| |  | |
24.01.06, 11:43
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Rintapistos??
Mulla alkoi eilen aamulla rintapistos vasemmalla puolella, niinkuin rinnan päällä ja keskikohdassa. Kestää aina muutaman sekunnin ja menee ohi. Ei nyt satu kamalasti, mutta tuntuu inhottavalta.
Mistä voisi johtua??
Mulla on rytmihäiriöitä, sehän on tosi yleistä. Joskus pisti rinnasta ja kipu johtui selästä ja niskalihakset oli jumissa. Nyt ei tunnu ainakaa lihakset olevan jumissa.
Otin särkylääkettä, mutta se ei auttanut eikä myöskään Voltraren voide.
Hengenahdistusta ei ole, enkä ole flunssassakaan ollut, paitti pikku nuhaa aamuisin, kun huoneilma on niin kuiva. | |
| | |
24.01.06, 13:33
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Rintapistos??
Voisiko kyseessä olla ihan vain närästys? Minulla se ilmenee nimenomaan tuossa rinnan keskivaiheilla, kalvava pistävä tunne joka ""aaltoilee"". Tuntuu pahimmillaan koko ajan jos on makuulla kyljellään. Joskus on pistänyt oikein railakkaasti koko vasempaa kylkeä, ja silloinkin kyse oli närästyksestä joka laantui hetken päästä hiilihappoisella juomalla/Samarinilla.
| |
| | |
24.01.06, 14:12
|
#3 (linkki)
Mulla on kyllä refluksitauti, mutta ei ole närästystä eikä siitä johtuvaa kipua. Otin varalta Nexiumia (reseptilääke refluksitautiin), mutta ei sekään auttanut.
Kipu on niinkuin polttelevaa rintalastan alla ja vasemmassa rinnassa. | |
| | |
24.01.06, 15:27
|
#4 (linkki)
Voisko olla ihan vaan lihaspistos? Mulle ainakin tulee aika usein sellaisia.
| |
| | |
24.01.06, 16:10
|
#5 (linkki)
taitaa olla lihaspistos. Saattavat olla aika ilkeitä joskus.
| |
| | |
24.01.06, 16:10
|
#6 (linkki)
Myös minulla on toisinaan pistävää tunnetta vasemman rinnan ""sisällä"". Mammografia/ultratutkimukset ovat olleet ok. Ovat sanoneet, tuon olevan vaaratonta.. en sen paremmin muista, mistä johtunee tms. Toisinaan myös pistää kyljestä, tuo vaiva pahenee hengittäessä, menee sitten kuitenkin jossain vaiheessa aina ohi. Myös tuossa keskellä rintakehää tuntuu joskus hetkittäin nopeaa pistämistä, eli ei kestä kauaa, tulee/menee..jne.
olen kyllä ajatellut, että nuo ovat jotain ""lihaspistoja"", ei vaarallisia?? mutta kiusallisia.
| |
| | |
24.01.06, 16:40
|
#7 (linkki)
Noi kylkipistot onkin ihan kamalia, ei voi hengittää ollenkaan kun sattuu vietävästi.
Hyvä juttu, jos nämäkin vaikuttavat enimmistön mukaan lihaspistoilta. Onko keinoa millä saan ne pois??
Nyt jatkunut 2 pvää, tulevat ehkä noin 5 min välein ja kestää muutaman sekunnin.
Tosiaan Voltaren voide ei auttanut, eikä särkylääke. Menee kohta hermot=(
| |
| | |
24.01.06, 17:16
|
#8 (linkki)
Entäs venyttely?
Yksi tosihyvä konsti rintarangan alueen lihaspistoihin on jumppapallolla selinmakuu.
Toinen hyvä kotikonsti on tämä: Laita kaksi tennispalloa tennissukan sisään peräkkäin. Suje sukan suu solmimalla sukka omalla varrellaan tiukasti.
Asetu selinmakuulle. Laita pallopötkylä selkäsi taaksi selkärangan kohdalle niin, että pallonjen väliin jäävä rako on rangan kohdalla. Laita selkäsi pallojen varaan vatsalihakset jännittyneinä. Nyt taivuttelet itseäsi pallojen päällä pientä liikettä lattia kohti.
Tämä on paljon pienempi liikerata kuin vatsisliikkeissä tehdään ja tehdään tavallaan toiseen suuntaan.
Tee vaikka 20 toistoa ja sitten siirrät palloja toiseen kohtaan selkärankaa. Pointti on tehdä pientä liikettä ja todellakin pitää ristiselkä kokoajan lattiassa ja vatsalihakset jännittyneinä. Pieni liike.
Nämä auttavat ainakin mulla rintarangan alueelle tuleviin pistoihin. Sain tämän ohjeen joskus fysioterapeutilta.
Otan aina pallot matkallekin mukaan, niin apu löytyy aina ;-) | |
| | |
24.01.06, 17:20
|
#9 (linkki)
Vielä lisään. Myös rintalihasten venyttely auttaa.
Yksi syy rintakipuihin ja pistoihin on myös stressi, ahdistus ja paniikkikohtaukset.
Itse kärsini myös välillä juuri tälläisistä psykosomaattisista rintakivuista kovan paineen alla.
| |
| | |
24.01.06, 22:01
|
#10 (linkki)
Kiitti vinkeistä, helpottikin jo kun kunnolla niksauttelin nikamia venytellessä!
| |
| | |
24.01.06, 22:17
|
#11 (linkki)
Tosikiva kuulla ;-)
| |
| | |
25.01.06, 13:12
|
#12 (linkki)
Onko sulla ehkä ollut yskää lähiaikoina..? Itselläni yskän jälkeen jatkuu aika pitkäänkin yskimisestä johtuvat lihaspistokset rinnassa. Nyt olen tottunut niihin ja osaan jopa odottaa niitä yskän jälkeen... nuorempana olin aina ihan paniikissa.
| |
| | |
25.01.06, 13:40
|
#13 (linkki)
Venyttely, rintalihasliikkeet ja liikunta. Lisäksi stressin välttäminen ja säännöllinen elämä :)
Yskän jälkeen voi pistää jos lihakset on heikot. Yskiminen (tai nauraminen) rasittaa heikkoja lihaksia paljon ja siksi ne kipeytyvät.
| |
| | |
25.01.06, 18:33
|
#14 (linkki)
Harrastan uintia pari kertaa viikossa ja lihakseni ovat hyvässä kunnossa, joten kohdallani ei liene kyse lihasten heikkoudesta. Ehkä yskin sitten niin hulluna että heikompia hirvittää...
| |
| | |
13.01.12, 18:08
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | rintapistos
Minulla on lievähköä pistosta usein aika pian syömisen jälkeen. Lääkärit ei ole mitään osanneet syyksi sanoa mutta eräs sairaanhoitaja selitti mistä se johtuu.
Ihmisen sydämen lähellä vasemman kylkiluiden alla alkaa paksusuoli ja juuri siihen saattaa silloin tällöin kertyä ilmaa joka aiheuttaa painetta ja myös kipua juuri siinä kohti. Kun syönnistä on kulunut tarpeeksi kauan valuu ruuan tähteet luonnollista tietä alas ja paine purkautuu.
Minun kohdalla nyt kun tiedän auttaa kun syö rauhallisesti ja pienempiä määriä kerralla.
| |
| | | | |