| |  | |
07.05.12, 10:41
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Baltian halki
Tulossa laiva-bussimatka Viron ja Latvian halki Liettuaan, Vilnaan.
Vastaavanlaisesta reissusta ei ole kokemusta, vain lentomatkasta ko. kaupunkiin.
Ilmeni ettei bussissa ole opasta, bussinkuljettaja = opas.
Hieman mietityttää millaista mahtaa tuollaisilla reissuilla olla eli onko paljon omista pulloista nauttivia ihmisiä. Matka kestää aika pitkään, on jokunen pysähdys mutta ei varsinaisia nähtävyyksien katseluita.
Ei ollut saatavissa lentomatkoja, omatoimisiakaan, ko. kaupunkiin tuolla ajalla joten otetttiin tuo mikä saatiin.
Kokemuksia vastaavista siis?
| |
| | |
14.05.12, 16:29
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Riippuu päivästä milloin matkustatte. Viikonloppuisin voi olla ryyppysakkia enemmän. Viikolla eläkeläiset ja muut rauhallisemmat. Meillä oli 4 juoppoa nuorta matkassa ja muut raittiita. Ei nekään bussissa paljon juoneet kun eivät olisi kehdanneet juosta kusella koko ajan. Joten ei niistä haittaa ollut. Mutta perillä joivat (ei häirinneet muita kun riekkuivat omia menojaan) ja makasivat sammuneina aamutuimaan kun piti olla kotiin lähdössä. Opas kävi ne huoneesta repimässä kyytiin;) Bussin vessasta joku valitti kun ne tietysti vetivät ne krapulapaskat kertaa neljä sinne auton huussiin niin siinä oli ollut alakerran väellä nenässä pitelemistä kun huussin ovi kävi kaiken matkaa kun raittiitkin joutuivat sinne nenästä kiinni pitäen menemään. Minä en käynyt.
| |
| | |
14.05.12, 19:08
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oli miten oli, bussimatka on aina mielenkiintoisempi kuin lentomatka. Vaikkei pysähdyttäisikään missään nähtävyyspaikassa, kiinnostavampaa onkin se, mitä bussin ikkunasta näkyy matkan edetessä. Minulle matkustamisessa ei olekaan niin tärkeätä perillepääsy, tärkeätä on matka itse. Mutta ihmiset ovat erilaisia.
Ikinä en ole häiriintynyt juopottelevista kanssamatkustajista. Tuovat väriä matkaan. No tollaset paskantamisjutut ei tietysti ole kivoja, mutta sellaisiin en ole ikinä törmännyt.
Ikimuistoisia bussireissuja olen tehnyt. Aina on ollut hauskaa. Se pitää sellaisena ottaa - jos lähtee sillä mielellä, että on vaivalloista ja pitkäveteistä ja ikävää, niin sellaista se sitten varmaan onkin. Bussimatkalla et voi olla kauhean yksityisesti ja huumorintaju pitää ottaa mukaan. Pieni sosiaalisuus ei ole pahitteeksi.
Toivotan hauskaa matkaa!
| |
| | |
14.05.12, 19:11
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin ja se unohtui vielä tuosta, että olen sulle kateellinen, itse haluaisin lähteä just tuollaiselle matkalle!
| |
| | |
15.05.12, 08:53
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reissari Oli miten oli, bussimatka on aina mielenkiintoisempi kuin lentomatka. Vaikkei pysähdyttäisikään missään nähtävyyspaikassa, kiinnostavampaa onkin se, mitä bussin ikkunasta näkyy matkan edetessä. Minulle matkustamisessa ei olekaan niin tärkeätä perillepääsy, tärkeätä on matka itse. Mutta ihmiset ovat erilaisia.
Ikinä en ole häiriintynyt juopottelevista kanssamatkustajista. Tuovat väriä matkaan. No tollaset paskantamisjutut ei tietysti ole kivoja, mutta sellaisiin en ole ikinä törmännyt.
Ikimuistoisia bussireissuja olen tehnyt. Aina on ollut hauskaa. Se pitää sellaisena ottaa - jos lähtee sillä mielellä, että on vaivalloista ja pitkäveteistä ja ikävää, niin sellaista se sitten varmaan onkin. Bussimatkalla et voi olla kauhean yksityisesti ja huumorintaju pitää ottaa mukaan. Pieni sosiaalisuus ei ole pahitteeksi.
Toivotan hauskaa matkaa! | Minä en kaipaa juoppoja millekään matkalle, koska en ryyppää itse. Absolutisti en ole, viini ruokajuomana, se on kyllä asiallista.
Firma ei ole niitä halvimpia, tunnettu matkanjärjestäjä ja kaupunkikin on vähän etäämpänä helsingistä joten voi toivoa eteti nuoria ole lähdössä.
Omista pulloista juominen on asia jota en käsitä. juopot eivät väritä yhtään mtiään, niistä pitää vain se joka juo itse. Mölinää varten olen hankkinut korvatulpat!!
Lentomatka on minun juttuni mutta kun nyt ei onnistunut, oli pakko ottaa bussireissu tai jäädä kotiin ja ilman hyviä ostoksia ja kulttuuria.
Olen kyllä sosiaalinen normaalien ihmisten suhteen, en puistoasukkien ja örveltäjien, huumorintajuiseksi naiseksi minua on myös sanottu. Naisilla ei yleisesti ottaen ole huumorintajua.
Jos matka on jotenkin ikävä, se on opetus eli ei sellaiselle koskaan enää. Myös matkanjärjestäjä saa tietenkin palautetta. Varaudun myös siihen että palaan kotiin lentäen, jos paikkoja on.
| |
| | |
15.05.12, 09:05
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja puutunut perse Riippuu päivästä milloin matkustatte. Viikonloppuisin voi olla ryyppysakkia enemmän. Viikolla eläkeläiset ja muut rauhallisemmat. Meillä oli 4 juoppoa nuorta matkassa ja muut raittiita. Ei nekään bussissa paljon juoneet kun eivät olisi kehdanneet juosta kusella koko ajan. Joten ei niistä haittaa ollut. Mutta perillä joivat (ei häirinneet muita kun riekkuivat omia menojaan) ja makasivat sammuneina aamutuimaan kun piti olla kotiin lähdössä. Opas kävi ne huoneesta repimässä kyytiin;) Bussin vessasta joku valitti kun ne tietysti vetivät ne krapulapaskat kertaa neljä sinne auton huussiin niin siinä oli ollut alakerran väellä nenässä pitelemistä kun huussin ovi kävi kaiken matkaa kun raittiitkin joutuivat sinne nenästä kiinni pitäen menemään. Minä en käynyt. |
Olen ottanut viiden tähden hotellin ja sinne ei kyllä juopot majoitu. On puolet kalliimpi kuin halvempi, tarjolla ollut majoitus. Bussin vessaan en kyllä mene, oksettaa jo ajatuskin! Pysähdyksiä on matkalla sen verran ettei varmaan tarvikaan.
| |
| | |
15.05.12, 12:43
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Tuskin sinulle tarpeeksi pysähdyksiä Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja Olen ottanut viiden tähden hotellin ja sinne ei kyllä juopot majoitu. On puolet kalliimpi kuin halvempi, tarjolla ollut majoitus. Bussin vessaan en kyllä mene, oksettaa jo ajatuskin! Pysähdyksiä on matkalla sen verran ettei varmaan tarvikaan. | viestisi toiselta palstalta:
Ei ole expressbussi vaan erään paikallisen matkanjärjestäjän bussi.
Meillä on siis edessä noin 8-9h matka pysähdyksineen. Onkohan bussissa miten kylmä/kuuma? Mietin mitä laittaa päällensä, ulkona lämpöä noin +20 sen päivän ajan. Bussin jälkeen vielä edessä 2h laivamatka.
Toinen tärkeä kysymys, millaiset ne bussin vessat on? Pienet, kyllä, sen tiedän jo. Mutta miten se pöntön huuhtelu, onko siinä siis joku vesisäiliö ja minne se "tavara" menee? Siellä ei varmaan ole käsien pesumahdollisuutta?
Tämä vessahomma nyppii, kun oma kroppa taas kerran petti ja viivästytti menkkoja normaalistaan sen verran, että mitä luultavimmin pahin vuotopäivä sattuu tuolle bussipäivälle. Ja kun joudun kotona vähintään tunnin välein käymässä tamponin/siteen vaihdossa niin ei tule olemaan herkkua matkustaa...Siis vuotaa kuin sikaa tapettaisiin, oikein kivaa.
Kiitos jos joku jaksaa vastata!
mut koita kestää. moonikset on normaali juttu.
| |
| | |
15.05.12, 13:55
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh viestisi toiselta palstalta:
Ei ole expressbussi vaan erään paikallisen matkanjärjestäjän bussi.
Meillä on siis edessä noin 8-9h matka pysähdyksineen. Onkohan bussissa miten kylmä/kuuma? Mietin mitä laittaa päällensä, ulkona lämpöä noin +20 sen päivän ajan. Bussin jälkeen vielä edessä 2h laivamatka.
Toinen tärkeä kysymys, millaiset ne bussin vessat on? Pienet, kyllä, sen tiedän jo. Mutta miten se pöntön huuhtelu, onko siinä siis joku vesisäiliö ja minne se "tavara" menee? Siellä ei varmaan ole käsien pesumahdollisuutta?
Tämä vessahomma nyppii, kun oma kroppa taas kerran petti ja viivästytti menkkoja normaalistaan sen verran, että mitä luultavimmin pahin vuotopäivä sattuu tuolle bussipäivälle. Ja kun joudun kotona vähintään tunnin välein käymässä tamponin/siteen vaihdossa niin ei tule olemaan herkkua matkustaa...Siis vuotaa kuin sikaa tapettaisiin, oikein kivaa.
Kiitos jos joku jaksaa vastata!
mut koita kestää. moonikset on normaali juttu. | Tuo viesti jonka tänne siirsit, ei todellakaan ole minun kirjoittama. Noin tyhmiä en kirjoittele todellakaan. Mistä tuo viestin nappasit, oletko se tunnettu häirikkö joka pyörii palstalta toiselle?
Siirretty viesti vaikutta suomi24-palstan tuotteelta, vilkaisin sinne kerran ja tuontapaista siellä näytti olevan.
Anteeksipyyntöä sinulta on turha odottaa, tasosi huomioonottaen, sorry vaan!!
| |
| | |
15.05.12, 14:22
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mistäköhän nimimerkki "heh heh" päättelee, että hänen kopioimansa viesti olisi ap:n kirjoittama? Minusta siinä mikään ei vaikuttanut tämän ketjun viesteillä. Ei sillä, että senkään viestin kirjoittajaa moittisin, ehkä hän ei vain ikinä ole kulkenut bussilla.
Mutta asiaan. Ihan vastaavaa reissua en ole koskaan tehnyt, mutta kahdesti olen mennyt Latviaan bussilla ja kerran Saarenmaalle. Kerran teimme myös kiertoajelun Virossa, mutta se oli silloisen työpaikkani vanhojen rouvien kanssa toteutettu reissu, joten sitä ei voi verrata tietenkään.
Tiet ovat joskus todella huonot ja joskus sitä on bussikin, joten kyyti saattaa olla pomppivaa. Bussien vessat ovat yhtä epämiellyttäviä kuin usein esim. junissakin, joten niissä ei mielellään käy. Yhdellä reissulla oli muutama omasta pullosta nauttiva, mutta he istuivat omana porukkanaan. Heistä ei sinällään ollut häiriötä, mitä nyt yhtä oli vaikea saada ajoissa takaisin bussiin.
Pysähdyimme yleensä kahviloihin, pari kertaa Saarenmaan-matkan aikana ja hieman useammin Latvian-matkalla.
Mukavaa matkaa!
| |
| | |
15.05.12, 14:28
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Viestit on lähetetty samalta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh... Mistäköhän nimimerkki "heh heh" päättelee, että hänen kopioimansa viesti olisi ap:n kirjoittama? | koneelta. Siitä päättelin.
| |
| | |
15.05.12, 14:31
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Et ole matkaa nähnytkään Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh...
Pysähdyimme yleensä kahviloihin, pari kertaa Saarenmaan-matkan aikana ja hieman useammin Latvian-matkalla.
Mukavaa matkaa! | Latvian matkalla ei todellakaan ole monia pysähdyksiä pakollisten rajojen ylitysten lisäksi. Kannattaisi ehkä edes kerran elämässä tehdä se reissu ettei tarvi paskaa puhua. Ja mitä teiden kuntoon tulee ne on erinomaiset. Paremmat kuin suomessa kun on vasta korjattu.
| |
| | |
15.05.12, 14:37
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja heh heh koneelta. Siitä päättelin. |
Miten pääsit näkemään, että ne samalta koneelta ovat tulleet?
| |
| | |
15.05.12, 14:49
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja buahhahhaaahhhaaa Latvian matkalla ei todellakaan ole monia pysähdyksiä pakollisten rajojen ylitysten lisäksi. Kannattaisi ehkä edes kerran elämässä tehdä se reissu ettei tarvi paskaa puhua. Ja mitä teiden kuntoon tulee ne on erinomaiset. Paremmat kuin suomessa kun on vasta korjattu. |
Tapanani ei ole sen enempää valehdella kuin käyttää rumaa kieltäkään. Kuten kerroin, kahdesti olen tehnyt bussimatkan Latviaan. Kyllä me ainakin pysähdyimme silloin, kun siltä tuntui. Rajalla tietysti, mutta muutenkin pari kertaa Viron puolella ja pari kertaa Latvian puolella ennen saapumistamme Riikaan.
Ainakin Viron-kiertomatkalla ja huonokuntoisella bussilla liikkuessa kyyti oli todella pomppuista. Jos autossa ovat "jouset" kunnossa, niin sitten ei haittaa huonokaan tie niin paljon. Ja juu, nyt olet oikeassa, autoista en tiedä tuon taivaallista, en ole siis ollenkaan varma, että miksi noita jousia kutsutaan!
| |
| | |
15.05.12, 19:09
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
No, ap:n vastauksista tuli nyt hyvin selväksi, että ko. matkustustapa ei ole hänelle sopiva lainkaan, joten veikkaan erittäin kurjaa kokemusta ja ikävää matkantekoa. Ei voi mitään.
Joitakin kommentteja kuitenkin. En ole itsekään mikään "omista pulloista juoja" ja matkoilla on enimmäkseen ollutkin niitä, jotka eivät sellaista harrasta. Mutta jos matkakumppaneihin on osuntu joku sellainen tapaus tai useampia, niin ikinä en ole joutunut heidän takiaan minkäänlaiseen kärsimykseen.
Ap on matkustanut siis vain lentokoneilla, ja ainakin minun kokemukseni on osoittanut, että siellä ihmiset on juopotelleet paljon enemmän, melkein aina on joku innostunut vähän liikaa ja kovaäänistä sönkkäämistä on joutunut sietämään. Onko se sitten hienompaa juopottelemista, kun se juoma ostetaan ja tarjoillaan siinä koneessa?
Melkein voin luvata sinulle, että puistoasukkeja ei matkallesi tule.
Siitä huolimatta matkasi tulee olemaan kurja ja niin kuin kirjoititkin, matkanjärjestäjäsi saa tietenkin palautetta. Asenteesi kertoo jo sen, olet niitä ihmisiä, joita kukaan ei itse asiassa haluaisi mukaan tällaiselle matkalle. Mutta muista kuitenkin realiteetit. Vaikka firma ei olisikaan halpafirma, tuskin mitään luksusbussia voit kuitenkaan odottaa heidän sinulle järjestävän. Eikä firma voi ottaa vastuuta siitä, ovatko kanssamatkustajat sinusta mukavia vai eivät. Muista, että bussikin saattaa vaikka hajota ja joudut odottelemaan tien poskessa viisi tuntia sen korjaamista, minulle on nimittäin käynyt niin. Se tapahtui Venäjällä ja oli hauskaa, ympärillemme kerääntyi iso määrä lähikylän ihmisiä, vierailimme muutamissa heidän kodeissaankin siinä joutessamme ja saimme nauttia vieraanvaraisuudesta, jonka kohtalo ihan ilmaiseksi meille järjesti.
No sulle tuskin näin käy, mutta aina pitää varautua kaikkeen. Olen mitä joutunut lentokentälläkin odottamaan kuusi ylimääräistä tuntia, ja se oli paljon ikävämpää.
| |
| | |
16.05.12, 09:58
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja buahhahhaaahhhaaa Latvian matkalla ei todellakaan ole monia pysähdyksiä pakollisten rajojen ylitysten lisäksi. Kannattaisi ehkä edes kerran elämässä tehdä se reissu ettei tarvi paskaa puhua. . | Onpa sinulle sattunut ikäviä reissuja, jos matkanjärjestäjän kanssa ei ole voinut neuvotella pysähdyksistä, vaan kuski ainoastaan paahtaa hampaat irvessä paikasta A paikkaan B. Olen ollut suht usein työni puolesta erilaisilla matkoilla, ja ihan aina olemme voineet neuvotella stopeista. On pysähdytty kahville, syömään tai katsomaan matkan varrella olevia nähtävyyksiä.
Kun matkailemme itseksemme omalla autolla, pysähtelemme silloinkin tämän tästä jaloittelemaan, syömään, kahville tai vaikkapa kävelemään vanhalla hautausmaalla tms.
| |
| | |
16.05.12, 10:22
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Reissari Siitä huolimatta matkasi tulee olemaan kurja ja niin kuin kirjoititkin, matkanjärjestäjäsi saa tietenkin palautetta. Asenteesi kertoo jo sen, olet niitä ihmisiä, joita kukaan ei itse asiassa haluaisi mukaan tällaiselle matkalle. . |
Totta, tällainen matkalainen osuu aina niin lentokoneeseen kuin valmismatkoillekin. Häntä joutuvat muut sitten sietämään. Todennäköisesti on vielä se, joka puhuu koko ajan omiaan oppaan selostaessa nähtävyyksiä ja oppaan lopetettua ryhtyy kyselemään juuri kerrottuja asioita - joita ei siis omalta höpötykseltään ehtinyt kuulla. Tai sitten hän tietää kaiken paremmin kuin opas ja selittää vieruskaverille kovaan ääneen, miten asiaatuntematon opas on ja miten asia oikeasti on.
| |
| | |
16.05.12, 12:41
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ihme juttu Miten pääsit näkemään, että ne samalta koneelta ovat tulleet? |
Täällä pyörii yxi vakihäirikkö, se näkee milloin mitäkin eli päättelee.... asiaa ei ole koskaan niissä viesteissä.
Mutta ihan oikeesti, samalta koneelta kirjoittaa aika moni todellisuudessa, ajattelepa vaikka työpaikan koneita tai kotikoneita. Mutta tuo häiriköitsijä on oma juttunsa, ei kannata välittää siitä. Tunnistan siitä kun just samansisältöisiä herja viestejä esiintyy useilla saiteilla. Ei matkusta, onneksi!
| |
| | |
16.05.12, 12:47
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Asian ohi Onpa sinulle sattunut ikäviä reissuja, jos matkanjärjestäjän kanssa ei ole voinut neuvotella pysähdyksistä, vaan kuski ainoastaan paahtaa hampaat irvessä paikasta A paikkaan B. Olen ollut suht usein työni puolesta erilaisilla matkoilla, ja ihan aina olemme voineet neuvotella stopeista. On pysähdytty kahville, syömään tai katsomaan matkan varrella olevia nähtävyyksiä.
Kun matkailemme itseksemme omalla autolla, pysähtelemme silloinkin tämän tästä jaloittelemaan, syömään, kahville tai vaikkapa kävelemään vanhalla hautausmaalla tms. |
aikataulutettuja ajoja paikasta A paikkaan B, ja matkaa voi olla pitkästikin. Silloin ei aleta neuvotella neljänkymmenen asiakkaan kanssa, missä mahdollisesti pysähdytään ja koska. Muuten ei olla ikinä perillä, joudutaan vetämään pitkää tikkua ja loppujen lopuksi tulee perisuomalainen puukkotappelu! Jos reissaajat ovat suomalaisia siis.
Eihän ihminen joka ei ole koskaan reittiä edes mennyt, voi tietää missä on hyvä pysähtyä. Kyllä se matkasta vastaava joka siitä päättää.
| |
| | |
16.05.12, 12:49
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja buahhahhaaahhhaaa Latvian matkalla ei todellakaan ole monia pysähdyksiä pakollisten rajojen ylitysten lisäksi. Kannattaisi ehkä edes kerran elämässä tehdä se reissu ettei tarvi paskaa puhua. Ja mitä teiden kuntoon tulee ne on erinomaiset. Paremmat kuin suomessa kun on vasta korjattu. |
Pitääkö Viron ja Latvian rajalla muka pakollisesti pysähtyä?? Jos niin miksi, kerrotko? Ei kait siellä nyt ryssät pidä rajatarkastuksia? Tarkastuksia on Liettuassa sen maan ja Venäjän rajan ylityksessä.
| |
| | |
16.05.12, 15:07
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja löytyy aikataulutettuja ajoja paikasta A paikkaan B, ja matkaa voi olla pitkästikin. Silloin ei aleta neuvotella neljänkymmenen asiakkaan kanssa, missä mahdollisesti pysähdytään ja koska.- -
Eihän ihminen joka ei ole koskaan reittiä edes mennyt, voi tietää missä on hyvä pysähtyä. Kyllä se matkasta vastaava joka siitä päättää. | Viralliset ja aikataulutetut bussireitit ovat tietysti asia erikseen, mutta jos ja kun puhutaan matkailuyrittäjältä ostetusta räätälöidystä matkasta, voidaan takuulla pysähtyä vaikkapa useammankin kerran.
Kirjoitinkin jo, että olen työni vuoksi useinkin matkustanut ja aina olemme voineet neuvotella stopeista. Pääasiassa totta kai niin, että juuri matkasta vastaava, joka joskus olen ollut minä, joskus joku muu, on etukäteen sopinut, että pysähdymme vaikkapa kerran kahvilla, toisen kerran syömässä ja kerran jonkin tietyn nähtävyyden luona. Kahvi- ja ruokapaikkaa ei välttämättä ole mietitty etukäteen. Silloin ei tietysti voi kovin suurella porukalla matkata, isolla joukolla kuljettaessa on syytä tehdä pöytävaraukset etukäteen.
| |
| | | | |