Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
07.06.06, 11:52   #1 (linkki)
huolettaa
(Vierailija)

Leukosyytit koholla

Mieltäni on alkanut vaivaamaan leukosyyttien kohonnut arvo. Viimeksi arvo oli 11.8, kun yläraja on 8.2. Eli lievästi kohollako? Perusverenkuvassa kaikki muut arvot olivat ok, esim. hemoglobiini 144, CRP <8 ja punasolujen arvot hyvät. Eilen otettiin ""laaja"" verenkuva ja muita tulehdusarvoja. Tänään illalla saan tulokset. Mutta huolestuttaa silti hirmuisesti. Pelkään vakavaa sairautta valtavasti. Olen 31-vuotias nainen.
Onko kellään samantapaista huolenaihetta?
  Vastaa viestiin
07.06.06, 17:07   #2 (linkki)
t
(Vierailija)

Re: Leukosyytit koholla

Don't worry....Mulla oli jokin aika sitten leukosyyttien arvo lähes 16 vaikka kaikki muut arvot olivat hyvät. Aika voimaton olin. Ja sain analyysiksi virustaudin.

Vastaa viestiin
07.06.06, 20:18   #3 (linkki)
älä pelkää
(Vierailija)

Noilla arvoilla sinulle ei saa millään väännettyä mitään vakavaa sairautta.
  Vastaa viestiin
07.06.06, 22:54   #4 (linkki)
ansku
(Vierailija)

leukosyytit kohoavat helposti esim. flunssan aikana, ei syytä huoleen noilla arvoilla.
  Vastaa viestiin
08.06.06, 08:29   #5 (linkki)
trombo
(Vierailija)

Minulla oli kierukan poistamisen (sairaalassa jouduttiin operoimaan ulos) jälkeen trombosyytit tosi paljon koholla. En muista lukemia, mutta puhelimessa hoitaja sanoi niiden olevan ""aika hurjasti koholla"".
No tietty minulle iski hätä paniikki että mikäs nyt vaivaa, mutta kun hoitaja huomasi mitä minulle oli tehty niin sanoi sen olevan normaalia ja korjaantuu aikaa myöten. Kaikki muu oli kunnossa.
Myöhemmin gyne sanoi että ""kaikki -syytit voivat kohota ilman mitään vakavampaa sairautta. Ihan vaikka flunssa voi kohottaa lukemia, tai kova verenvuoto voi viskellä lukemia suuntaan tai toiseen, riippuu -syytistä"".
  Vastaa viestiin
08.06.06, 09:04   #6 (linkki)
M
(Vierailija)

No voihan syytit sentään :) Mistäköhän se sitten johtuu kun minulla on ne pahuksen trombosyytit jatkuvasti koholla? Kukaan ei koskaan ota siihen mitään erityistä kantaa.
  Vastaa viestiin
09.06.06, 08:41   #7 (linkki)
alkup. huolestunut
(Vierailija)

Kiitos teille, kun vastailitte. Laajaa verenkuvaa ei ole vielä vastattu, mutta tulehdusarvot sain. Niissä ei mitään poikkeavaa, ja leukkarit olivat laskeneet 9.6:een. Myönnän, että minulla on aika suuri sairaudenpelko, ja välillä en pysty sitä hallitsemaan. Paniikkihäiriön seurauksia tämäkin. Ja asiaa ei auta yhtään, kun käyn nettisivuilla lueskelemassa kaikenlaisista sairauksista. Tyhmä, kun olen. ;o)
  Vastaa viestiin
14.06.06, 00:21   #8 (linkki)
dont worry
(Vierailija)

Mulla oli leukkarit koholla ilman mitään syytä. Ei flunssaa, ei mitään. Seuraavassa kuussa kontrolli, oli laskeneet, mutta vain 9,5:teen. Nyt viime viikolla ihan normaalit. En tiedä mikä oli, mutta lääkäri sanoi, että näin voi tapahtua, ja tulehdus jossain voi olla oireeton. JOpa ientulehdus voi nostaa niitä.
  Vastaa viestiin
02.04.10, 10:40   #9 (linkki)
satu_maarit
(Vierailija)

re:leukosyytit

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dont worry Näytä viesti
Mulla oli leukkarit koholla ilman mitään syytä. Ei flunssaa, ei mitään. Seuraavassa kuussa kontrolli, oli laskeneet, mutta vain 9,5:teen. Nyt viime viikolla ihan normaalit. En tiedä mikä oli, mutta lääkäri sanoi, että näin voi tapahtua, ja tulehdus jossain voi olla oireeton. JOpa ientulehdus voi nostaa niitä.

mulla leukosyytit 14,4 ja tulehdusarvot 12,ens viikolla verenkuva seuranta,kattoo sit miten arvot taas heittelee...
  Vastaa viestiin
08.01.11, 13:42   #10 (linkki)
erjaleukosyytit erja
(Vierailija)

leukosyytit

minulla sappitulehus ja kivet CPR 61 ja leukosyytit 10,5
  Vastaa viestiin

13.04.14, 18:41   #11 (linkki)
Anna
(Vierailija)

Leukosyytit koholla!

Lääkäri soitti minulle eilen, lauantaina ja kertoi leukosyyttien olevan kohdolla ja että minun pitää mennä antamaan pissanäyte huomenna. Olin kohdunpoistoleikkauksessa viime maanantaina. Vieläkin huimaa. Ulos ei viitsi lähteä sateen ja tuulen takia. Onko vakavaa??? Arvoni oli yksi (1).
  Vastaa viestiin