Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Ekoelli
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.09.11, 10:53   #76 (linkki)
JohannaK
(Vierailija)

...ja hyvänen aika, Suomi elää metsästä! Eikö olisi jo ihan hyvä asia ostaa kansantaloudellekin eduksi olevaa paperia! Katsokaa vain, että se on Suomessa tehtyä. Ja ekoihmiset voivat ostaa uusiopaperia.
  Vastaa viestiin
12.09.11, 12:14   #77 (linkki)
jiihaa----
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JohannaK Näytä viesti
No suurempi todennäköisyys se on kun on eletään pyllypyyhkeillä kuin että hävitettäisiin pyyhitty sonta WC-paperin mukana. Siellähän se on bakteerien mukava kasvaa lämpimässä kylppärissä ja levitä joka käynnin mukana ympäri huushollia. Hyh hyh, sanon minä.

Oletko todella sitä mieltä, että brassien hygienia- ja kulkutautitaso vastaa Suomen tasoa? Mitä tapahtuisi, jos kaikki suomalaiset alkaisivat elää kuten brasiliaiset? No, pitkä talvemme estäisi osaa epidemioista, mutta hiemankaan epidemiologiasta ymmärtävä tajunnee, että ne kohta sairatettaisiin salmonellaa ja muuta ulosteperäisesti tarttuvaa ja paljon täällä Suomessakin.

Taas wanha kunnon pyllypyyhekeskustelu, olikin jo ikävä tätä.
  Vastaa viestiin
12.09.11, 12:16   #78 (linkki)
jiihaa----
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilu Näytä viesti
Siis "sontaa" ei pyyhitä, vaan se pestään pois. Se on tässä se perusajatus, joka täytyy pystyä ymmärtämään, kun tästä asiasta haluaa keskustella. Se ja kaikki muu asiaan liittyvä onkin tullut useampaan kertaan läpikäydyksi. Siltikin edelleen mielestäni ajatuksena erinomainen, vaikka tunnustan, että oman talon mukavuuslaitoksista paperi edelleen löytyykin. Tosin itse käytän sitä vain pesun jälkeiseen kuivaamiseen ja se tuntuu paperin tuhlaamiselta. Likapyykin käsittelyyn liittyvät prosessit on Suomessa ollut hallinaassa jo pitkään - ainakin meidän taloudessa. Sen suhteen ei olisi ongelmia. Suurin syy ei-toivottujen bakteerien leviämiseen tässäkin vaihtoehdossa on heikko käsien peseminen ja kuivaaminen. Siitä voi aloittaa vaikka oman keskusteluketjun.

Hehheh. Kysynpä vain, normaali-paprua suosivana, että miten minä vieraana tuollaisessa kyläpaikassa oikein toimisin, jotenkin inhottaa jo niin etten edes pysty ajattelemaan moista tilannetta.
  Vastaa viestiin
12.09.11, 12:17   #79 (linkki)
huhelihuu
(Vierailija)

Lainaus:
Näin: Hilu käyttää paperia, bravo!

Mutta jos niissä pyllypyyhkeissä olisi paljon bakteereita, millä te ne tappaisitte, pesukoneessako? Denaturoidulla alkoholillako? Entäs sitten pesukoneen bakteeristo? Mahtava ympäristö bakteereille elää.

Edelleen väitän, että jos ihmiset palaisivat ajassaan jälkeenpäin, kyllä se näkyisi tautipiikkinä Suomessa.

Lopetan tästä päivästä taloyhtiön pesukoneessa pesemisen ja ostan tänään oman pyykkikoneen. Nimittäin jos naapureissa sattuu asumaan näitä ekosikoja.
  Vastaa viestiin
12.09.11, 12:18   #80 (linkki)
jiihaa---
(Vierailija)

Lainaus:
...ja hyvänen aika, Suomi elää metsästä! Eikö olisi jo ihan hyvä asia ostaa kansantaloudellekin eduksi olevaa paperia! Katsokaa vain, että se on Suomessa tehtyä. Ja ekoihmiset voivat ostaa uusiopaperia.

Sanoisin tämän ketjun luettuani että Suomi elää metsäläisistä.
  Vastaa viestiin
12.09.11, 13:27   #81 (linkki)
Ihmettelevä
(Vierailija)

Itse käytän vessapaperia, ja kakkoshädän jälkeen pepun pestyäni kuivaan sen myös vessapaperiin, MUTTA siitä huolimatta minulle ei ihan aukea tuo "pyllypyyhebakteeri"-asia. Minä ainakin suihkusta käytyäni kuivaan itseni pyyhkeeseen kaikkialta ja sen jälkeen puen ylleni kylpytakin. Hiuksien päälle kiedon turbaaniksi toisen pyyhkeen. Käytän samoja kylpypyyhkeitä viikon verran. Kun olen pessyt kädet vessassa tai keittiössä, kuivaan ne käsipyyhkeeseen. Käsiä meillä pestään ahkerasti, joten käsipyyhkeet vaihdan pari kertaa viikossa.

Jos siis puhtaan, pestyn alapään kuivaaminen erilliseen pyllypyyhkeeseen on bakteereita levittävää, niin silloinhan sitä täytyy olla muunkin puhtaan kehon, hiusten ja käsienkin kuivaaminen kylpy/käsipyyhkeisiin. Mihin te vielä enemmän minua bakteerikammoiset kuivaatte itsenne suihkun jälkeen? Kertakäyttöiseen paperipyyhkeeseenkö? Niin, itse olen muuten ihan tarpeeksi bakteerikammoinen, pesen siis käsiä usein ja kannan käsidesipurkkia mukanani, en voisi kuvitellakaan esim. syöväni ennen kuin kädet on pesty, en voisi liikkua likaisena jne., mutta en siitä huolimatta pidä pyyhkeeseen pesun jälkeen kuivaamista mitenkään epänormaalina tai "yököttävänä".
  Vastaa viestiin
12.09.11, 13:42   #82 (linkki)
JohannaK
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jiihaa--- Näytä viesti
Sanoisin tämän ketjun luettuani että Suomi elää metsäläisistä.
http://www.metla.fi/hanke/50168/pdf/...atemia2011.pdf

Tuossa yksi artikkeli siitä, miten paljon meille metsäläisille on metsästä hyötyä. Ettei tarvitse "metsänsuojelusyistä" ryhtyä näiksi flanelilappuihmisiksi... :)
  Vastaa viestiin
16.09.11, 21:14   #83 (linkki)
Krista
(Vierailija)

Huh-huh!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huhelihuu Näytä viesti
Lopetan tästä päivästä taloyhtiön pesukoneessa pesemisen ja ostan tänään oman pyykkikoneen. Nimittäin jos naapureissa sattuu asumaan näitä ekosikoja.
Hiivasieni ym:t vuodot, vauhtiraidat, sukupuolitaudit, jalkasilsa. Niitäkö et sitten ole pelännyt yleisissä pesukoneissa, mutta pyyheliinoja pelkäät.

Minua taasen inhottaa nuo yllämainitut asiat, mutta uima-altaassa. En todellakaan halua liottaa itseäni niiden seassa.
  Vastaa viestiin
27.09.11, 15:31   #84 (linkki)
bak teeri
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krista Näytä viesti
Hiivasieni ym:t vuodot, vauhtiraidat, sukupuolitaudit, jalkasilsa. Niitäkö et sitten ole pelännyt yleisissä pesukoneissa, mutta pyyheliinoja pelkäät.

Minua taasen inhottaa nuo yllämainitut asiat, mutta uima-altaassa. En todellakaan halua liottaa itseäni niiden seassa.

Itse en ui koskaan lomamatkoilla uima-altaissa. Siellä kuseskellaan ja ties mitä. Pahimpia ovat ne joissa on baari samassa yhteydessä. Sen tietää mitä tapahtuu kun äijät juovat 5 olutta eikä kukaan käy vessassa välissä. Olen seurannut.
  Vastaa viestiin
02.10.11, 17:24   #85 (linkki)
hihhih
(Vierailija)

Ai että luonto säästyy kun lopettaa vessapaperin käytön? Ensinnäkin puu on uusiutuva luonnonvara ja toisekseen vessapaperi tehdään aika suurelta osin kierrätysmateriaalista. Sitten kun ajatellaan ap:n tapaa toimia, niin paljonkohan juomakelpoista vettä hän käyttää peräpäänsä lotraamiseen ja minkähänlaisella energialla tuo lämmin vesi on tuotettu jota hän suihkustaan laskee? Ettei vain olisi peräti fossiilisella polttoaineella lämmitettu tai peräti puulla... Lisäksi siihen vielä energia, joka menee niiden perslappujen pesemiseen pyykkikoneessa väh. 60 asteessa. Kumpikohan tapa nyt loppujen lopuksi on se ekologisempi....?
  Vastaa viestiin
04.10.11, 10:00   #86 (linkki)
hohoo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hihhih Näytä viesti
Ai että luonto säästyy kun lopettaa vessapaperin käytön? Ensinnäkin puu on uusiutuva luonnonvara ja toisekseen vessapaperi tehdään aika suurelta osin kierrätysmateriaalista. Sitten kun ajatellaan ap:n tapaa toimia, niin paljonkohan juomakelpoista vettä hän käyttää peräpäänsä lotraamiseen ja minkähänlaisella energialla tuo lämmin vesi on tuotettu jota hän suihkustaan laskee? Ettei vain olisi peräti fossiilisella polttoaineella lämmitettu tai peräti puulla... Lisäksi siihen vielä energia, joka menee niiden perslappujen pesemiseen pyykkikoneessa väh. 60 asteessa. Kumpikohan tapa nyt loppujen lopuksi on se ekologisempi....?

nämä samat ellit sitten pohtivat muotipalstalla 5000 euron LV laukkujaan... rohkenen epäillä..
  Vastaa viestiin
04.10.11, 12:17   #87 (linkki)
laatua
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hohoo Näytä viesti
nämä samat ellit sitten pohtivat muotipalstalla 5000 euron LV laukkujaan... rohkenen epäillä..
Hyvä laukku on sellainen että siitä löytyy riittävästi sivutaskuja flanellilapuille, puhtaille & käytetyille.
  Vastaa viestiin
05.10.11, 09:50   #88 (linkki)
hohhoo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laatua Näytä viesti
Hyvä laukku on sellainen että siitä löytyy riittävästi sivutaskuja flanellilapuille, puhtaille & käytetyille.

:) Sinä sen sanoit :)
  Vastaa viestiin
29.02.12, 00:45   #89 (linkki)
ennen
(Vierailija)

En ihan ymmärrä...

Siis pesettekö aina ulostamisen jälkeen alapäänne ? Itse olen 70-luvulla syntynyt ja ihan hyvin pärjännyt, että olisi tarvinnut pestä takapuolta joka krt. Melkoisen turhamaista veden kulutusta, en kyllä ihan ymmärrä.
  Vastaa viestiin
11.04.12, 22:11   #90 (linkki)
70-lukulainen puhdas
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ennen Näytä viesti
Siis pesettekö aina ulostamisen jälkeen alapäänne ? Itse olen 70-luvulla syntynyt ja ihan hyvin pärjännyt, että olisi tarvinnut pestä takapuolta joka krt. Melkoisen turhamaista veden kulutusta, en kyllä ihan ymmärrä.

Jos saat paskaa käsiisi, puhdistatko ihon kuivalla pyyhkeellä vai pesemällä?

MINÄ en todellakaan halua paskanjämiä jo hikiseen persvakoon muhimaan ja haisemaan. Tietysti pesen ne pois ennen pyyhkimistä.
  Vastaa viestiin
13.04.12, 14:57   #91 (linkki)
Blondi
(Vierailija)

Olin virtsatietarkastuksessa ja sain kopion itselleni. Siinä luki suurin osa latinaksi, ettei alapäässäni ollut ulostuksen jämiä. Olisin joutunut vaihtamaan gynekologia, jos siinä olisi lukenut päinvastaista.
  Vastaa viestiin
18.04.12, 18:03   #92 (linkki)
Vähemmän blondi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blondi Näytä viesti
Olin virtsatietarkastuksessa ja sain kopion itselleni. Siinä luki suurin osa latinaksi, ettei alapäässäni ollut ulostuksen jämiä. Olisin joutunut vaihtamaan gynekologia, jos siinä olisi lukenut päinvastaista.
Niin, blondi, uloste ei tulekaan virtsateiden kautta vaan peräsuolesta...
  Vastaa viestiin
08.05.12, 23:45   #93 (linkki)
LV.n laatu
(Vierailija)

Minulla on tosiaan kallis monte carlossa teetetty louis vuittonin erikoisversio johon on sisällytetty monta sivutaskua juuri perslappuja varten. Käytän yleisessä wc:ssäkin vain vett ja kuivaan lappusiin. Jos kopissa ei ole pideetä kurotan pyllyäni käsienpesualtaaseen ja läpsyttelen vettä aukkooni samalla kun pitelen hameenhelmaani hampaillani. Sitten kuivaan lappuihin joita löytyy vuittonista. Kerran jouduin käymään wc:ssä jossa ei tullutkaan kuin jääkylmää vettä. Jouduin sitten pyyhkimään ulostetta näihin lappuihini ja kantamaan niitä ympäri monte carloa vuittonissa. Onneksi laatu on niin hyvää, että laukku on lähes ilmatiivis ja pitää myös tyttäreni käärittyjen kestovaippojen tuoksut ja nesteet sisällään.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku