| |  | |
08.01.11, 17:06
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2008 Sijainti: Länsi-Suomi
| Luonnonkosmetiikka ja allergia
Sain pahan allergiareaktion luonnokosmetiikkasarjan tuotteista. Koko sarjan otin käyttööni kolme päivää sitten ja tänä aamuna oli kasvot niin turvoksissa että tuntui kuin joku ylimääräinen rasvakerron olisi hyllynyt ympäri kasvojani. Tällä hetkellä kasvot vieläkin turvoksissa, silmät kutisee ja iho punainen ja kutiseva.
Testataanko luonnonkosmetiikka mitenkään allergioiden varalta? Itse en ole koskaan saanut allergiareaktiota n.s normi kosmetiikasta. Aloe geeliä olen käyttönyt aiemmin ja sille en ole allerginen. Joku muu sen aiheuttaa, mutta senkun tietäisi mikä.
Tämä jätti kyllä sen verran ikävän mielen, että en taida uskaltaa käyttää enää kuin allergiatunnuksella olevia tuotteita. Niitä ei taida löytyä luonnonkosmetiikasta yhtään.
| |
| | |
27.01.11, 10:34
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=tadetski;10767158]Sain pahan allergiareaktion luonnokosmetiikkasarjan tuotteista. Koko sarjan otin käyttööni kolme päivää sitten ja tänä aamuna oli kasvot niin turvoksissa että tuntui kuin joku ylimääräinen rasvakerron olisi hyllynyt ympäri kasvojani. Tällä hetkellä kasvot vieläkin turvoksissa, silmät kutisee ja iho punainen ja kutiseva.
Testataanko luonnonkosmetiikka mitenkään allergioiden varalta? Itse en ole koskaan saanut allergiareaktiota n.s normi kosmetiikasta. Aloe geeliä olen käyttönyt aiemmin ja sille en ole allerginen. Joku muu sen aiheuttaa, mutta senkun tietäisi mikä.
En osaa vastata kysymykseesi luonnonkosmetiikan allergiatesteistä, mutta omat kokemukseni ovat olleet pelkästään hyviä.
Itse olen allerginen monillekin asioille, ja senpä takia olenkin selvittänyt, mille kaikelle olen allerginen. Omat kosmetiikkaan liittyvät ongelmat ovat osuneet ns normikosmetiikan kohdalle. Näiden allergioiden syitä on ainakin oman lääkärini mukaan välillä tosi hankala selvittää. Erittäin todennäköisesti olen ainakin allerginen tietyille kosmetiikassa käytetyille hajusteille sekä säilöntäaineille.
Luonnonkosmetiikasta, ainakin intialaisista auyervedisistä tuotteista, joita reissuillani olen hankkinut, puuttuu kokonaan nämä synteettiset tuoksut eikä tuotteisiin ole muitakaan keinotekoisia ainesosia lisätty. Tsekkaan vaan, että tuotteissa ei ole käytetty esim. hedelmäuutteita, joille osalle olen allerginen - kiwi on esim. minulle tosi paha 'myrkky'.
Omia allergia- ja atopiaoireitani helpottaakseni käytän myös pyykinpesussa aitoja ekotuotteita, Ritha-pesupähkinöitä.
Neuvoni Sinulle on, että aloitat selvittämällä omat allergiasi ja sen jälkeen valitset itsellesi sopivat kosmetiikkatuotteet sen mukaisesti. Kokeilujen kautta on kuljettavana pitkä tie ja epämiellyttävän allergisen reaktion riski on aina olemassa, puhumattakaan siitä kuinka kalliiksi kokeilut käyvät. Kun tiedät jo etukäteen, mitä aineita Sinun tulee välttää, löydät huomattavasti vähemmällä vaivalla sopivat tuotteet.
| |
| | |
27.01.11, 16:22
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
[QUOTE=Anyara;10785246] Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tadetski Sain pahan allergiareaktion luonnokosmetiikkasarjan tuotteista. Koko sarjan otin käyttööni kolme päivää sitten ja tänä aamuna oli kasvot niin turvoksissa että tuntui kuin joku ylimääräinen rasvakerron olisi hyllynyt ympäri kasvojani. Tällä hetkellä kasvot vieläkin turvoksissa, silmät kutisee ja iho punainen ja kutiseva.
En osaa vastata kysymykseesi luonnonkosmetiikan allergiatesteistä, mutta omat kokemukseni ovat olleet pelkästään hyviä.
Itse olen allerginen monillekin asioille, ja senpä takia olenkin selvittänyt, mille kaikelle olen allerginen. Omat kosmetiikkaan liittyvät ongelmat ovat osuneet ns normikosmetiikan kohdalle. Näiden allergioiden syitä on ainakin oman lääkärini mukaan välillä tosi hankala selvittää. Erittäin todennäköisesti olen ainakin allerginen tietyille kosmetiikassa käytetyille hajusteille sekä säilöntäaineille.
Luonnonkosmetiikasta, ainakin intialaisista auyervedisistä tuotteista, joita reissuillani olen hankkinut, puuttuu kokonaan nämä synteettiset tuoksut eikä tuotteisiin ole muitakaan keinotekoisia ainesosia lisätty. Tsekkaan vaan, että tuotteissa ei ole käytetty esim. hedelmäuutteita, joille osalle olen allerginen - kiwi on esim. minulle tosi paha 'myrkky'.
Omia allergia- ja atopiaoireitani helpottaakseni käytän myös pyykinpesussa aitoja ekotuotteita, Ritha-pesupähkinöitä.
Neuvoni Sinulle on, että aloitat selvittämällä omat allergiasi ja sen jälkeen valitset itsellesi sopivat kosmetiikkatuotteet sen mukaisesti. Kokeilujen kautta on kuljettavana pitkä tie ja epämiellyttävän allergisen reaktion riski on aina olemassa, puhumattakaan siitä kuinka kalliiksi kokeilut käyvät. Kun tiedät jo etukäteen, mitä aineita Sinun tulee välttää, löydät huomattavasti vähemmällä vaivalla sopivat tuotteet. | Hyvään asiakaspalveluun kuuluu antaa asiakkaalle voidetta testattavaksi parin käyttökerran verran, siitä jo tietää, miten iho reagoi. Ei kenenkään kukkaro kestä ostaa kalliita sarjoja, josko tuo nyt sopisi. Itse herkkäihoisena olen näin löytänyt sopivan/sopivat voiteen. En yleensä osta sellaisesta liikkeestä, mistä en saa paria tippaa voidetta testattavaksi.
| |
| | |
28.01.11, 23:47
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2008 Sijainti: Länsi-Suomi
|
Kiitos kommenteista!
En varmaan kovin helpolla luonnonkosmetiikkan koske. Tämä josta sain reaktion piti olla kaikin puolin turvallinen ja hyvä eikä sisältänyt mitään sellaista jota olisin osannut edes epäillä. Rosamariiniuutetta niisä oli - jos se oli se joka allergian aiheutti. Jatkan vielä normikosmetiikalla. Niistä en ole koskaan saanut mitään oireita.
Viimeinen muokkaaja tadetski; 29.01.11 10:18.
| |
| | |
23.06.11, 14:30
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tadetski Kiitos kommenteista!
En varmaan kovin helpolla luonnonkosmetiikkan koske. Tämä josta sain reaktion piti olla kaikin puolin turvallinen ja hyvä eikä sisältänyt mitään sellaista jota olisin osannut edes epäillä. Rosamariiniuutetta niisä oli - jos se oli se joka allergian aiheutti. Jatkan vielä normikosmetiikalla. Niistä en ole koskaan saanut mitään oireita. | Kemikaalikimara: Nuppi kirjavaksi luonnonkosmetiikalla | |
| | |
16.09.11, 16:26
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Luonnonkosmetiikassa voi olla todella allergisoivia ainesosia, joita ei markettikosmetiikassa juuri näy. Tuotteet ovat myös joskus todella hajustettuja ja saattavat näin aiheuttaa allergisia reaktioita. Itse aina testaan tuotteet ja vaikka suurin osa sopii niin osaa en voi käyttää. Onneksi luonnonkosmetiikan myyjät/kauppiaat ovat olleet aina ymmärtäväisiä ja antaneet mielellään näytteen testattavaksi. Samaa ei voi sanoa luksusmerkkien myyjistä.
| |
| | |
26.09.11, 17:50
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Luonnon kosmetiikka
Minulle on myös sattunut niin, että luonnnotuote on saanut kasvoni turpoamaan ja kuumottamaan. samaan sarjan muita tuotteita olin aikasemmin käyttänyt ja vain tämä yksi "petti". Siirryin sitten apteekkituotteisiin
| |
| | |
14.11.11, 12:30
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Lumikissa Minulle on myös sattunut niin, että luonnnotuote on saanut kasvoni turpoamaan ja kuumottamaan. samaan sarjan muita tuotteita olin aikasemmin käyttänyt ja vain tämä yksi "petti". Siirryin sitten apteekkituotteisiin |
Saako kysyä, että mitä luonnonkosmetiikkaa käytit ? Tuntuu että ihmiset sekottaa luonnonkosmetiikan näihin markettien myynnissä oleviin merkkeihin, jotka tekee sen yhden tuotteen missä on vaikka sana "natural" ja se mielletään luonnonkosmetiikaksi.
| |
| | |
10.12.11, 14:40
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä allergisen reaktion voi saada jopa apteekissa myytävästä kosmetiikasta. Omalle iholle sopivat tuotteet löytyy ainoastaan testaamalla!
| |
| | |
10.05.12, 12:36
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tadetski Sain pahan allergiareaktion luonnokosmetiikkasarjan tuotteista. Koko sarjan otin käyttööni kolme päivää sitten ja tänä aamuna oli kasvot niin turvoksissa että tuntui kuin joku ylimääräinen rasvakerron olisi hyllynyt ympäri kasvojani. Tällä hetkellä kasvot vieläkin turvoksissa, silmät kutisee ja iho punainen ja kutiseva.
Tämä jätti kyllä sen verran ikävän mielen, että en taida uskaltaa käyttää enää kuin allergiatunnuksella olevia tuotteita. Niitä ei taida löytyä luonnonkosmetiikasta yhtään. |
Ns. luonnonkosmetiikka on erilaista kuin muut eli ne on "raakatuotteita". Eikä kukaan varmuudella tiedä mitä ne loppujen lopuksi sisältävät.
Mikä sen sarjan nimi on?
| |
| | |
10.05.12, 12:40
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja testatkaa ensin Luonnonkosmetiikassa voi olla todella allergisoivia ainesosia, joita ei markettikosmetiikassa juuri näy. Tuotteet ovat myös joskus todella hajustettuja ja saattavat näin aiheuttaa allergisia reaktioita. Itse aina testaan tuotteet ja vaikka suurin osa sopii niin osaa en voi käyttää. Onneksi luonnonkosmetiikan myyjät/kauppiaat ovat olleet aina ymmärtäväisiä ja antaneet mielellään näytteen testattavaksi. Samaa ei voi sanoa luksusmerkkien myyjistä. |
Mitä on markettikosmetiikka? Outo käsite. Ns. luonnonkosmetiikkana myytäviä en uskalla edes ajatella, joskus olen laittanut koemielessä jotain voidetta ja jopa käsi on alaknut punoittamaan, hajukin on epämiellyttävä.
Käytän vain täysin tuoksuttomia tuotteita ja muutamia Cliniquen tuotteita, joita kestän.
| |
| | |
10.05.12, 12:41
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja tadetski Kiitos kommenteista!
En varmaan kovin helpolla luonnonkosmetiikkan koske. Tämä josta sain reaktion piti olla kaikin puolin turvallinen ja hyvä eikä sisältänyt mitään sellaista jota olisin osannut edes epäillä. Rosamariiniuutetta niisä oli - jos se oli se joka allergian aiheutti. Jatkan vielä normikosmetiikalla. Niistä en ole koskaan saanut mitään oireita. |
Saattaa olla myös jokin säilyttävä ainesosa joka ärsyttää.
| |
| | | | |