Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.04.06, 18:16   #1 (linkki)
lopo
(Vierailija)

voiko antibiootti sekoittaa kuukautiset

näin on nyt mulle ilmeisesti käynyt, oon siitä joskus jostain kuullutkin.ennen oli suht säännölliset, oon 40-v-söin 10 pvä amorionia ja sain hiivan myös.
  Vastaa viestiin

02.04.06, 19:13   #2 (linkki)
hoitsu
(Vierailija)

Re: voiko antibiootti sekoittaa kuukautiset

Eivät antibiootit sekoita kuukautiskiertoa.
  Vastaa viestiin
03.04.06, 07:51   #3 (linkki)
M
(Vierailija)

No mulle ainakin joskus muistaakseni kävi niin, että kuurin syötyäni kuukautiset tulivat myöhässä, vaikka muuten olivat säännölliset. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta näin vaan oli!
  Vastaa viestiin
03.04.06, 08:15   #4 (linkki)
dd
(Vierailija)

Antibiooteissa ei lääkkeenä ole mitään sellaista että se vaikuttaisi kuukautiskiertoon millään lailla.
  Vastaa viestiin
03.04.06, 12:18   #5 (linkki)
piu
(Vierailija)

Mä pidän todennäköisempänä sitä että se tauti jonka sairastit vaikutti kk-kiertoon, esim. ovulaatio myöhästyi. Hormonaalinen säätelyjärjestelmä on aika monimutkainen ja siihen vaikuttavat monet jutut.

Amoksisilliini ei kyllä itsessään vaikuta kk-kiertoon. Laajakirjoiset penisilliinit tosin saattavat heikentää hormonaalisten ehkäisyvalmisteiden tehoa (lähinnä yhdistelmäehkäisyvalmisteiden), joskin tehon heikentyminen on lähinnä teoreettista mutta ilman muuta kannattaa ottaa huomioon.
  Vastaa viestiin
09.11.11, 22:05   #6 (linkki)
nallukka123
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M Näytä viesti
No mulle ainakin joskus muistaakseni kävi niin, että kuurin syötyäni kuukautiset tulivat myöhässä, vaikka muuten olivat säännölliset. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta näin vaan oli!

Hei,eli sinulle on käynyt silleen että kuukautiset olivat myöhässä koska olit syönyt antibioottikuurin, minulle on nyt käynyt samoin, menkat on myöhässä 4 päivää niin alkaa jo pelottaa että mikä minulla on.
  Vastaa viestiin
15.11.11, 19:48   #7 (linkki)
Atsalea
(Vierailija)

Mulle lähes aina joku sairastaminen tai muu fyysinen stressitila siirtää menkkoja tai jopa jätättää niitä välistä ihan pariksikin kuukaudeksi. Muulloin olen säännöllinen kuin kello.

Eli samaa mieltä kuin tuossa joku edellä, se itse tauti on voinut vaikuttaa asiaan, ei niinkään antibiootti. Vaikka onhan sekin mahdollista, kaipa se antibioottikuurikin voi olla elimistölle rasitus.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 20:25   #8 (linkki)
pöllö
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lopo Näytä viesti
näin on nyt mulle ilmeisesti käynyt, oon siitä joskus jostain kuullutkin.ennen oli suht säännölliset, oon 40-v-söin 10 pvä amorionia ja sain hiivan myös.

Mulla menossa just juurikin amorion-kuuri ja syön e-pillereitä ja kas kummaa, menkat alkoivat kesken kaiken. Ilmeisesti siis ei ole pelkästään teoreettista, että heikentää e-pillereiden vaikutusta. Luojan kiitos en ole seksiä harrastanut kuurin aikana. En ole aikasemmin kuullutkaan, että vaikuttaisi e-pillereiden tehoon.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 19:28   #9 (linkki)
piuwiu
(Vierailija)

nojoo olin jo ihan paniikissa kun vti:n takii oli antibioottikuuri ollut ja sitten sen jälkeen kuukautiset tuli 4 päivää myöhässä, olivat aina ennen tulleet täsmälleen ja päivälleen :,,,D et mikä sit ne sekottikaan ni juuri tuossa yhteydessä se tapahtui.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku