Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Ekoelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
28.02.10, 11:08   #1 (linkki)
Eevanoora
(Vierailija)

lunnonkosmetiikka

Moi,
Olen vasta-alkaja ekoilussa, mutta koitan kokoajan tsempata enemmän. Ruuassa olen jo siirtynyt mahdollisimman paljon luomuun, kierrätä, vältän muovia jne.
Olen myös siirtynyt osittain luonnonkosmetiikkaan. Nyt on metsästyksen alla mineraalipuuteri tms. Osaatteko sanoa mitä kannattaa tuijottaa Incissä kun menen tuotteita tutkimaan. Tai osaatteko suoraan suositella jotain tuotetta. Pelkään meneväni lankaan ja ostan jotain mikä on "muka" luonnonkosmetiikkaa ja kotona tuotetta tutkiessani huomaan että minua on jymäytetty tietämättömyyteni tähden. Auts. Auttakaa :)
  Vastaa viestiin

01.03.10, 22:51   #2 (linkki)
Lushistan
(Vierailija)

Moi Eevanoora, kannattaa tutustua Muoti ja kauneus -osaston keskusteluihin. Ainakin Sensuellissa on ollut ketjuja aiheesta luonnonkosmetiikka.
  Vastaa viestiin
02.03.10, 04:04   #3 (linkki)
luontoilija
(Vierailija)

Niin ja kannattaa muistaa, että esim. Body Shop ja Lush eivät täytä 100%sti luonnonkosmetiikan kriteerejä - esim. molempien shampoissa käytetään sodium laureth sulfatea.
  Vastaa viestiin
05.03.10, 20:12   #4 (linkki)
luomukosmetologi
(Vierailija)

Sertifioidut luonnonkosm. sarjat löydät Pro luonnonkosmetiikka ry - Pro naturkosmetik rf. sivustolta, josta saat paljon lisätietoa asiaan liittyen.
Nämä sarjat täyttävät kaikki tiukatkin kriteerit aina raaka-aineiden viljelystä eläinkokeettomuuden kautta pakkausten ekologisuuteen nähden.
  Vastaa viestiin
11.04.10, 09:11   #5 (linkki)

Käyttäjän tadetski avatari

Rekisteröitynyt: 08/2008
Sijainti: Länsi-Suomi
Dr.Hauschka

Ostin Dr. Hausckan Volyme rispivärin ja testasin sitä eilen. Ripsari tuoksui tosi voimakkaalle yrtille tai jollekin "vihreälle" eikä väriä jäänyt ripsiini juuri yhtään vaikka laitoinkin useamman kerroksen. N. puolentunnin päästä alkoi silmiäni kutittamaan joten olen kai herkistynyt jollekin ainesosalla mitä riparissa on.
Pieni määrä väriä jota ripsiin oli vähän jäänyt oli iltaan mennessä karissut silmien alle.

Näytin ripsiväriä tyttärellenikin ja jo pelkän voimakkaan tuoksun vuoksi hänen eka kommentti oli, ettei hän noin voimakastuoksuista ripsiväriä uskaltaisi edes testata.

Huono ostos ja harmittaa kovasti. :(
  Vastaa viestiin
11.04.10, 09:14   #6 (linkki)

Aloituksen tekijälle

Minä käytän Dermosilin mineraalipuuterin vaaleampaa sävyä. Ei taida kuitenkaan olla luomukosmetiikkaa.

Dermoshop - Tervetuloa - Devoted - Mineraalipuuteri - vaalea #3310
  Vastaa viestiin
14.05.10, 08:41   #7 (linkki)
lushmuilija since 2007

Käyttäjän Lushistan avatari

Rekisteröitynyt: 05/2010
Sijainti: Helsinki
Vihreä Kosmetiikka

Kiinnostaisi kovasti tuo Vihreä Kosmetiikka -merkki, kun se on kotimainenkin. Päihittääköhän se ulkomaiset siskonsa? Erityisesti minua kiinnostavat palashampoot, sillä ne ovat liikkeellä ollessa "maailman kätevimpiä".
  Vastaa viestiin
23.05.10, 09:31   #8 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Olen muutaman kuukauden pessyt hiukseni pelkästään vedellä ja ruokasoodalla. Hiukset puhdistuvat ja olen ollut tyytyväinen!
  Vastaa viestiin
26.05.10, 16:51   #9 (linkki)
Ares
(Vierailija)

Palashampoot

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lushistan Näytä viesti
Kiinnostaisi kovasti tuo Vihreä Kosmetiikka -merkki, kun se on kotimainenkin. Päihittääköhän se ulkomaiset siskonsa? Erityisesti minua kiinnostavat palashampoot, sillä ne ovat liikkeellä ollessa "maailman kätevimpiä".
Itse olen kokeillut vain Vihreän Kosmetiikan palashampoita ja hurahdin niihin heti, alkuhankaluuksista huolimatta! Minulla on pitkät, paksuhkot hiukset ja olen ehkä puolitoista kuukautta pessyt palalla. Pitkät hiukset omaaville pari vinkkiä: myös pituuksiin kannattaa vaahdottaa palaa kunnolla ja jos hiuksissa on esim. muotoilutuotteita, kannattaa pestä ne kahteen kertaan, eli huuhtelu välissä. Jos tahmaisuus on häiritsevää tai jatkuu pitkään, viimeinen huuhtelu on hyvä tehdä omenaviinietikka-vesi- tai sitruunahappo-vesiseoksella. Kyllä tulee kiiltoa tukkaan ja pesuvälejä saa pidennettyä tosi hyvin!
Omat palashampooni hankin täältä: ETUSIVU - Vihree.com
Vihreän Kosmetiikan saippuat ovat myös ihania, niillä voi myös pestä koko kropan päästä varpaisiin esim. reissussa.
  Vastaa viestiin
20.12.10, 08:50   #10 (linkki)
luomuelli
(Vierailija)

Biologinen kosmetiikka

on kosmetiikkaa (joka on siis kaikki mitä kehollemme sivelemme ja levitämme) jonka ainesosat ovat luonnonmukaisia ja peräisin luonnosta.

Raskaanaolevia on säikytelty välttämään kosmetiikkaa ja moni on takertunut meikkeihin, vaikka iholle sivellään yleensä päivittäin kemikaaleja ihovoiteiden muodossa.

Marja Entrich on KOTIMAINEN biologinen kosmetiikkasarja, jota ei ole testattu eläimillä. Suosittelen kokeilemaan.
  Vastaa viestiin
31.12.10, 12:55   #11 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ares Näytä viesti
Itse olen kokeillut vain Vihreän Kosmetiikan palashampoita ja hurahdin niihin heti, alkuhankaluuksista huolimatta! Minulla on pitkät, paksuhkot hiukset ja olen ehkä puolitoista kuukautta pessyt palalla. Pitkät hiukset omaaville pari vinkkiä: myös pituuksiin kannattaa vaahdottaa palaa kunnolla ja jos hiuksissa on esim. muotoilutuotteita, kannattaa pestä ne kahteen kertaan, eli huuhtelu välissä. Jos tahmaisuus on häiritsevää tai jatkuu pitkään, viimeinen huuhtelu on hyvä tehdä omenaviinietikka-vesi- tai sitruunahappo-vesiseoksella. Kyllä tulee kiiltoa tukkaan ja pesuvälejä saa pidennettyä tosi hyvin!
Omat palashampooni hankin täältä: ETUSIVU - Vihree.com
Vihreän Kosmetiikan saippuat ovat myös ihania, niillä voi myös pestä koko kropan päästä varpaisiin esim. reissussa.
Minullakin on tuo palashampoo. Ihmettlen kun kaikki sanovat, että hiukset tuntuvat tahmeilta. Minä en ole tuollaista ilmiötä huomannut lainkaan. Mun hiukset ovat tyypilliset suomalaiset ohkaset ja päätämyten menevät hiukset. En haluaisi käyttää mitään muotoilutuotteita. Nyt olen laittanut jotta saisin hiukseni edes vähän jämäkämmän näköiseksi.
Minulla on myös vihreän kosmetiikan vartaloshampoo ja kasvosaippua. Joululahjaksi sain myös luomu Aloe saippuan. :) Niillähän sitä pärjääkin jo jonkun aikaa. :)
  Vastaa viestiin
02.01.11, 15:22   #12 (linkki)
TeaTrea
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tadetski Näytä viesti
Minullakin on tuo palashampoo. Ihmettlen kun kaikki sanovat, että hiukset tuntuvat tahmeilta. Minä en ole tuollaista ilmiötä huomannut lainkaan. .
Vihreän kosmetiikan palashampoisiin pätee ihan sama kuin kaikkiin muihinkin shampoisiin: Kaikki shampoot ei sovi kaikille hiustyypeille. Itselläni teepuu-pala toimii aivan täydellisesti, mutta joku toinen Vihreän kosmetiikan shampoopala taas aiheutti juuri tuota tahmaisuutta ja sellaista valkoista talihilsettä.
  Vastaa viestiin
05.01.11, 11:54   #13 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Vihreä kosmetiikka -palashampoo ei sopinut tukalleni ollenkaan, oli kyllä niin tahmaista ja rasvaista ettei mitään rajaa vaikka sitkeästi pesin parilla eri sortilla monta viikkoa. Tukkani ei ole koskaan näyttänyt niin hirveältä. Käsisaippuoiksi siirtyivät sitten...

Lush-palashampoo olikin sitten huomattavasti toimivampaa, siitä pari sorttia on nyt ollut käytössä puoli vuotta.
  Vastaa viestiin
27.01.11, 21:44   #14 (linkki)
herkkäihoinen
(Vierailija)

Lainaus:
Ostin Dr. Hausckan Volyme rispivärin ja testasin sitä eilen. Ripsari tuoksui tosi voimakkaalle yrtille tai jollekin "vihreälle" eikä väriä jäänyt ripsiini juuri yhtään vaikka laitoinkin useamman kerroksen. N. puolentunnin päästä alkoi silmiäni kutittamaan joten olen kai herkistynyt jollekin ainesosalla mitä riparissa on.
Pieni määrä väriä jota ripsiin oli vähän jäänyt oli iltaan mennessä karissut silmien alle.

Näytin ripsiväriä tyttärellenikin ja jo pelkän voimakkaan tuoksun vuoksi hänen eka kommentti oli, ettei hän noin voimakastuoksuista ripsiväriä uskaltaisi edes testata.

Huono ostos ja harmittaa kovasti. :(

Minulle tämän saman sarjan voide aiheutti kasvoille kovaa kutinaa ja kirvelyä ja kasvot menivät aivan punaläikikkäisiksi. Sen jälkeen olen ostanut apteekin hajustamattomia voiteita ja olen ollut todella tyytyväin. Iho voi hyvin.
  Vastaa viestiin
02.02.11, 22:39   #15 (linkki)

^Minulla jää varmaan kaikki luonnonkosmetiikka kokeilusta pois. En vaan enää uskalla testata.
  Vastaa viestiin
03.02.11, 06:47   #16 (linkki)
Mademoiselle
(Vierailija)

Lainaus:
^Minulla jää varmaan kaikki luonnonkosmetiikka kokeilusta pois. En vaan enää uskalla testata.

Tuttuni, joka on allergikko on pitänyt Santen tuotteista. Tietenkin on tylsää kun rahaa palaa kokeiluissa ja sitten ei löydäkkään sitä sopivaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku