Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.08.05, 10:18   #1 (linkki)
Veera
(Vierailija)

Hiivasieni

Hei, kärsin hiivasienestä ja ostin Gynodaktarin lääkettä, kolme puikkoa. Olen nyt kahtena yönä käyttänyt, vielä on yksi jäljellä, mutta eipä helpota yhtään.

Onko teillä jotain vinkkejä tai ""kotikonsteja"" millä voisi helpottaa tätä kamalaa kutinaa ja tuskaa?
  Vastaa viestiin

11.08.05, 12:08   #2 (linkki)
vastaus
(Vierailija)

Re: Hiivasieni

Miksi turhaan kärsit, varaa aika lääkärille, saat varmasti heti ajan jos kerrot voimakkaista oireista. Reseptilääkkeet toimivat paljon varmemmin ja nopeammin.
  Vastaa viestiin
11.08.05, 13:12   #3 (linkki)
Reseptilääke
(Vierailija)

Ei kannata pitkittää oireita reseptivapailla rohdoilla! Itse olen muutaman kerran kokeillut ja nyt otan välittömästi oireiden alettua yhteyden lääkäriin ja hiiva on yhdellä tabletilla hoidettu. Ehkä ne rohdot tehoavat toisille, mutta minulla eivät ainakaan.
  Vastaa viestiin
11.08.05, 13:34   #4 (linkki)
Mä vaan
(Vierailija)

Kokeilin myös joskus samoja.Tuntu et kutina vaan paheni.Voi olla ettei ne sopinu.Kannattaa kokeilla muita valmisteita.Voi olla myös sekatulehdus joka aiheuttaa samankalt. oireita kuin hiiva.
  Vastaa viestiin
11.08.05, 14:55   #5 (linkki)
Utelias
(Vierailija)

Mistä nämä hiivatulehdukset oikein tulee kun niin monet naiset valittaa niitä? Olen kohta 5kymppinen eikä ole vielä tähän ikään ollut yhtään alapäätulehdusta minulla. Ihmettelen tätä kun kuulee naisten kertovan alituisista tulehduksista. Onko syynä ruokavalio, kylmettyminen vai mikä?
  Vastaa viestiin
11.08.05, 15:40   #6 (linkki)
Raija
(Vierailija)

Minä saan ainakin hiivatulehduksen, jos syön paljon kotipullia, voi mennä kyllä itsestään ohitse. Sitten seksistä tulee joskus.
  Vastaa viestiin
12.08.05, 07:24   #7 (linkki)
mami
(Vierailija)

Mä saan hiivan aina jos joudun syömään antibioottikuurin, nykyisin osaan silti jo ennakoida, ostan antibioottien mukaan heti maitohappobakteereita.

hiivasieni tulee yleensä jos urheilee paljon, käyttää hajusteellisia pesuaineita intiimialueilla, runsas sokerin käyttö edesauttaa, hiivahan tykkää sokerista. siis kaiken kaikkiaan kun pH-arvo muuttuu.

jos seksistä saa, silloin todennäköisesti kumppanilla on hiiva ja silloin täytyy molemmat hoitaa.

Vastaa viestiin
12.08.05, 07:29   #8 (linkki)
mami
(Vierailija)

Niin ja ihmettelen tätä 50-vuotiasta naista joka ei ole koskaan sairastanut minkäänlaista tulehdusta, no olet onnekas.

hiivan saa yleensä kaikki naiset ainakin kerran elämässään, sehän siis ei ole mikään ulkopuolelta tullut/saatu tulehdus vaan oman pH-arvon muutos.
  Vastaa viestiin
12.08.05, 10:59   #9 (linkki)
Utelias
(Vierailija)

Näin se vaan on. Käytän tuoksuvia pesu-aineita (koska rakastan ihania tuoksuja)ja syön herkkuja ja kaikkea muutakin kun ei ole allergioita. Liikuntaa harrastan paljon ja energisesti ja syön suuret määrät vihanneksia ja hedelmiä. Seksiä vaan oman miehen kanssa. Elämässä on miehiä on ollut yht. 2 kpl. Gynellä olen käynyt lasten syntymien takia, viimeksi 9v sitten. En ihan vielä ole sitä 50v mutta ensivuonna sekin jo ovelle koputtelee.

Kaiken kaikkiaan en ole sairastellut muutakuin flunssaa, joskus parin päivän nuhana ja joskus harvemmin kovana kummetautina . Toivottavasti säästyn muulta edelleenkin. Kyselin vain kun kuulen noista tulehduksista niin paljon. Näköjään niitä minun pH arvojani ei heilauttele mikään.

Hyvät syksyt vaan kaikille.
  Vastaa viestiin
12.08.05, 11:09   #10 (linkki)
mami
(Vierailija)

Hyvä kun olet säästynyt.
Etkö käy säännöllisesti gynekologilla? Papa-kokeessa?
Kaikki tietysti tekee niin kuin tekee, mutta aika hurjalta kuulostaa ettet ole käynyt gynekologilla 9 vuoteen.

Eihän siellä tietenkään käydä joka kerta vaivojen takia, kerran vuodessa on mielestäni jokaisen nykynaisen viisasta käydä rutiinitarkastuksessa ja papa-koe ainakin kahden vuoden välein.

Kuten sanoin, kaikki tyylillään. Mutta enpä ole kyllä kuullut moista.
  Vastaa viestiin
12.08.05, 17:09   #11 (linkki)
Utelias
(Vierailija)

Niin tuleekin käydä kokeissa tai tarkastuksissa mutta en ole niin järkevä. En vaan viitsi mennä kun en tykkää lääkärikäynneistä. Suomessa kai saatte kutsun niihin, täällä missä asun pitää itse huolehtia menoista ja en edes ajattele koskaan niitä juttuja. Meillä on suvussa käynyt onni, että kaikki kuolee korkealla iällä vanhuuteen ja luotan itsekin siihen. Jos jotain ilmaantuisi niin mietin sitä sitten sillä hetkellä.:) En kuitenkaan neuvo muita tekemäán näin.
  Vastaa viestiin
12.08.05, 20:22   #12 (linkki)
55v.hilimaska
(Vierailija)

En oo miekään käynynnä gynegolookilla, siitä aikaa on jo kun viimeksi olin 20 v. sitten ko tyttö synty. Papa kokkeessa käyn kyllä säännöllisesti, mutta ei muuta. Vaitarit menossa ja hiki tuppaa päällensä, mutta se on vaivoista pieni, kuuluu normaaliin elämissee, ei hormooneita ollenska saa ruvet käyttämä.
  Vastaa viestiin
13.05.08, 19:27   #13 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2008
Minä kävin eilen papa kokeessa, tulokset tulee muutaman viikon päästä. Alkaa tulla jo ihmisestä hermoraunio, kun joka kuukausi ennen menkkoja täsmälleen samaan aikaan tulee hiivasieni, mitkään lääkkeet ei auta, parhaimmillaan 3 eri lääkettä ollu käytössä yhtä aikaa, mutta ei nujerru sitten millään. Voiteet ja puikot ja sitten vielä suun kautta otettava infektiolääke, mutta ei. Pakko vaan odottaa, että menkat alkaa koska sillon tulehduskin pyyhkiytyy pois heti. Lääkäri ei osannut sano syytä, tuloksia odotellaan innolla.
  Vastaa viestiin
14.05.08, 13:24   #14 (linkki)
Kokkeile vielä
(Vierailija)

kotikonsteja. Tarkoittaa sitä, että happamoitat elimistöäsi.
Vaihdat ruokavalion runsaasti kasviksia sisältäväksi, ne ovat happamia. Marjoja joka päivä, pimä- ja maitohappotuotteita myös. Voi sanoa, että terveellinen ruokavalio on yleensä hapan.

Pois jätät pullat ja sokeria sisältävät tuotteet, ainakin mahdollisimman vähälle. Hiivapullat ja vaaleat leivät ovat pannaan julistettuja, samoin rasvaiset, runsaat liha-ateriat jokapäiväisenä. Nämä ovat kaikki emäksisiä, jotka lisäävät hiivalle hyvää kasvualustaa.

Antibioottien kanssa aina piimää ryypiksi ja jos vielä lisäät apteekin maitohappokapselit jokapäiväiseks, pitäis helpottaa.

Sananmukaisesti: Mitä happamampi akka, sitä terveemmät paikat.
  Vastaa viestiin
14.05.08, 14:55   #15 (linkki)
pörörörö
(Vierailija)

Mulla taas gynodaktarin auttaa. Tosin olen hiivatulehduksen yhteydessä juonut myös tavallista enemmän piimää ja välttänyt mm. viinirypäleitä, sieniä, leipää, pullaa, sokeria ja muita hiivaa villitseviä tuotteita... Olen noiden emätintabujen ohella käyttänyt pinnallisesti gynod. voidetta. Parissa päivässä oireet ovat kadonneet.

Jospa on olemassa erilaisia hiivoja?
  Vastaa viestiin
14.05.08, 17:15   #16 (linkki)
Uteliaalle 5-kymppiselle
(Vierailija)

Oletko käyttänyt hormonaalista ehkäisyä? Se altistaa monet naiset hiivalle ja muille limakalvo-ongelmille.
  Vastaa viestiin
03.06.08, 12:44   #17 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2008
Syön e-pillereitä, mutta hiivaa tuli tasaisin väliajoin jo ennenkuin aloitin syömään pillereitä. Sain papa-kokeen tulokset ja normaalia näytti. Lääkäri kylläkin tokaisi, että "Kyllä siellä hiivatulehdus näytti olevan, mutta en tiedä miksi se tulee kerran kuukaudessa, ehkä sinulla on vain taipumusta siihen". Tässä sitä sitten ollaan, hiiva kerran kuukaudessa eikä mitään tietoa kellään mistä se johtuu, eikä myöskään oikeaa lääkitystä löydy kun mitkään voiteet tai emätintabletit eivät tehoa.
  Vastaa viestiin
03.06.08, 14:14   #18 (linkki)
Divacup
(Vierailija)

^ Mihin aikaan kuusta hiiva tulee? Jos se on yhdistettävissä kertakäyttöisten terveyssiteiden tai tamponien käyttöön, kannattaa ehdottomasti vaihtaa ne kestositeisiin tai kuukautiskuppiin. Kertakäyttösiteiden sisällä on jotain geelimäistä ainetta, joka ärsyttää monien ihoa ihan haavoille asti ja tamponit taas tunnetusti imevät viimeisetkin mehut emättimen seinämistä ja repivät limakalvoja, jos imukyky on liian suuri vuotoon nähden. Kestositeet ovat hengittävämpiä, eikä niissä ole samanlaisia kemikaalimääriä kuin kertakäyttöisissä. Siteet myös tulevat yllättävän hyvin puhtaiksi, kunhan vain muistaa laittaa kylmän esipesun ennen varsinaista pesuohjelmaa. Kuukautiskuppi taas on silikoninen suppilo, joten se ei aktiivisesti ime itseensä mitään, eikä siten myöskään kuivata limakalvoja. Näiltä sivuilta löydät kestositeiden valmistajia (itse voin suositella Iguleen ja Hilivinksiksen siteitä) ja tietoa myös kupeista: http://www.kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut .
  Vastaa viestiin
15.01.12, 15:07   #19 (linkki)
ss
(Vierailija)

piimää p...uun

Vanha konsti on työntää piimää alapäähän noin puoli desiä, kyllä helpottaa olo
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pendulum Näytä viesti
Minä kävin eilen papa kokeessa, tulokset tulee muutaman viikon päästä. Alkaa tulla jo ihmisestä hermoraunio, kun joka kuukausi ennen menkkoja täsmälleen samaan aikaan tulee hiivasieni, mitkään lääkkeet ei auta, parhaimmillaan 3 eri lääkettä ollu käytössä yhtä aikaa, mutta ei nujerru sitten millään. Voiteet ja puikot ja sitten vielä suun kautta otettava infektiolääke, mutta ei. Pakko vaan odottaa, että menkat alkaa koska sillon tulehduskin pyyhkiytyy pois heti. Lääkäri ei osannut sano syytä, tuloksia odotellaan innolla.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 12:36   #20 (linkki)
Hilla Hiiva
(Vierailija)

Minä kärsin nuorempana hiivasta. Nyt vaihdevuosi-ikäisenä olen viime kesästä lähtien ollut hiivakierteessa. Hiiva pysyy pois pari kuukautta ja tulee uudestaan. Alapää on punainen ja kirvelevä niin en heti tajunnut mistä on kyse. Lisäksi tuli punoittavaa ihottumaa. Gynekologilla käyn säännöllisesti. Oireet pahenevat yleensä illalla.

Suun kautta otettu hiivalääke vain minun tapauksessani auttaa.

Nyt on menossa kuuri (Sporanox) jossa on 3x2 tablettia, jotka koitan tällä kertaa ottaa ns. pulssihoitona kahden viikon välein. Edellinen kuuri oli marraskuussa.

Olen lopettanut makeisten syönnin kokonaan, mutta niin vain uusiutui. Käytän hormonihoitoa, ilman ei pärjää työelämässä. Syön joskus pullaa mutta ruislepää päivittäin. Hedelmiä syön myös päivittäin, en tiedä joutuuko ne lopettamaan. Appelsiinihan on kyllä vähän hapanta.

Liikuntaa harrastan 4 kertaa viikossa. Olen normaalipainoinen.

Kiusallinen tauti kun pylly alkaa olemaan elämässä ns. läsnä.
  Vastaa viestiin
06.03.12, 08:38   #21 (linkki)
Tyst
(Vierailija)

Hiiva

Joo no eipä minullekaan tuntunut tuo gynodaktarin auttavan, pahensi vaan.
  Vastaa viestiin
06.03.12, 12:34   #22 (linkki)
Hilla Hiiva
(Vierailija)

Juu ja mulla ei tuo sporannox auttanut.

Nyt on menossa 28 päivän kuuri Fluconatzol 100 mg. Toivottavasti talttuu. Kyllä nuo suun kautta otettavat tabletit n parhaita. Apteekista saa ilman reseptiä myös tablettihoidon mutta on älyttömän kallis, lähes 20 euroa, joten kannattaa pyytää reseptillä (noin 5 euroa samanlainen tabletti)

Pahimmat oireet oli mulla peräaukon ympärillä siis ja koko tavara tulipunainen. Ihan kauheata.
l
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku