Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Kilot kuriin
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.10.11, 21:16   #976 (linkki)
pullukka
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tursas Näytä viesti
Heips,
eilen kävin juttelemassa Xtravaganze vetäjän kanssa ja nyt pohdin kovasti onko minusta tähän oikeasti.
Painoa pitäisi saada pois sellaiset 20-23kg ja olen vuoden alusta hiljakseen tiputellut vähähiilarisella pois rapiat 6kg.
Mutta vain 3 keittoa päivässä...tuottiko se alkun hankaluuksia?
Nyt olen juuri opettanut itseni syömään säännöllisesti 5 pientä ateriaa päivässä.Ongelmani oli ,etten koskaan syönyt mitenkään säännöllisesti,vaan miten milloinkin.

Ja koen tämän melko kalliiksi,onko hintansa väärti kuitenkin?
voi kaikki mitä laitat itsesi hyvinvointiin on hintansa väärti. Mä ainakin koin edulliseksi siihen karkki, herkku ym. määrään mitä roudasin kaupasta ennen kotiin.
  Vastaa viestiin
02.11.11, 11:16   #977 (linkki)
Justiina
(Vierailija)

Xtravaganza

Nyt on lähes kolme kuukautta kulunut siitä, kun aloitin. Täysvauhdin jälkeen paino on tippunut alas koko ajan, mutta alle kilon viikkovauhtia. Missään vaiheessa ei lähtenyt nousuun. Jos viitisen kiloa vieä saisin pois, olisin tosi tyytyväinen. Koko ajan opettelen kuitenkin sitä elämänhallintaa ja saavutetussa painossa pysymistä. Liikun monta kertaa viikossa, salilla ja erilaisissa jumpissa, lenkkeilen ja uin.Syön pieniä aterioita, ettei sudennälkä pääse yllättämään. Leipää syön vain runsaskuituista ruisleipää, maitotuotteista nautin rasvatonta maitoa, vähärasvaista rahkaa ja jugurttia ( namia marjojen tai ananasmurskan kanssa ) ja raejuustoa. Kasviksia nautin todella paljon ja kalaa. Kyllä joskus kyläreissulla saatan maistaa pullan tai kakkupalan, koska en halua tehdä numeroa painonpudotuksestani. Entinen himokarkinsyöjä ei enää juuri karkkeja syö.
  Vastaa viestiin
03.11.11, 21:30   #978 (linkki)
paksu
(Vierailija)

Olen harkinnu pussikuuria.Kuulin et kuurin aikana mennään 500 kcal+liikunta.Miten pystyn pitämään painon muka kurissa pussikuurin jälkeen.Noilla kalorimäärillä ja liikuntamäärillä mitä olen kuullut tuntuu mahdottomalta.Kalorimäärä nousee reilusti joka tapauksessa pussikuurin jälkeen.Kannattaako kokeilla vai yrittääkkö pikkuhiljaa.Olisi kiva kuulla noin 20-30 kg pudottaneiden mielipiteitä.Ja kun aikaa on mennyt vuosi-kaksi aloittamisesta.
  Vastaa viestiin
04.11.11, 00:10   #979 (linkki)
Treves
(Vierailija)

Ei kanna

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paksu Näytä viesti
Olen harkinnu pussikuuria.Kuulin et kuurin aikana mennään 500 kcal+liikunta.Miten pystyn pitämään painon muka kurissa pussikuurin jälkeen.Noilla kalorimäärillä ja liikuntamäärillä mitä olen kuullut tuntuu mahdottomalta.Kalorimäärä nousee reilusti joka tapauksessa pussikuurin jälkeen.Kannattaako kokeilla vai yrittääkkö pikkuhiljaa.Olisi kiva kuulla noin 20-30 kg pudottaneiden mielipiteitä.Ja kun aikaa on mennyt vuosi-kaksi aloittamisesta.

Ei kande lähteä jos itse ei ole itsestään varma. Täytyy muistaa, että on kysynys elämäntPamuutoksesta ja xtrav on tässä ihmisten onnettoman tilanteen hyväksikäyttäjä
  Vastaa viestiin
29.11.11, 13:28   #980 (linkki)
Voitelija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paksu Näytä viesti

Tervehdys piiiiiitkästä aikaa.. Kirjoittelin tuossa vuosi sitten joulukuussa omia kokemuksia ja kuulumisia niin päivitellääns vähän.. Eli eli pudotin tosiaan sen 30kg pois ja tämän päivän saldo +15kg eli 2 vuoteen tuli se 15kg lisää.. Elämäntapa muuttui kyllä, siitä aivan alkuperäisestä, mutta nuoren ikäni varjolla tahtoo hauskanpito sun muut kinkerit olla vaan niin mukavia että todellinen haaste on pitää paino kurissa. Nousu vauhti ei ole ollut 2 vuoteen nähden nyt älytön, kun kuitenkin kunto on edelleen hyvä(kesällä puolikas maratoni edessä) ja kuntoilen koko ajan. Paino seilaa rajusti edes takas, mutta aina sinne tuntuu jotain jäävän ku se on noussut nyt sen 15 kg..

Periaatteessa kannatan kokeilua, mutta ehken hieman lievennettynä. Eli otat pussit mukaan normaaliin ruokavalioon(esim aamupalana pussi, välipalana pussi) ja näin koko päivän kcal määrä tippuu alemmas normaalista ja painon putoaminen alkaa(muista liikunta) eikä nälkä ole heti aivan karmea. Toki itselle antoi kovan motivaation kun paino putosi niin nopeasti, mutta näin jälkeen päin olisi pitänyt ehkä aloittaa hitaammin ja hakea sitä kautta sitä muutosta elämän tapohin. :) Mutta tsemppi ja kysymyksiä voi esittää..

Voitelija
  Vastaa viestiin
29.11.11, 13:31   #981 (linkki)
Voitelija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Voitelija Näytä viesti
Tervehdys piiiiiitkästä aikaa.. Kirjoittelin tuossa vuosi sitten joulukuussa omia kokemuksia ja kuulumisia niin päivitellääns vähän.. Eli eli pudotin tosiaan sen 30kg pois ja tämän päivän saldo +15kg eli 2 vuoteen tuli se 15kg lisää.. Elämäntapa muuttui kyllä, siitä aivan alkuperäisestä, mutta nuoren ikäni varjolla tahtoo hauskanpito sun muut kinkerit olla vaan niin mukavia että todellinen haaste on pitää paino kurissa. Nousu vauhti ei ole ollut 2 vuoteen nähden nyt älytön, kun kuitenkin kunto on edelleen hyvä(kesällä puolikas maratoni edessä) ja kuntoilen koko ajan. Paino seilaa rajusti edes takas, mutta aina sinne tuntuu jotain jäävän ku se on noussut nyt sen 15 kg..

Periaatteessa kannatan kokeilua, mutta ehken hieman lievennettynä. Eli otat pussit mukaan normaaliin ruokavalioon(esim aamupalana pussi, välipalana pussi) ja näin koko päivän kcal määrä tippuu alemmas normaalista ja painon putoaminen alkaa(muista liikunta) eikä nälkä ole heti aivan karmea. Toki itselle antoi kovan motivaation kun paino putosi niin nopeasti, mutta näin jälkeen päin olisi pitänyt ehkä aloittaa hitaammin ja hakea sitä kautta sitä muutosta elämän tapohin. :) Mutta tsemppi ja kysymyksiä voi esittää..

Voitelija

niin se unohtui sanoa, että pitää kuitenkin muistaa ELÄÄ!! kerran täällä ollaan :) hauskaa pitää pitää ja saa pitää, mutta ei saa jäädä siihen hauskavaiheeseen elämään vaan palata normaaliin arkeen ja normaaliin ruokavalioon ja muistaa kuntoilla :)
  Vastaa viestiin
10.12.11, 12:26   #982 (linkki)
Brita
(Vierailija)

Uusi pussikuurilainen

Moi ,täällä uusi aloittelia 5päivä menossa,painoa 88kg pituus 160cm ja ikääkin 60 yli ,että työtä riittää,täällä on ollut aika hiljaista,onkohan joulukiireet vieneet viimeistkin mehut,ois kiva saada mukava elämäntapa remonttilainen jakamaan kokemuksia ja tueksi tähän urakkaan.T:BRITA
  Vastaa viestiin
15.12.11, 22:32   #983 (linkki)
Mallo
(Vierailija)

pussit ja perheen ruokinta

Heips,
Mä varasin tänään tutustumiskäynnin ensi viikolle.. Lueskelin tässä tätä viestiketjuu ja kauhistelen kuinka mä selviän noista pusseista, Nutriletit yms on kauhean makuisia. Kahvia en juo, kaakaot yms ei varmaan teen seassa maistu kauheen hyviltä.. Ja sitten tupsahti mieleeni tällainen asia, perheellinen kuin olen. Miten te pystytte pitämään itsenne kurissa kun muille perheenjäsenille pitäis kuitenkin ruoka tehdä??!! Lapset ei kuitenkaan elä noilla pusseilla.
Itse haaveilen 15kg painon pudotuksesta.
  Vastaa viestiin
15.12.11, 23:13   #984 (linkki)
Voitelija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mallo Näytä viesti
Heips,
Mä varasin tänään tutustumiskäynnin ensi viikolle.. Lueskelin tässä tätä viestiketjuu ja kauhistelen kuinka mä selviän noista pusseista, Nutriletit yms on kauhean makuisia. Kahvia en juo, kaakaot yms ei varmaan teen seassa maistu kauheen hyviltä.. Ja sitten tupsahti mieleeni tällainen asia, perheellinen kuin olen. Miten te pystytte pitämään itsenne kurissa kun muille perheenjäsenille pitäis kuitenkin ruoka tehdä??!! Lapset ei kuitenkaan elä noilla pusseilla.

Itsekuri on kurin korkein muoto! :) eli siitä se lähtee, jos päätät lähteä tähän niin teet sen sitten kanssa 100% lasissa, koska jos luistat huijaat vain itseäsi ja homma ei etene. Alussa se on vaikeaa, mutta kun homma lähtee käyntiin niin ei pitäisi olla ongelmaa kun nälkä ei vaivaa enää ketoosin ansiosta. Makuja pitäisi olla montaa erilaista, jotta jokaiselle löytyy se oma maku mistä tykkää, itsellä meni etten voinut juoda kuin kylmiä ja niistä vanilija, mansikka. :) ja niillä mentiin koko setti.
  Vastaa viestiin
16.12.11, 19:43   #985 (linkki)
Brita
(Vierailija)

Kyllä se siitä!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mallo Näytä viesti
Heips,

Moikka,täytyy vain asennoitua ja tsempata itseä mulla tosin ei ole enää perhettä ruokittavana kuin aviosiippa,lapset maailmalla.Kyllä joskus tiukkaa tekee,tässä on tänään yhdestoista päivä menossa ja nälkä vaivaa usein iltaisin,onnea matkalle kunhan aloittelet tätä juttua.T
  Vastaa viestiin
18.12.11, 17:57   #986 (linkki)
Brita
(Vierailija)

Joulu herkkuja ilman.

Moi,kaikille 12p menossa pussiruuilla,mukavasti olen pärjännyt tähän asti ,miten teillä toisilla menee?Kovin on hiljaista tällä foorumilla kirjoitelkaa,mukavaa viikkoa!
  Vastaa viestiin
08.01.12, 14:23   #987 (linkki)
Jossu
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Brita Näytä viesti
Moi,kaikille 12p menossa pussiruuilla,mukavasti olen pärjännyt tähän asti ,miten teillä toisilla menee?Kovin on hiljaista tällä foorumilla kirjoitelkaa,mukavaa viikkoa!
Menen haastatteluun ja haluan tätä vaihtoehtoa kokeilla, koska uskon ryhmän tukeen ja henkiseen valmennukseen. Jos onnistuisin tässä yksin ei ylipainoa olisi ollenkaan. Alku kuullostaa kovalta, mutta suurin haaste on muuttaa tapojaan pysyvästi. Mikä tahansa dieetti toimii, jos sitä noudattaa 100 %. Mulla on häilyvä kuva systeemistä, ensin pusseilla ja sitten vähitellen ruokaa mukaan? Miten olette kokeneet ryhmät ja valmennuksen? Onko hyviä vinkkejä heikkoihin hetkiin? Mulle niitä ainakin tulee.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 23:43   #988 (linkki)
lina
(Vierailija)

turhaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jossu Näytä viesti
Menen haastatteluun ja haluan tätä vaihtoehtoa kokeilla, koska uskon ryhmän tukeen ja henkiseen valmennukseen. Jos onnistuisin tässä yksin ei ylipainoa olisi ollenkaan. Alku kuullostaa kovalta, mutta suurin haaste on muuttaa tapojaan pysyvästi. Mikä tahansa dieetti toimii, jos sitä noudattaa 100 %. Mulla on häilyvä kuva systeemistä, ensin pusseilla ja sitten vähitellen ruokaa mukaan? Miten olette kokeneet ryhmät ja valmennuksen? Onko hyviä vinkkejä heikkoihin hetkiin? Mulle niitä ainakin tulee.
Tämä on niin rahastusta kuin olla ja voi. Oikeesti. Kyllä, jokainen laihtuu!!! Se on varma jos lähtee kuurille mutta taistelu alkaa sen jälkeen kun ryhmän tuki on jo ohi ja liikuntakeskuksessa käyminen kyllästyttää, ja on yksin ja innostus kadonnut. Sitten taistelet!!! Kiloilla on tapana palautua sitä helpommin mitä pidempään ne ovat olleet. En halua olla, vaikka siltä kuulostaa, ikävä ihminen, mutta olen ohjannut monta ryhmää ja yhden käden sormella voi laskea ne, joilla paino on muutaman vuoden päästä edelleen siellä saavutetuss tavoitteessa. Elämäntapamuutos on koko elämän kestävä ja tämä ohjelma ei vie muutokseen. Johan sen näkee ohjaajissakin. Kuka tahansa voi kouluttautua ohjaamaan näitä ryhmiä. Ihan sama onko kokemusta, liikunnasta, ravinnosta tai edes elämästä montaakaan aikuisvuotta. Säästäkää rahat oikealle terapeutille tai muulle koulutetulle henkilölle, joka tietää mistä puhuu ilman vippaskonsteja!
  Vastaa viestiin
23.01.12, 18:50   #989 (linkki)
Tintti60
(Vierailija)

Xtravaganza

Ohjelma on luotettava ja ruotsalaisten lääkärien laatima. Jos painoindeksisi on yli 30, voit aloitttaa täysvauhdilla, jolloin syöt annettuja valmisteita väh. 3 viikkoa. Mikäli painoindeksisi on alle 30, aloitat puolivauhdilla, jolloin syöt norm. ruokaa ohjeiden mukaan. Lisäksi ohjelmaan kuuluvat luennot ja henkinen valmennus. Kaikilla ylipainoisilla on ongelmia suhtautumisessaan ruokaan. Ohjelma auttaa tässä. Lisäksi käyt kuntoilemassa. Olen nyt ollut viikon täysvauhdilla ja olo on mitä mainion. Särkylääkkeet ovat jääneet ja uni on tasaista ja syvää. Jaksaakin paljon paremmin. Täysvauhti sopii vain terveille, joilla ei ole mitään sairauksia, kuten diabetes. Suosittelen ohjelmaa. Kerrankin joku valvoo ja neuvoo syömisessä ja sen uudelleen opettelussa. Ota vain rohkeasti yhteyttä lähimpään paikkaan.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeillako? Näytä viesti
Onkos täällä suuremmista painoista pudottaneita, joiden menetelmänä olisi tuo xtravaganza? Näin mainoksen ja mietin testiryhmään lähtemistä, mutta eipä tuosta systeemistä löydy juurikaan tietoa. Onko henkisine valmennuksineen ihan täyttä huuhaata ja aivopesua vai miten homma toimii?
  Vastaa viestiin
21.02.12, 12:17   #990 (linkki)
Justiina
(Vierailija)

Xtravaganza

Kokemusta on 26 viikon kuurista. Meni loistavasti, mutta nyt taistelen yksikseni painonnousua vastaan. Koska kuntosalin kanssa tehtiin koko vuoden sopimus, käyn kyllä jumpissa ja kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa, koska maksan ja se on ihan kivaakin. Mutta kun vuosi tulee täyteen... rahastusta tässä on se, että jos en tee heti uutta sopimusta, lihon helposti takaisin pudottamani kilot ja sorrun takaisin entiseen elämääni. Toki en ole mikään varsinainen sohvaperuna ollut koskaan, enkä hirveän ylipainoinenkaan.
Sain 13 kiloa pois, mutta nyt on kaksi jo tullut takaisin. Uusi Lifetime-ryhmä kokoontuu kahden viikon välein, myös siellä punnitaan.
Jotenkin on motivaatio nyt vähän kadoksissa.
  Vastaa viestiin
21.02.12, 13:33   #991 (linkki)
-20kg/4kk liikunnlla
(Vierailija)

Olen sivusta seurannut kun työkaverini on tällä dieetillä.
Hän on laihtunut, eli tuloksia on tullut aika nopeasti. Me kaikki työkaverit ihmettelemme, kuinka elämäntapalaihduttaja voisi saada yhtäkkia avun tämmöisestä laihdutustavasta, kun ei mikään muukaan hänen kokeilema "ihmedieetti" ole pitänyt kiloja poissa kuin muutaman kuukauden.

Tottakai olemme kaikki iloisia hänen puolestaa jokaisesta pudotetusta kilosta, mutta miten ihmeessä tuommoinen 10 viikon pussiruokakuuri saa ihmisen muuttamaan elintapojaan. Tiedän, että jatkossa syödään pussiruokien lisäksi normaalia ruokaakin.

Minu myös ihemtyttää suuresti tuo energian vähyys mitä noista pussiruoista tulee, 500kcal/vrk ja samaan aikaan kannustetaan kuntoilemaan. Ihan takuuvarmasti tuolla laihtuu, mutta menettää myös paljon lihasmassaa ja kilot alkavat tulla takasin heti kun kuuri loppuu.

Onko missään tutkimustietoa kuinka moni tällä menetelmällä laihtunut olisi pystynyt pitämään painonsa laihdutetuissa lukemissa vielä kahden tai saatika viiden vuoden pästä?

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saatte myös kilot pysymään poissa!
  Vastaa viestiin
22.02.12, 08:42   #992 (linkki)
Justiina
(Vierailija)

Xtravaganza

Mainostetaan kokonaisvaltaista elämänmuutosta, mutta tosiaan miten se voisi tapahtua kymmenen viikon aikana, kun ikää on jo 50 ja montaa tapaa kokeillut, että saisi kiloja pois. Sen pussikuurin aikana saat todella painoa pois, se on fakta. Kun noudatat ohjelmaa tunnontarkasti, eli kolme pussia päivässä ja muutama litra vettä. Kyllä siinä kuitenkin ihmeesti jaksoi käydä jumpissa, eikä mitään heikkoa oloa tullut. Se painon nopea putoaminen juuri innostaa ihmisiä. Kun kuuri on ohi, jatketaan puolivauhdilla. Siinäkään ei mulla kertaakaan paino noussut, meni vaan hitaammin alas. Sairastuin flunssaan tammikuussa ja jouduin peruuttamaan jumppia. Ryhmän tuki loppui. Ryhmän vetäjästä tuli jossain vaiheessa ihan kuin hyvä ystävä. Jatkuvasti tekstiviestejä ja sähköposteja. Nyt hän tuskin moikkaa, kun nähdään sattumalta salilla. On taas uudet ryhmät alkaneet ja uudet ihmiset ostaa pussikuureja...
Tämä oli synttärilahja itselleni, kun täytin 50 joulukuussa. Se oli tavoitteeni ja siinä onnistuin. Mulla oli juhlassani musta pintaanuoleva mekko ja näytin tosi hyvältä, valokuvatkin sen kertovat. Nyt pitäisi vaan pystyä pitämään saavutettu paino ja sen on todella HIRVITTÄVÄN vaikeaa. Rakastan suklaata... Yritän motivoida itseäni, että kevät on tulossa ja uudet kevätvaatteet.
Mulla on useitakin kesäjuhlia tulossa, joihin täytyy uusi mekko hankkia.
  Vastaa viestiin
25.02.12, 19:11   #993 (linkki)
Pirkko
(Vierailija)

Ketoosi

Nimimerkki -20 kg/4kk liikunnalla:
Xtravaganza on ketoosidieetti, jolloin elintoimintoihin ja esim. liikunnalla käytetty energia saadaan rasvavarastoista. Eli ei lihaksista. Tutustu ihmeessä kunnolla asiaan ennenkuin kirjoitat epäluulojasi työkaverisi onnistumisesta.

Olet hieman ristiriitainen kirjoituksesi suhteen, olet iloinen työkaverisi puolesta, mutta ihmettelet, että miten hän nyt muka voisi onnistua, jos ei aiemmin ole onnistunut...
Joko olet kannustava ja iloinen tai et ole.
Xtravaganzassa painotetaan henkistä muutosta: siihen kiinnitetään paljon huomiota.

En nyt lähde sen tarkemmin esittelemään eri toimintoja, jos olet kiinnostunut, niin kysele työkaveriltasi. Hän varmasti ilahtuu, kun olet kiinnostunut.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -20kg/4kk liikunnlla Näytä viesti
Olen sivusta seurannut kun työkaverini on tällä dieetillä.
Hän on laihtunut, eli tuloksia on tullut aika nopeasti. Me kaikki työkaverit ihmettelemme, kuinka elämäntapalaihduttaja voisi saada yhtäkkia avun tämmöisestä laihdutustavasta, kun ei mikään muukaan hänen kokeilema "ihmedieetti" ole pitänyt kiloja poissa kuin muutaman kuukauden.

Tottakai olemme kaikki iloisia hänen puolestaa jokaisesta pudotetusta kilosta, mutta miten ihmeessä tuommoinen 10 viikon pussiruokakuuri saa ihmisen muuttamaan elintapojaan. Tiedän, että jatkossa syödään pussiruokien lisäksi normaalia ruokaakin.

Minu myös ihemtyttää suuresti tuo energian vähyys mitä noista pussiruoista tulee, 500kcal/vrk ja samaan aikaan kannustetaan kuntoilemaan. Ihan takuuvarmasti tuolla laihtuu, mutta menettää myös paljon lihasmassaa ja kilot alkavat tulla takasin heti kun kuuri loppuu.

Onko missään tutkimustietoa kuinka moni tällä menetelmällä laihtunut olisi pystynyt pitämään painonsa laihdutetuissa lukemissa vielä kahden tai saatika viiden vuoden pästä?

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saatte myös kilot pysymään poissa!
  Vastaa viestiin
26.02.12, 14:41   #994 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Salon seutu
Eräs tuttavani aloitti ton Xtravaganza kuurin joulukuussa. Hänellä lähtöpaino oli yli 100 kg ja kovat alaselkä kivut joihin ei löytynyt mitään selitystä oli se minkä takia hän tähän lähti tai hänet ilmeisesti määrättiin tällaiselle kuurille.
Kolme viikkoa pussikeittoja, et hänellä meni myös joulu noilla pussikeitoilla. Yksi haittapuoli hänellä oli kova paleltuminen nestepaaston aikana.
Sen aikana paino putosi muistaakseni 10 kg.
Sitten pikkuhiljaa kiinteitä. Aamulla kanamuna, raejuustoa ja jotain siemeniä. Sitten kalaa ja kanaa.
Vieläkään hän ei saa syödä esim. leipää, perunoita, riisiä... en tiedä kuinka pitkä on se kiellettyjen lista. Mutta, kanan ja kalan syöminen on alkanut jo tökkimään, et yrittää kehitellä juureksista jotain uutta syömistä.
Paino kuitenkin hänellä pudottunut ihailtavan paljon ja olen kyllä tosi onnellinen hänen puolestaan. Ulkoisestikin muuttunut tosi paljon. Hän käy myös paljon erillaisilla kuntojutuilla muutaman kerran viikossa. Kävelee paljon eli on lisännyt liikuntaa tosi paljon.
Hänellä tämä on toiminut ja käy punnituksella kerran viikossa.
Itselläni pudotettavaa on vielä reilut 10 kg. Olen saanut lähes 20 kg pois lähtöpainostani ja ihan omin neuvoin.
  Vastaa viestiin
03.03.12, 01:54   #995 (linkki)
rahastettu
(Vierailija)

lupaavat liikaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lina Näytä viesti
Tämä on niin rahastusta kuin olla ja voi. Oikeesti. Kyllä, jokainen laihtuu!!! Se on varma jos lähtee kuurille mutta taistelu alkaa sen jälkeen kun ryhmän tuki on jo ohi ja liikuntakeskuksessa käyminen kyllästyttää, ja on yksin ja innostus kadonnut. Sitten taistelet!!! Kiloilla on tapana palautua sitä helpommin mitä pidempään ne ovat olleet. En halua olla, vaikka siltä kuulostaa, ikävä ihminen, mutta olen ohjannut monta ryhmää ja yhden käden sormella voi laskea ne, joilla paino on muutaman vuoden päästä edelleen siellä saavutetuss tavoitteessa. Elämäntapamuutos on koko elämän kestävä ja tämä ohjelma ei vie muutokseen. Johan sen näkee ohjaajissakin. Kuka tahansa voi kouluttautua ohjaamaan näitä ryhmiä. Ihan sama onko kokemusta, liikunnasta, ravinnosta tai edes elämästä montaakaan aikuisvuotta. Säästäkää rahat oikealle terapeutille tai muulle koulutetulle henkilölle, joka tietää mistä puhuu ilman vippaskonsteja!
Liittyessäni jäseneksi kerroin, että olen monta kuukautta vuodessa ulkomailla. Lisäksi minulla oli lääkärintodistukset kahdesta sairaudesta, jotka myös voisivat ajoittain estää käyttämästä kuntosalia - joka alun 6 kk:n jälkeen on suurin hyöty kuukausimaksulle. Tämä kuulemma ei ollut ongelma, vaan jäsenyyden voisi välillä "jäädyttää". Aluksi homma toimikin. Marraskuun 2011 lopussa ilmoitin lähteväni ulkomaille ja viipyväni ainakin tammikuun loppuun. Helmikuussa tuli maksumuistutus tammikuun jäsenmaksusta ja heti perään perimistoimiston karhu. Olen maksanut 8 kk jäsenmaksuja, mutta nyt Xtravaganza sanoo, että minun pitäisi vielä maksaa toukokuuhun saakka, mutta voisivat "tulla vastaan" ja hyväksyä "vain" 3 lisäkuukauden veloituksen. Tämä siitä houlimatta, että en matkalla sattuneen tapaturman takia pääse edes kunnolla kävelemään, saati voisin käydä salilla! Kaiken lisäksi minulle mainostettiin esittelyssä täysivauhdilla aloitettavaa painopudotusta ja sekä painetussa ohjelmassa että luennoilla sanottiin sen perutuvan ketoosiin. Kun minulle ei pussidietistä huolimatta muodostunut ketoositilaa, eivät paljon mainostetut ravitsemusterapeutit korvaansa lotkauttaneet asialle, eikä Xtravaganzalla ollut osoittaa alan lääkäriä, jolta olisin saanut lisää opastusta tästä asiasta. Kaunis lupaus siitä, että "Xtravaganza räätälöi sopivan ratkaisun jokaiselle" ei siis millään lailla pitänyt paikkaansa. Koen tulleeni ainakin lievästi petetyksi, rahastetuksi ja aion ottaa selville, mitä kuluttaja-asiamies on mieltä tästä tapaukesta - ja yleensäkin näistä kuntoklubien tavasta sitoa jäseniä, vaikka palvelut eivät vastaakaan mainoksia. Paras anti oli ryhmän vertaistuki, mutta valitettavasti 6 kk:n aikana ja jälkeen se vain hajosi. Paikallinen yrittäjä oli erittäin ystävällinen ja joustava, mutta tuntuu siltä, että hän on täysin sidottu "pääkonttorin" ohjeistukseen - ja rahastus tapahtuu suoraan sen kautta!
  Vastaa viestiin
03.03.12, 02:05   #996 (linkki)
rahastettu
(Vierailija)

vertaa hintoja

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harkitsen Näytä viesti
[aloituspaketti (kirja, cdt, shakeri, mittanauha) 50 eur. Kuukausimaksu 85 euroa (josta kuntosalin kk-osuus 65 eur) ja viikon pussit 59 eur eli 2,80/pussi. Ja jos ostat jonkun muun määrän kuin sen 21 pussia, hinta onkin 3 e/pussi.
Vaihteluväliä näköjään on, jostain muualta löysin ketjun jossa oli myös halvemmat hinnat kuin meillä. Ja se jumppatunti...
Meidän salilla testiryhmään pääsemisestä ei sitten rahallisesti ollut mitään muuta etua kuin 1 kk:n salijäsenyys veloituksetta sen puolen vuoden päälle eli käytännössä siis 65 eur arvoinen. Eli aika lailla hajontaa salien kesken.
No onpa kyllä, täällä laitetaan vielä paremmaksi: aloituspaketti 60 euroa, kuukausimaksu 99 euroa, viikon pussit (21 pussia) 59 euroa! Miten voi samalla "tuotteella" olla näin laaja hintakirjo??? Toisissa paikoissa läskikilon menettämisestä pitää siis maksaa huomattavasti paljon enemmän kuin toisissa paikoissa!

Itse en ole aloittanut vielä ryhmässä, harkitsen vasta.
PIRPPO, sanoit, että sulle nimenomaan lääkäri suositteli tätä? Mun ongelma on nimenomaan maksassa, ja siksi vähän mietityttääkin, kun keho viedään tässä ketoosiin. Siksi mun pitää ottaa vähän lisää selvää asiasta... En halua, että maksan tila huononee ja sairastun vain siksi, että haluan päästä liikakiloista eroon. Mitat on aika lailla samat kuin sulla lähtötilanteessa.[/QUOTE]
Katsokaapa muiden valmistajien vastaavia pussituotteita. Niiden koostumus on aivan Xtravaganzan jauheiden mukainen, mutta hinnat ovat ainakin 50% halvemmat. Joskus jopa halvempia, kun on kampanjoita. Minulla sattui olemaan kotona melkein kokonainen paketti edelliseltä laihdutusyritykseltä jääneitä pusseja ja vein ne katsottavaksi. Joutuivat myöntämään, että kyllä niitä voi käyttää heidän tuotteidensa sijasta! Kysyn vaan, mistä maksetaan, kun tuo henkinen valmennus on mielestäni amerikkalaismallista, aika kevyttä psyykausta, vetäjien tietämys ja kokemus joskus aika heikko, eikä ravitsemusasiantuntijasta ollut ainakaan minun erikoisongelmaani mitään iloa. Eniten tukea sai ryhmästä ja hyötyä kuntosalista sekä muutakin, kuin kilolukemat kertovasta vaa'asta!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku