| |  | |
08.03.10, 17:29
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Urtekram
Oletteko käyttäneet Urtekramin shampoita ja hoitoaineita?
Mitä olette tykänneet. Itselläni vaalennetut pitkät hiukset ja mietityttää riittääkö noissa hoitoteho? Olen tietysti valmis kokeilemaan :)
| |
| | |
09.03.10, 12:44
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse olen käyttänyt niitä Urtekram-shampoita, joita saa ostaa ihan paikallisesta S-Marketista. Tiedän toki, että luontaistuote- ja ekokaupoissa Urtekramin shampoita on erilaisia pilvin pimein. Mutta ainakin se Aloe Vera -shampoo ja hoitoaine ovat sopineet omille hiuksilleni hyvin. Tukkani on polkkamittainen ja vähän kuiva ja hius on aika karkea. Ruusu-shampoon tuoksusta en pitänyt, sinänsä siinä ei ollut mitään vikaa.
| |
| | |
09.03.10, 21:55
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Laventeli-shampoo ja hoitoaine. Shampoo ok. Hoitoaine teki tukasta aika littanan ja raskaan. Ihana tuoksu.
| |
| | |
09.03.10, 21:57
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
... nykyään käytän kotimaista Ole Hyvä-sarjaa.
| |
| | |
09.03.10, 22:08
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Voluntary Simplicity ... nykyään käytän kotimaista Ole Hyvä-sarjaa. | Kävin kurkkaamassa Ole Hyvä-sarjan tyrnishampoota ja se ainakin sisälsi sodium laureth sulfatea. En tiedä onko sitä kaikissa shampoissa. Hassua että Ole Hyvä mainostaa että tuotteet hajoavat luontoon täydellisesti ja ymmärtääkseni sodium laureth sulfate on kaloille, muille eläimille ja luonnolle myrkyllinen. Se ei kylläkään ole kertyvä vaan hajoaa suhteellisen nopeasti, mutta sitä ei kai ole tutkittu että rehevöittääkö se vesistöjä? No, on sen verran epämääräinen aine etten tahdo sitä käyttää :)
| |
| | |
17.03.10, 08:43
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Urtekramin Rhassoul savi shampoo on yksi suosikkishampoistani.
| |
| | |
04.04.10, 19:43
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | rose
ruusu urtekram hoitoaine surkea, tekee hiukset rasvasen näkösiksi päivässä ja tuoksu menee hetkessä pahaksi, surkea, Suihkusaippuakin menee imelänhajuseksi ihan vaan normaalisti kylppärissä, en suosittele.
| |
| | |
08.04.10, 14:30
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
olen kokeillut Ole hyvä- shampoita, ne olisivat mukavia käyttää. Mutta ne pesevät hiukset ihan liian puhtaiksi, päänahka alkaa rasvoittua ihan liikaa, hiukset takkuuntuvat ja rätisevät sähköstä. Vaikka hoitoaineeni on sama kuin aina eli hyvä. Siis ei kiitos missään tapauksessa. Hiukseni ovat ihan normaalit, puolipitkät ja käsittelemättömät, hyvässä kunnossa.
Urtekramin tuotteita olen käyttänyt vuosia. Muut shampoot ovat ihan tavallisia, mutta Tea Tree on ollut minulle sopivan mieto. Sillä saa pisimmät pesuvälit eli hiukseni näyttävät ja tuntuvat puhtaammilta kauemmin kuin mitään muuta shampoota käyttäessäni. Urtekramilta tai mistään.
Ainoa miinus on shampoon vähäinen vaahtoavuus ja se, että vaahto katoaa ennen kuin sen saa levitettyä runsaaseen pehkoon. Koetan toimia nopeasti, mutta silti shampoota kuluu enemmän kuin muita. Aina se ei ole yhtä velttoa tai katoavaista, tuntuu, että näissä shampoissa on hieman vaihteleva laatu muutenkin. Muuten ihan ykkönen.
| |
| | |
09.04.10, 20:43
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2008 Sijainti: Länsi-Suomi
|
Minun hiukset ainakin olivat heti seuraavan päivänä likaiset Urtekramin shampoon ja hoitoaineen jälkeen. En testannut pelkkää shampoota joten voi olla, että tuo hoitoaine teki hiuksistani rasvaiset. Aion vielä testailla pelkällä shampoolla.
| |
| | |
10.04.10, 09:54
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt olen kokeillut Urtekramin Aloe vera-shampoota. Se on hyvä. Vaahtoaa ok ja pesee puhtaaksi. Myös tuoksu, mieto ja sitruunainen, on plussaa.
| |
| | |
14.05.10, 16:19
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ole Hyvä-shampoot on uusittu eikä niissä enää ole sodium laureth sulfatea.
| |
| | |
08.06.10, 13:46
|
#12 (linkki)
| | lushmuilija since 2007
Rekisteröitynyt: 05/2010 Sijainti: Helsinki
|
Pesevätkö ne silti puhtaaksi?
| |
| | |
06.02.11, 18:42
|
#13 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2011 Sijainti: Pirkanmaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lushistan Pesevätkö ne silti puhtaaksi? | Itse olen päätäni pessyt puoli vuotta Urtekramin shampoilla ja olen tykännyt. Tulee puhdasta, mutta ei natisevan puhdasta. Kuiva, kutiseva ja hilseilevä päänahkani on rauhoittunut hurjasti. Myös hiusten pesuväli on pidentynyt 3-4 päivästä 6-7 päivään. Ainut mikä harmittaa on se, että tuota shampoota tarvitsee kerralla lotrata päähän todella reilusti ja koska pullo on pieni niin sillä ei hirveän montaa kertaa päätään pese :(
| |
| | |
09.02.11, 21:59
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Urtekramin ruusushampoo ei minulle poikennut mitenkään tavallisista shampoista, edes tuoksu ei ollut mieleeni. Mutta kyllä sillä hiukset puhtaiksi sai siinä missä millä tahansa shampoolla.
Paras shampoo minun hiuksilleni on Frantsilan yrttishampoo ja sen päälle vielä saman sarjan hoitoaine. Lähti muotoiluainejäämätkin päästä. Tekee hiukset ihanan kiiltäviksi ja puhtaiksi, ja tuoksu on miellyttävä, ei liian voimakas. Hiuksista tulee sopivan rakenteiset, siis ei jää liian liukkaiksi.
Olen käyttänyt myös turveshampoota, kyllä sekin hiukset puhdistaa ja tekee ihanan tuntuisiksi, mutta jostain ihme syystä peseminen on hankalaa, tukka menee siinä vaahdottaessa kummallisesti klönttimäiseksi. Ja haju on jotenkin outo, vähän pistävä. Mutta tukasta tulee kyllä puhdas ja kauniisti kiiltävä.
Siis mulla on hyvin tummat hiukset, en nyt muista onko noita yrttishampoita eri värisille hiuksille erikseen. Muistaakseni ainakin harmaille on oma shampoonsa.
| |
| | |
03.03.11, 18:51
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Voluntary Simplicity Ole Hyvä-shampoot on uusittu eikä niissä enää ole sodium laureth sulfatea. |
Ei pidä paikkaansa etteikö Ole Hyvä sisältäisi Sodium Laureth Sulfatea, se on vaan nimellä Sodium Coco Sulfate - ja samaa kamaa.
Ja mitä tulee vaahtoavuuteen, vaahdon funktio on käyttäjän korvien välissä, eli vaahto on vaan siksi että kuluttajat olettavat että vaahtoa tarvitaan ja se pesee paremmin kun on vaahtoa - mutta näin ei ole.
| |
| | |
10.06.11, 13:08
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Urtekramin kamomillashampoo on paras shampoo kuivuuteen taipuvaisille hiuksilleni ikinä.
| |
| | |
19.06.11, 23:39
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hesus Ei pidä paikkaansa etteikö Ole Hyvä sisältäisi Sodium Laureth Sulfatea, se on vaan nimellä Sodium Coco Sulfate - ja samaa kamaa. | Ei todellakaan ole samaa kamaa, Sodium Coco Sulfate on huomattavasti turvallisempaa ainetta kuin ensin mainittu. Sodium Coco Sulfate on usein myös suomennettu nimellä "saippuoitu kookosöljy" eikä se sisällä mm. syöpää aiheuttavia aineita kuten Sodium Laureth Sulphate.
"Actually, shampoo makers finally seem to have gotten it right this time. Sodium coco sulfate is a coconut derivative, and though it hasn’t been subjected to as much testing and scrutiny as have more widely-used ingredients, it does indeed seem to be a safer alternative to SLS. It’s less irritating than sodium laurel sulfate, but doesn’t contain the cancerous byproducts of evil twin cousin sodium laureth sulfate.
Lainattu: Safe shampoo? | MNN - Mother Nature Network | |
| | |
23.06.11, 13:25
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Vastaus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Voluntary Simplicity Ole Hyvä-shampoot on uusittu eikä niissä enää ole sodium laureth sulfatea. | Päinvastoin, Sodium Coco Sulfate on tarkalleen samaa kuin Sodium Laureth Sulfate. Se on "keksitty" sana korvaamaan pahamaineinen edeltäjänsä. Itse sisältö ei ole muuttunut, mutta kuluttajia vain huijataan. Käytännössä tuo on petos. INCI-maailmassa virallisesti ja lakisääteisesti SLS kategorian alle putoaa useampi eri "ainesisältö" kookosöljystä. Kemiallisesti valmistettua ja täysin orgaanista ja luomua, missä ainesosien balanssi on aivan eri tasolla. Useat shampoovalmistajat käyttävät "oikeita" tuotteita, mutta ihmisten harhaillessa internetissä ja oletuksien vuoksi laureth sulfatesta on tullut kirosana ja se on nyt korvattu uudella sanalla vaikka asiat eivät ole muuttuneet. Aihe on vaikea ja netissä leviää täysin "mutu"-tietoisuutta, mikä on sanalla sanoen harmi. Kaiken pahan alku ja juuri on Sodium lauryl sulfate, mistä lähti esim. ongelmat hammastahnoissa ja suun sisäpinnoissa. Täysin eri asioita, mutta massojen psykologia ekohysteriassa on voimakkaampi kuin todellisuus.
| |
| | |
23.06.11, 13:28
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Sofie Ei todellakaan ole samaa kamaa, Sodium Coco Sulfate on huomattavasti turvallisempaa ainetta kuin ensin mainittu. Sodium Coco Sulfate on usein myös suomennettu nimellä "saippuoitu kookosöljy" eikä se sisällä mm. syöpää aiheuttavia aineita kuten Sodium Laureth Sulphate.
"Actually, shampoo makers finally seem to have gotten it right this time. Sodium coco sulfate is a coconut derivative, and though it hasn’t been subjected to as much testing and scrutiny as have more widely-used ingredients, it does indeed seem to be a safer alternative to SLS. It’s less irritating than sodium laurel sulfate, but doesn’t contain the cancerous byproducts of evil twin cousin sodium laureth sulfate.
Lainattu: Safe shampoo? | MNN - Mother Nature Network | Tuo artikkeli johtaa rankasti harhaan. Kannattaisi hankkia tietoa siitä, mitä kaikkea SLS -kategoriaan kuuluu, miten tuote on kerätty ja ymmärtää, että Sodium laureth sulfate on se virallinen INCI, mitä monet vastuulliset yritykset haluaisivat käyttää, mutta ovat niin rehellisiä etteivät johda ihmisiä harhaan keksityllä INCI:llä (petos). Virallisesti, vaikka kuinka haluatte että se on Sodium Cocoa, niin samaa parempaa tavaraa käyttävät rehelliset yritykset ja joutuvat ilmoittamaan sen Sodium Laureth Sulfatena. Hoh hoijaa.
| |
| | |
23.06.11, 13:41
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | vielä lisäys aiheeseen Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja interwebs I noticed some companies are replacing SLS with SCS in an effort to appease the SLS free crowd. SCS is derived from pure coconut oil and is suppose to be less harsh. I was interested in knowing if anybody has tried any products containing SCS and can compare it to SLS products. There are a few products that I have my eye on, but I’m a bit hesitant to try them. | Vielä kerran: lähes kaikki ekologiset tuotteet markkinoilla sisältävä raa'an puhtaasta kookosöljystä jalostettua vähemmän haitallista ainesosaa, mutta silti lakisääteinen INCI-termi on Sodium Laureth Sulfate -ei Sodium Coco Sulfate. Miettikää nyt vähän, millä tavalla teitä huijataan liimaamalla päälle keksitty termi. :-)
| |
| | |
14.08.11, 11:00
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Miltä tuoksuvat?
Miltä Urtekram Shampoot ja hoitoaineet tuoksuvat? Saippua ainakin haisi niin tympeälle, että oli ihan tuskaa käyttää loppuun...
| |
| | | | |