Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
09.04.13, 13:11   #151 (linkki)
yxkaaleppi
(Vierailija)

kynsisieni/syöpä

Kiitoksia hoito-ohjeista kaikille kohtalotovereille.
Kahdella tuttavallani oli todella paha kynsisieni,
he kuolivat munuais-syöpään. Heräsi ajatus että
onkohan noilla joku syyseuraussuhde.
  Vastaa viestiin
19.04.13, 10:08   #152 (linkki)
huojentunut
(Vierailija)

[olen syönyt myös Fungorin 250 mg antipiootteja 1kpl päivässä. vanha kynsi lähti pois ja uutta pukkaa tilalle.
  Vastaa viestiin
03.05.13, 11:05   #153 (linkki)
Samako
(Vierailija)

Kynsisieni

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sienetön Näytä viesti
Olen töissä laitoksessa jossa on monella asukkaalla kynsisieni. Koska sain parannettua omista varpaistani kynsisienen olen halunnut myös auttaa muita samalla keinolla. Pari kertaa viikossa suihkun jälkeen hoidan asiakkaiden sienikynsiä sivelemällä
3 % vetysuperoksidiin kostutetulla vanupuikolla kynsiä niin että ne kunnolla kostuvat ko. aineesta. Kuohutan keltaiset töhnät kynnen alta ja kostutan koko kynnen.Sivelen aineella myös varpaan välejä mikäli niissä on sientä. On hienoa seurata uuden terveen kynnen kasvua.Kannatta kokeilla , halpa ja varma keino päästä sienestä eroon ilman kalliita ja epävarmoja sisäisesti vaikuttavia lääkkeitä.

Onko Vetysuperoksidi sama kun Vetyperoksidi, kuka osa vastata.
  Vastaa viestiin
03.05.13, 14:51   #154 (linkki)
jakh
(Vierailija)

Kynsisieni tarttuu uimahalleista, saunatiloista ja käytetyistä kengistä. Ainakin omat pesutilat kannattaa desinfioida kunnolla, etä sienet lattiasta lähtee.
  Vastaa viestiin
05.05.13, 17:25   #155 (linkki)
pihkalakka
(Vierailija)

Pihkalakka.
  Vastaa viestiin
22.05.13, 11:06   #156 (linkki)
lakösdfj
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hirvee jysäri Näytä viesti
Onhan se ihan p:seestä, että vaivaan, joka on 8%lla aikuisista, ei ole keksitty mitään yli 90%n varmasti parantavaa konstia, mikä ei vetäisi koko oloa ihan naatiksi. Luulisi, että menisi hyvin kaupaksi kovemmallakin hinnalla, kun nytkin jengi ostaa hurjana milloin mitäkin pihkalakkoja ja vetyperoksideja siinä toivossa, että josko ne sittenkin auttaisi.
No milläs keksit, kun sienisolu on eukaryoottinen (eli tumallinen) kuten meidän ihmistenkin solut ja bakteerit yms. ovat prokaryootteja, eli tumattomia. Jos lääkkeellä tuhotaan bakteerisolu, siinä kuolee vain bakteereita, mutta jos pitää kehittää lääke, joka tuhoaa sienisoluja, mutta EI ihmisen omia soluja, niin siinä tuleekin tenkkapoo.

Koska antibiootit ja sisäisesti käytettävät sienilääkkeet toimivat niin, että ne tuhoavat solun jonkun osasen (rakenteen), jonka seurauksena solu kuolee. Ihmiselinten soluissa ja sienen soluissa on lähes identtiset rakenteet, toisin kuin bakteereissa ja ihmissoluissa, ja jos tuhotaan mikä tahansa sienisolun osanen, on vaara, että ihmissolukin kuolee.
Täytyy siis koittaa löytää jokin ero solujen rakenteessa sienillä ja ihmisillä (eläimillä) ja yksi tällainen ero on solukalvon kolesterolissa. Sienilääkkeet vaikuttavat sienisolun solukalvon kolesterolisynteesiin (ergosteroliin) tuhoten sitä.

Näitä eroja lääketiede etsii kuumeisesti, mutta ei aina löydä.

Tässä kaikessa on yksi syy siihen, miksi terbinafiini aiheuttaa sisäisesti käytettynä melko helposti haittavaikutuksia, koska sen kohteella on enemmän yhtäläisyyttä meihin kuin bakteereja tappavilla antibiooteilla.
  Vastaa viestiin
28.06.13, 07:53   #157 (linkki)
Kapa
(Vierailija)

Kynsisieni

Kans kärsinyt kynsisienestä ainakin 15v ja koittanut jos mitäkin huuhaata ja lääkärin määräämiä Lamisil tbl, joita otin 1*vko. Ei tehoa. Eilen sit taas katselin varpaitani ja ajattelin et mitähän nyt koittais? Ei muuta kun google auki. No tämähän viestiketju sieltä pullahti. Ai totoa Vetyperoksidia en ole vielä koittanut,,, Ei, kun apteekkiin ja ostin heti 6% liuosta. Aiemmin olin ostanut Lidl:stä oikein perdikyyrisetin ja ei kun kone laulamaan. Sit Vetyperoksidiliuosta vanhalla hammasharjalla reilusti. Ei kuohunut/vaahdonnut ja ajattelinkin et se siitä sitten. Aamulla tupakalla ollessani huomasin, että herran pieksut. Aiemmin likaisen ruskean, keltaisen ja harmaansekaiset kynteni olivat lähes puhtaan valkoiset. Ainoastaan ukkovarpaat, missä sienikasvu olikin pahinta ovat vielä hieman värjääntyneet. Ymmärrän, että sieni ei ole kynsistäni yön aikana hävinnyt, mutta nyt voin hyvillä mielin laittaa sandaalit jalkaan ja lähteä paanalle. Ei tarvi hävetä. Jatkan kuitenkin vetyperoksidin käyttöä. Pysyköön perkele sieni kynnessä, kunhan mä saan määrätä kynnen värin.
  Vastaa viestiin
28.06.13, 15:21   #158 (linkki)
Sienekäs
(Vierailija)

Ihmekös tuo jos kynsi vaalenee, sillä vetyperoksidiahan käytetään enimmäkseen valkaisuaineena. Tätä foorumia satuin lueskelemaan, kuinkas muuten kuin etsiessäni myös itse apua. Itselläni oli myös lukioaikoina (15 v sitten) sieni, joka silloin sisäisellä lääkityksellä lähti tehokkaasti muutamassa kuukaudessa. Sisäinen lääkitys oli muistaakseni tuolloin terbinafiinia (kauppanimenä mm. Fungorin). Itse asiassa söin ensin jonkun aikaa toista lääkettä, joka ei vaikuttanut, mutta sen jälkeen vaihdettiin lääkettä ja pääsin sienestä eroon.

Nyt mursin molemmat isovarpaani 8/2011 ja kynsien lähdön jälkeen uudet kynnet näyttivät ihmeellisiltä ja niin minä kuin lääkäritkin ihmettelimme, että varmaan siellä on kynnen tyvet vaurioituneet ja siksi harmillisen näköinen kasvu. No siinä meni viime vuodenvaihteeseen, kun tajusin itse että tämähän näyttää erehdyttävästi samalta kuin kynnet 15 v takaperin. Lääkärikäynnillä asia sitten varmitui ja sain reseptin fungorinia 3 kk:ksi. Sinä aikana tilanne parani kynsien tyvestä ja kun en samalle lääkärille päässyt, niin toinen lekuri tuumasi jotain tietokantaa epävarmana selaillen, että laitetaan amorolfiini-lakat kynteen ja lopetetaan kuuri. Kävin varmistamassa tämän vielä ihotautilääkäriltä, joka ei ollut varma onko kynnessä enää sientä ja edellisessä pysyttiin. Ihmettelin itse tuomiota, koska eivät kynnet terveiltä näyttäneet ja ihmettelin kannattaako nyt "kokeilla onneaan" lopettamalla kuuri ja kokeilemalla "poppakonsteja". No eilen käväisin taas kesäflunssan takia lääkärissä ja sain 6 kk jatkoa fungorin-kuuriin. Pitäisi ilmeisesti syödä kunnes kynsi on terve kokonaan. Kaikki järkevän oloiset lääkärit ovat sanoneet, että terbinafiini on ainoa lääke kynsisieneen ja näin minäkin uskon. Kyllä tyvestä kynnet näyttivät ainakin terveiltä kuurin aloitettuani, mutta vanhemmiten kynnen kasvu on vain tuskallisen hidasta, joten ottaa aikansa. Kerrompa tuloksista sitten viimeistään joulun alla...

PS. Vetyperoksidi voisi kuulostaa kokeilemisen arvoiselta, jos terbinafiini ei keksi, mutta "näillä mennään" toistaiseksi.
  Vastaa viestiin
21.07.13, 14:29   #159 (linkki)
onnelliset varpaat
(Vierailija)

kynsisieni

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Petra Näytä viesti
Täysin samaa mieltä olen kuin 20vuottaja ...sikana! Sieniä on erilaisia, sillä vetyperoksiidi pahensi heti jalkasientä, mutta teepuuöljy auttanut. Olen syönyt myös Fungorin kuurin, yhteensä n. 8viikkoa, auttoi jonkin verran, mutta sain lattiasta takaisin, sekä hajuaistini kärsi selvästi, eikä ole palautunut. Tuntuu, että kunkin täytyy vain kokeilla, mikä tehoaa, sen kyllä huomaa nopeasti. Myöskään sukista, vaikka olen pessyt 90 asteessa, en ole saanut sitä pois, sama kengät, kaikki vaihtoon... tarttuu myös lakanoihin, harvinaisen pirullinen vaiva. Eikö kenelläkään ole tarttunut lattiaan, jos on, millä olette saaneet sen pois siitä?
varma ja halpa konsti kynsisienen hoitoon.liottele jalkojasi vahvassa merisuola vedessä kerran viikkoon noin 15 min.kynnet paranevat sitä mukaa kun kasvavat.lupaan sen varmasti.nimim.entinen myrkyn syöjä..itsellä meni noin puoli vuotta kynsien uusiutumiseen.1-2kkp suolaa-ja kuuman haaleaa vettä pesuvatiin-räpylät siihen...helppoa
  Vastaa viestiin
26.07.13, 08:47   #160 (linkki)
mie vaan
(Vierailija)

Kokeile laittaa kookosöljyä kynteen=))
  Vastaa viestiin

01.08.13, 18:49   #161 (linkki)
Tyttö 22v
(Vierailija)

Itselläni toiminut!

itse huomasin noin puolivuotta sitten itselläni kynsisienen useammassa varpaan kynnessä. Selailin monia keskustelu palstoja sekä virallisempia sivuja. Joku/jotkut kehoittivat kokeilemaan 3% vetyperoksidi liuosta(saa apteekeista). Halpa keino ja TOIMII! 3/4 kynttä kasvanut sileänä takaisin!
Kiitos suuri näille ihmisille jotka tämän tavan puolesta puhuivat vaikka monet epäilivät. Sain myös vihiä että kannattaisi leikata kynnet mahdollisimman lyhyiksi , viilata ohuemmiksi ja huolehtia että varpaat pysyvät kuivana.

Itse lyhensin kynnet niin lyhyiksi kuin sain ilman kipeytymistä ja pidin ne lyhyinä. Viilasin kynnenpinnan ja laitoin 3% vetyperoksidi liuosta pumpulipuikolla sekä varpaankynnen päälle että kynnen alle. tämän toistan joka päivä ainakin kerran.alussa aine kirveli ja kupli mutta nykyään ei! Pidän myös huolen että pesen jalkani hyvin ja kuivaan jalkani kunnolla aina kun ne kastuvat. Vaihdan sukat päivittäin ja useimmiten parikin kertaa päivässä(aina kastuttua/hikoiltua). Kynsilakkaa ei myöskään suositeltu käyttämään joten jätin lakat kokonaan pois. Kuulostaa hirveältä hommalta mutta muodostuu rutiiniksi hyvin nopeasti ja todellakin suosittelen.

.Vaatii kärsivällisyyttä mutta ainakin minulla on toiminut. Yhä puolenvuoden jälkeenkin hoidan jalkoja samalla tavalla ja odotan innolla että loppu vahingoittuneesta kynnestä kasvaa ulos.

itsellä asia stressasi niin paljon, että pakko jakaa itsellä toiminut keino muiden kynsisienestä kärsivien kanssa :)
  Vastaa viestiin
07.08.13, 12:03   #162 (linkki)
neljässä vikaa
(Vierailija)

Muutama vuosi sitten sain sienen neljään kynteen. Aluksi käytin vetyperoksidia, ei mitään tehoa. Abicin-pihkalakka oli myös hyödytön.

Nyt olen vuoden verran käyttänyt Nalox-nestettä, joka on olennaisesti vaikuttanut yhteen kynteen neljästä. Toisen isovarpaani kynsi on ollut kaiken aikaa terve, nyt toinenkin on normaalin näköinen ja värinen, mutta puoliksi irti, onneksi etupäästä. Muutkin kolme ovat ehkä hieman paremman oloisia.

Kynsisienityyppejä on monia erilaisia. Jotkut aineet tehoavat toisilla, omaa ratkaisuani en ole vielä löytänyt.
  Vastaa viestiin
31.08.13, 22:31   #163 (linkki)
Puolukka
(Vierailija)

Eroon kynsisienestä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kynsi Näytä viesti
Miten te olette päässeet eroon kynsisienestä? Olen kuullut, miten voimakkaita kynsisienilääkkeet ovat ja sen vuoksi en ole uskaltautunut lääkriin. Tilasin Vocca tora -nimistä ainetta, jonka pitäisi auttaa sieneen. Onko kenelläkään tästä kokemuksia?

Minulla oli kynsisieni isovarpaan kynnen keskellä. Kokeilin siihen vuoden verran apteekista saatavat Nailnerit ja muut. Ne pitivät sienen kurissa, mutta jos unohti kerrankin laittaa, sieni jatkoi kasvuaan. Sitten otin ja vuolin kynnen pinna rikki siihen haperoon osaan saakka. Kaadoin illoin ja aamuin Neoamiseptia ja välillä 3% vetyperoksidia kynnen päälle. Sieni lakkasi kasvamasta. Kun se "sienikohta" kasvoi kynnen päähän asti oli sieni poissa. Tällä sain nopeasti kynnen kuntoon eikä sieni ole uusinut. Kävin jossain vaiheessa näyttämässä lääkärillekin. Totesi, että se on vain hyväksyttävä eikä 100% toimivaa lääkettä ole. Kyllä oli, sieni lähti :)
  Vastaa viestiin
04.11.13, 13:50   #164 (linkki)
Terbinafin Hexal
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan Näytä viesti
Kokeile laittaa kookosöljyä kynteen=))
Minulle määrättiin 28 kpl/ 250 mg , nyt syönyt puolet noista tableteista. Huomaan kyllä pientä muutosta, valkoista töhkää enään ei muodostu isovarpaaseen ja pikkuvarpaaseen. Seuraan tilannetta ja mietin tehostamiseksi tuota vetyperoksiidiä. Sen verran ikävä tämä vaiva on, kun se vaikuttaa ulkoisesti.
  Vastaa viestiin
14.12.13, 18:48   #165 (linkki)
Anneli
(Vierailija)

ennaltaehkäisystä

Kiitos erittäin hyvistä vinkeistä. Haluan vielä sanoa pari sanaa ennaltaehkäisystä, kynsisieni on niin veemäinen vaiva, ettei sitä halua yhteenkään kynteen lisää.

Käytän itse Gehwolin kynsinauhavoidetta tai -öljyä, lienee nykyään saatavana myös jonkinlaisena spraynä. Tässä näitä kauppanimiä, googlatkaa

Gehwol Kynsinauhavoide Med Protective Nail and Skin Cream
Gehwol Med Nail and Skin Protection
Gehwol Fusskraft Nail & Skin Spray

Näistä on öljy tai voide käytössä JOKA PÄIVÄ vuoden ympäri. Jalkahoitaja myyvät, jotkut isot tavaratalot ja apteekit, Helsingissa Ea Forumissa. Tietenkin netistä myös ja usein ostan Tallinnasta Rimin tiloissa olevasta apteekista, Tallinnassa paljon halvempia.
  Vastaa viestiin
22.01.14, 20:23   #166 (linkki)
henuli1
(Vierailija)

otsonoitu oliiviöljy

Mulla ei auttanut teepuuöljy, scholl kynsisienilakka eikä vetyperoksidi 3%.

Ajattelin (viimeisenä?) konstina kokeilla otsonoitua oliiviöljyä. Tämä on ainakin mulle uus juttu... tulen raportoimaan, toimiiko. Tässäpä 2 linkkiä aiheeseen:

Kynsisieni ja jalkasilsa - hoito | Jyväskylä, jalkahoitola, jalkojenhoito, vyöhyketerapia, lymfaterapia - Hoitola Susanna Hyytiäinen

Kynsisienen hoito otsonoidulla öljyllä hämmästyttävin tuloksin: uusi tutkimus

Kynsisienen hoito otsonoidulla öljyllä hämmästyttävin tuloksin: Uusi tutkimus
  Vastaa viestiin
27.01.14, 17:29   #167 (linkki)
reeta
(Vierailija)

vasta alussa

Nainen. Ikää pian 30. Jalkasieni ensimmäistä kertaa. Toisen jalan ukkovarpaankynnen reuna vasta paksuuntunut, samentunut jne. mutta jos sen kimppuun pääsisi heti alkuunsa ettei villiintyisi ihan joka paikkaan.

Lienee kulkeutunut muun perheen urheiluharrastushalleista kotiin ja siitä minulle, voihan sorsa. Aamulla soitin terveysasemalla ja puhuin hoitajan kanssa joka neuvoi että nyt aluksi apteekkiin ja itsehoitolääkettä, pihkalakkaa tai muuta sellaista. Jännä neuvo kun netti on tietoa pullollaan ettei itsehoitolääkkeet vaikuta sieneen tuon taivaallista. Lääkärille en kuulemma kuitenkaan pääse näyttämään. Ilmeisesti kunnallisella puolella pitää odottaa että kaikki mädäntyy käsiin (siis tässä tapauksessa jalkoihin) ennen kuin lääkärin kallista aikaa potilaalle suodaan.

Jippii. No, tätä ketjua lukiessa en enää toivo paranemista vaan lähinnä vaivan kurissa pitämistä kun kerran ne lääkärin määräämät sisäiset lääkkeetkin ovat epävarmoja vaikutukseltaan ja vakavien sivuoireiden saattelemia myrkkyjäkin vielä. Isälläni oli kynsisieniongelmia joten kai olen perinyt saman huonon vastustuskyvyn ja alttiuden sieni-infektiolle. Selittäisi sen että muu perhe ei ole sientä jalkaansa hallin suihkusta saanut.

Oksettaa. Tuntuu likaiselta. Tuntuu että koti on näkymättömän saastan peitossa että olen kylvänyt sitä sientä sinne ja tänne lattiat ja lakanat ja huonekalut täyteen.

Mies tuo apteekista vetyperoksidia ja jotain itsehoitoainetta, katsotaan mitä ne auttaa.

Hemmetin hemmetti että pitää kaikkea kiusaa ihmiselämässä olla.
  Vastaa viestiin
04.02.14, 23:19   #168 (linkki)
anna
(Vierailija)

laserhoitoa

On myös vaivattomampi tapa hoitaa kynsisieni-infektio, nimittäin laserhoito.

Laserhoitoon hakeutuvat usein potilaat, joilla kynsisieni ei ole perinteisin menetelmin parantunut. Nopea ja vaivaton kertakäsittely Nd:YAG-laserilla voi olla myös ensisijainen hoitomuoto. Useimmiten yksi laserkäsittely riittää.

Nd:YAG-laserhoito on mahdollinen Epilaserin toimipisteissä Helsingissä, Lahdessa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Hämeenlinnassa, Tampereella ja Kokkolassa. Katso: www.epilaser.fi
  Vastaa viestiin
08.02.14, 13:12   #169 (linkki)
epätoivoinen
(Vierailija)

apua etsimässä

Sain kynsisienen luultavasti 10-vuotiaana kun sählyä pelatessa varpaan kynsi irtosi. Takaisin kasvoi muuten normaali kynsi, mutta päässä oli vasemmassa kulmassa vaalea/kellertävä osa. Leikkasin sitä aina vaan kynsisaksilla pois, mutta kasvoi takaisin. Pikkuhiljaa levisi tyveen ja niin oli kynsi kynsisienen vallassa. Nyt teininä on erittäin kiusallista kävellä kesällä sandaaleissa ja koukistelen ja peitän varpaitani aina rannalla. Kynsi sientä ei onneksi ole pahana kuin kahdessa (2) kynnessä ja nekin pikkuvarvas (onneksi, kun siihen ei niin paljon huomiota kiinnitä) ja ''nimetön'' varvas. Luulen, että leviämäs toisen jalan ukkovarpaaseen, mut muut kynnet tosi siistit! Oon koittanu eri öljyjä, nalocia (käytin yli vuoden) ja nyt lääkäri määräs Loceryl 5% lakan. Nyt sitä on käytetty puolet kuurista ja mitään ei ole tapahtunut. Toisella vanhemmalla sama vaiva, ja hän sai ongelmaan sisäisen lääkityksen (kesto 3kk, ei sivuoireita, nimeä en muista) ja nyt hänellä kasvaa tervettä kynttä tilalle, vaikka hänen varpaansa olivatkin paremmassa kunnossa kuin omani.
Hiihtolomalla aika lääkäriin pyytämään sisäistä lääkitystä, kun puoli vuotta sitten sanoi, että kannattaa ensin koittaa lakkaa, ennen lääkityksen aloittamista ''tutkittavan nuoren iän vuoksi''. Vähän epäilyttää kylläkin nuo sivuoireet ja muut, mutta saa nähdä mitä lääkäri sanoo. Aloitan myös vetyperoksidilla läträämisen (kun siitä joillekin apua tullut) tuon locerylin sijan. Tilaan myös (vahvan) otsonioidun oliiviöljyn.
Vielä kysyisin loppuun, että missä ajaksia näillä saa tuloksia (otsonoitu oliiviöljy ja vetyperoksidi 3%)? Onko kukaan käyttänyt samaan aikaan näitä kahta? Tsemppiä kaikille ongelmasta kärsiville !! Päivittelen sitten lääkäri käynnin jälkeen mikä itselleni auttaa (jos auttaa). Pysytään toiveikkaina!
  Vastaa viestiin
09.02.14, 12:29   #170 (linkki)
Sienekäs
(Vierailija)

Päivitys (vs. 13.6.2013)

Päivitelläämpä tuota reilun puolen vuoden takaista tilannetta (ks. aiempi postaus). Eli heinäkuusta lähtien olen syönyt terbinafiinia (Fungorin) ja joulukuuhun asti pikkuhiljaa kynnet paranivat tyvestä alkaen, selvä raja näkyi terveen ja "tatin" välillä ja eteni hyvin pitkään. No joulukuussa sitten alkoi yhtäkkiä raja kadota ja kynnet pikkuhiljaa haalistua ja paksuuntuakin. Vaikuttaa siltä, että jostain syystä hoidon teho lakannut. Fungorin (söin viime talvena 3kk ja nyt puoli vuotta alla) aiheuttaa itselleni selvää immuniteetin laskua, että kroppa kestä juuri treeniä ilman flunssaa ja flunssat eivät meinaa parantua. Verikokeissa havaittu alentuneita valkosoluarvoja, mutta eivät ole lääkärit pahemmin säikähtäneet. Nyt kävin eilen hakemasa vetyperoksidi-liuosta apteekista ja valelen sitä Fungorinin kaveriksi. Täytyy harkita tuon Fungorinin jatkoa vakavasti. Valitettavasti kynnet eivät juuri kasva, eivätkä ilmeisesti täten paranekaan juuri talvella, ainakaan enää itselläni (@34 v), Keväällä/kesällä Fungorinin avulla kynnet paranivat kovaa vauhtia, mutta aika vaan loppui kesken. Harmittelen aika vahvasti sitä, että osaamattomat lääkärit vain lopettivat viime keväänä kuurini kesken hyvän alun. Tuolloin sain siis jatkohoidoksi Amorolfiini-kynsilakan, jonka käytön aikana sienet palasivat (kun samalla ohjeen mukaan kynsiä hioin paperilla ja Fungorinin siis lopetin).

Nyt mietin tosiaan Fungorinin jatkoa ja vetyperoksidi on käytössä. Minulla ei mitään kuohuntaa suuremmin ole aiheuttanut tuo H2O2, ehkä hyvin pientä siinä kynnen kärjen alla ensimmäisellä kerralla. Tiedä sitten toimiiko aine itselleni. Seuraavaksi harkinnassa ovat varmaankit otsonoidut öljyt, teepuun öljy ja/tai Vocca Triccoa (tietääkö joku tämän sisältöä?). Tiedä sitten miten tuo laser-hoito tepsii. Mielelläni senkin maksaisin, mikäli takuulla toimisi.

On hyvin valitettavaa, että kunnon hoitometelmiä ei ole keksitty, tai ainakaan eivät ole yleisessä tiedossa. Lääkäreidenkin (jopa ihotauti-sellaisten) tietämys aiheesta vaihtelee hyvin paljon. Osa kertoo, että Terbinafiini hävittää sienen varmasti ja toiset taas pyörittelevät tietämättöminä koneiltaan tietokantoja, joista tavaavat suoraan hoitomenetelmiä epävarmoina.

Olen melkeimpä jo toivoni menettänyt, mutta silti aion kahlata eri hoitomenetelmät läpi, kunnes kynnet ovat parantuneet, tai menetelmät loppuneet...
  Vastaa viestiin

10.02.14, 12:27   #171 (linkki)
etikka
(Vierailija)

Joka päivä puolen tunnin jalkakylpy etikkavedessä (reilu 'loraus' , n. desilitran verran jalkakylpyveteen), sen jälkeen kynsialueen ja jalkapohjien kuorinta. Sen jälkeen kynsialueen puhdistus vetysuperoksidilla. Lopuksi kuiviin jalkoihin teepuuöljyä , kynsialueille reilusti, mutta myös jalkapohjiin.
Vaurioituneen kynnen päälle olen laittanut teepuuöljyllä kostutetun laastarilapun.
Ja puhtaat sukat.
Kuulostaa työläältä, mutta näyttää auttavan jo muutamassa viikossa.
Jalkasieni ei viihdy happamassa ympäristössä.
Hierova jalkakylpy rentouttaa samalla.
  Vastaa viestiin
11.02.14, 13:38   #172 (linkki)
Sienekäs
(Vierailija)

Konsteja tuntuu olevan yhtä monta kuin yrittäjiäkin - ja selvästi toinen toimii toisella ja toinen toisella. Johtunee erilaisista taudin aiheuttajista, kuten myös yksilökohtaisista tekijöistä (jalkojen pH, hikoilu jne). Päätin jättää nyt Fungorinit pois konsutltoituani paria lääkäriäkin. Verestäni katosi valkosolut, jonka seurauksena siis meni immuniteetti ja tämän johdosta myös kyky treenaamiseen lähes kokonaan - ja koko ajan melkein sairaana ollut vuoden. Olisin tuo sietänyt, jos sienet olisivat lähteneet, mutta kun kerran tehokin katosi, niin päätin lopettaa. Viikon sisään pitäisi asiaa taas lääkärin kanssa ihmetellä - ja miettiä itsekin hoitokeinoja. Nyt viikonlopusta lähtien H2O2 ja varpaiden kuivaus föönillä käytössä. Lisätään repertuaaria, jos tuntuu että tarvii. Kuuntelen kuitenkin vielä lääkäriä tässä ennen kuin alan enempää soveltamaan.
  Vastaa viestiin
12.04.14, 11:49   #173 (linkki)
Toiminuthyvin
(Vierailija)

Kynsi- ja varpaanvälisieni pois

Allegro Suomi toimittaa satsin jolla on monet kynsisienet hävinneet.
Kirjoita googleen: allegrosuomi.fi. Sivuilla on vain Allegron pyykinpesuaineita,
mutta kirjoita viestiksi: Haluan kokeilla kynsisienen poistoainettanne.
Itseltäni hävisi kynsisieni, varpaanvälihome, kovettumat kantapäistä ja säärien kutina.
Sillä mukana olevalla voiteella karheasta kaljustakin tuli kuin vauvan peppu.
  Vastaa viestiin
22.05.14, 12:42   #174 (linkki)
Onnellinen
(Vierailija)

Kynsisieni katosi Scholl Professionalilla!

Olen kärsinyt isovarpaissani olevista kynsisienistä 15 vuotta. Olen kokeillut kaikkea mahdollista: vetyperoksidia, etikkaa, vocca tricoa, vicks vaborubia, teepuuöljyä, apteekin kyniä ym. Mikään ei ole auttanut.

Talvella pongasin netistä Scholl professional kynsisienen hoitopakkauksen, jonka sitten ostin normitavaratalosta. Pakkaus sisälsi kynsienhoitoaineen sekä viilat. Hinta oli noin 20 euroa.

Aluksi kynsiä viilattiin viikon välein ja viilatulle kynnelle laitettiin pakkauksen sisältämää hoitoainetta. Tätä tehtiin 4 kertaa. Tämän jälkeen ainetta siveltiin kynnelle kerran viikossa ilman viilaamista. Tällä hetkellä tilanne on se, että minulle kasvavat terveet kynnet!!! :)

Puolet kynnestä on vielä viallista, mutta puolet ovat jo normaalin väristä ja tervettä. Toinen kynsi oli niin vioittunut, että se oli koholla. Nyt sekin on kasvanut normaalisti tyvestä, ilman kohoamista.

Olen niin onnellinen, kun saan pitkästä aikaa olla paljain jaloin, eikä tarvitse hävetä kynsiä! :) Suosittelen kokeilemaan Schollia, jos kaikki muut keinot on jo kokeiltu!
  Vastaa viestiin
25.05.14, 16:57   #175 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Näytä viesti
Olen kärsinyt isovarpaissani olevista kynsisienistä 15 vuotta. Olen kokeillut kaikkea mahdollista: vetyperoksidia, etikkaa, vocca tricoa, vicks vaborubia, teepuuöljyä, apteekin kyniä ym. Mikään ei ole auttanut.

Talvella pongasin netistä Scholl professional kynsisienen hoitopakkauksen, jonka sitten ostin normitavaratalosta. Pakkaus sisälsi kynsienhoitoaineen sekä viilat. Hinta oli noin 20 euroa.

Aluksi kynsiä viilattiin viikon välein ja viilatulle kynnelle laitettiin pakkauksen sisältämää hoitoainetta. Tätä tehtiin 4 kertaa. Tämän jälkeen ainetta siveltiin kynnelle kerran viikossa ilman viilaamista. Tällä hetkellä tilanne on se, että minulle kasvavat terveet kynnet!!! :)

Puolet kynnestä on vielä viallista, mutta puolet ovat jo normaalin väristä ja tervettä. Toinen kynsi oli niin vioittunut, että se oli koholla. Nyt sekin on kasvanut normaalisti tyvestä, ilman kohoamista.

Olen niin onnellinen, kun saan pitkästä aikaa olla paljain jaloin, eikä tarvitse hävetä kynsiä! :) Suosittelen kokeilemaan Schollia, jos kaikki muut keinot on jo kokeiltu!
Tablettihoidolla olisit ollut jo yli 10 vuotta ilman tuota vaivaa.
  Vastaa viestiin