Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Ekoelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.02.10, 13:39   #1 (linkki)
vierailija
(Vierailija)

Palashampoot

Eli tilasin Vihreän kosmetiikan sivuilta Teepuu- palashampoon. Millaisia kokemuksia teillä on tuotteesta? Miten käytätte sitä? Minulle kävi tuoteselosteesta epäselväksi, pitääkö shampoo vaahdottaa hiuksiin kaksi kertaa? Eli ensin vaahdottaa, huuhtoa hiuksista pois ja taas vaahdottaa ja huuhtoa? montako pesukertaa teillä meni, että tahmaisuus lähti hiuksista? rasvoittuivatko edelleen nopeaa? :) odotan innolla että shampoo tulee postista!
  Vastaa viestiin

17.02.10, 11:18   #2 (linkki)
Voluntary Simplicity
(Vierailija)

Tahmaisuus hiuksista? Mikä tahmeus? Olen käyttänyt muun merkkisiä palashampoita. Eivät ne ole nesteshampoota ihmeellisempiä. Yleensä kai suositellaan vaahdottamaan hiukset 2 kertaa. Riippuu hiuspohjan likaisuudesta ja pesukertojen tiheydestä.
  Vastaa viestiin
18.02.10, 15:40   #3 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

te jotka olette teepuu-palashampoota käyttäneet, onko se teillä tummentanut hiuksia? itse en haluaisi vaaleita hiuksiani yhtään tummemmiksi. eka pesukerta takana, mutta eihän sitä vielä huomaisi vaikka tummenisikin.
  Vastaa viestiin
18.02.10, 16:36   #4 (linkki)
incon
(Vierailija)

Ihan normaalisti on toiminut sekä teepuu- että kehäkukkashampoo. Enkä vaahdota kuin kerran. Minulla on tosi nopeasti rasvoittuvat hiukset ja ihan samalla tavalla ne rasvoittuvat kuin ennenkin, en ole huomannut mitään eroa. Hiukset tuntuu vähän erilaiselle kuin tavallisella shampoolla pesun jälkeen, mutta se on ollut oikeastaan vain hyvä asia, eivät ole ihan niin sähköiset kuin ennen. Mitään värimuutoksiakaan en ole hiuksissa havainnut vaikka olen käyttänyt vuorotellen noita kahta shampoota nyt kohta vuoden ajan. Palashampoon levittämisen olen - yllätyksekseni - kokenut helpommaksi kuin nestemäisen: palashampoo on helpompi levittää tasaisesti.
  Vastaa viestiin
18.02.10, 20:35   #5 (linkki)
Minä vain
(Vierailija)

Olen nyt käyttänyt Vihreän kosmetiikan olut&muna shampoopalaa vähän päälle kuukauden. Mustaa lähmää en ole havainnut, enkä pahemmin muutakaan tahmaisuutta, varmaan sen takia että olin jo ehtinyt vieroittaa itseni shampoosta. Olut&munan valitsin sen takia, koska hiukseni ovat ohuet ja sileät sekä helposti sähköistyvät, päänahka taas rasvoittuu helposti.

Hiukset eivät nyt rasvoitu samaa vauhtia kuin ennen, shampoon kanssa kun sai olla pesemässä suunnilleen joka päivä. Hiuspohjan taliköhnätilanne ei sen sijaan ole hellittänyt, vaan pari päivää pesusta tuntuu jo siltä että hiuspohja on täynnä sitä. Toisinaan hiuksiin tuntuu kerääntyvän lähmää, toisinaan taas ei. Tuntuu siltä että tähän vaikuttaa miten pesun tekee??

Olen kokeillut harjata luonnonharjaksisella hiusharjalla, mutta se saa hiukseni kovin sähköisiksi, tähän shampoopala ei tunnu auttavan. Toisena päivänä pesun jälkeen hiukset ovat litassa päätä myöten. Ne pysyvät paremmin kuosissa jos en harjaa, mutta olen käsittänyt että harjaus olisi tärkeä jos pesuväliä haluaa pidentää.

Olisiko tähän mitään vinkkejä? Pitäisikööhän kokeilla jotain muuta palaa? Shampoopalasta en haluaisi luopua, sillä lukuun ottamatta näitä paria juttua koen sen paremmaksi kuin perinteisen shampoon.
  Vastaa viestiin
19.02.10, 04:25   #6 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Itse asiassa hiuksia ei pitäisi harjailla turhaan. Ne vanhat ohjeet 100 harjanvetoa per päivä kannattaa unohtaa. Mitä vähemmän hiuksia räpelöidään, sen paremmassa kunnossa ne ovat.
  Vastaa viestiin
15.03.10, 14:17   #7 (linkki)
.....
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain Näytä viesti
Olen kokeillut harjata luonnonharjaksisella hiusharjalla, mutta se saa hiukseni kovin sähköisiksi, tähän shampoopala ei tunnu auttavan. Toisena päivänä pesun jälkeen hiukset ovat litassa päätä myöten. Ne pysyvät paremmin kuosissa jos en harjaa, mutta olen käsittänyt että harjaus olisi tärkeä jos pesuväliä haluaa pidentää.

Olisiko tähän mitään vinkkejä? Pitäisikööhän kokeilla jotain muuta palaa? Shampoopalasta en haluaisi luopua, sillä lukuun ottamatta näitä paria juttua koen sen paremmaksi kuin perinteisen shampoon.

Hiusten harjaaminen ei kyllä pesuväliä pidentävästi vaikuta yhtään, pikemminkin sillä voi pesuväli lyhentyä entisestään, kun hiusjuurien ja päänahan rasvat harjaamalla levitellään hiusten pituuksiinkin. Eli ennenkuin vaihdat palaa, kokeiles olla ylenmäärin harjaamatta tukkaasi. Varsinkin jos ne siten pysyvät paremman näköisinäkin.
  Vastaa viestiin
24.04.12, 10:14   #8 (linkki)
se
(Vierailija)

Olen täysin samaa mieltä :) Mitä vähemmän koskee hiuksiin sitä pidempään ne pysyvät puhtaina.

Itsekin olen nyt pari kertaa pessyt hiukset teepuushampoopalalla, ja rakastan tätä tunnetta kun ei päänahka kutia!!! Tahmaisuutta on hieman hiuksissa, eivätkä ne ole yhtä kiiltävät kuin markettiensilikonishamppoilla pestessä. Ymmärrän kyllä ettei kaikkea voi saada :D ja tavallaan tahmaisuus on ok, koska normaalisti hiukseni ovat hieman liiankin liukkaat. Nyt on helpompi tehdä kampauksiakin kun on "pitoa" hiuksissa. Pala myös vaikuttaa todella riittoisalta, ja sitä on paljon helpompi vaahdottaa hiuksiin. Ei tarvitse olla availemassa korkkeja, tai yrittää saada niitä jämiä pullon pohjalta.
Kannattaa muistaa vaahdottaa kunnolla, siis myös pituuksiin. Itse joudun lisäämään hoitoainetta myös hieman enemmän kuin ennen. Hoitoaineen lisäämisen olen myös huomannut vähentävän tahmaisuutta. En kyllä tiedä onko hoitoaineen käyttö muutenkaan ihan täysin sallittua palashamppoon kanssa, mutta kukin tyylillään, eikös niin ;)
  Vastaa viestiin
17.05.12, 17:37   #9 (linkki)
Haisuton haisuliini
(Vierailija)

Sellaista kerron isoäidistäni, että pesi kerran kuukaudessa hiuksensa ja joka ilta olivat ne 100 harjanvetoa. On siinä täytynyt olla niksinsä.

Sitten tuota joku väitti, ettei kannattaisi käyttää laisinkaan hoitoainetta, onko kenelläkään tästä kokemusta?

Käyttääkö kukaan etikkaa, sopisiko hiustenpesuun? Pyykkikoneeseen sitä suositeltiin ainakin.

Tämä palashamppoo oli minulle aivan uusi tuttavuus, pitää pistää muistiin, itse suunnittelen, että jos alkaisi itse tekemään aineita, onko kukaan yrittänyt?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku