| |  | |
25.07.12, 21:21
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Hartwall areena yläkatsomot
En oo ennen ollu areenalla keikalla, joten haluisin tietää että miten yläkatsomosta näkee? Vaikka toi 314, onko jo niin kaukana ettei nää mitään? ja entä ääni? onko merkittävää eroa ala-ja yläkatsomolla? vastanneille iso kiitos (:
| |
| | |
26.07.12, 13:36
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
itse olen ollut pari kertaa piippuhyllyillä, kolmanneksi ylimmillä riveillä. Paikkanumeroista ei oo mitään muistikuvaa enää.
Alakatsomoissa en ole ollut.
Näkeehän sieltä "ihan hyvin", eli kun katsoo näyttöruudun kautta. Ihmiset oli lavalla aika pieniä + tummat valoshowt siihen päälle, joten se suora näkyvyys oli välillä aika hakusessa. Ja etenkin kun edessä olevat nousivat välillä seisomaan + heiluttelivat käsiään niin ainakin mua hirvitti sillä kaposella paikalla seistä.
Musan toimivuus on sitä mitä se nyt on kaikissa urheiluhalleissa.
Ei siellä mitään hienoja nyansseja kuule. Kannattaa keskittyä suuriin linjoihin ja live-tunnelmaan.
| |
| | |
27.07.12, 14:30
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
En menisi mistään hinnasta Hartwall Arenalle konserttiin, jos piipphyllyllä pitäisi istua. Olen muutaman kerran ollut mutta ainoastaan siinä jäänpäällä olevassa katsomossa. Korkeat paikat eivät muutenkaan ole minun juttuni.
| |
| | |
27.07.12, 14:39
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kerro mieluummin miten jään päällä olevassa katsomossa musa kuului ja näkikö siitä hyvin esiintyjät vai ei.
Ap halusi tietää... näkeekö ja kuuleeko.. eikä sitä, pelottaako sua piippuhyllyllä vai ei!
| |
| | |
27.07.12, 23:16
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
kiitokset muistot:lle vastauksesta. ajattelinki ettei sieltä ylhäältä varmaan kovin hyvin näe mutta tosiaan screenien kauttahan voi kattoa (: ja jx kerro tosiaan minkälaista siellä permannolla oli ? olisi kiva tietää (:
| |
| | |
30.07.12, 09:25
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Koska ap ei ole ollut aikaisemmin Areenalla konsertissa, niin kerron vielä tuosta kuuluvuudesta: Korvatulppia tarvitsee, on sitten ala- tai yläkatsomossa. Konserteissa on äänitaso niin kovalla, että jos koko konsertin kuuntelee ilman korvatulppia, niin kuulovaurioita varmasti saa. Itse olen jonkun suosikkikappaleen kuunnellut ilman korvatulppia, koska kieltämättä silloin saa enemmän irti tunnelmasta. Korvatulppien kanssa kuulee musiikin oikein hyvin, mutta yleisön äänet se vaimentaa kokonaan. Joskus olenkin virheellisesti luullut, ettei kukaan laula mukana.
| |
| | |
03.08.12, 08:05
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hartwallilla on tullut ravattua konsertti jos toinenkin ja paikoissa on äänentoiston kannalta jonkin verran eroja. Näkyvyyshän tietysti suhteessa etäisyyteen, siitähän selviää kiikareilla.
Permanto on hyvä paikka, jos nyt ei ihan eteen "joudu".
Alemmat sivut ovat myös hyviä niin äänentoiston kuin näkyvyydenkin suhteen.
Kaiken kaikkiaan suurimmat erot tulevat juuri artistin ja heidän miksaajiensa kohdalla. Kaikkihan eivät esiinny samalla volyymilla. Ainoa konsertti jossa korvatulpat olisivat olleet tarpeen oli The Who:n konsertti. Sehän onkin maailman rock-bändi numero yksi, samasta syystä volyymit oli mitä oli. Konsertti oli aivan mahtava, kuten heidän ensimmäinenkin konserttinsa vuonna 1967 vappuna Helsingin jäähallilla.
Huonoin kokemus oli yläsivulla Eaglesin konsertti, jossa bassot korostuivat aivan järjettömän suuriksi. Miksaajatkaan eivät varmaan olis hyväksyneet soundia, jos sen olisivat tienneet.
Ylivoimaisesti soundillisesti paras kokemus on ollut Makr Knopflerin konsertit permannolta kuunneltuna, aivan loistavaa. Kaikki muut lukemattomat konserit ovat sitten sijoittuneet johonkin noiden välille, joista ei sen kummoisempia ristiriitaisuuksia ole ollut.
Jotain metallia, tai muuta melusaasterokkia en kyllä menis Hartwallille kuuntelemaan. Mutta kuten aiemmin joku kirjoitti, silloin kannattaa ottaa ilo irti suuriin linjoihin ja live- tunnelmaan.
| |
| | |
03.08.12, 11:16
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kysympähävaa En oo ennen ollu areenalla keikalla, joten haluisin tietää että miten yläkatsomosta näkee? Vaikka toi 314, onko jo niin kaukana ettei nää mitään? ja entä ääni? onko merkittävää eroa ala-ja yläkatsomolla? vastanneille iso kiitos (: | Olen ollut vain kerran ja paikat olivat ihan toisessa päässä eli esiintymislavaa vastapäätä, yläkatsomon kolmanneksitakimmainen rivi - olihan se kaukana, omin silmin ei juuri mitään näe! Kuulee kyllä, mulla on aina tulpat mukana konserteissa, niiden läpi kuulee jos vieruskaveri huutaa jotakin mutta saa sitten yönsä nukuttua peremmin kun korvat ei soi koko yötä.
Kuvailin silloin pokkarikameralla, kuvan laatu ihan p.....stä mutta ääni oli hyvä.
| |
| | |
05.08.12, 17:56
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jxlle Kerro mieluummin miten jään päällä olevassa katsomossa musa kuului ja näkikö siitä hyvin esiintyjät vai ei.
Ap halusi tietää... näkeekö ja kuuleeko.. eikä sitä, pelottaako sua piippuhyllyllä vai ei! | Viimeksi Hartwall arenalla olin jäänpäällä olevassa katsomossa rieillä11 ja näki hyvin ja kuuluin niin kuin pitikin. Jäähallissa viimeksi olin rivillä kaksi ja se vasta loistava paikka olikin. En mene mihinkään sellaiseen tilaisuuteen, jossa pitää olla piippuhyllyllä ne eivät ole minun juttujani nuo korkeat paikat.
| |
| | | | |