| |  | | |
01.06.11, 10:49
|
#176 (linkki)
| | (Vierailija) | kilpirauhasen vajaatoiminnan luontaislääkitys ( ENGLANNIKSI)
Product: Thyroidinum 6C 1 oz spray
Image Description Price Qty
Thyroid Gland contains Thyroidinum for regulating thyroid function. Thyroid Gland in homeopathic 6C potency supports thyroid function. Homeopathy works with the body to balance glands. Thyroid Gland 6C is useful for sluggish thyroid, maintenance of glands, or hypothyroid symptoms.
Supplementation or medication may cause glands to become dependent or throw other glands off balance.
Use homeopathy for safer and more effective support. Thyroid Gland 6C provides natural support to help your own gland function correctly.
The Thyroid Gland produces hormones vital to maintaining normal metabolism. An imbalance in the thyroid gland can be manifested as weight gain, cold hands and feet, sluggish metabolism, low energy, skin tags, and/or depression.
Free Dosing Guide included is written by Kathryn Jones Health Counselor. This guide offers clear information for starting dose and maintenance dose. Tips on how to correctly adjust dose and when to stop dosing.
Organ therapy / Organotherapy / Sarcodes - refer to homeopathic potency of organs or glands to support and regulate the organs and glands of the body. Organ therapy is effective in helping the body function in a healthy balanced manner. The idea of organ therapy was promoted in the 1800's by Constantine Hering M.D. Homeopathy supports the function of the organ by improving absorption of enzymes and certain nucleic acids lacking in the organ.
Organotherapy, the use of Sarcodes works on the premise that:
1. A homeopathic gland acts upon its corresponding gland.
2. Low Potencies such as 6X or 12X stimulate its corresponding gland function and is used for a low/hypothyroid symptoms.
3. Medium potency 6C balances, supports and regulates corresponding gland or organ function.
4. Medium high potencies such as 30C or 200C help with over functioning of the gland or organ.
The thyroid gland is a butterfly-shaped gland in the neck. The thyroid gland produces thyroxin and triiodothyronine that control metabolism. HYPOthyroidism is underfunctioning of the thyroid and is due to a condition of underactive thyroid gland function. Hypothyroidism can produce a variety of symptoms. 47 clinically recognized symptoms are listed for Hypothyroidism, including fatigue, depression, weakness, weight gain, cold extremities, infertility, menstrual pain and problems, frequent colds, eczema, psoriasis, acne, dry skin, migraines, sleepiness, muscle aches, hearing disturbances, anemia, physical fatigue, mental fatigue, brittle nails.
Here are some ways to determine a low functioning thyroid:
1) A resting basal temperature rate below 97.8 degrees can be a helpful indicator of hypothyroidism. Take your basal temperature under the arm first thing in the morning, prior to any movement.
2) Do you have continual problems with 2 or more of the following:
weight gain
frequently tired
depressed or moody
constipated
dry skin or hair; brittle nails
hair loss
feeling cold when others don�t
low sex drive
infertility or recurrent miscarriage
forgetfulness
painful or erratic periods
3) Check for an enlarged thyroid gland. Hold a mirror in one hand and focus on the area below your Adam�s apple and above your collarbone. Tip your head back and take a drink of water. As you swallow, look for any bulges. A goiter can be caused by too little iodine in the diet and tests are needed to determine if hyperthyroid or hypothyroid is present.
Reasons for an underactive thyroid gland are varied including toxicity, genetic factors, and hormones. Thyroid problems strike women seven times more often than men, and hypothyroidism frequently surfaces during periods of hormonal fluctuations, such as during or after pregnancy, or as a woman enters menopause.
When the thyroid becomes underactive, the symptoms that result can be mistaken for a host of other medical complaints. �Women suffering from hypothyroidism typically feel tired & depressed, and often struggle with stubborn weight problems, �says Mary Shomon, author of Living Well with Hypothyroidism(HarperCollins, 2000). �Women-and their doctors-are more likely to blame stress, diet or hormones than an underactive thyroid.�
Information on this kosher parve product.
Information on the manufacturing process for this product.
Ingredient is Thyroid Gland/Thyroidinum 6C in a food grade alcohol base. 1 oz bottle with 200 sprays.
� $17.99 Buy Thyroidinum 6C 1 oz spray
Questions/Orders 1-800-390-9970 10 am to 5 pm PST Monday - Friday; EMAIL consult@elixirs.com
Home Products on ELIXIRS.com Product Specials Contact Us Order Info Ship Info Sign Up For FREE Newsletters
Site established 1997. Updated Jan 2011. Site and Page Copyright © 2005. Please give proper credit to Kathryn Jones M. Ed. DiHom Health Counselor & Elixirs.com
| |
| | |
01.06.11, 11:07
|
#177 (linkki)
| | (Vierailija) | kilpirauhasen vajaatoiminta
[QUOTE=vierain;10410029]Löytyipä sitten syy omillekin oireille.
- Jo pitkään olen ollut väsynyt niin psyykkisesti kuin fyysisestikin. Masentunut, vetämätön, aina ajatukset solmussa, puolet asioista unohtuu, mitään ei saa aikaiseksi ja sitten sen päälle ahdistaa, mikään ei kiinnosta eikä mikään huvita vaan jatkuvasti v:ttää - oli syytä tai ei.
HEI! Nuo sinun kuvaamasi oireet ovat niin tuttuja minulle. minulle on tullut kaiken lisäksi "lukihäiriökin". Se on kiusallista, kun olen aina ollut kympin tyttö, äidinkielessä.
Pää on aina kuin sumussa. Ei oikein tajua ja näe selvästi. Painoa on tullut 30 kiloa lisää, ja se ei inahdakkaan alaspäin, vaikka olin kolme viikkoa sairaana ja ruoka ei maistunut.
Olen syönyt masennuslääkkeitä jo vuosia. Eivät auta. Lopetin ne kuukausi sitten. Aika omituista on se, että ns. masennusoireet hiukan hellitti !!?! Pääsen jo kauppaan ja sängystä ylös helpommin.
Pääsin vihdoinkin kilpirauhaskokeisiin. MUTTA....mikä pettymys olikaan, kun arvot ovat normaalin rajoissa :(( Kaikki oireet minulta köytyy, joita kuvataan kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Olin jo ollut valmiiksi iloinen että nyt saan lääkityksen ja "sumuisuus" päästäni häipyy pois. MUTTA EI.
Kaikki oireet ovat vain pahentuneet iän myötä. Nyt on näkö mennyt huonoksi ja päässä alkanut huippaamaan aina silloin tällöin. Ääni on madaltunut ja kurkku kipeä, oikeastaan jatkuvasti.
Vasempaan korvaan on alkanut tuikkia, kuin sukkapuikolla tökkäisi. Ei ole onneksi jatkuvaa, vaan ajoittaista.
Aiaani vietän koneella ja yritän löytää luontaislääkitystä tähän. Kaikki ovat ulkolaisilla sivuilla ja en ymmärrä kuin suomea :) Niiden suomennokset on aika hauskoja! Ei niistäkään saa kaikkea selvästi selville.
Voi meitä raukkoja keillä on tällaisia oireita. Kaikkein pahinta on tuo aivojen sumuisuus ja ajatusten takkuilu, sekä aikaansaamattomuus. Ja tietysti nuo liikakilot.
| |
| | |
01.06.11, 11:26
|
#178 (linkki)
| | (Vierailija) | KILPIRAUHASKOKEET JA VIITEARVOT
« Edellinen | Seuraava »
[1 - 10]
P-TVK
(27.11.2006)
Täysi verenkuva P-TVK Täysi verenkuva on perusverenkuvan (P-PVK) isoveli. Sitä käytetään tilanteissa, joissa halutaan tarkempi selko veren solujen t...
Pt-Papa
(27.11.2006)
Gynekologinen irtosolututkimus Gynekologisen irtosolunäytteen eli "Papan" tärkein käyttö on kohdunkaulan syövän ja sen esiasteiden diagnostiikka. Lisäksi...
fS-C-Pept
(30.07.2006)
C-peptidi, proinsuliinin fS-C-Pept Viitearvo (paastoarvo) 0.33-0.83 nmol/l (1.0-2.5 g/l) InsC-peptidillä ei ole biologisia vaikutuksia, mutta sen pitoisuus seerumis...
U-tutk-2
(30.06.2006)
Virtsakoe U-tutk-1 U-tutk-2 U-tutk-3 Viitearvot Tiheys 1.016-1.027 pH 5-7 Prot Negatiivinen Gluk Negatiivinen Keto Negatiivinen Veri Negatiivinen Nitriitti Negatiivinen Eryt...
U-tutk-1
(30.06.2006)
Virtsakoe U-tutk-1 U-tutk-2 U-tutk-3 Viitearvot Tiheys 1.016-1.027 pH 5-7 Prot Negatiivinen Gluk Negatiivinen Keto Negatiivinen Veri Negatiivinen Nitriitti Negatiivinen Eryt...
S-TSH
(30.06.2006)
Tyreotropiini S-TSH Viitearvo Aikuiset 0.3-4.0 mU/l Seerumin tyreotropiini on aivoista erittyvä hormoni joka säätelee kilpirauhasen toimintaa.
S-TfR
(30.06.2006)
Transferriinireseptori ,vereen liuennut muoto S-TfR Viitearvot: 6 kk - 4 vuotta 1.5 - 3.3 mg/l 4 - 10 vuotta 1.3 - 3.0 mg/l 0 - 16 vuotta 1.1 - 2.3 mg/l
S-T4-V
(30.06.2006)
Tyroksiini, vapaa S-T4-V Viitearvo 10.2-21.0 nmol/l Seerumin tyroksiini on kilpirauhasen erittämä hormoni jonka tehtävät elimistössä ovat moninaiset.
S-T4
(30.06.2006)
Tyroksiini S-T4 Viitearvo 71-141 nmol/l Seerumin tyroksiini on kilpirauhasen erittämä hormoni jonka tehtävät elimistössä ovat moninaiset.
| |
| | |
01.06.11, 11:33
|
#179 (linkki)
| | (Vierailija) | Tässä linkki kilpirauhasen hoitojuttuun | |
| | |
01.06.11, 11:37
|
#180 (linkki)
| | (Vierailija) | HUPSISTA! Linkkini ei taida oikein toimia. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aijuli |
Ei taida oikein toimia tuo laittamani linkki. Minulla se jumittuu puoleenväliin tietoja.....
| |
| | |
05.07.11, 12:54
|
#181 (linkki)
| | (Vierailija) | Blogi kilpirauhasen vajaatoiminnasta
Löysin eilen blogin kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Blogissa oli myös kootusti linkkejä asiaa käsitteleviin sivustoihin. Kilpirauhasen vajaatoiminta | |
| | |
17.09.11, 20:16
|
#182 (linkki)
| | (Vierailija) | lihominen Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sinikka 24 KYLLÄ VAAN TUO LIHOMINEN KUULUU JUST OIREISIIN!!!!!! |
Kuuluu joo monella, mutta esim itse en ole koskaan lihonut, vaikka kilppari onkin päin helvettiä.
Olen tosin mies.. Silläkin varmasti vaikutuksensa asiaan.
Mut tosiaan kaikille tiedoksi, että lihominen on monella taudin kuvassa, sitä ei kannata epäillä hetkeäkään.
| |
| | |
17.09.11, 20:24
|
#183 (linkki)
| | (Vierailija) | Kilppariarvoista
[QUOTE=Aijuli;10897295] Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vierain Löytyipä sitten syy omillekin oireille.
- Jo pitkään olen ollut väsynyt niin psyykkisesti kuin fyysisestikin. Masentunut, vetämätön, aina ajatukset solmussa, puolet asioista unohtuu, mitään ei saa aikaiseksi ja sitten sen päälle ahdistaa, mikään ei kiinnosta eikä mikään huvita vaan jatkuvasti v:ttää - oli syytä tai ei.
HEI! Nuo sinun kuvaamasi oireet ovat niin tuttuja minulle. minulle on tullut kaiken lisäksi "lukihäiriökin". Se on kiusallista, kun olen aina ollut kympin tyttö, äidinkielessä.
Pää on aina kuin sumussa. Ei oikein tajua ja näe selvästi. Painoa on tullut 30 kiloa lisää, ja se ei inahdakkaan alaspäin, vaikka olin kolme viikkoa sairaana ja ruoka ei maistunut.
Olen syönyt masennuslääkkeitä jo vuosia. Eivät auta. Lopetin ne kuukausi sitten. Aika omituista on se, että ns. masennusoireet hiukan hellitti !!?! Pääsen jo kauppaan ja sängystä ylös helpommin.
Pääsin vihdoinkin kilpirauhaskokeisiin. MUTTA....mikä pettymys olikaan, kun arvot ovat normaalin rajoissa :(( Kaikki oireet minulta köytyy, joita kuvataan kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Olin jo ollut valmiiksi iloinen että nyt saan lääkityksen ja "sumuisuus" päästäni häipyy pois. MUTTA EI.
Kaikki oireet ovat vain pahentuneet iän myötä. Nyt on näkö mennyt huonoksi ja päässä alkanut huippaamaan aina silloin tällöin. Ääni on madaltunut ja kurkku kipeä, oikeastaan jatkuvasti.
Vasempaan korvaan on alkanut tuikkia, kuin sukkapuikolla tökkäisi. Ei ole onneksi jatkuvaa, vaan ajoittaista.
Aiaani vietän koneella ja yritän löytää luontaislääkitystä tähän. Kaikki ovat ulkolaisilla sivuilla ja en ymmärrä kuin suomea :) Niiden suomennokset on aika hauskoja! Ei niistäkään saa kaikkea selvästi selville.
Voi meitä raukkoja keillä on tällaisia oireita. Kaikkein pahinta on tuo aivojen sumuisuus ja ajatusten takkuilu, sekä aikaansaamattomuus. Ja tietysti nuo liikakilot. |
Suurin osa normilääkäreistä ei tajua "yhtään" mitään kilpirauhasasioista. Se ei tarkoita vielä yhtään mitään, jos T4V ja TSH on ns normaaliarvoissa, jos esim rT3 eli käänteinen T3 hormoni on koholla tai T3V (joka siis aktiivinen hormoni) on matala tai ns viitteissä. Että kilpirauhashormoniongelmat oikeasti pystytään sulkemaan pois luvusta, tarvitaan siihen oikeasti hyvin perehtynyttä endogrinologia. Joten jos kävit arvauslääkärissä niin suosittelen ottamaan uuden arvion erikoislääkäriltä.
| |
| | |
17.09.11, 21:22
|
#184 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miehelläni otettiin koko vuorokauden virtsa näyte, ja erilaisia verikokeita ja tästä
on aikaa 20vuotta. Oli oikein sairaalassa, tervkesk. lääkäri silloin oli
onneksi niin viisas. Tuli myös nopea painon nousu ja oli todella masentunut.
Kuitenkin saatiin kohdalleen veriarvot, aika nopeasti.
Tämän jälkeen painokin alkoi laskea nopeasti, lihoi vuoden aikana varmaan 20kiloa,
oli aivan pöhöhtyneen oloinen kasvoiltaan, kaikki johtui kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
| |
| | |
04.12.11, 15:12
|
#185 (linkki)
| | (Vierailija) |
Moi ! Mä oon 14-vuotias tyttö lahesta ja mulla on ollu kilpirauhasen vajaatoiminta noin 4 vuotta.
oireina minulla itselläni oli väsymys, kylmän olon tunne, ahdistuneisuus, ärtyneisyys, masennus ja aivan hirvittävä mahakipu. Valitin monta vuotta kamalasta mahakivusta eivätkä lääkarit saaneet mitään selville kun vasta parin vuoden jälkeen. Koulussa ihmeteltiin miten minulla oli aina sellainen mahakipu että joudun lähtemään koulusta, ja kaverit kiusasivat minua ja syyttivät lintsaamisesta. No sitten minut laitettiin verikokeisiin ja sitten sain kuulla että minulla on sairaus jonka takia joudun syömään lääkkeitä koko lopun ikäni. Se tuntui aivan kamalan pahalta, koska minulla oli valmiiksi jo astma. Jos sinulla on joitain noista oireista niin kannattaa pyytää pääsemään verikokeisiin (:
| |
| | |
11.12.11, 11:26
|
#186 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla todettiin vajaatoiminta viime toukokuussa...
Tätä ennen oireilu alkoi ainakin 5:n vuoden takaa, jolloin kokonaiskolestroli 7,5, vaikka en kovin epäterveellisesti syönytkään. Kasvot satunnaisesti pöhöttyneet, hiukset alkoivat oheta. Pikku hiljaa alkoi tulla kaikkea muuta. Paino nousi, vaikka päivän ruoka-annos ei ollut kovin suuri. Jatkuva palellus, joskus talvella autoa ajaessani ajoin paksu toppatakki päällä ja lämmityslaite säädetty 25:n asteeseen, ja silti palelti. Silmät vuoti vettä, sormet ja ranne alkoivat kramppaamaan pienemmissäkin nä präyspuuhissa, jopa peseytyessäkin saattoi etusormi krampata kivuliaasti. Olo oli yhtä notkea kuin rautakangella. Teki mieli olla vain yksin, eikä mitään muutakaan jaksanut. Olin kalpea kuin lumiukko. Sosiaalinen elämä täysin hukassa. Jaloillaan oli yhtä helvettiä olla 10 min kauempaa, kun alaselkää alkoi polttavasti vihlomaan. Kauppareissut oli kamalia. Raajoista oli karvankasvu lähestulkoon loppunut. Talvella terveydenhoitajani suositteli silmäluomien pienennysleikkausta, kun silmiä tuskin näkyi. Toinen silmäluomi jopa takerteli ala-asentoon! Ja viimeisin vaiva oli sitten, kun en meinannut enää saada happea riittävästi, parin minuutin välein joutui vetämään henkeä syvään...
Toukokuun verikoe kertoi karun totuuden. TSH 99, kokonaiskolestroli 11, hemoglobiini 113....
Lääkitys aloitettiin maltillisesti, alkuun jokainen 25 mikrogramman lääkeannoksen nosto sai pahan olon aikaiseksi ja melkoisia sydämentykytyksiä. Mieli alkoi ajoittan olla parempi... Aloin myös hikoilla massiivisesti, pienikin ponnistelu sai paidan hiestä märäksi. Univaikeudet alkoivat, vaikka olisi nukuttanut, niin kiihtynyt mieliala ei malttanut nukkua. Tällä hetkellä lääkeannos on 0,8 mg/viikko.
Nyt lokakuussa veriarvot olivat jo paremmat. TSH 5,4, kokonaiskolestroli 5,1, hemoglobiini 143, maksa-arvot parantuneet... Vieläkin monet arvot viitearvojen ulkopuolella lievästi. Olen laihtunut 22kg ilman minkäänlaista muutosta elämäntavoissa.
Nyt ei enää silmät vuoda vettä, krampit hävinneet, selkäkivut poissa. Karvoitus raajoissakin herännyt osittain henkiin.
Tuo voimakas hikoilukin tasoittunut.
Kyllä tässä vielä varmaankin vuosi menee, ennenkuin oireista toipuu ja ehkä joitakin vaivoja jää...
| |
| | |
15.12.11, 12:43
|
#187 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eikka Minulla todettiin vajaatoiminta viime toukokuussa...
Tätä ennen oireilu alkoi ainakin 5:n vuoden takaa, jolloin kokonaiskolestroli 7,5, vaikka en kovin epäterveellisesti syönytkään. Kasvot satunnaisesti pöhöttyneet, hiukset alkoivat oheta. Pikku hiljaa alkoi tulla kaikkea muuta. Paino nousi, vaikka päivän ruoka-annos ei ollut kovin suuri. Jatkuva palellus, joskus talvella autoa ajaessani ajoin paksu toppatakki päällä ja lämmityslaite säädetty 25:n asteeseen, ja silti palelti. Silmät vuoti vettä, sormet ja ranne alkoivat kramppaamaan pienemmissäkin nä präyspuuhissa, jopa peseytyessäkin saattoi etusormi krampata kivuliaasti. Olo oli yhtä notkea kuin rautakangella. Teki mieli olla vain yksin, eikä mitään muutakaan jaksanut. Olin kalpea kuin lumiukko. Sosiaalinen elämä täysin hukassa. Jaloillaan oli yhtä helvettiä olla 10 min kauempaa, kun alaselkää alkoi polttavasti vihlomaan. Kauppareissut oli kamalia. Raajoista oli karvankasvu lähestulkoon loppunut. Talvella terveydenhoitajani suositteli silmäluomien pienennysleikkausta, kun silmiä tuskin näkyi. Toinen silmäluomi jopa takerteli ala-asentoon! Ja viimeisin vaiva oli sitten, kun en meinannut enää saada happea riittävästi, parin minuutin välein joutui vetämään henkeä syvään...
Toukokuun verikoe kertoi karun totuuden. TSH 99, kokonaiskolestroli 11, hemoglobiini 113....
Lääkitys aloitettiin maltillisesti, alkuun jokainen 25 mikrogramman lääkeannoksen nosto sai pahan olon aikaiseksi ja melkoisia sydämentykytyksiä. Mieli alkoi ajoittan olla parempi... Aloin myös hikoilla massiivisesti, pienikin ponnistelu sai paidan hiestä märäksi. Univaikeudet alkoivat, vaikka olisi nukuttanut, niin kiihtynyt mieliala ei malttanut nukkua. Tällä hetkellä lääkeannos on 0,8 mg/viikko.
Nyt lokakuussa veriarvot olivat jo paremmat. TSH 5,4, kokonaiskolestroli 5,1, hemoglobiini 143, maksa-arvot parantuneet... Vieläkin monet arvot viitearvojen ulkopuolella lievästi. Olen laihtunut 22kg ilman minkäänlaista muutosta elämäntavoissa.
Nyt ei enää silmät vuoda vettä, krampit hävinneet, selkäkivut poissa. Karvoitus raajoissakin herännyt osittain henkiin.
Tuo voimakas hikoilukin tasoittunut.
Kyllä tässä vielä varmaankin vuosi menee, ennenkuin oireista toipuu ja ehkä joitakin vaivoja jää... |
Hei!
miten pian teillä on alkanut kilpirauhaslääkitys toimimaan ja millä annostuksella aloititte? Itselläni arvot oli vielä viitearvojen sisällä, mutta vuoden sisään tippunut/noussut ja oireet on, niin endokrinologi laittoi lääkityksen päälle.
Minulla oli siis arvot S-TSH 3,5 (0,4-4,5) ja S-T4-V 10,8 (10-21). Nyt lääkityksenä Thyrozin 0,1 puolikas tabletti aamuisin.
Oireina on ollut painon nousu ja laihtuminen ei onnistu millään (minulla on kortisoli myös koholla reilusti yli viiterajojen, joten sekin vaikuttaa tähän painoon), kamala väsymys, palelu, pimpo olo, tukan lähtöä tupottain, ummetusta.
Kuinka pian teillä on alkanut vaikuttamaan noihin oireisiin ja onko vaikuttanut painoon, tippuuko helpommin kun laihduttaa? Ja kuinka pian teillä mitattiin kilppariarvot uudestaan ja nostettiinko annostusta sitten?
| |
| | |
29.12.11, 00:58
|
#188 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Charlotte, Hei!
miten pian teillä on alkanut kilpirauhaslääkitys toimimaan ja millä annostuksella aloititte? Itselläni arvot oli vielä viitearvojen sisällä, mutta vuoden sisään tippunut/noussut ja oireet on, niin endokrinologi laittoi lääkityksen päälle.
Minulla oli siis arvot S-TSH 3,5 (0,4-4,5) ja S-T4-V 10,8 (10-21). Nyt lääkityksenä Thyrozin 0,1 puolikas tabletti aamuisin.
Oireina on ollut painon nousu ja laihtuminen ei onnistu millään (minulla on kortisoli myös koholla reilusti yli viiterajojen, joten sekin vaikuttaa tähän painoon), kamala väsymys, palelu, pimpo olo, tukan lähtöä tupottain, ummetusta.
Kuinka pian teillä on alkanut vaikuttamaan noihin oireisiin ja onko vaikuttanut painoon, tippuuko helpommin kun laihduttaa? Ja kuinka pian teillä mitattiin kilppariarvot uudestaan ja nostettiinko annostusta sitten? |
Mun lääkitys alkoi 25mikrogrammalla, joka aiheutti sydämen tykytystä ja huonoa oloa... 50mikrogrammaa aiheutti saman, sen jälkeen annoksen nosto ei enää kovin tuntunut. Mieli alkoi aaltoilevasti piristymään, toisinaan olin ylipirteä ja toisinaan väsynyt. Palelun sijaan tuntui aina kuumalta lääkityksen alkaessa. Nyt annostus on 0,8milligrammaa viikossa (8 piileriä 0,1mg/viikko) Ensimmäiset kokeet otettiin n. kuukauden lääkityksen aloituksen jälkeen, jolloin TSH oli tippunut 99 -> 84. Mulla paino tippui tuon 22kg, enkä ole laihduttanut. Tuota lääkitystä ei saa nostaa nopeasti juuri tuon sydämen takia. Mulla on tuo ummetus alkanut nyt helpottamaan. Seuraava kontrolli tuossa tammikuun puolenvälin jälkeen...
Lääkityksellä yritetään saada tuo TSH lähelle 1:tä.
| |
| | |
01.01.12, 15:03
|
#189 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lisääkö kilpirauhaslääke ruokahaluja, vai onko aineenvaihdunta vain hidas ? Kyllähän kevyellä ruokavaliolla/liikunnalla voi painon pitää edes jotenkin kurissa, mutta turvotukseenhan se ei tietenkään auta. Minulla on kasvot kun "kuu-ukolla", eikö lääkitystä ole saatu kohdalleen, vai mikä mättää (kontrolleissa käyn). Elän muuten terveellisesti, en tupakoi ja alkoakin hyvin vähän, vai onko se vähäkin liikaa, jos pari kertaa kuukaudessa muutama lasi viiniä. Olen aivan epätoivoinen tämän vaivan kanssa, en kenellekkään soisi tätä.
| |
| | |
02.01.12, 09:48
|
#190 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kuuu Lisääkö kilpirauhaslääke ruokahaluja, vai onko aineenvaihdunta vain hidas ? Kyllähän kevyellä ruokavaliolla/liikunnalla voi painon pitää edes jotenkin kurissa, mutta turvotukseenhan se ei tietenkään auta. Minulla on kasvot kun "kuu-ukolla", eikö lääkitystä ole saatu kohdalleen, vai mikä mättää (kontrolleissa käyn). Elän muuten terveellisesti, en tupakoi ja alkoakin hyvin vähän, vai onko se vähäkin liikaa, jos pari kertaa kuukaudessa muutama lasi viiniä. Olen aivan epätoivoinen tämän vaivan kanssa, en kenellekkään soisi tätä. |
Itselläni on kortisoli reeiiilusti yli viitearvojen ja se lisää osaltaan sen että painoa on vaikea pudottaa, vaikka söisin kuinka vähän. Sanoit että kasvosi on kuin kuu-ukolla, se on yksi kortisolin liikatuotannon oire, onko sinulta sitä ikinä mitattu? Saadaan verestä, tarkempi 24 h virtsakokeella ja varmistus vielä dexa-kokeella. Verikoe siis riittää antamaan osviittaa missä luvuissa kortisolisi on.
| |
| | |
30.01.12, 20:07
|
#191 (linkki)
| | (Vierailija) | Sama
Suosittelen kaikille kilpirauhasvaivaisille tutustumaan (ja rekisteröitymään käyttäjäksi) sivustoon nimeltä kilpirauhanen.info. Kyseessä on vertaistukisivusto. Olen saanut sieltä paljon enemmän tietoa kilpirauhasen vajaatoiminnasta kuin kaikilta lääkäreiltä yhteensä. Alan erikoislääkäritkään eivät tunnu tuntevan tätä tautia, tai hoitokeinoja.
| |
| | |
30.01.12, 20:08
|
#192 (linkki)
| | (Vierailija) | Korjaus
Ja se osoitehan oli kilpirauhas.info. Tätä(kin) se vajaatoiminta teettää, ei pysy mikään tieto päässä. :)
| |
| | |
31.01.12, 08:39
|
#193 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihmisillä on vahva taipumus syyttää laiskuttaan ja lihomistaan jostain geeneistä ym. asioista mihin yllättäen ei parannusta löydy ja sitten saat päivät pitkät kuluttaa voivottelemalla ja tv:tä katsomalla.
On se vaan niin mahdotonta lainata kirjastosta joku terveellisen elämän kirjan ja parantaa sen oppien avulla elämänsä. Eli jättää ne leivonnaiset, sämpylät ja makeat syömättä sekä liikkua enemmän.
| |
| | |
31.01.12, 11:01
|
#194 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja nim Ihmisillä on vahva taipumus syyttää laiskuttaan ja lihomistaan jostain geeneistä ym. asioista mihin yllättäen ei parannusta löydy ja sitten saat päivät pitkät kuluttaa voivottelemalla ja tv:tä katsomalla.
On se vaan niin mahdotonta lainata kirjastosta joku terveellisen elämän kirjan ja parantaa sen oppien avulla elämänsä. Eli jättää ne leivonnaiset, sämpylät ja makeat syömättä sekä liikkua enemmän. |
Kyllä olet alhaisista alhaisin ihminen jolla ei ole mitään tietoa sairauksista, joten kannattaa pitää nuo ala-arvoiset kommentit omassa päässään. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa painonnousua, lainaa itse vaikka lääkärikirja. Hormonitoiminta vaikuttaa aineenvaihduntaan, esim kortisoli, kilpirauhashormonit. Tai turha tuollaiselle on ruveta edes selittämään mitään, on sama varmaan kuin seinällä puhuisi.
| |
| | |
10.02.12, 18:25
|
#195 (linkki)
| | (Vierailija) | Vajis Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nim Ihmisillä on vahva taipumus syyttää laiskuttaan ja lihomistaan jostain geeneistä ym. asioista mihin yllättäen ei parannusta löydy ja sitten saat päivät pitkät kuluttaa voivottelemalla ja tv:tä katsomalla. | Itselläni nousi paino muutamassa kuukaudessa 10 kiloa sairastuttuani kilpirauhasen vajaatoimintaan. Treenasin silloin kovempaa kuin koskaan (olen aina urheillut n. 5 kertaa viikossa) ja söin vähemmän kuin koskaan, silti paino vain nousi. Ja se paino ei tosiaan ollut lihasta vaan puhdasta läskiä (ja nestettä), vaikka treenasin punttiksellakin kovaa useamman kerran viikossa. Onneksi sain vihdoinkin lääkityksen.
Se on vain niin, että suurella osalla (ei toki aivan kaikilla) kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavista paino lähtee nousemaan, mm. aineenvaihdunnan hidastumisen takia. Vaikeaa se on painoa pudottaa tai edes säilyttää samalla tasolla, kun esim. p*ska tulee vain kerran viikossa.
Eli älä puhu asioista, joista et tiedä mitään.
| |
| | |
15.02.12, 14:06
|
#196 (linkki)
| | (Vierailija) | vajaatoiminta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KVT Minulla puolestani ON kilpirauhasen vajaatoiminta.
Olen
- lyhyt
- hoikka (voin syödä lähes mitä vain lihomatta)
- mielialaltani perusnormaali
- älykäs, eikä ajatuksenjuoksussani mitään vikaa ole
Alhainen verenpaine huippaa joskus. Olen melko lailla keskittymiskyvytön. En tiedä, johtuuko sairaudesta. En usko.
Ei pelkkä vajaatoiminta kenestäkään lihavaa tee. Lihavaksi ihmisen tekee liiallinen syöminen ja liian vähäinen liikunta. | Nyt kuule sinä "lyhyt,hoikka jne"et tiedä mitä kirjoitat ja mistä!!!Vajaatoiminnassa paino nousee 98%sitä sairastavilla ja väsymys ja toimeen tarttumisen vaikesus,mileiala vaihtelut jne on arkipäivää.Että voit poistua irvailemasta sivustolta.Kun et asiasta mitään tiedä,etkä ilmeisestikään koko sairautta itse sairasta.
| |
| | |
15.02.12, 14:10
|
#197 (linkki)
| | (Vierailija) | Vajaatoiminnasta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kilpparinen Itselläni nousi paino muutamassa kuukaudessa 10 kiloa sairastuttuani kilpirauhasen vajaatoimintaan. Treenasin silloin kovempaa kuin koskaan (olen aina urheillut n. 5 kertaa viikossa) ja söin vähemmän kuin koskaan, silti paino vain nousi. Ja se paino ei tosiaan ollut lihasta vaan puhdasta läskiä (ja nestettä), vaikka treenasin punttiksellakin kovaa useamman kerran viikossa. Onneksi sain vihdoinkin lääkityksen.
Se on vain niin, että suurella osalla (ei toki aivan kaikilla) kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavista paino lähtee nousemaan, mm. aineenvaihdunnan hidastumisen takia. Vaikeaa se on painoa pudottaa tai edes säilyttää samalla tasolla, kun esim. p*ska tulee vain kerran viikossa.
Eli älä puhu asioista, joista et tiedä mitään. | Asiaa puhut,Ajattelin samoin, kun luin edellistä kirjoitusta.Kirjoittaja ei itse sairasta ja ei todellakaan tiedä mitä ja mistä kirjoittaa.Näitä "pöpejä",mahtuu elvisteleen joka palstalle.Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalla. ;)...Voimia sinulle.
| |
| | |
18.05.12, 21:51
|
#198 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jaa, että TSH lähellä KAHTA??? Mulla oli yli 8, kun aloitettiin lääkitys, ja nyt se lääkityksen jälkeen oli ensin 14 ja 3 kk myöhemmin 12!! Lääkäri käski tammikuussa kohottaa annostuksen 3 x 25 mikrogrammaan ja niin nyt se oli 12!! Höh?? Onkohan se kuitenkin ylitoimintaa?? Koko ajan väsyttää ja aamuisin paha olo, oksettaa, paino on yli 10 kg enemmän kuin ennen. ja naama turvoksissa. Ärtynyt olen koko ajan ja pinna tiukalla, aamuisin masentaa..Työterveyslääkäri ei ole ottanut mitään yhteyttä, vaikka hän lääkityksen aloitti. En enää kuulu työterveyshuollon piiriin, ja terveyskeskukseen on puolen vuoden jonot. En oikein jaksais enää mitään. Ne kilpparikokeetkin maksoi yli 91 e ja Kela korvas 1,80 euroa!!!
Onneks pääsee kohta nukkumaan...ainoa harrastukseni nykyisin.
Voi paremmin!
Terv. Marissa
QUOTE=Taina71;10139950]Itselläni on kanssa sama ongelma eli kesäisin nesteet kerääntyy elimistöön. Painoni heiluu siinä 65-70 kg. Olen huomannut että ananaspurkki päivässä pitää vähän nesteenkeräytymistä kurissa ja että vähän välttää suolasta. Onkos sinun arvot missä? Mulla kun TSH lähtee kapuamaan lähelle kahta niin oireet pukkaavat ihan urakalla päälle. Saan aina tapella lääkäreiden kanssa lääkityksestä. Ensimmäisenä saan kuulla että otettu lääke auttaa mutta omalla kohdallani ei kyse ole ainakaan tästä. Aamuisin en saa edes silmiäni auki kunnolla jos en saa lääkettä. Minulla on sama annostus myös kuin sinulla ja lokakuussa pitäisi käydä taas verikokeissa. Itse sairastin tautia noin 10 vuotta ennen kuin eräs lääkäri keksi laittaa verikokeisiin. Tuon kymmenen vuoden aikana kävin lääkärissä mitä erinnäisistä syistä, kuten rytmihäiriöt, kuukautishäiriöt, väsymys ja liikahikoilu mutta tuloksetta. Nyt onkin elämä hieman jo helpompaa kun tietää mikä vaivaa ja osaa nuo painonkin vaihtelut ottaa jo huumorilla tai ainakin yrittää.[/QUOTE]
| |
| | | | |