Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kulttuuri ja viihde > Matkalaiset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.02.12, 16:59   #1 (linkki)
ulkomaillehaluun
(Vierailija)

Lämmin ja halpa?

Tarkoitus olisi lähteä jossain vaiheessa vuotta ulkomaille mieheni ja 16-vuotiaan tyttöni kanssa. Rahaa ei kumminkaan ole mitenkään ökypaljon, joten ehdotelkaas LÄMPIMIÄ ja halpoja matkakohteita?
  Vastaa viestiin

08.02.12, 18:59   #2 (linkki)
halpa ja lämmin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ulkomaillehaluun Näytä viesti
Tarkoitus olisi lähteä jossain vaiheessa vuotta ulkomaille mieheni ja 16-vuotiaan tyttöni kanssa. Rahaa ei kumminkaan ole mitenkään ökypaljon, joten ehdotelkaas LÄMPIMIÄ ja halpoja matkakohteita?

Egypti.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 13:23   #3 (linkki)
Lämmin
(Vierailija)

No kesällähän on lämmin ihan kotimaassakin, ainakin jos pari viime vuotta näyttää mallia tälle kesälle. Riippuu siis siitä, mihin vuodenaikaan sitä lämmintä kaipaa. Turkkiin pääsee aika edullisesti, mutta vasta toukokuussa siellä alkaa varmasti olemaan lämmintä. Heinäkuussa liikaakin. Jos on mahdollista ottaa äkkilähtö, voi edullisesti päästä pidemmällekin.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 14:03   #4 (linkki)
what?
(Vierailija)

Lainaus:

Mitä tarkoittaa tuo jossakin vaiheessa vuotta? Talvi-ja kesäkohteet ovat eri puolilla maailmaa ja se vaikuttaa hintoihin.
Hyvä ja halpa.... sitä ei ole, luonnehdinta lämmin ja halpa on aika outo. Auotte siis maata altaalla vai teettekö jotain muutakin?
Kanarialle pääsee kyllä aika edullisesti kun ottaa ns. viimehetken reissun.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 14:45   #5 (linkki)
N52
(Vierailija)

Miten niin lämmin ja halpa on outo vaatimus?

Jos on menossa huhti-toukokuussa tai syys-lokakuussa, Turkki, Bulgaria, Kreikan saaret on ok. Myös tietysti Espanja ja Portugal mutta eivät ole välttämättä niin edullisia. Talvella lämpimin + halvin on Egypti ja Kanaria. Heinä-elokuussa on Välimeren rannoilla ainakin minulle liian kuuma ja silloin on Suomessa monta kertaa ihan tarpeeksi kuumaa.

Tosiaan jos on mahdollista ottaa äkkilähtö (eli lähteä parin viikon varoitusajalla), saa hyvinkin matkan alle puoleen normaalista hinnasta.
  Vastaa viestiin
10.02.12, 08:51   #6 (linkki)
mistä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja N52 Näytä viesti

Jos on menossa huhti-toukokuussa tai syys-lokakuussa, Turkki, Bulgaria, Kreikan saaret on ok. Myös tietysti Espanja ja Portugal mutta eivät ole välttämättä niin edullisia. Talvella lämpimin + halvin on Egypti ja Kanaria. Heinä-elokuussa on Välimeren rannoilla ainakin minulle liian kuuma ja silloin on Suomessa monta kertaa ihan tarpeeksi kuumaa.

Tosiaan jos on mahdollista ottaa äkkilähtö (eli lähteä parin viikon varoitusajalla), saa hyvinkin matkan alle puoleen normaalista hinnasta.

vuodenajasta on kyse, sehän merkkaa kohteen valinnassa? Ei kait nyt Turkkiin kukaan talvella mene tai Bulkkikseen vaikka siellä onkin halpaa.
Egypti on epämiellyttävä, epävakaa maa myös, samoin monet Pohjois-Afrikan maat.
  Vastaa viestiin
10.02.12, 10:54   #7 (linkki)
On joo!
(Vierailija)

Ai kun on ihania nämä "matkailevat", jotka pelkäävät mennä milloin minnekin...

Minä olen olut Egyptissä ihan puhtaasti rentouttavalla aurinkolomalla ja kyllä oli ihanaa! Viiden tähden hotelli Sharm el Sheikissä, upea uima-allasalue, kirkas meri vieressä ja aivan mahtavat snorklausmahdollisuudet. Golfkenttäkin muistaakseni vieressä. All inclusive ja hyvä ruoka, tarjoilijat kiertelivät allasalueella kyselemässä, mitä voisivat tuoda. Hieronta auringon lämmittäessä ja aaltojen loiskiessa puoli-ilmaista...
Silloinkin oli epävakaa tilanne mm. Kairossa, mutta esim. Sharm el Sheikissä ei huomannut mitään poikkeavaa (eikä huomaa nytkään).

Espanjassakin voit joutua mellakoinnin tuiskeeseen, isot joukot valtaavat välillä kadut taloudellisen tilanteen vuoksi... Se ei pelaa, joka pelkää, sanotaan. Eikä näköjään matkustakaan:)
  Vastaa viestiin
10.02.12, 13:16   #8 (linkki)
sharm el
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On joo! Näytä viesti
Ai kun on ihania nämä "matkailevat", jotka pelkäävät mennä milloin minnekin...

Minä olen olut Egyptissä ihan puhtaasti rentouttavalla aurinkolomalla ja kyllä oli ihanaa! Viiden tähden hotelli Sharm el Sheikissä, upea uima-allasalue, kirkas meri vieressä ja aivan mahtavat snorklausmahdollisuudet. Golfkenttäkin muistaakseni vieressä. All inclusive ja hyvä ruoka, tarjoilijat kiertelivät allasalueella kyselemässä, mitä voisivat tuoda. Hieronta auringon lämmittäessä ja aaltojen loiskiessa puoli-ilmaista...
Silloinkin oli epävakaa tilanne mm. Kairossa, mutta esim. Sharm el Sheikissä ei huomannut mitään poikkeavaa (eikä huomaa nytkään).

Espanjassakin voit joutua mellakoinnin tuiskeeseen, isot joukot valtaavat välillä kadut taloudellisen tilanteen vuoksi... Se ei pelaa, joka pelkää, sanotaan. Eikä näköjään matkustakaan:)

shejkiin tehdään hyökkäys, kertoi joku sikäläinen. Eli rauhallistahan siellä on ja tietysti hyökkäävät paikkoihin joissa on (tyhmiä) turisteja. Eli sellaista on tulossa, sinne vaan joku joka makaa rannalla .....ja ottaa hierontaa..... hmmm.... onhan se mukavaa kun ei kotimaassa mitään saa...
Mutta nyt oli perhe lähdössä.
Espanjaan ei ole ollut vaarassa tulla sotaa ja vähiten Kanarian saarille.
  Vastaa viestiin
10.02.12, 13:20   #9 (linkki)
On joo!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sharm el Näytä viesti
shejkiin tehdään hyökkäys, kertoi joku sikäläinen. Eli rauhallistahan siellä on ja tietysti hyökkäävät paikkoihin joissa on (tyhmiä) turisteja. Eli sellaista on tulossa, sinne vaan joku joka makaa rannalla .....ja ottaa hierontaa..... hmmm.... onhan se mukavaa kun ei kotimaassa mitään saa...
Mutta nyt oli perhe lähdössä.
Espanjaan ei ole ollut vaarassa tulla sotaa ja vähiten Kanarian saarille.

Niinkauan kuin UM ei aseta matkustusrajoituksia en näe mitään syytä olla menemättä.
  Vastaa viestiin
24.02.12, 12:53   #10 (linkki)
lkljlöj
(Vierailija)

lämmin ja halpa

Lainaus:

Itse,monien kokeilujen kautta olen päätynyt Thaimaahan. Olemme olleet siellä kesällä, talvella, syksyllä ja keväällä. Siellä on aina lämmin ja aina halpaa. Ottakaa jo nyt halvat lennot jostain netin lentopalvelusta, nyt niitä saa halvimmillaan.

Euroopassa on Euroopan hinnat, meni mihin vaan = kallista.

Kanarialla on aina illat kylmiä, eikä siellä päivälläkään välttämättä mitään hellettä ole, jos sattuu huono tuuri.

Suomen kesistä on turha puhua, että täällä on lämmin. Ainakaan minulle ei riitä se 25 astetta. Lämmin tarkoittaa sitä että lämpötila alkaa 3:lla. Suomessa jos kesällä on 25 tai alle mulla on vielä pikkusukat kengissä. No tunnetusti oon ns. vilukissa.
  Vastaa viestiin
24.02.12, 13:20   #11 (linkki)
sorry vaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lkljlöj Näytä viesti
Itse,monien kokeilujen kautta olen päätynyt Thaimaahan. Olemme olleet siellä kesällä, talvella, syksyllä ja keväällä. Siellä on aina lämmin ja aina halpaa. Ottakaa jo nyt halvat lennot jostain netin lentopalvelusta, nyt niitä saa halvimmillaan.

Kanarialla on aina illat kylmiä, eikä siellä päivälläkään välttämättä mitään hellettä ole, jos sattuu huono tuuri.

Suomen kesistä on turha puhua, että täällä on lämmin. Ainakaan minulle ei riitä se 25 astetta. Lämmin tarkoittaa sitä että lämpötila alkaa 3:lla. Suomessa jos kesällä on 25 tai alle mulla on vielä pikkusukat kengissä. No tunnetusti oon ns. vilukissa.

mutta taikkulassa on omat ongelamsan ja niitähän siellä riittää. Ei se matka sinne aina sikahalpa ole. hyvää köyhistelylomaa vaan! halvalla ei saa hyvää.
  Vastaa viestiin
24.02.12, 13:21   #12 (linkki)
killeliskokkelis
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lkljlöj Näytä viesti

taikuissa sataa kesällä eli h...en pöksytkin kastuu.
  Vastaa viestiin
24.02.12, 13:23   #13 (linkki)
en nyt
(Vierailija)

Lainaus:

millaista eli millä hinnalla ap haluaa lomansa saada, mutta maat turkki, bulkkis ja kreikka ovat kyllä niitä jonne ei kannata mennä. Syitä ei kannata paljoa miettiä kun ne ymmärtää.
Portugalissa on edullista mutta laadukasta, kaikin puolin mukavaa.
  Vastaa viestiin
24.02.12, 13:24   #14 (linkki)
suomalainenko
(Vierailija)

Lainaus:

kesällä rantalomalla Suomeen? Absudia jo ajatuksena.
  Vastaa viestiin
24.02.12, 15:14   #15 (linkki)
makuasia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainenko Näytä viesti
kesällä rantalomalla Suomeen? Absudia jo ajatuksena.
Suomen kesä on niin lyhyt, valoisa, raikas ja kaunis, etten tuhlaisi sitä missään muualla. Järvenrannalla on ihana viettää lomaa. Etelä-Euroopassa on liian kuumaa ja kuivaa minulle, ei siellä jaksa tehdä mitään. Nuorempana kyllä jaksoin vain maata rannalla mutta enää en.

Syys-loka-marraskuu on sitten hyvä aika lähteä ulkomaille lämpimään kun täällä alkaa syksy pimetä.

Turkki ja Kreikka ovat ihan yhtä laadukkaita matkailumaita kuin Portugali, halvempia vain. Bulgariassa en ole koskaan käynyt eli siitä en osaa sanoa mitään.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku