Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.06.06, 09:10   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Roacuttan

Ikää 30, ja akne edelleen kukoistaa! Kasvoissa ja selässä ärsyttäviä näppyjä. Mitä mieltä olette roacuttanista? Kokemuksia? Olen käsittänyt, että aurinkoa ja alkoholia täytyy kuurin aikana välttää? Ja, että kuurin loputtua paranemisen pitäisi jatkua? Alkaa pikkuhiljaa usko loppua, että joskus näistä näpyistä pääsisi!
  Vastaa viestiin

22.06.06, 14:03   #2 (linkki)
mie
(Vierailija)

Re: Roacuttan

Olen saman ikäinen kanssasi ja söin Roa-kuurin noin vuosi sitten. Mulla ainakin kuuri auttoi tosi paljon. Nykyään tulee muutama pieni näppy menkkojen aikaan ja nyt kesällä iho hieman kiiltää. Olet käsittänyt aivan oikein tuon aurinko- ja alkoasian. Iho herkistyy kuurin aikana ja auringossa iho pitää suojata hyvin, itselläni tätä ongelmaa ei ollut, koska popsin pillerit talvella. Lääke saattaa jo itsestään vaikuttaa maksa-arvoihin, samanhan tekee alkoholi, tämän vuoksi alkoholia tulisi välttää kuurin aikana. Maksa-arvoja kontrolloidaan kuurin aikana. Mulla arvot pysyivät hyvinä vaikka välillä otinkin ihan kunnolla, mutta en sitä kuitenkaan suosittele.

Ihon kunto heikkeni kuurin alussa, mutta itselläni paraneminen alkoi nopeasti ja iho on pysynyt tosi hyvässä kunnossa koko ajan. Voin suositella kuuria sinulle.
  Vastaa viestiin
22.06.06, 14:38   #3 (linkki)
iita
(Vierailija)

Kannattaa ottaa huomioon, että Roacuttan voi aiheuttaa sikiövaurioita, joten naisten täytyy olla huolellisia ehkäisyn suhteen. Samahan pätee myös miehillä, käsittääkseeni.
  Vastaa viestiin
22.06.06, 21:04   #4 (linkki)
Amalia
(Vierailija)

Miten pitkän kuurin söit Roaa Mie? Ajattelin itsekin mennä ehkä syksymmällä lääkäriin, mutta juuri tuo vauva-homma myös mietityttää. Että kuinka kauan kuurin jälkeen pitää olla yrittämättä? Vai vaikuttaako se siihen?
  Vastaa viestiin
27.06.06, 22:38   #5 (linkki)
mie
(Vierailija)

Vastailen vasta nyt, sillä olin juhannusreissussa...Taisin syödä n. ½vuoden kuurin. Kuurin jälkeen tulee muistaakseni pitää puolen vuoden varoaika ennen raskautta. Mieti tarkkaan tuo vauva-asia, sillä lääkkeen aiheuttamat sikiövauriot ovat niin suuret, että mahdollinen raskaus tulee keskeyttää niiden vuoksi.
  Vastaa viestiin
21.07.06, 14:34   #6 (linkki)
Kassu
(Vierailija)

Minä 29-vee ja on kai uskottava ettei tämä iho todellakaan parane ilman järeämpiä keinoja, suunnitelmissa olisi mennä ihotautilääkärille syksyllä, jos saisin tuon roa-kuurin.. "Kaikki" mahdolliset kosmeettiset tuotteet on kokeiltu, ihonpuhditukset, hjeronymus-hoidot ja Diane Novat, ei auta!

Iho on ollut "hyvässä" kunnossa ainostaan ensimmäisen raskauden aikana.
Ainoa ongelma tuon roan suhteen on että joudun sairauden takia syömään jatkuvasti lääkettä joka voi mahdollisesti vaikuttaa maksaan (labrat säännöllisesti), niin mahtaakohan käydä niin etten roaa saa:(
  Vastaa viestiin
22.07.06, 09:56   #7 (linkki)
Antibiootti
(Vierailija)

Roaccutan on niin kova hoito, että jos ette ole kokeilleet antibiootteja, ehkä sitä kantsis kokeilla ensin. Eihän pitkä antibioottikuurikaan kropalle mitään herkkua ole, mutta silti lievempi kuin Roa.
Jotain vaihtoehtohoitoakin voisi ehkä harkita ennen kovia lääkkeitä, esim. jos akne on selvästi hormonaalinen, akupunktio voisi auttaa.
  Vastaa viestiin
24.07.06, 13:36   #8 (linkki)
köyhis
(Vierailija)

paljon tulee kustannuksia roaccuttan kuurista?
  Vastaa viestiin
26.07.06, 12:29   #9 (linkki)
sponsori
(Vierailija)

Paljon , mutta suosittelen puree kuin tauti.

katso hinta
http://www.tohtori.fi/
lääkeopas.esim. 20 mg 100 fol 98,09
100 pilleristä maksat siis n. 60% ( kela maksaa n40%) eli n. 60€.
Kuuri voi kestää 9 kk ja alussa ( 6kk) noita voi joutua popsimaan 2 /vrk.
Lisäksi ensimmäisen kuukauden ( ?) ajan nautitaan antibioottia, jotta ei tarvitse kävellä pussi päässä.

Vastaa viestiin
26.07.06, 15:55   #10 (linkki)
MM
(Vierailija)

Ystäväni puhdas ja kuulas iho muuttui akneiseksi, kun hän aloitti ehkäisypillerit. Ikää oli lähes 40. Oma ihoni kukki täysillä samasta syystä päälle 3-kymppisenä, vaikka murrosiässä ei ollut kuin muutama näppy. Olisiko sinulla sama syy?

Raskausaikana iho ainakin puhdistuu ja voi muuttua täysin terveeksi pysyvästi. Minulla aurinko paransi ihon aina kesäksi. Pillerien lopettamisen jälkeen iho on ollut terve.
  Vastaa viestiin
27.07.06, 09:43   #11 (linkki)
köyhis
(Vierailija)

Minulla kävi niinpäin että ajattelin pitää pillerinpopsinnan jälkeen taukoa sen muutaman kuukauden, nyt sitten heti on kasvot räjähtäneet täyteen ryyhkää ja tosi pieniä märkänäppyjä. Iho minulla muutenkin tosi herkkä mutta appelsiininen.
Järkihän tässä menee isolla akalla jo.
  Vastaa viestiin
27.07.06, 21:11   #12 (linkki)
kiilto
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MM
Ystäväni puhdas ja kuulas iho muuttui akneiseksi, kun hän aloitti ehkäisypillerit.
Sama täällä, 20-vuotiaaksi asti iho oli kuin persikka, e-pillerikuuri räjäytti aknehelvetin jota parannellaan satunnaisesti vieläkin (nyt 40 kiikarissa)...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MM
Raskausaikana iho ainakin puhdistuu ja voi muuttua täysin terveeksi pysyvästi.
Toisaalta, joillakin akne puhkeaa raskauden myötä. Ystävälleni kävi näin, eikä akne edes parantunut lapsen synnyttyä. Lapset ovat 7 ja 10 v. ja yhä vaan naama kukkii. Lapset sai lähempänä 3-kymppiä.
  Vastaa viestiin
30.07.06, 16:20   #13 (linkki)
Tyttövauva vie äitinsä kauneuden..
(Vierailija)

Itselläni puhkesi rosacea/hormoniakne v. 2004 mutta sain pidettyä sen kurissa jatkuvalla Tetralysal-kuurilla. Olen 28-vuotias - ja entinen silkkiposki.
Raskaaksi tullessani jouduin luopumaan antibiooteista ja naamani suorastaan räjähti välittömästi. Lapsi syntyy kuukauden kuluessa ja olen päättänyt, että jos iho ei imetyksen myötä parane, aloitan Roan tai edes ne antibiootit. Siitäkin huolimatta että imetysaika lyhenisi kaavaillusta. Arvet jo sitä luokkaa että kauaa ei voi pähkäillä.
  Vastaa viestiin
04.08.06, 10:14   #14 (linkki)
Minä
(Vierailija)

Söin kuurin 15 vuotiaana ja nyt olen 40 v eikä kuurin jälkeen juuri näppylöitä ole esiintynyt. Kallis mutta tehokas, ainakin mulle. =)
  Vastaa viestiin
05.08.06, 18:41   #15 (linkki)
toivoa on!
(Vierailija)

Söin Roaccutania 18 vuotiaana, siihen asti olin kokeillut varmaan maailman kaikki mahdolliset aknelääkkeet. Roaccutan tepsi välittömästi, mutta finnit palasivat kuin taikaiskusta heti kuurin loputtua. Sama juttu toisen kuurin jälkeen. Finneistä pääsin lopulta eroon, kun aloin syödä Diane Nova-nimisiä e-pillereitä, jotka ehkäisyn lisäksi parantavat aknea yms. Sen koommin ei ole juuri finnejä naamalla näkynyt. Nyt olen 30kymppinen ja lääkäri on ehdotellut pilsujen lopettamista. Sanoin että psyykeni ei kestäisi, sillä kärsin punaisesta näppynaamasta koko nuoruuteni. Itsetuntoni oli aivan maassa, identiteettini vahvistui vasta kun kehtasin katsoa peiliin.
  Vastaa viestiin
05.08.06, 19:49   #16 (linkki)
Ei enää ikinä...
(Vierailija)

Olen 36v ja luen itseni krooniseksi aknesta kärsiväksi eli riesa on ollut enemmän tai vähemmän tapetilla 20 vuotta, vaikkei juuri nyt oireita olekaan ja ne ylipäätään ovat paljon lievempiä kuin nuorempana. Kaikki on kokeiltu antibiooteista e-pillereihin ja Roaccutaniin. Mulla iho on pysynyt parhaiten kurissa Diane Novalla ja Yasminella, mutta koska lopetin seukkaamisen vuosi sitten, päätin heittää pilleritkin nurkkaan.

Nyt sinnittelen ruokavalion turvin, sillä enää en aio turvautua lääkkeisiin, vaan aion viimein löytää ratkaisun ongelmaan omin päin - koululääketiede kun ei minua pysty auttamaan. Lääkkeilllä ongelmani vain lakaistaan maton alle ja oireet ilmaantuvat vähitellen, kun lääkkeiden vaikutus lakkaa.

Mutta alkuperäisen kyssäriin palatakseni: en suosittelisi Roaccutania kuin pahimmille vihamiehilleni. Mulla kyllä iho sillä kertaa parani ja muuttui hyvinkin persikkaiseksi, mutta koko 5-6 kuukauden kuurin ajan ja vielä puoli vuotta sen jälkeenkin silmiäni ärsytti niin p-leesti, ettei siihen auttanut mikään. Ja vajaa vuosi lääkkeiden lopettamisen jälkeen taas alkoi pukata näppyä. Yksi paha silmätulehduskin taisi olla kuurin aikana. Kuurista taitaa olla jo 10 vuotta, mutta vieläkin muistan, kuinka helvetillistä aikaa se oli. Muita sivuoireita mulla ei ollut, mutta nuo silmäoireet olivatkin sitten sitäkin pahemmat. Joten ainakaan herkkäsilmäisille en suosittele.

Nimimerkille toivoa on!: mulle yksi lääkäri ehdotti siirtymistä Diane Novasta Yasminiin muutamia vuosia sitten. Ilmeisesti Yasmine on hiukan kevyempi lääke tai sisältää siis vähemmän hormooneja, mutta sopii myös aknesta kärsiville. Mulle Yasmine sopi aivan hyvin eikä nassukaan tykännyt kyttyrää. Ehdin käyttää sitä muistaakseni vuoden tai puolitoista ennen kuin päätin lopettaa hormoonien nappaamisen kokonaan. Jos nyt aivan järkyt oireet ilmaantuisivat, saattaisin kaikista lääkkeistä valita juuri sen.
  Vastaa viestiin
07.08.06, 11:02   #17 (linkki)
Tittis
(Vierailija)

Eri versioita on tuosta Ro -kuurin jälkeen, että milloin voi tulla raskaaksi. Miten on oikeasti on, milloin voi alkaa suunnitella lapsiasioita? Entä eihän tämä kuuri muuten aiheuta tai vaikeuta raskaaksi tulemista, kun on niin "myrkkyä"
  Vastaa viestiin
07.08.06, 14:04   #18 (linkki)
Katariina
(Vierailija)

Minä taas suosittelen Roa kuuria erittäin vahvasti jos siihen oikeasti on tarvetta. Itselläni on ollu erittäin paha akne ja siihen ei auttanut mikään muu kuin kyseinen kuuri. Tietysti iho koko vartalolla ja limakalvot kuivuvat, mutta rasvaus auttaa aika hyvin ja silmätipat jos silmät kuivuvat liikaa.

Itselläni antibiootit eivät ole auttaneet kuin sen hetken milloin niitä on syönyt.

Pitää muistaa välttää aurinkoa ja alkoholia kuurin aikana. Ja kuuri on kallis mutta itselläni iho oli niin kamalan kipeä ja pahan näköinen että olisin maksanut vaikka mitä hoitaakseni ongelman.

Tittis - Raskaaksi tulo kielletty joidenkin kuukausien ajan kuurin loppumisen jälkeen. Mutta se ei aiheuta lapsettomuutta. Itse jos olisin hankkimassa lähiaikoina lapsia en söisi kuuria, koska itselläni kuuri kesti puoli vuotta eli aika kauan. Muista että monilla raskauden aikana iho paranee tai pahenee... Joten itse hankkisin sen lapsen ensin ja sitten vasta söisin Roaa koska voi olla että syöt kuurin turhaan joka tapauksessa jos syöt sen ennen raskautta. Ja itse pitäisin pitkän tauon Roa ja raskauden välissä, lääke aiheuttaa todella vakavia sikiön epämuodostumia...
  Vastaa viestiin
17.08.06, 07:43   #19 (linkki)
Julia
(Vierailija)

Söin puolen vuoden Roa-kuurin seitsemän vuotta sitten ja siitä lähtien olen ollut siloisen ihon onnellinen omistaja. Toki kuuri oli rankka alkuun, mutta tuloksia todella tuli.
  Vastaa viestiin
14.10.09, 14:59   #20 (linkki)
anna-maria
(Vierailija)

oon nyt ite 15, ja mulla oli aluks jo aika kuiva iho ennen ku alotin kuurin, oon syöny jo vähä yli puol vuotta ja yhtään näppyä ei enää ole, ennen oli iha akne posket täynnä, arpia on jonki verran, kuukautisten aikaan tulee näppy tai pari. mut ongelma on nyt se että ku tää kuivattaa ihoa, ja mulla on se tosi iso ongelma, tästä ei tuu yhtään mitään vaikka kuinka kasvonaamioita tekisin, kuorisin ihoa ja rasvaisin, pelottaa että nyt kun on talvi tulossa että mikä tästä namasta oikeen tulee, olisko mitään neuvoja tai omia kokemuksia ?
  Vastaa viestiin
17.10.09, 01:54   #21 (linkki)
Zit
(Vierailija)

Mä otin 5 kk Roaccutan kuurin sellaset 15 vuotta sitten. Iho oli melkein hetkessä siloinen, ihan nukkeiho. Mulla ei kuivunut iho eikä silmät, pidin ihan normaalisti piilolaseja. Mutta sitten kun kuurista oli alle kuukausi, niin naama oli ihan samassa kunnossa kuin ennen kuuria. Että se siitä.

Tuota ennen olin jo koittanut lukuisat pitkät ja rankat kuurit eri antibiootteja, Diane Novat, kaikenmaailman kirvelevät voiteet ja linimentit, joten annoin sitten vaan olla kun hoitoa ei kerran löytynyt. Nyt on jo keski-ikä ovella, iho on edelleen huono, mutta hoito on seis, en ole varmaan kahdeksaan vuoteen syönyt antibioottejakaan, ne vasta myrkkyä on. Laseria koittaisin jos siihen olisi varaa, tehokas aknen hoitaja ilmeisesti.

MeineBase Orgonsuola on monista puheista päätellen auttanut monia, sitä aion vielä kokeilla kun on mitä luonnonmukaisinta hoitoa eikä kuormita elimistöä.
  Vastaa viestiin
30.12.09, 12:05   #22 (linkki)
roaccutanilla
(Vierailija)

Hei!

Olen itse syönyt nyt Roaccutania nelisen kuukautta ja syön kuuria siis toista (ehkäpä jopa kolmatta kertaa, en muista täysin taakse teinivuosiini :D). Suosittelen kuuria, vaikka onhan se rankka ja rasvapurkkki pitää kulkea kokoajan mukana.

Mutta minulla olisi kysymys muille Roaccutanin tai vastaavan käyttäjille. Saako kuurin aikana käydä kasvohoidossa? Mielessä minulla olisi elsa hjeronymus hoito, mikä on ehdoton suosikkini. Olen nyt lomalla, kuten lääkärinikin, niin en häneltä pääse kysymään (ja silloin tietty kun läääkäri ei vastaa niin kannattaa kysyä keskustelupalstoilta. :)

Kuuri on tehokas ja nyt jo pikkuhiljaa vaadin lopullisia tuloksia. Muutamia harmillisia arpia taitaa ohimoille jäädä, mutta muuten alkaa näyttämään erittäin hyvältä.
  Vastaa viestiin
30.12.09, 16:41   #23 (linkki)
kuurin syönyt
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja roaccutanilla Näytä viesti
Hei!

Olen itse syönyt nyt Roaccutania nelisen kuukautta ja syön kuuria siis toista (ehkäpä jopa kolmatta kertaa, en muista täysin taakse teinivuosiini :D). Suosittelen kuuria, vaikka onhan se rankka ja rasvapurkkki pitää kulkea kokoajan mukana.

Mutta minulla olisi kysymys muille Roaccutanin tai vastaavan käyttäjille. Saako kuurin aikana käydä kasvohoidossa? Mielessä minulla olisi elsa hjeronymus hoito, mikä on ehdoton suosikkini. Olen nyt lomalla, kuten lääkärinikin, niin en häneltä pääse kysymään (ja silloin tietty kun läääkäri ei vastaa niin kannattaa kysyä keskustelupalstoilta. :)

Kuuri on tehokas ja nyt jo pikkuhiljaa vaadin lopullisia tuloksia. Muutamia harmillisia arpia taitaa ohimoille jäädä, mutta muuten alkaa näyttämään erittäin hyvältä.
Ei todennäköisesti saa tehdä juuri mitään, minulle ainakin kieltäydyttiin tekemästä. Saattaa tosin olla (en muista kun siitä on aikaa )että kyseessä oli minulla ihon puhdistus joka lienee eri asia kuin tuo sinun mainitsémasi hoito.
  Vastaa viestiin
27.01.12, 14:15   #24 (linkki)
mylifeasitwas
(Vierailija)

akne voi parantua, hauras iho ei

ROACUTTAN PILASI ELÄMÄNI KOLMESSA VIIKOSSA. se ohensi ja herkisti ihoni: iho on nyt hauras kuin mummolla, enkä voi edes käyttää meikkiä. Tämä ei ole ohimenevää, sillä aknen ja rasvaisen ihon sain kyllä takaisin, muttta iho kuoriutuu rasvaisuudesta huolimatta ja on erittäin herkkä.
Kaikille ei käy näin, mutta jos olisin tiennyt, etä tämä on mahdollista en olisi edes ottanut riskiä. Ottaisin mieluummin lähes minkä tahansa muun oirees, sillä tämä on henkisesti musertavaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku