Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Kilot kuriin
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.06.12, 12:49   #1 (linkki)
pohdin
(Vierailija)

Mielipiteitä liikunnastani?

Kyselen täällä mielipidettä omasta salipuuhastelustani. Tilanne siis se, että käyn pari kertaa viikossa tekemässä salilla, ja lisäksi käyn joogassa kerran viikossa, ja sitten tavisjumpassa ja coressa, ja vielä sitten liikun ainakin yhtenä päivänä pyörällä/kävellen tunnin hikiliikunnnan. Tavoitteenani on siis pudottaa painoa, mutta lihakset säilyttäen. Olen reilusti ylipainoinen.
Eli, saliohjelmassa olen keskittynyt vain muutamaan päälihasryhmään ja olen siis tehnyt:

Kyykkyjä
Pohjeliikettä
Hauiskääntöä
Dippiä
Suorat,vinot ja syvät vatsat
Selkälihakset
Rintalihakset
Yläselkä

Riittääkö tuo? Liikkeitä siis periaatteessa vain kahdeksan, paitsi että noissa vatsoissa teen perusliikkeinä suorat ja vinot ja lisäksi lankkua. Sarjat on 3x15, tosin kaikissa ei tuo 15 mene (esim. dipeissä, jotka teen siis penkin reunalta omaa painoa vastuksena käyttäen). Painoja olen lisäillyt kaikkiin ainakin jo kertaalleen eli jotain kehitystä on tapahtunut. Mutta onko tuo sopiva vai puuttuuko jokin olennainen?

Ja muutenkin saa sanoa mielipidettä, onko tämä ohjelma järkevä:

Ma jooga
Ti kuntosali
Ke välipäivä
To perusjumppa + core + venyttely
Pe välipäivä
La kuntosali
Su aerobinen
  Vastaa viestiin
04.06.12, 14:33   #2 (linkki)
pete
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pohdin Näytä viesti
Kyselen täällä mielipidettä omasta salipuuhastelustani. Tilanne siis se, että käyn pari kertaa viikossa tekemässä salilla, ja lisäksi käyn joogassa kerran viikossa, ja sitten tavisjumpassa ja coressa, ja vielä sitten liikun ainakin yhtenä päivänä pyörällä/kävellen tunnin hikiliikunnnan. Tavoitteenani on siis pudottaa painoa, mutta lihakset säilyttäen. Olen reilusti ylipainoinen.
Eli, saliohjelmassa olen keskittynyt vain muutamaan päälihasryhmään ja olen siis tehnyt:

Kyykkyjä
Pohjeliikettä
Hauiskääntöä
Dippiä
Suorat,vinot ja syvät vatsat
Selkälihakset
Rintalihakset
Yläselkä

Riittääkö tuo? Liikkeitä siis periaatteessa vain kahdeksan, paitsi että noissa vatsoissa teen perusliikkeinä suorat ja vinot ja lisäksi lankkua. Sarjat on 3x15, tosin kaikissa ei tuo 15 mene (esim. dipeissä, jotka teen siis penkin reunalta omaa painoa vastuksena käyttäen). Painoja olen lisäillyt kaikkiin ainakin jo kertaalleen eli jotain kehitystä on tapahtunut. Mutta onko tuo sopiva vai puuttuuko jokin olennainen?

Ja muutenkin saa sanoa mielipidettä, onko tämä ohjelma järkevä:

Ma jooga
Ti kuntosali
Ke välipäivä
To perusjumppa + core + venyttely
Pe välipäivä
La kuntosali
Su aerobinen
Jooga poes ja tilalle reipas tunti juoksua.
  Vastaa viestiin
04.06.12, 15:01   #3 (linkki)
Hmm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pete Näytä viesti
Jooga poes ja tilalle reipas tunti juoksua.

Kuten sanoin, olen reilusti ylipainoinen, ja lisäksi mulla on jaloissa penikkatauti eli ei onnistu juokseminen.
  Vastaa viestiin
04.06.12, 15:29   #4 (linkki)
pete
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm Näytä viesti
Kuten sanoin, olen reilusti ylipainoinen, ja lisäksi mulla on jaloissa penikkatauti eli ei onnistu juokseminen.

Joo,
Taisin hätiköidä, mutta edelleen sen joogan jättäisin pois ja tilalle aerobista; kuntopyörä tai vesijuoksu ehkä.
  Vastaa viestiin
05.06.12, 09:25   #5 (linkki)
Vierailija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pete Näytä viesti
Joo,
Taisin hätiköidä, mutta edelleen sen joogan jättäisin pois ja tilalle aerobista; kuntopyörä tai vesijuoksu ehkä.

Mielestäni ohjelmasi on hyvä ja pitäisin kyllä joogan siinä mukana. Joogassa tulee venyttelyä ja liikkeissä pureudutaan niihin syviin lihaksiin. Muita joogan postiivisia puolia ovat mm. oikea ryhti ja hengittäminen. Erittäin hyvää liikuntaa!
  Vastaa viestiin
05.06.12, 11:50   #6 (linkki)
eräsperäs.
(Vierailija)

Vähempikin liikunta riittää painonpudotukseen jos ruokavalio on kunnossa.

Ruokavalio on painonpudotuksen perusta, ei runsas liikunta.
  Vastaa viestiin
05.06.12, 17:43   #7 (linkki)
Aloittaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs. Näytä viesti
Vähempikin liikunta riittää painonpudotukseen jos ruokavalio on kunnossa.

Ruokavalio on painonpudotuksen perusta, ei runsas liikunta.

No en tosiaan halua vähentää liikuntaa, eihän siinä ole mitään järkeä. Näin voin paremmin ja voin syödä enemmän ja silti paino tippuu.

Eikö kellään ole vinkkejä tuohon saliohjelmaan?
  Vastaa viestiin
05.06.12, 17:57   #8 (linkki)
Penikkatauti
(Vierailija)

Ja

Teet salilla kyykkyjä ja siihen päälle vielä pohje liikkeitä????

Itse muotoilisin sinulle saliohjelman joka käsittää..
-Kyykyt(kehittää koko vartaloa)
-Kulmasoudun (erittäin hyvä ja muokkaava liike)
-vinopenkki punnerruksen (olkapäät+rinta+ ojentajat tulee tässä)
-Hauiskääntö
-Vatsa ja selkä.

Ihan turha vetää hirmumäärät eri liikkeitä jos käy vaan 2 kertaa viikko panosta enemmän suorituspuhtauteen ja raskauteen eli vaikkapa 3x8 aikalailla maksimi painoille mitä saat tehtyä tuon 8kon.
  Vastaa viestiin
05.06.12, 18:01   #9 (linkki)
eräsperäs.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja Näytä viesti
No en tosiaan halua vähentää liikuntaa, eihän siinä ole mitään järkeä. Näin voin paremmin ja voin syödä enemmän ja silti paino tippuu.
Vähemipikin liikunta auttaa hyvinvointiin. Todennäköisesti jopa edistää sitä enemmän kuin kuvailemasi määrä.

Mutta onnea valitsemallasi tiellä Itse ehkä miettisin sitä lautasen sisältöä enemmän kuin urheilisin hulluna loppuelämäni ajan.

.
  Vastaa viestiin
05.06.12, 19:19   #10 (linkki)
Aloittaja
(Vierailija)

Lainaus:
Vähemipikin liikunta auttaa hyvinvointiin. Todennäköisesti jopa edistää sitä enemmän kuin kuvailemasi määrä.

Mutta onnea valitsemallasi tiellä Itse ehkä miettisin sitä lautasen sisältöä enemmän kuin urheilisin hulluna loppuelämäni ajan.

.

En ymmärrä miksi vähempi liikunta auttaisi enemmän hyvinvointiin? Voisitko selittää sen minulle?
Ja olen kiinnittänytkin huomiota lautasen sisältöön, siksihän laihdunkin koko ajan.
  Vastaa viestiin

05.06.12, 19:20   #11 (linkki)
ei
(Vierailija)

ymmärrä

Lainaus:

.

Mä en tajua näitä?
Toi liikuntamäärä on ihan normaali, itse treenaan 20h viikossa ja väitän että vielä tuollakin määrällä kuntoni ja terveyteni paranee..

Aloittajan treeeni ohjelma on vielä aivan loistavassa suhteessa monipuolinen, koko keho saa hyvin treeniä..

Perustelkaa miksi tuo ei muka olisi hyväksi terveydelle??
  Vastaa viestiin
05.06.12, 19:22   #12 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Penikkatauti Näytä viesti
Teet salilla kyykkyjä ja siihen päälle vielä pohje liikkeitä????

Itse muotoilisin sinulle saliohjelman joka käsittää..
-Kyykyt(kehittää koko vartaloa)
-Kulmasoudun (erittäin hyvä ja muokkaava liike)
-vinopenkki punnerruksen (olkapäät+rinta+ ojentajat tulee tässä)
-Hauiskääntö
-Vatsa ja selkä.

Ihan turha vetää hirmumäärät eri liikkeitä jos käy vaan 2 kertaa viikko panosta enemmän suorituspuhtauteen ja raskauteen eli vaikkapa 3x8 aikalailla maksimi painoille mitä saat tehtyä tuon 8kon.

Kiitos vastauksesta. En ole vetänyt hirmumäärää eri liikkeitä, niitä on tosiaan ollut vain kahdeksan.
Kyykyt ei tunnu mulla niinkään pohkeissa kuin takareisissä ja takamuksessa, ja lisäksi huomasin tuolla jumpissa että pohkeeni väsyvät ensimmäisenä, joten siksi aloin niitä erikseen treenata.
Onko tuo vinopenkkipunnerrus siis ihan vapailla painoilla tehtävä liike sellaisessa taaksepäin kallistetussa penkissä, niin että kädet nostetaan sivukautta pään yläpuolelle?
  Vastaa viestiin
05.06.12, 19:27   #13 (linkki)
EIpä
(Vierailija)

Kestä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja Näytä viesti
Kiitos vastauksesta. En ole vetänyt hirmumäärää eri liikkeitä, niitä on tosiaan ollut vain kahdeksan.
Kyykyt ei tunnu mulla niinkään pohkeissa kuin takareisissä ja takamuksessa, ja lisäksi huomasin tuolla jumpissa että pohkeeni väsyvät ensimmäisenä, joten siksi aloin niitä erikseen treenata.
Onko tuo vinopenkkipunnerrus siis ihan vapailla painoilla tehtävä liike sellaisessa taaksepäin kallistetussa penkissä, niin että kädet nostetaan sivukautta pään yläpuolelle?

Juu tuo on 1 variaatio vinopenkkiin, toinen on se että teet sen taljoilla tai smith penkissä
Google-kuvahaun tulos kohteessa http://hulkki.gym-space.fi/files/2009/11/utti_28112009.jpg

Tuossa tyyli ja penkki vaan enemmän vinoon ;)
  Vastaa viestiin
05.06.12, 20:34   #14 (linkki)
eräsperäs.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei Näytä viesti

Perustelkaa miksi tuo ei muka olisi hyväksi terveydelle??
Itseasiassa totesin, että vähempikin liikuntamäärä riittää terveyden edistämiseen.
  Vastaa viestiin
06.06.12, 09:43   #15 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Lainaus:
Itseasiassa totesin, että vähempikin liikuntamäärä riittää terveyden edistämiseen.

Sinä kyllä kirjoitit, että "Vähemipikin liikunta auttaa hyvinvointiin. Todennäköisesti jopa edistää sitä enemmän kuin kuvailemasi määrä." Eli väität että minun pitäisi liikkua vähemmän jotta voisin paremmin. En ymmärrä tätä väitettäsi edelleenkään, ja odotan sinulta vielä perusteluja.
  Vastaa viestiin
06.06.12, 11:22   #16 (linkki)
eräsperäs.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja Näytä viesti
Sinä kyllä kirjoitit, että "Vähemipikin liikunta auttaa hyvinvointiin. Todennäköisesti jopa edistää sitä enemmän kuin kuvailemasi määrä." Eli väität että minun pitäisi liikkua vähemmän jotta voisin paremmin. En ymmärrä tätä väitettäsi edelleenkään, ja odotan sinulta vielä perusteluja.

- Suosittelisin sinua ensin laihduttamaan ja sitten vasta lisäämään liikuntaa. Nyt kuormitat niveliäsi ja muita tukikudoksiasi.

- Liikunta ei laihduta- Se on joissain tapauksissa ainoastaan laihtumista tukevaa. Kuten itsekin totesit, niin minimoit liikunnan vaikutukset syömällä enemmän. Mikäli et jaksa pitää nykyistä liikuntatahtiasi yllä jatkossa, tulet todennäköisesti silti syömään ne nyt oikeuttamasi ylimääräiset kalorit. Eli liikunnan lopetettasi tulet lihomaan ellet muuta ruokailutottumuksia

-Liikunta lisää stressihormonien tuottoa mikä saattaa joillakin jopa estää laihduttamista.

- Kohtuullinen liikunta yhdisttynä säännölliseen rentoutumiseen huomattavasti parempi vaihtoehto kuin runsas liikunta.

Eli edelleen neuvoni on: täytä vatsasi laadukkaalla proteiinipitoisella ruualla jolloin sinun ei tarvitse liikkua viiten päivänä viikossa että saisit syödä enmmän.

Toki en tiedä millä sykkeellä ja intensiteetillä liikut, mutta ilmeisesti pyrit suhteellisen rankkoihin treeniehin, jos tarkoituksena on ostaa lisää kaloreita ruokalioosi.

Sinä teet itse valintasi tietysti, eikä se ole minulta pois. Kunhan vastasin kysymykseesi: Mitä mieltä liikunnastani. Olen pahoillani ettei vastaukseni miellyttänyt sinua. Tässä oli muutamia seikkoja joihin pohjaan kommenttini.
  Vastaa viestiin
06.06.12, 11:31   #17 (linkki)
eräsperäs.
(Vierailija)

Lainaus:
. Kunhan vastasin kysymykseesi: Mitä mieltä liikunnastani.
Ei kun siinähän kysyttiin suoraan mielipiteitä. No ei ollut mieluinen mielipide :-)

Jos tätäkin palstaa seurailee jonkun aikaa, niin säännöllisin väliajoin ihmiset aloittavan topikin jossa luettelevat järkyttävän määrän harrastamaaansa liikuntaa ja ihmettelevät miksi eivät laihdu....

No se on vaan nyt niin, ettei liikunta välttämättä erityisesti laihduta.
  Vastaa viestiin
06.06.12, 11:50   #18 (linkki)
Niin tai näin
(Vierailija)

Miinuskaloreilla mentäessä rankkojen treenien vetäminen on varma tie vetää kroppansa finaaliin.

Mutta ovatko nuo alottajan kuvailemat treenit rankkoja vai ei, en osaa sanoa.
  Vastaa viestiin
06.06.12, 12:38   #19 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Lainaus:
- Suosittelisin sinua ensin laihduttamaan ja sitten vasta lisäämään liikuntaa. Nyt kuormitat niveliäsi ja muita tukikudoksiasi.

- Liikunta ei laihduta- Se on joissain tapauksissa ainoastaan laihtumista tukevaa. Kuten itsekin totesit, niin minimoit liikunnan vaikutukset syömällä enemmän. Mikäli et jaksa pitää nykyistä liikuntatahtiasi yllä jatkossa, tulet todennäköisesti silti syömään ne nyt oikeuttamasi ylimääräiset kalorit. Eli liikunnan lopetettasi tulet lihomaan ellet muuta ruokailutottumuksia

-Liikunta lisää stressihormonien tuottoa mikä saattaa joillakin jopa estää laihduttamista.

- Kohtuullinen liikunta yhdisttynä säännölliseen rentoutumiseen huomattavasti parempi vaihtoehto kuin runsas liikunta.

Eli edelleen neuvoni on: täytä vatsasi laadukkaalla proteiinipitoisella ruualla jolloin sinun ei tarvitse liikkua viiten päivänä viikossa että saisit syödä enmmän.

Toki en tiedä millä sykkeellä ja intensiteetillä liikut, mutta ilmeisesti pyrit suhteellisen rankkoihin treeniehin, jos tarkoituksena on ostaa lisää kaloreita ruokalioosi.

Sinä teet itse valintasi tietysti, eikä se ole minulta pois. Kunhan vastasin kysymykseesi: Mitä mieltä liikunnastani. Olen pahoillani ettei vastaukseni miellyttänyt sinua. Tässä oli muutamia seikkoja joihin pohjaan kommenttini.

Kyse ei ollut siitä, ettei vastaus miellyttäisi, vaan siitä että jos heittää vain jonkun "liiku vähemmän niin voit paremmin" -kommentin, niin kaipaan sille perusteluja ennen kuin uskon sen.

No, ainoa niveliä kuormittava liikunta mulla on se jumppa torstaisin, jossa on n. 20 minuuttia sykkeennostoa alussa. Muutenhan on mm. kuntosaliliikuntaa jne. joka ihan varmasti tekee vain hyvää vaikka ylipainoa onkin.

Olen muuttanutkin ruokailutottumuksiani, en oikein tiedä montako kertaa se pitää sanoa, mutta _olen muuttanut ruokailutottumuksiani_. Eli en pyri vain siihen että liikkumalla saisin syödä kuten ennenkin vaan syön yli 600g kasviksia päivässä, proteiinia (esim. viime viikolla söin n. 510g proteiinia), sekä 100% ruista olevia leipiä. Perunaa, riisiä tai pastaa en syö kovin usein, paitsi esim. keittoruuassa hieman perunaa.

Tällä hetkellä ainakaan liikunta ei ole minulla painonpudotusta haitannut, en sitten tiedä tuleeko tuollainen stressihormonivaikutus joskus mutta nyt ainakin saan liikunnasta mielihyvää, parempaa oloa ja kunnon kohenemista.

Ei, tarkoituksenani ei ole "ostaa" lisää kaloreita ruokavalioon, vaan liikkua silloin kun haluan, ja tällä hetkellä haluan liikkua noin kun nyt liikun. Toki sitten liikunnan jälkeen syön enemmän kuin sellaisena päivänä kun en liiku. Treenit ovat keskitehoisia, eivät mitenkään superrankkoja. Ainoa yli tunnin kestävä on tuo torstainen , ja sekin kestää venytteilyineen alle 2 tuntia. Kuntosalilla teen tietysti kohtuusuurilla painoilla, mutta eihän siinä muuten järkeä olisikaan käydä siellä.
  Vastaa viestiin
06.06.12, 12:39   #20 (linkki)
JalosMama
(Vierailija)

Mulla on personal trainer ollut kolmisen kuukautta. Menen tällä hetkellä ohjelma kevyt-keskiraskas-raskasviikko, 2-jakoinen saliohjelma (voi olla salipäivät peräkkäi, koska eri liikkeet). Lepopäivät ei tarkota totaalimakaamista, kävelylenkeillä voi käydä

kevyt keskiraskas raskas
ma - sali aerobinen lenkki
ti sali - sali
ke (jooga) jooga sali
to - sali -
pe sali - intervalli/crossfit
la- sali sali
su-pitkät venttelyt - sali
  Vastaa viestiin

06.06.12, 12:40   #21 (linkki)
JalosMama
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JalosMama Näytä viesti
Mulla on personal trainer ollut kolmisen kuukautta. Menen tällä hetkellä ohjelma kevyt-keskiraskas-raskasviikko, 2-jakoinen saliohjelma (voi olla salipäivät peräkkäi, koska eri liikkeet). Lepopäivät ei tarkota totaalimakaamista, kävelylenkeillä voi käydä

kevyt keskiraskas raskas
ma - sali aerobinen lenkki
ti sali - sali
ke (jooga) jooga sali
to - sali -
pe sali - intervalli/crossfit
la- sali sali
su-pitkät venttelyt - sali

Ja olen 160cm, 71kg, 31 vuotta; tavotteena laihdutus ja myös kunnon kohottaminen (haaveilen, että joskus jaksaisi tehdä hölkkälenkin...) =)
  Vastaa viestiin
06.06.12, 12:52   #22 (linkki)
sesam, ei kirj.
(Vierailija)

Mielestäni kunto-ohjelmasi näyttää hyvältä: se on monipuolinen ja pidät kuitenkin pari lepopäivää, jolloin keho ehtii palautua. Mielestäni monipuolisuus on avain hyvinvointiin ja kehitykseen ja sinulla on sekä lihastreeniä että liikkuvuutta edistävää joogaa (kannattaa ehdottomasti pitää ohjelmassa) ja aerobista. Itse lisäisin ohjelmaan vielä aerobista, kunhan kehosi ensin tottuu tähän satsiin. Kävely- tai pyöräilylenkkejä voi hyvi laittaa lisäksi salipäiville tai sitten hankkia lisää aerobista ihan hyötyliikunnalla pyöräilemällä ja kävelemällä paikkoihin.

Liikuntaa kannattaa kaikkien harrastaa. minusta tämä näyttää hyvältä määrältä eikä mitenkään erityisen korkealta. Laihdutuksessa liikunta on erinomainen tuki, vaikkakaan pelkällä liikunnan lisäämisellä laihtumiseen ilman ruokavaliomuutoksia en oikein usko.

Liikunnan etuja laihdutuksen kannalta:
*kasvattaa lihaksia
*lisää energiankulutusta sekä ansaituilla lisäkaloreilla että lihakset kuluttavat levossakin enemmän

Minä ainakin huomattavasti mieluummin syön hieman enemmän kuin kituuttelen 1200 kalorin turvin päivässä.

Noihin "kova treeni, kroppa finaaliin" kommentteihin on sanottava, että liikuntaa kannattaa lisätä vähitellen ja kroppa kyllä sopeutuu siihen. Se onkin yksi niitä upeita asioita liikunnassa: kehittyminen :D. Mutta tosiaa maltillisesti rankkuutta lisäten ja unohtamatta lepopäiviä. Yleensä kroppa kestää helpommin aerobista treeniä.
  Vastaa viestiin
06.06.12, 13:06   #23 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JalosMama Näytä viesti
Ja olen 160cm, 71kg, 31 vuotta; tavotteena laihdutus ja myös kunnon kohottaminen (haaveilen, että joskus jaksaisi tehdä hölkkälenkin...) =)

Kiitos viestistä, siinä olikin hyvin informaatiota siitä miten noita viikkoja voisi koostaa! Kiitti!
  Vastaa viestiin
06.06.12, 13:10   #24 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sesam, ei kirj. Näytä viesti
Mielestäni kunto-ohjelmasi näyttää hyvältä: se on monipuolinen ja pidät kuitenkin pari lepopäivää, jolloin keho ehtii palautua. Mielestäni monipuolisuus on avain hyvinvointiin ja kehitykseen ja sinulla on sekä lihastreeniä että liikkuvuutta edistävää joogaa (kannattaa ehdottomasti pitää ohjelmassa) ja aerobista. Itse lisäisin ohjelmaan vielä aerobista, kunhan kehosi ensin tottuu tähän satsiin. Kävely- tai pyöräilylenkkejä voi hyvi laittaa lisäksi salipäiville tai sitten hankkia lisää aerobista ihan hyötyliikunnalla pyöräilemällä ja kävelemällä paikkoihin.

Liikuntaa kannattaa kaikkien harrastaa. minusta tämä näyttää hyvältä määrältä eikä mitenkään erityisen korkealta. Laihdutuksessa liikunta on erinomainen tuki, vaikkakaan pelkällä liikunnan lisäämisellä laihtumiseen ilman ruokavaliomuutoksia en oikein usko.

Liikunnan etuja laihdutuksen kannalta:
*kasvattaa lihaksia
*lisää energiankulutusta sekä ansaituilla lisäkaloreilla että lihakset kuluttavat levossakin enemmän

Minä ainakin huomattavasti mieluummin syön hieman enemmän kuin kituuttelen 1200 kalorin turvin päivässä.

Noihin "kova treeni, kroppa finaaliin" kommentteihin on sanottava, että liikuntaa kannattaa lisätä vähitellen ja kroppa kyllä sopeutuu siihen. Se onkin yksi niitä upeita asioita liikunnassa: kehittyminen :D. Mutta tosiaa maltillisesti rankkuutta lisäten ja unohtamatta lepopäiviä. Yleensä kroppa kestää helpommin aerobista treeniä.

Kiitos viestistä. Tuota aerobisen lisäämistä olenkin miettinyt, kun en oikein tiedä mihin sitä laittaisin. Hyötyliikuntaa harrastan pyöräillen, mutta matkat ovat melko lyhyitä koska pitkän työmatkan joudun kulkemaan autolla, eli ei oikein jää kuin kauppareissut jne. Ehkä sitten tosiaan salipäivien yhteyteen voisi vielä lisätä iltakävelylenkin tms. mihin nyt aika riittää.

Olo on ainakin tuntunut hyvältä, ja olen mennyt sillä periaatteella että jos tuntuu etten jaksa lähteä liikkumaan, jätän sen sitten väliin. Ihan siksi, että en halua siitä mitään pakkopullaa tehdä itselleni vaan liikun silloin kun se on kivaa. No, vasta yksi kerta oli sellainen että jätin väliin kun oli ollut erityisen raskas työpäivä.
  Vastaa viestiin
06.06.12, 13:12   #25 (linkki)
eräsperäs.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sesam, ei kirj. Näytä viesti

Onneksi oikein ateriansa koostamalla voi laihduttajakin syödä enemmän. Laihduttaessa ei tarvitse mitenkään kituuttaa.

Juuri se että laihduttaminen nähdään jonain kuurina jonka aikana "kidutaan" eli lasketaa nkalorit järjettömän alas ja täytetään kalenteri liikunnalla, saa aikaan sen ett suuri osa laihtuneista lihoo takaisin.

Pysyvä elämäntapojen muutos on kaiken perusta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku