Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.03.06, 23:40   #26 (linkki)
-
(Vierailija)

Re: vastaus edelliseen

ANKKA, montako hetulaa sinulta poistettiin? Mikä oli syy, riittääkö pelkkä ""kosmeettinen"" haitta? Kuulostaa hurjalta leikkaukselta, tai lähinnäkin toipumiselta..
  Vastaa viestiin
11.03.06, 13:02   #27 (linkki)
ankka
(Vierailija)

Re: vastaus edelliseen

Mulla oli hetuloita ehkä kolme- neljä ja lisäksi pukamia. Mulle tehtiin ennen leikkausta se tähystys jossa ei onneksi sisäisiä pukamia todettu mutta muutamia ulkoisia. Kun menin kirurgin vastaanotolle hän kysyi ""Mikä oli viimeinen pisara lähteä hakemaan apua"". Mulla oli se että pukamathan erittävät koko ajan kosteutta joka minun ""järkeilyn"" mukaan lisäsi kutinaa joka taas aiheutti haavaumia. Eli jotenkin tuntui että minun elämä jossain tilanteissa pyöri karrikoiden anuksen ympärillä. Aina jos lähti matkalle piti miettiä kuinka saan hoidettua päivittäisen hygienian. Nyt kun leikkauksesta tulee kaksi vuotta olen todella tyytyväinen että kävin leikkauksessa.
  Vastaa viestiin
30.09.11, 10:23   #28 (linkki)
pukamat kaput.
(Vierailija)

Peräpukamien hirtto.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ------- Näytä viesti
Ei ole kokemusta kun ei ole niitä pukamiakaan.:)

Tilasin ajan pukama ongelmaan..klo.15.00.. Alkoi lääkärinkysely..Tähystys kylkiasennossa..Meno toimenpidehuoneeseen..Leikkaushousut jakaan, joissa kämmenen kokoinen aukko peräaukon kohdalla jokin, ilmeisesti peräsuolen avausputki, oletettavasti noin miehen peukalon kokoinen.
asetettiin peräsuoleen..Hetken kuluttua kuului ääni 'sic-shok'..Sic' kun laite imaisi pukaman sisälleen asennusvalmiuteen ja ,shok, kun kumilenkki meni paikoilleen..muille pukamille samat tuntemukset ja äänet..homma oli ohi. Lääkäri oli rauhallinen puheli kaikenlaista rauhoittavasti...Olin huoneesta ulkona 15.05.....Ajoin autolla kotiin' olo oli sama kuin hampaan poistossa, kylläkin ilman verenvuotoa..Koko toimenpiteessä en kokenut minkäänlaista liiallista kipua.. Suosittelen. Älä pelkää toimenpidettä, voin sanoa että hammaslääkärillä käynti on joskus kivuliaampaa....Toimenpidettä pelätään yleisesti aivan turhaa. Johtunee nk. Ennen vanhaan tehdyistä leikkaukaus hoidoista joissa jälkikivut olivat toista luokkaa....
  Vastaa viestiin
20.10.11, 04:16   #29 (linkki)
pukama
(Vierailija)

Lääkäriltä kysyin kun olin pukamien hirtossa (sisäiset) että miten ulkoisia poistetaan. Ne leikataan nukutuksessa ja perse on kuulemma kipeä aika pitkään. Itse ajattelin omia ulkoisia kantaa mukanani ellei tule ongelmia. Puhtaus on tärkeää ja ne voiteet jos tarvis...
  Vastaa viestiin
11.02.12, 19:49   #30 (linkki)
Jälkilöylyt
(Vierailija)

Kumilenkkihoito

Pukamat hirtetty perjantaina kylkiasennossa eilen, kuten nimimerkillä pukamat kaput. Ainoa ero, että viime yönä ja nyt koko lauantain sama kipu päällä kuin pukamien kanssa pahimmillaan on ollut. Ne kun on nyt "nostettu ylös" ja kiristetty kumpparilla sisäpuolelle. Kipu johtuu ilmeisesti siitä että yksi iso pukama on niin lähellä sulkijalihasta, että ärsyyntyy ja kipeytyy kun on melkein ulkoinen. Ulkoisissa pukamissahan on päällä iho, ja sisäisissä limakalvo. Ulkoisia ei voi hirttää, vaan ne leikataan. Nyt syön vahvoja kipulääkkeitä, ravaan suihkuttelemassa (se helpottaa kipua!) ja lepään. En saanut sairaslomaa, mutta jos tämä kipu jatkuu viikonlopun yli, on pakko jäädä maanantaina kotiin. Toinen kerta odottaa parin kuukauden jälkeen, jolloin hirtetään loputkin. Ellei tehoa, joudun leikkaukseen. Pidän peukkuja että nämä tästä surkastuvat nopeasti ja kivut hellittää. Ulostuslääkettä olen ottanut, sillä yhtään ei saa ponnistella. Eli: mitä isommat pukamat ja lähempänä peräaukkoa, sen isommat kivut tulee jälkeenpäin, luulisin.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 20:10   #31 (linkki)
Jälkilöylyt
(Vierailija)

kipu hirttämisen jälkeen

Näin siinä on varmaan käynyt:

"Joskus toimenpidettä seuraavien päivien aikana ilmaantuu peräaukon ja lantionpohjan kiputuntemusta, johon voi käyttää tavallisia tulehduskipulääkkeitä. Suolen limakalvo ei yleensä tunne kipua, ja voimakas kipu on usein merkki siitä, että lenkki on asetettu liian lähelle peräaukon ihoa."
  Vastaa viestiin
23.02.12, 22:49   #32 (linkki)
pitkula
(Vierailija)

peräpukamako?

Mulla on ollut niin kauan kuin muistan joku ylimääräinen juttu peräaukosta roikkumassa. Mitä oon asiaa tutkinut niin se ei ole kovin pallomainen eikä kiinni peräaukon suun seinämissä vaan sellanen pitkulainen ja tää juttu tulee suolen sisästä jostain. Oon nähnyt kuvia ulkoisista peräpukamista eikä mun juttu näytä sellaiselta :/ se ei myöskään koskaan vaihda väriä niin kuin oon lukenut peräpukamien tekevän (veri kerääntyy tj). Se kipeytyi joulun aikaan, mutta nyt on taas normaali ja tää pukama (?) vaan on. Toi on ällön näköinen ja kiusallinen ja nyt mietin että onko tuo peräpukama vai mikä? Koska se on ulkoinen niin se pitäisi kai leikata pois? Jos se siis on pukama, mikä muu vois olla?
Oiskohan mahdollista saada sitä takaisin sisälle voiteilla ja puikoilla? Vai oonko vuosia myöhässä kun toi on ollut niin pitkään ulkopuolella...
  Vastaa viestiin
07.03.12, 09:36   #33 (linkki)
Sakara
(Vierailija)

Niinpäniin. Ensimmäinen peräpukamien hirtto itselläni oli kovin harmiton, vuoden päästä toisen jälkeen meinasin oksentaa kotimatkalla, kipu ei hellittänyt panacodillakaan ja kierin tuskissani kunnes nukahdin ja uinuin iltaan. Ohjeissa luki, että jos kipu on kovaa panadolin ja buranankin jälkeen, tulee ottaa yhteys päivystykseen, jos ei osu virka-aikaan. Päivystyksessä suorastaan vittuiltiin takaisin, mainiota.

En enää koskaan lähde peräpukamien poistosta ilman, että saan kotiin mukaani sitä puudutusgeeliä. Oli ainoa joka vei raastavan kivun pois.

Jätti traumat.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku