Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Kilot kuriin
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
07.07.05, 10:07   #1 (linkki)
Mie
(Vierailija)

Kun läski ei lähde!

Painoa olen kasannut ympärilleni paljon, bmi jo 35. Nyt heräsin ja puolitoista viikkoa olen kävellyt joka päivä noin 40-50 minuuttia ja syönyt kevyesti (pisteissä 20). Paino tippui alkupäivinä kaksi kiloa, mutta nyt viiteen päivään ei ole tapahtunut mitään. Alkaa ärsyttämään, mutta periksi en anna. Voiko olla niin, että olen aloittanut liialla innolla ja nyt kroppa on ihan shokissa ja siksi paino ei laske? Pitäisikö syödä lisää, vähentäminen ei ainakaan tunnu järkevältä. Vai vähennänkö liikunnan osuutta? Neuvoja, kiitos!
  Vastaa viestiin
07.07.05, 10:30   #2 (linkki)
.
(Vierailija)

Re: Kun läski ei lähde!

Viikko on varsin lyhyt aika suuriin muutoksiin. Alussa nesteet lähtevät useimmiten ja paino laskee muutaman kilon, kuten sinullakin tapahtui. Mutta kun puhutaan varsinaisesta laihtumisesta kannattaa ottaa pitempiaikaisia tavoitteita, kuten esim 1 kk. 1 kuukaudessa jo usein huomaa vaatteiden kohdalla etteivät ne enää kiristä. Kuukausikin on vielä lyhyt aika, 3-4 kk niin silloin voisi jo odottaa semmoisen 10-15 kilon lähteneen jos jaksaa pysyä ruodussa eikä pahempia sortumisia tule. 3 kk saattaa kuulostaa pitkältä ajalta, mutta jos ei ole valmis näkemään hiukan vaivaa ei mitään tapahdukkaan. Hitaasti hyvää tulee. Tsemppiä.
  Vastaa viestiin
07.07.05, 11:56   #3 (linkki)
elina
(Vierailija)

Re: Kun läski ei lähde!

Painonpudottamisessa ei kannata odottaa muutoksia hetkessä. Itsekin muistan, kun aloitin vuodenvaihteessa, niin noudatin painonvartijoiden pisteitä orjallisesti ja liikuin vähintään tunnin päivässä ja siitä huolimatta alkupäivinä paino nousi!!! Arvaa masensiko? Nyt olen pudottanut painoa yhteensä 17 kiloa, vuoden vaihteessa painoin 69,9 ja nyt tänään 52,8. Pituutta minulla on 160 cm. Välillä paino putoaa reilusti, mutta tulee taas hetkiä, jolloin se ei putoa ollenkaan, vaikka kuinka noudattaisit ohjeita. Juuri nämä hetket ovat vaarallisia, silloin helposti sortuu syömään herkkuja. Painon putoamista pitää seurata pitemmällä aikavälillä kuin muutama päivä tai viikko. Älä vähennä liikunnan osuutta. Alussa nimittäin lähtee nestettä, siitä se roima pudotus, ne lähteneet kilot eivät siis ole läskiä kaikki. Pidä huoli aineenvaihdunnan toimivuudesta, elimistön pitää saada nesteitä ja kuituja.
  Vastaa viestiin