Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
24.05.06, 17:04   #1 (linkki)
mimmu
(Vierailija)

patit päässä

Onko kenelläkään muulla? Noin sormenpäänkokoisia patteja (joskus kauan sitten tuli ensin yksi, nyt niitä on 4-5) Todennäköisesti rasvapatteja? Äidilläni oli myös patteja päässä ja hän niitä kävi leikkauttamassakin ja hänellä ne todettiin ihan vain rasvapateiksi. Tämän takia en ole sen kummemmin lääkärissä niistä käynyt. Äidilleni tuli niitä aina lisää, vaikka kävi leikkauksissa. Tuntuu itsestä vähän turhauttavalta lähteä leikkelemään jos kuitenkin tulee uusia... Toisaalta hirvittää minkä näköinen pääni on vuosien kuluttua (nyt olen vasta 25v)... Olen parille lääkärille niistä ohi mennen sanonut, mutta eivät ole sen kummemmin asiaa kommentoineet. Minun ei ole tarvinnut pahemmin elämässäni lääkärissä käydä, joten arastelen sinne menoa. En edes tiedä miten koko systeemi toimii, mihin pitää ottaa yhteyttä yms....
Onko kellään muulla kokemusta? Mistä patit johtuvat? Voiko mitenkään ennaltaehkäistä niiden syntymistä...?
  Vastaa viestiin

24.05.06, 19:39   #2 (linkki)
kysy neuvoa äidiltä
(Vierailija)

Re: patit päässä

Mene nyt ensin vaikka terveyskeskukseen tai opiskelijaterveydenhuoltoon, jos olet yliopisto-opiskelija.

Kysy tk-lääkäriltä mitä hän mieltä ko. pateista ja mitä pitäisi tehdä. Lääkäri voi sitten ohjata eteenpäin erikoislääkärille tai toimenpiteeseen (poistoon) jos katsoo tarpeelliseksi.

Tai kysy äidiltä, kuinka hän lähti aikoinaan asiaa selvittelemään ja mitä hänelle sanottiin. Saat varmasti hyviä neuvoja.
  Vastaa viestiin
25.05.06, 13:31   #3 (linkki)
hei
(Vierailija)

Mulla on ihan samanlaisia!! Olen itsekkin vasta 27-vuotta ja minunkin äidilllä niitä on ja on myös poistettu. Myös mummollani on ollut. Tosi ärsyttävän tuntuisia muhkuroita... En ole millekään lääkärille niitä vielä näyttänyt. Ne on muutaman viime vuoden aikana lisineet. Varmaan sitten kannattaa ainakin lääkäriltä kysyä kun ne alkavat haitata esim. hiusten kampaamista ja näkyä päälle päin. Ainakin äitini niin sanoi..tiedä sitten
  Vastaa viestiin
25.05.06, 20:18   #4 (linkki)
mimmu
(Vierailija)

Ihana kuulla, että on muitakin, joilla samanmoisia! Tietenkin sinällänsä ikävää, mutta lohduttavaa:) ...en ole kuullut vielä ennen kellään muulla olevan. Kumma juttu, ilmeisesti patit sitten jotenkin periytyvät. Onko sinulla tietoa, mistä patit johtuvat tai miten ja miksi niitä tulee juuri päähän(/hiuspohjaan)? Äidilleni suunniteltiin taannoin juuri hänen hiuspohjalleen sopiva shampoo ja sanottiin, että sen pitäisi ennaltaehkäistä pattien syntyä, mutta eipä tainnut shamppoosta apua olla...
  Vastaa viestiin
16.06.06, 12:17   #5 (linkki)
lp
(Vierailija)

Mulla on kans yks patti päässä. Lääkäri katsoi sen ja sanoi olevan tulehtunut talirauhanen tms. Ei kuulema tarvetta ottaa pois, vaikka niin itse haluaisin. Uudelta lekuriltani en ole kysynyt mahdollisuutta poistoon. Rinnan alueelta multa poistettiin samanlainen patti ja tutkittiin oliko hyvän vai pahanlaatuinen. Hyvänlaatuinen oli. Haluaisin eroon tosta patista, mutta pahoin pelkään, etteivät tk-lääkärit sitä poista tai laita lähetettä jollekin joka sen poistais, kun ei siitä nyt muuta kuin esteettistä haittaa ole. Tämähän voi olla joku sairaus johon liittyy mm. maksaläiskiäkin. En nyt muista sitä sairauden nimeä, kun mulla on vaan pari pattia ollut niin en oo itseäni diagnosoinut eikä lääkärit.
  Vastaa viestiin
13.03.10, 13:38   #6 (linkki)
jere75
(Vierailija)

Itselläni on kanssa päänahassa varmaan noin 4 erikokoista "pallukkaa". Kivuttomia ja erikokoisia. Kaikki ilmaantuneet noin vuoden aikana. Pitäisi ehkä kysäistä lekurissa näistä, mutta... Voiko tali/rasvapatteja tulla herkemmin päähänkin jos on ylipainoa? Tai onko noihin sen kummempaa syytä, miksi tai miten niitä ilmaantuu?
  Vastaa viestiin
16.03.10, 21:54   #7 (linkki)
battibää
(Vierailija)

Mulla on ollut aikoinaan yksi pallukka ja silloin tukkamallini oli tosi lyhyt ja patin hius kasvoi säkkärää kiharaa :oD. Leikattiin ihan paikallispuudutuksella pienessä aluesairaalassa ja pari tikkiä ja puristusside ja verta tuli kuin häränkurkusta ja muistan vielä kun hoitaja mua auttoi ja me naurettiin ihan kamalasti, kun verta vaan valui. Kotiin menin, niin taas kaikki nauroi mun puristussidettä, joka leuan alta kiinni ja itsestä tuntui kurjalta, kun naamalihaksia liikutteli :oD "kiristi" haava parantuessaan, tuntui ilkeältä.
Nyt on taas pikkuhiljaa tullut kaksi uutta pattia, en tiedä...
  Vastaa viestiin
30.01.12, 11:26   #8 (linkki)
helinä
(Vierailija)

patit päässä

Kerran lääkäri tunnusteli päässäni olevat patit, sanoi että ne ovat vaarattomia rasvapatteja, niitä on nyt kolme. Ne ovat noin viiden sentin päässä toisistaan päälaella ja siitä oikealle alaspäin. Hm, mitähän varten niitä on siihen ilmaantunut...
En ole niistä huolissani, eivät ole kipeitä, ovat siihen pysähtyneet. Toisaalta, voisi niitä näyttää taas, kun seuraavan kerran käy lääkärissä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku