Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
13.08.05, 21:45   #1 (linkki)
Sari
(Vierailija)

Kutina varpaissa ja kynsien alla

Hei!
Mikähän voisi olla,10v pojalla kutisee molempien isovarpaiden päät ja kynsien alta?! Mikä auttaisi tähän vaivaan?
  Vastaa viestiin
13.08.05, 22:56   #2 (linkki)
hm
(Vierailija)

Re: Kutina varpaissa ja kynsien alla

Hei! Aika hassua, että löytyi tämmönen aihe, koska itse oon jo pari päivää aatellut kirjottaa tänne vähän samantapaisesta jutusta.
Eli itselläni on molemmat isovarpaat olleet puutuneet jo 3-4 päivää. Isovarpaissa siis tuntuu sellaista pientä ikävää pistelyä kuin puutuneessa paikassa nyt tuntuu.
Kesällä oon ollut sisällä paljasjaloin, ulkona sandaaleissa. Koskaan aikasemmin ei oo tämmöstä ollut, nyt oon 24 v. Viime aikoina oon tosin työn puolesta joutunut istumaan tosi paljon, mutta tuntuu hullulta, että sillonkin vaan isovarpaat olis puutuneet. Ne on ihan normaalinväriset yms. ainoastaan puutuneet...
Mikäköhän tähän voi olla syynä ja mikä tähän auttaisi!
Kiitos!
  Vastaa viestiin
13.08.05, 23:51   #3 (linkki)
SIENI
(Vierailija)

Re: Kutina varpaissa ja kynsien alla

Kyseessä on mitä todennäköisimmin kynsi- ja/tai jalkasieni. Toivottavasti jälkimmäinen, nimittäin kynsisienestä on TODELLA vaikeaa päästä eroon.

Apteekista saa ilman reseptiä ainakin Lamisil -voidetta jalkasientä varten (itselläni ainakin tehosi) ja voi myös olla muitakin voiteita...

Kannattaa hoitaa mahdollisimman äkkiä pois ennen kuin yltyy kovin pahaksi!
  Vastaa viestiin