Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.12.09, 15:12   #26 (linkki)
Sydämen tykyttäjä
(Vierailija)

Kävin nyt lääkärillä ja sain Propral-lääkettä lievään jännitykseen esiintymistilanteisiin. Olin jo melko varma, että kärsisin jonkin moisesta paniikkihäiriöstä, mutta siitä ei kuulemma ole kyse. Sydän äänetkin olivat täysin kohdallaan, ei siis huolen häivää! :) Suosittelen käymään lääkärissä, jos jännität päivästä toiseen pienenpiäkin esiintymisiä, se helpottaa!
  Vastaa viestiin
02.12.09, 23:01   #27 (linkki)
Sydämen tykyttäjä
(Vierailija)

Sain lääkäriltäni Propral-lääkettä ja se on tepsinyt heti! Suosittelen kaikille jännittäjille :)
  Vastaa viestiin
03.12.09, 17:07   #28 (linkki)
ttkk
(Vierailija)

Onko kukaan syönyt SSRI-kuuria sosiaaliseen jännittämiseen ja onko sellainen kuuri auttanut? Minullakin on propralia, joka kyllä auttaa, mutta olisi ihanaa päästä eroon koko jännittämisestä. Jostain luin, että muutaman kuukauden SSRI-kuuri voi auttaa tähänkin. Kyseessä on masennuslääke, joka jostain syystä tehoaa myös mm. paniikkihäiriöihin ja jännittämiseen. Kun on vuosikausia ollut jännittynyt ja sen vuoksi ahdistunut, voi aivojen välittäjäaineisiin tulla muutoksia tmv., mikä pystytään ehkä SSRI-lääkkeellä korjaamaan. Onko tällaisestä kokemusta kellään?
  Vastaa viestiin
17.12.09, 08:17   #29 (linkki)
ErSa
(Vierailija)

Vas.kädenpuutuminen ja oik.jalka

Vasemman käden puutuminen,ämmänneuloilla pitää hieroa että se palaa ennalleen,oikean jalan polvesta alaspäin puutuu aina herää siihen sitä jomottaa pitää liikutella vähän aikaa että pääsee uneen .
  Vastaa viestiin
18.12.09, 15:14   #30 (linkki)
huono olo
(Vierailija)

Sama vika kuin Loirilla

Tämänpäiväisessä iltiksessä oli juttu kuinka loiri oksentaa ennen esiintymistä..jopa hänkin vaikka on kauan ollut julkisuudessa ihmisten kanssa tekemisissä. Mutta itsestäni puheenollen kärsin pahasta jännittämisestä ja ahdistuneisuudesta johon liittyy voimakas huono olo..ruokaa en pysty syömään ja yökin. Paniikkihäriötä on myös ja syön xanoria. En kestä enää tätä huonoa oloa ja ahdistuneisuutta, ja se tulee aina esille varsinkin uuden työpaikan yhteydessä tai jos on muuta poikkeavaa. Nyt on ollut pitkä vapaa ja menen huomenna töihin ja nyt ahdistaa niin että on epätodellinen olo,ruoka ei maistu... olen ottanut puolitoista xanoria 0,5 mg mutta huominen työpäivä ahdistaa jo valmiiksi...enkä edes tiedä miksii pelkään.olen uusi työntekijä ja herkkä luonteeltani niin pelkään jonkun arvostelevan jos mokaan tai jotain. Mikä avuksi? lääkärin uudestaan?
  Vastaa viestiin
18.12.09, 22:23   #31 (linkki)
Huonolle ololle
(Vierailija)

Apua on saatavilla

Minusta sinulle sopisi SSRI-lääkitys. Kuulostaa niin minun entisiltä kokemuskiltani. Et usko miten auttaa! Itselläni Sepram. Aikansa kun käyttää, voi sitten alkaa pienentämään annosta.
  Vastaa viestiin
18.12.09, 22:26   #32 (linkki)
vielä lisään
(Vierailija)

että

SSRI auttaa tasaisesti. Ei tarvitse etukäteen pelätä. Tasainen olotila koko ajan. Huonojakin puolia on. Seksi ei maistu kuten ennen, mutta muuta haittaa ei ole, joskin ed.mainittu onkin aikuiselle aika iso juttu.
  Vastaa viestiin
06.09.10, 19:44   #33 (linkki)
lissukka88888
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmällään Näytä viesti
Ei kai kellon kysyminen ja tavallinen small-talk nyt muutenkaan ketään jännitä, vai?

no voi hyvänen aika ihmiset kärsii jännittämisestä eikä välttämättä sen takia pysty ees käymään kaupassa!!!
  Vastaa viestiin
06.09.10, 20:21   #34 (linkki)
Tiktaktuk
(Vierailija)

Ujo ja esiintymistyössä

Olen perusluonteeltani ujo, mutta jo vuosikausia esiintymistyössä. Oikeasti tavallisissa arkielämän tilanteissa ujouden vuoksi jää joskus tekemättä jotain, jota oikeasti haluaisin.

Työssä järjestän aina niin, että olen edessä, siis "näyttämöllä" heti tilaisuuden alusta. En pysty kävelemään yleisön eteen kesken, menen ihan kipsiin. Pari kertaa olen joutunut siihen pakkotilanteessa ja pieleen on mennyt.

Minä vaan menen edellisellä tauolla sinne eteen jonnekin sivuun istumaan. Tai jos olen ensimmäinen puhuja, olen hyvissä ajoin paikalla ja järjestelen edessä...

Onneksi olen niin väritön tyyppi, että vapaa-ajan tilaisuuksissa kukaan ei ajattelen minun pitävän hauskoja puheita tai johtavan tilannetta : )
  Vastaa viestiin
07.09.10, 11:35   #35 (linkki)
tälläinen tapaus
(Vierailija)

Minulta on jäänyt koko elämä niinsanotusti elämättä ujouden ja sosiaalisten pelkojen takia. Joitakin masennuslääkkeitä olen yrittänyt syödä, mutta siitäkin olen vielä kummallinen persoona, että mitkään tähän asti aloittamani lääkkeet eivät ole sopineet minulle. Kertakaikkisesti on ollut niin huono ja oksettava olo monta viikkoa, ja loppua sille ei ollut näkyvissä, vaikka sanotaan, että pari viikkoa on kuvottavava olo ja siitä se sitten tokenee, mutta ei minulla.
Itseni olen kuitenkin elättänyt ja työssä käynyt ja pärjännyt, mutta kovaa tuskaa se on monestikkin ollut, koska työ ei ole kovin itsenäinen. En tiedä olisiko nyt markkinoille tullut jotain uusia valmisteita, mitkä sopisivat minullekkin. On useita vuosia siitä kun viimeksi olen kokeillut jotain masennuslääkettä. No voihan olla, että masennuslääkkeet eivät mitenkään ratkaisisi tätä ongelmaa, mutta ehkä hieman helpottaisivat tilannettani.
Onneksi minun ei tarvitse mennä eteen puhumaan tai käyttää puheenvuoroja vaikkapa jossain kokouksissa. Mutta jos sellainen tulisi eteen, niin varmaan ottaisin vaikka ennen lopputilin kun menisin esim. eteen puhumaan. Ja mitkään ed. mainitut rentouttavat valmisteet eivät todellakaan minulle tepsi, olen sen verran vaikea tapaus tässä ujoudessani. Olen kyllä luonteeltani hyvin sosiaalinen ja pidän ihmisistä, mutta ujous estää sen näyttämisen niin monta kertaa.

Kun kerroin veljelleni, mitä kaikkea joudun tekemään tai jätän tekemättä tämän ujouteni takia, niin hän oli kyllä kovasti ihmeissään ja jopa huvittunut. Kyllä hän tietää ujoudestani, mutta ei ollut koskaan ajatellut, että se on näin paha.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 12:50   #36 (linkki)
camilla
(Vierailija)

Ajojännitys

Olen saanut joskus aikaisemmin lääkäriltä Prpralia sydänhäiriöihin. En ole sitä käyttänyt nyttemmin, mutta nyt olen muuttanut kaupunkiin ja täällä jännitän ajella autollani, voisinko mahdollisesti ottaa prpralin lähtöjännitykseen, vai onko siitä haittaa ajamiseen, olisi kiva jos jollakin olisi samoja kokemuksia. Kiitos vastauksesta!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku