Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
02.06.06, 18:16   #1 (linkki)
nivea123
(Vierailija)

toispuoleinen päänsärky

Mistäköhän voisi olla kysymys...
minun on nyt jo pidemmän aikaa särkenyt vain oikeaa puolta päätä. Kipu vaihtelee paikkaa, välillä se on takaraivosa, välillä silmänurkan kohdilla, välillä korvan takana..? Kipu ja tuntemus on jatkuvaa. :(
  Vastaa viestiin
02.06.06, 21:06   #2 (linkki)
å
(Vierailija)

Re: toispuoleinen päänsärky

Migreeni?
  Vastaa viestiin
04.06.06, 18:31   #3 (linkki)
lydia
(Vierailija)

Oksettaako tai särkeekö esim. niskaa tai hartioita ennen päänsärkyä? Jos vastasit kyllä, niin ehkä migreeni.
  Vastaa viestiin
07.06.06, 22:11   #4 (linkki)
alkup.
(Vierailija)

ei okseta..
  Vastaa viestiin
07.06.06, 23:02   #5 (linkki)
migipää
(Vierailija)

Ei migreenissä välttämättä okseta tai ole niskasärkyä. Migreenissä ei välttämättä ole särkyä laisinkaan. Tai sitten on esim. pelkkä särky, ilman muita oireita.

Ap; käyhän neurologin luona, saat ainakin jotain selvyyttä asiaan.
  Vastaa viestiin
07.06.06, 23:29   #6 (linkki)
Mia
(Vierailija)

Re:

Jatkuva kipu, no eipä ole ainakaan migreeni. Takaraivo ja silmänkohta särky viittaa silmiin, joten silmälekuriin. Migreenissä ei särje takaraivossa.
  Vastaa viestiin
08.06.06, 08:24   #7 (linkki)
alkup. vielä
(Vierailija)

Re:

En tiedä kuinka kauan jaksan enää olla tämän asian kanssa... joka aamu kun herään, toivon etten olisi herännyt. Hain juuri opiskelemaan yliopistoonkin, nyt tuntuu siltä että opiskeluista ei tule mitään tällä menolla... :( ja se kun on ollut aina suuri unelmani opiskella yliopistossa kaikkia mielenkiintoisia aineita.
  Vastaa viestiin
08.06.06, 08:59   #8 (linkki)
Minulla myös
(Vierailija)

Re:

Minulla on aivan sama juttu, johtuu oikean lavan kireästä tilasta, hierontaa ja fysikaalista siihen olen saanut, kipu on repivä, silmän takana, nousee ylös takaraivolta ja korvan takaa.

Myös on pahoinvointia ja huimausta joskus kun niskat on oikein pahat.

Vastaa viestiin
08.06.06, 11:03   #9 (linkki)
Minni
(Vierailija)

Viittaa tosiaan niska-hartiaseudun vaivoihin, eli mene ihmeessä hierojalle. Itse kärsin turhan pitkään vastaavista oireista, kunnes yhtenä aamuna en enää päässyt sängystä ylös kun huimasi niin paljon. Korvan takana tuntuva kipu voi säteillä poskilihaksista, sillä ne ovat usein jumissa ja niitä on vaikea itse vetreytellä :)

Jotenkin sitä ei nuorena ihmisenä osaa ottaa tosissaan noita niskaongelmia, mutta kun niihin on saatavilla apua, niin ei kannata kärsiä turhaan.

Tsemppiä ja aurinkoista kesää! :)
  Vastaa viestiin
08.06.06, 11:08   #10 (linkki)
senna
(Vierailija)

Käy hammaslääkärillä tarkistuttamassa purenta. Jos narskuttelet tai puret hampaita yöllä voimakkaasti yhteen, se voi aiheuttaa päänsärkyä.

Käy hierojalla sarjahoidossa ja ala harrastaa vaikka keppijumppaa.

Hanki kunnollinen tyyny fysioterapeutin avustuksella.

Käy silmälääkärillä.

Ja käy kunnon neurologilla jos mistään ilmeisestä keinosta ei ole apua.
  Vastaa viestiin

08.06.06, 13:05   #11 (linkki)
Sanna
(Vierailija)

Mä olen kanssa sitä mieltä, että käy silmälääkärissä. Silmäntakainen särky ja takaraivo särky viittaa silmiin. Samoin niskat voi olla jumissa ja se aiheuttaa tuollaiset oireet. Kokeilepa hieroja pari kertaa päivässä niskan alueella esim apteekista saatavaa Voltaren voidetta. Se auttaa tosi nopeasti.

Toinen juttu voi olla tuo purenta. Tuntuu että sinulla on hiukan stressiä ja voit yöllä purra hampaita yhteen, joka aiheuttaa sen että päätä särkee aamulla ja se säteilee silmiin ja esim poskiin ja varsinkin korvan taakse.
Joskus voi aamulla tuntua että ei saa suuta auki, kun leukanivelet on jumissa yöllisestä purennasta.

Tähän auttaa parhaiten stressin lieventäminen. Voit hakea lääkäriltäsi nukahtamislääkkeitä ja kokeilla viikon. Särky voi loppua tähän kun saat yösi nukuttua etkä stressaa yöllä.
Jos purenta on tosi pielessä ja jatkuvaa, niin purentakiskot auttaa.

Kokemusta on molemmista ja kivun saa loppúun kun tietää mistä johtuu=)
  Vastaa viestiin
20.10.08, 17:12   #12 (linkki)

Käyttäjän NanaAdeline avatari

Rekisteröitynyt: 06/2008
Tämä on aika kauan sitten aloitettu aihe, mutta vastaa jossain määrin sitä ongelmaa, joka minua parhaillaan mietityttää.
Olen kärsinyt migreenistä teini-iästä asti, mutta kohtaus, joka minulla oli eilen, oli aika lailla erilainen, kuin tähänastiset. Se alkoi samankaltaisesti; toispuoleisena (oikea) päänsärkynä ohimolla, mutta laajeni sitten takaraivolle ja sitten koko pään oikeaan puoleen. Vasen puoli oli koko kohtauksen ajan täysin kunnossa.
Minulla särkivät oikean puolen ikenet ja jopa oikeanpuoleinen sierain. Eniten kuitenkin oikean kulmakarvan kohdalta. Kohtaukseen liittyi myös todella voimakasta pahoinvointia :P .
Söin kohtaukseen yhden Clotamin ja yhden Paracetamol 1000:nen. Ja aamulla särky oli poissa. Tänään kävin hakemassa Sumatriptania ja Primperania (pahoinvointilääke)...
  Vastaa viestiin
28.10.08, 12:23   #13 (linkki)
Torre
(Vierailija)

Tai...

Voi olla myös sarjoittainen päänsärky (= cluster/horton). Kannattaa googlettaa oireet....
  Vastaa viestiin