Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.08.10, 16:32   #26 (linkki)
Friidu
(Vierailija)

Aftaaja Forever, kuulumisia

Luin tätä vietikejua ja rupesin miettimään että mitenkäs sinulla tällä hetkellä menee? Ootko päässyt afta kierteestä pois? Vai vieläkö aftat haittaavat elämää?

Minulla itsellä on ihan hiljattain tullut aftoja ja toivon ettei mene pahaksi..... Nyt sitte kaikin keinoin yritän päästä eroon niistä.. Aftat ovat erittäin pirullinen tauti.
  Vastaa viestiin
04.01.12, 19:20   #27 (linkki)
Lausta
(Vierailija)

Aftakierteestä

Terve,

Mulla on samankaltainen tilanne, ei onneksi yhtä paha. Aftoja on 1-3 ja lähes jatkuvasti.
Olen kokeillut vitamiinit (C, B12, D, maitohapot yms), hammastahnat, vatsa on tähystetty ylä- ja alakautta, sekä kameralla, löydöksenä ainoastaan palleatyrä ja siihen liittyvä refluksi, sihen hoitona 40mg Somac.

Hiljattain olen käynyt TAYSin suupolilla, joka epäili kuivaa suuta. Ostin apteekista siihen itsehoitotuotteita, ei merkittävää apua.

Viimeisenä konstina kävin homeopaatti Liisa Sulkakoskella, joka käski jättää kaikki vitamiinit ja myös Somacin pois ja syödä ainoastaan homeopatiahelmiä. Tästä maha ärtyi niin että vuosi verta ja tuli ripuli, joten se kokeilu oli lopetettava ja Somac otettava takaisin käyttöön.

En tiedä mitä seuraavaksi. Firman terveydenhoitaja suositteli funktionaalista lääketiedettä ja ravintoterapeuttia.

Onks kukaan saanu apua esim homeopatiasta?

Mulle hoitona toimii vain Oral Medic puikot jolla saa aftat pois niiden puhjettua, mutta ei se nitä estä.

t. Lausta
  Vastaa viestiin
23.01.12, 16:41   #28 (linkki)
Lausta
(Vierailija)

Aftat

No nyt alkaa viimein helpottaa.

Taisi se homeopaatti Liisa Sulkakoski kuitenkin olla oikeessa, vaikka oireet paheni ensin rajusti, mutta homma on nyt hallinnassa. Syön enää yhtä sorttia homeopaattista "lääkettä" ja sitäkin vain pari kertaa viikossa. Lisäksi vähensin kahvinjuontia ja syön maitohappokapseleita, sekä D ja C vitamiinia.

Nyt ei ole ollut kuin pieniä aftan poikasia jotka on aika äkkiä häipyneet. Saa nähdä, miten kauan tätä ihanuutta kestää.

Eli homeopatiaa kannattaa ainakin kokeilla, jos mikään muu ei auta. Ei se ainakaan kallista ole, Sulkakosken sessio maksoi satkun ja kesti 1.5h. Homeopaattiset lääkkeet on melkein ilmaisia.

- Lausta
  Vastaa viestiin
21.03.12, 14:27   #29 (linkki)
Lausta
(Vierailija)

Aftat

Perun puheeni homeopaatista, aftojen häipyminen hetkeksi johtui todennäköisesti vain stessin häipymisestä hetkeksi.

Sen sijaan kävin nyt ravitsemusterapeutilla, joka havaitsi puutetta A-vitamiinista ja raudasta.
A-vitamiinihan vaikuttaa juurikin limakalvoihin. Sitä saa kuulemma kaikista rehuista, maksasta ja kananmunista, sekä tietenkin multitabs yms purkeista. Katsotaan auttaako se nyt.

- Lausta
  Vastaa viestiin
25.03.12, 07:29   #30 (linkki)
Kanerva
(Vierailija)

Heti helpotti

Minullakin oli kymmeniä vuosia sitten riesa aftoista ja jo silloin oli keskustelua hammastahnan vaikutuksesta aftojen syntyyn. Hammastahna/tomaattiin yhdistelmä oli minun aftojen syy. Vain geelihammastahnat käy ja tomaatti pois ruokavaliosta. Ei yhtään aftaa sen jälkeen.
  Vastaa viestiin
26.03.12, 14:50   #31 (linkki)
tepu
(Vierailija)

afta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen aftaaja Näytä viesti
Tuntuu että olet kokeillut kaikkea paitsi kansantansseja. Mene uudelleen lääkäriin, ja kerro että epäilet näin pitkän aftarallin oireeksi sieni-infektiota. Jos siihen ei saa lääkettä, se muhii suussasi loputtomiin. Tällaisiin oireisiin joihin ei tiedetä syytä, on sitten kaikkea "parannustakin" tarjolla. Itse kokeilin sitä ja tätä, ja lopulta sain lääkäriltä avun. Toki edelleen vältän sellaisia juttuja joista tiedän suun räjähtävän auki.

nonilla sain aftan häviämään parissa päivässä
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku