| |  | |
09.06.06, 09:09
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Löysä vatsa
Mistä olette saaneet apua vatsan löysyyteen? Allekirjoittaneella tuntuu olevan melkein koko ajan löysä vatsa, onneksi ei tarvitse silti juosta vessassa kuin muutaman kerran aamuisin. Keliakia ja laktoosi on tutkittu ja molemmat OK. Vaiva on tosi tylsä eikä koko ajan viitsisi napsia Imodiumiakaan.
Maitohappobakteereista olen kyllä kuullut, mutta kuinka pitkinä kuureina niitä pitäisi syödä että auttaisivat jotenkin? Olisiko jotain muita vinkkejä? | |
| | |
09.06.06, 16:22
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Löysä vatsa
ViSiblin on auttanut minua (sopii niin ummetukseen kuin löysäänkin vatsaan), ei ole lääke, ei laiskista suolta jne.
| |
| | |
10.06.06, 19:28
|
#3 (linkki)
Agiocur-jauhe on myös hyvä. Sopii moneen vaivaan ilmavaivoista ripuliin ja ummetukseenkin.
Apteekista.
| |
| | |
11.06.06, 12:50
|
#4 (linkki)
Itse syön Edam-juustoa ja aina on vatsa kovalla. Parempi kovalla kuin löysällä.
| |
| | |
11.06.06, 22:13
|
#5 (linkki)
Ei vatsa ole löysä vaan se uloste.
| |
| | |
14.06.06, 13:19
|
#6 (linkki)
Minulla aivan sama vaiva, mutta se ilmaantui toista kuukautta sitten ihan yllättäen. Koskaan ennen ei ole ollut mitään ongelmia vatsan kanssa. Nyt juoksen vessassa ehkä 2 - 3 kertaa päivässä, en siis jatkuvasti, mutta uloste on melkein pelkkää vettä ja ilmaa kertyy vatsaan myös.
Imodium auttaa hetkeksi, mutta ei poista syytä. Olen kokeillut maidon ja viljojen poisjättämistä, mutta en ole huomannut eroa. Ainoa asia, minkä aloitin samoihin aikoihin, on liikunta! Mutta ei kai fyysinen rasitus voi vatsaan vaikuttaa vai voiko?
Minkälaiset olivat keliakia- ja laktoositestit, jotka sinulle tehtiin? Kai tästä täytyy lääkärin puheille itsekin kääntyä, plääh.
| |
| | |
15.06.06, 10:44
|
#7 (linkki)
Laktoosi tutkittiin joskus kauan sitten, en edes muista miten. Keliakia tutkittiin verikokeella (endomysium-vasta-aineet).
Kävin asian tiimoilta juuri lääkärissä, joka määräsi happolääkettä ja Agiocuria. Katsotaan onko apua.
| |
| | |
15.06.06, 13:42
|
#8 (linkki)
mä taas hain hiivalääkettä, siis luontaistuotekaupasta hiivakuuriin. oireeni viittaavat hiivasyndrooman kehittymiseen (oma diagnoosi). ostin myös B-vitamiinia ja maitohappobakteereja. täytyy myös muuttaa ruokavaliota ja jättää ainakin sokerit ja valkoiset jauhot pois, niin ja olut ja viini.. et hauskaa juhannusta vaan :)
kerro sitten oliko sulla apua noista lääkärin määräämistä lääkkeistä.
| |
| | |
15.06.06, 14:03
|
#9 (linkki)
Mä olen kärsinyt löysävatsaisuudesta ja kaikenmaailman vatsaongelmista kolmisen vuotta. Mitään syytä ei ole löytynyt, laktoosit tutkittu, samoin keliakia, paksusuoli tähystetty, ohutsuoli magneettikuvattu, röntgenissä vatsan seutu ultrattu ja verikokeesta otettu kaikki mahdolliset arvot ja jätinpä kerran ulostenäytteenkin josta tutkittiin jotain.
Diagnoosiksi jäi ""vain"" ärtynyt paksusuoli.
Nyt olen sinnikkäästi käyttänyt Rela-maitohappobakteereja ja Agiocur-rakeita vuoden alusta lähtien joka päivä ja hyvin menee! Vatsa toimii vain pari kertaa päivässä eikä ole kiire vessaan. Toivottavasti auttaa suakin toi Agiocur! | |
| | |
15.06.06, 16:54
|
#10 (linkki)
Kiitos tsemppauksesta! Viestitän tähän ketjuun kunhan olen jonkin aikaa käyttänyt noita Agiocureja.
Tuota hiivaa itsekin mietin, mutta luulin että se näkyy ulosteviljelyssä (jep, mulle tehtiin sekin taannoin, eikä näkynyt mitään). Pitää pitää silti mielessä.
| |
| | |
16.06.06, 10:52
|
#11 (linkki)
heips argh :) ja kiitos tiedosta.
mitäs nuo Agiocur-rakeet oikein ovat? saako niitä luontaistuotekaupasta?
täytyypi kokeilla.
hyvää kesänjatkoa!
| |
| | |
16.06.06, 10:58
|
#12 (linkki)
olen itse ajatellut, että samapa tuo, mikä se varsinainen diagnoosi on. kuitenkin melkein jokaiseen vaivaan tepsii sama ruokavalio eli valk.jauhot, hiivatuotteet ja sokerit pois.
en aio itse mennä ainakaan vielä lääkäriin. tiedän jo, mitä ehdottavat. ole ilman maitoa viikko, sitten kokeile gluteenitonta. jollei vikaa löydy, tehdään kaikki maailman tähystykset (vain kuolleen ruumiini yli :).
ei muuta kuin kunnon ruokavalio kehiin, sillä voi sitä paitsi jopa laihtuakin :)
| |
| | |
16.06.06, 12:31
|
#13 (linkki)
Agiocureja saa ihan apteekista. Katsopa vaikka www.tohtori.fi -sivun Lääkeoppaasta lääkkeen nimellä.
Update 1 käyttöpäivän jälkeen: vatsani oli ensi kertaa 2 viikkoon tänään NORMAALI! Järkyttävää! :) Toivottavasti vaikutus jatkuu samanlaisena :)
| |
| | |
16.06.06, 12:51
|
#14 (linkki)
onpa kiva kuulla!
täytyy tästä suunnistaa kohti apteekkia.
kävin muuten lääkärillä tai oikeastaan meidän työterveyshoitajalla äsken ja hän ehdotti heti tähystyksiä!sanoin etten mene :)
| |
| | |
11.07.06, 15:51
|
#15 (linkki)
No niin, nyt on kohta jo kk Agiocuria takana, ja täytyy sanoa että olen todella tyytyväinen. Muutaman ensimmäisen viikon aikana vatsa vielä saattoi mennä sekaisin joinakin päivinä, mutta nyt on ollut jo pitkään normaali. Käytän säännöllisesti ohjeen mukaan. Ummetusta minulle ei ole tullut vaan vatsa on "sopivalla" koko ajan :) Todella helpottavaa. Kurinat/pulinat ja kouristelutkin ovat suurelta osin kokonaan poissa.
| |
| | |
01.08.06, 13:09
|
#16 (linkki)
Hyvä että olet saanut apua! Itse olen muutama viikko sitten pystynyt lopettamaan Agiocurin käytön ainakin toistaiseksi koska vatsa on hyvässä kunnossa. Maitohappobakteereja syön edelleen päivittäin.
n36:lle: Kyllä tähystykseen kannattaa mennä jos on mahdollisuus. Kaikki ei pääse vaikka kuinka vinkuisi kun aina näitä vatsavaivoja vähätellään. Kyllä paksusuolen tähystyksestä hengissä selviää.
Oletteko muuten nähneet Agiocureja sellaisessa tosi isossa purkissa? Itse ostin aikanaan niitä pikkupurkkeja paikallisesta apteekista kunnes kerran asioin Tampereelle ja siellä oli niitä hehtopurkkejakin. Se oli jotenkin valtavan kokoinen.
| |
| | |
01.08.06, 13:30
|
#17 (linkki)
Lueskelin tuosta Agiocurista. Sehän sisältää sakkaroosia, ja eikös se ole jonkinlainen sokeri sekin, eli mitenhän se vaikuttaa, jos pyrkii eroon hiivasta, eli jos kokeilisi ruokavaliosta jättää sokerin yms. pois?
| |
| | |
01.08.06, 13:35
|
#18 (linkki)
Samaan vaivaan aloitin monivitamiinin, jossa lachtophilus on mukana. Siten katosivat vaivani eli kysymys onkin ollut suolistobakteerien tasapainottomuudesta. Normaalia elämää.
| |
| | |
09.02.07, 11:30
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Agiocur jne
Tuli äkillinen ripuli, otin maitohappobakteerikapselin ja kaksi imocuria (loperamidihydrokloridi 2 mg). Tarvitsin äkkiä jotain, ja huomasin että imocurit olivat menneet vanhaksi 12/06 - onko tästä mitään suurempaa haittaa?
Myös Agiocuria löytyy kaapista. Täytyypi kokeilla. Mutta nyt kun olen ottanut imocuria niin en kai saa ottaa samanaikaisesti tuota Agiocuria. Monenko tunnin päästä voin ottaa Agiocuria, tietääkö kukaan? ?
| |
| | |
20.01.11, 19:24
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | NO SHIT Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei vatsa ole löysä vaan se uloste. | Kertoiko sherlock taas havainnoistaan Watsonille?
| |
| | |
08.04.12, 10:58
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
kun vatsa on löysä ja tulee löysää kakkaa niin peräaukko tulee kipeäksi, eikä pyyhkiminen tekee kipeää. Ota käsisuihku ja huuhtele ja taputtele kuivaksi
| |
| | |
19.06.12, 01:26
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | löysä vatsa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja n36 Minulla aivan sama vaiva, mutta se ilmaantui toista kuukautta sitten ihan yllättäen. Koskaan ennen ei ole ollut mitään ongelmia vatsan kanssa. Nyt juoksen vessassa ehkä 2 - 3 kertaa päivässä, en siis jatkuvasti, mutta uloste on melkein pelkkää vettä ja ilmaa kertyy vatsaan myös.
Imodium auttaa hetkeksi, mutta ei poista syytä. Olen kokeillut maidon ja viljojen poisjättämistä, mutta en ole huomannut eroa. Ainoa asia, minkä aloitin samoihin aikoihin, on liikunta! Mutta ei kai fyysinen rasitus voi vatsaan vaikuttaa vai voiko?
Minkälaiset olivat keliakia- ja laktoositestit, jotka sinulle tehtiin? Kai tästä täytyy lääkärin puheille itsekin kääntyä, plääh. | minulla sama ongelma ja alkoi myös liikunnalla..outoa mutta näin on liikunta aiheuttaa ripulia :(
| |
| | |
19.06.12, 11:56
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Yksi ketju menee jo ripulista, miksi aloittaa uutta.
| |
| | | | |