittää edes sinne.

Tosiasia on, että edes firmat eivät enää lennätä työntekijöitään busineksessa, ellei kyseessä ole mannertenväliset lennot, jolloin perille päästyä on oltava heti työkunnossa. Harvemmin edes johtajat enää lentävät busineksessa Euroopan sisäisillä lennoilla. Economy Extrasssa kylä, koska matka-aikoja on voitava vaihtaa. Tietäisit, jos joskus lentäisit.

Terveisin asioista jotain tietävä...
  Vastaa viestiin
09.02.12, 09:24   #27 (linkki)
paljon
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja No voi jee! Näytä viesti
Ja hinnat sen kun nousee kun valinnanvara pienenee. On Suomi kyllä sellainen periferia, ettei pääse kohta enää minnekään...Pitää siirtyä halpalentoyhtiöiden käyttäjäksi tai muuttaa pois.

Lentoyhtiöissä on valinnan varaa eli ei ne lopu. Mutta SASilla on hyviä yteyksiä Kööpenhaminan kautta eli yhdellä vaihdolla pääsee kätevästi "vaikka minne", vaihtoihin ei ole kulunut liikaa aikaa. Lisäksi SAS jatkaa siis Kööpenhaminasta eteenpäin eli voi tsekata matkatavaransa perille saakka kun on sama yhtiö. Miten sitten Blue1 laajentaa reviiriään, en tiedä, mutta oletan ettei SAS:n reittien kaltaista hyvää kirjoa tule.
Lufthansa on hyvä yhtiö, samoin yhdellä vaihdolla selviää ja jos on hyvä onni, saa hyvät aikataulut.
Halpalentoyhtiöitä en ole vielä koskaan joutunut käyttämään, siinähän tulee jo turvallisuuskin mukaan kuvioon.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 17:36   #28 (linkki)
Tätä ihmettelen myös
(Vierailija)

Siis ei voi tietää mitä milloinkin saa.
Vaikka kuinka kyttäisitte niitä lentoyhtiöiden sivuja vierailla kielillä :-D

Vähän aikaa sitten olin Finnairin kotimaanlennolla, ja siellä annettiin kahvi/tee/vesi ja täytetty reissumiesleipä. Toisella hieman pidemmällä saman yhtiön reittilennolla sain vain kahvin.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 17:37   #29 (linkki)
Onpa lapsellista!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Liina Näytä viesti
Aloitus oli niin epämääräinen ettei siihen voi vastata eikä tarvikaan kun ap ei ole edes minnekään menossa. Moni nykyihminen on sen verran ylipainoinen, ettei kannattaisi koko aikaa syödä, vaan olla syömättä.

Eli vihjailet että aloittaja on köyhä jos ei matkusta, ja ylipainoinen?
  Vastaa viestiin
09.02.12, 17:39   #30 (linkki)
ja vielä
(Vierailija)

^ Mistä tuo Liina edes tietää vaikka ap. kirjoittaja olisi lähdössä maailmanympärysmatkalle?
Kateuksissaan panettelee TAAS.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 19:34   #31 (linkki)
Tille
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paljon Näytä viesti
Lentoyhtiöissä on valinnan varaa eli ei ne lopu.

....

Halpalentoyhtiöitä en ole vielä koskaan joutunut käyttämään, siinähän tulee jo turvallisuuskin mukaan kuvioon.
Aina vaan vähenee vaihtoehdot kuitenkin, nyt on kohta Finnairkin poissa pelistä muualle kuin Aasiaan lähtiessä. Näin, jos siis ns. nykyaikaiset yhtiöt ei maailmankuvaan sovi vaan perinteinen pitää olla.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 20:26   #32 (linkki)
yksi riskitekijä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti
Useimmiten aikuisiän diabetes kyllä tulee perinnöllisenä eikä suinkaan sellaiselle, jolla on ylipainoa tai edes koskaan ylipainoa ollutkaan. Oma äitini on hyvä esimerkki ihmisestä jolla ei ole ylipainoa koskaan ollut, mutta niin vain iski aikuisiän eli kakkostyypin diabetes.

Luepa tarkemmin diabeteksen syyt. Aikuisiän diabetes on nimenomaan elintapasairaus, jonka yhtenä - siis vain yhtenä - riskitekijänä on perinnöllisyys. Jos diabetes on molemmilla vanhemmilla, todennäköisyys sairastua on jotain 50 prosentin luokkaa. Siihen voi vaikuttaa elintavoillaan - eli terveellisellä ruokavaliolla (runsaasti kasviksia, vähän huonoja hiilihydraatteja jne) sekä liikunnalla. Ylipaino on riskitekijä kuten myös keskivartalossa oleva rasva (ei tarvitse olla painoindeksin mukaan ylipainoinen, että' vyötärönympärys on riskirajan eli naisilla 80 sentin yläpuolella). Tiedän kokemuksesta, että elintavoilla voi vaikuttaa. Minun molemmilla vanhemmillani on kakkostyyppi ja sisaruksista kahdella (meitä on kaikkiaan viisi). Me kolme joilla ei ole, olemme kaikki hyvin liikunnallisia ja suht hoikkia (minä jouduin pudottamaan painoani vähän, mutta se kannatti).
  Vastaa viestiin
12.02.12, 18:24   #33 (linkki)
edelliselle
(Vierailija)

poikkeus vahvistaa säännön.
Mulla on aikuisiän diabetes vaikka olen lievästi alipainoinen ollut koko ikäni. Pituus 168 cm, paino nippanappa 49 kg. Vyötärön ympärystä ei ole koskaan sokerihoita Olen täysin läpipasko ihminen. Kun syön jotain, istun 15 minsan päästä vessassa.

Vanhemmillani ei ole diabetestä, sisaruksillani ei ole diabetestä.
Makeasta en ole koskaan elämässäni tykännyt, enkä esim. vehnästä tehdystä leivästä. Karkkia tai pullaa olen syönyt viimeksi varmaan 15 vuotiaana. Olen nyt 36 ja diabetes todettiin 28 vuotiaana. Olen aina ollut huono syömään. Olen syönyt kasviksia ja kolme omppua päivässä. En syö makkaroita enkä juustoa, en käytä maitotuotteita koska maha menee kuralle, kalaa syön nykyään 2-3 krt viikossa, lihaa 2 krt viikossa. En syö makaroneja, en pastaa enkä perunoita. Porkkanoita kylläkin pari per päivä. En ole ikinä syönyt kananmunien keltuiaisia, keitetyn kananmunan valkuaisia syön kyllä.
Suolaa en käytä oikeastaan koskaan ruuanlaitossa, vain tuoreita yrttejä.
Kasvispainotteisesta ruokavaliostani huolimatta kolesteroliarvoni ovat aina olleet korkea

Otan päivässä monivitamiini+ kalkkitabletin varmuuden vuoksi.
Alkoholia en ole koskaan käyttänyt.

Mulla ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla myöskään uniapneaa. Mutta onpahan vaan sekin.

Joten eiköhän jätetä se toisten tohtorointi sikseen.
Sinä et voi tietää JX:n äidin diabeteksen syitä yhtään sen enempää kuin minäkään sitä mistä olen nuo molemmat sairaudet itseeni saanut.
  Vastaa viestiin
12.02.12, 19:35   #34 (linkki)
Onko
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja edelliselle Näytä viesti
poikkeus vahvistaa säännön.
Mulla on aikuisiän diabetes vaikka olen lievästi alipainoinen ollut koko ikäni. Pituus 168 cm, paino nippanappa 49 kg. Vyötärön ympärystä ei ole koskaan sokerihoita Olen täysin läpipasko ihminen. Kun syön jotain, istun 15 minsan päästä vessassa.

Vanhemmillani ei ole diabetestä, sisaruksillani ei ole diabetestä.
Makeasta en ole koskaan elämässäni tykännyt, enkä esim. vehnästä tehdystä leivästä. Karkkia tai pullaa olen syönyt viimeksi varmaan 15 vuotiaana. Olen nyt 36 ja diabetes todettiin 28 vuotiaana. Olen aina ollut huono syömään. Olen syönyt kasviksia ja kolme omppua päivässä. En syö makkaroita enkä juustoa, en käytä maitotuotteita koska maha menee kuralle, kalaa syön nykyään 2-3 krt viikossa, lihaa 2 krt viikossa. En syö makaroneja, en pastaa enkä perunoita. Porkkanoita kylläkin pari per päivä. En ole ikinä syönyt kananmunien keltuiaisia, keitetyn kananmunan valkuaisia syön kyllä.
Suolaa en käytä oikeastaan koskaan ruuanlaitossa, vain tuoreita yrttejä.
Kasvispainotteisesta ruokavaliostani huolimatta kolesteroliarvoni ovat aina olleet korkea

Otan päivässä monivitamiini+ kalkkitabletin varmuuden vuoksi.
Alkoholia en ole koskaan käyttänyt.

Mulla ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla myöskään uniapneaa. Mutta onpahan vaan sekin.

Joten eiköhän jätetä se toisten tohtorointi sikseen.
Sinä et voi tietää JX:n äidin diabeteksen syitä yhtään sen enempää kuin minäkään sitä mistä olen nuo molemmat sairaudet itseeni saanut.

Diabeteksesi siis kakkostyypin diabetes vai kenties ykköstyypin, jonka vain olet saanut aikuisena? Siinä kun on vissi ero. Entä onko muut oireesi tutkittu laktoosi-intoleranssin ja keliakan varalta?
  Vastaa viestiin
12.02.12, 23:19   #35 (linkki)
not following
(Vierailija)

miten ellien matkalaiset-osaston lentokonetarjoilusta päädyttiin ellien klinikka-osaston sairauksiin?
  Vastaa viestiin
13.02.12, 08:04   #36 (linkki)
edelliselle
(Vierailija)

minäkään en ymmärrä miten täällä sairauksiin taas kerran takerruttiin ja syömiseen.
Vastaan kuitenkin mulle esitettyihin kyssäreihin.
Kyllä mulla on nimenomaan II-tyypin diabetes lääkäreiden mukaan. Eikä ole keliakiaa eikä latoosi-intoleranssia.
Voisin juoda prosessoimatonta maitoa, mutta en meijerissä käsiteltyä, "raakamaito"on minusta kertakaikkisen ällöttävää ja pahaa, joten en juo sitäkään.
  Vastaa viestiin
17.02.12, 22:35   #37 (linkki)
ulkosuometar
(Vierailija)

On tämä kyllä uskomaton palsta. Täynnä koulu- ja työpaikkakiusaajia, joilla ei näköjään ole mitään muuta tekemistä elämässään kuin käydä täällä rätkyttämässä haöpisyhtiöistä ja ecnomysta ja ruuan puputtamisesta.

Hävetkää ja opiskelkaa vähän kansainvälistä käytöstä, kun nyt kerran matkustavinanne olette.
  Vastaa viestiin
18.02.12, 08:49   #38 (linkki)
Elmo49
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ulkosuometar Näytä viesti
On tämä kyllä uskomaton palsta. Täynnä koulu- ja työpaikkakiusaajia, joilla ei näköjään ole mitään muuta tekemistä elämässään kuin käydä täällä rätkyttämässä haöpisyhtiöistä ja ecnomysta ja ruuan puputtamisesta.

Hävetkää ja opiskelkaa vähän kansainvälistä käytöstä, kun nyt kerran matkustavinanne olette.
Kyllä tosiaan, taas tehdään kärpäsestä härkänen. Jos joku sairauden tai muun syyn takia tarvitsee jonkun määrätyn välipalan hän varmaan ottaa mukaansa. Luulisi että jokainen ymmärtää että lentokoneessa on rajoitetut tilat eikä ruokavalikoimaa voi olla kuten ravintolassa.
  Vastaa viestiin
18.02.12, 11:33   #39 (linkki)
Tsiisus tätä touhua!
(Vierailija)

Kai täällä nyt kannattaa kysyä tällaista oikeasti matkustavilta ihmisiltä, kun eihän sinne koneeseenkaan saa roudata mitään ylimääräistä nestemäistä kuten jogurttia!

Jotkut vaan tulevat tänne haukkumaan muita tunteakseen olevansa parempia edes hetken ajan, tai pätemään tyhjällä tiedolla vain koska eivät itse pääse koskaan mihinkään.
  Vastaa viestiin
25.03.12, 02:21   #40 (linkki)
Se riippuu
(Vierailija)

Lentoyhtiöiden tarjoomukset vaihtelevat, joten aina kannattaa katsoa erikseen firman omilta sivuilta onko ruokatarjoilua ja kuuluuko se lennon hintaan. Nyrkkisääntönä voi pitää että lyhyillä parin tunnin lennoilla ei kannata odottaa muuta kuin mehua ja kahvia, ja pidemmillä on yleensä ruokaa saatavana, joko lentoon kuuluvana tai maksua vastaan. Halpalentofirmat laskuttavat järjestään, ja jotkut isommatkin, charter lennoilla taitavat lähes kaikki maksattaa ruoasta. Sen sijaan isojen firmojen mannertenvälisillä reittilennoilla ateriat kuuluvat useimmiten vielä lennon hintaan economyluokassakin.

Esimerkkinä voisin mainita kaksi lentoani pohjois-Amerikasta Suomeen viime vuonna. Icelandairilla ruokaa ja juomaa oli saatavana erillista maksua vastaan, matkalla lennon vaihto Keflavikissa. KLMn suoralla lennolla Amsterdamiin sen sijaan ruokaa ja juomaa tarjoiltiin tämän tästä, ja tarjottavaa oli lämpimästä ruuasta salaattiin ja aina jäätelöön saakka! Ja tämä kaikki ilman erillistä maksua, economyluokassa. Myös viini ja olut kuuluivat ilmaiseen tarjoiluun. Lentojen hinnassa ei tainnut eroa olla kuin muutama kymppi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku