Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
13.08.07, 19:35   #1 (linkki)
Pelokas
(Vierailija)

Jalkojen voimattomuus, kivut yms., mikä vikana?

Hei!

Tämä asia vaivaa allekirjoittanutta sen verran kovasti, että lähestyn nyt teitä rakkaat Ellit, josko joku osaisi asiassa edes vähän minua auttaa.
Tilanteeni siis on seuraavanlainen...
Alkukesästä lähtien jaloissani, lonkissani ja alaselässäni on ollut kipuilua. Jalkani ovat lisäksi välillä jotenkin voimattoman tuntuiset ja jopa tärisevät välillä, vaikken mitään erityisen raskasta olekaan tehnyt. Välillä minua myös huimaa.
Lisäksi minulla on ollut palan tunnetta kurkussa. Tutkimukset asian eteenpäin viemiseksi ovat käynnissä.
Vatsalaukku on tähystetty, keuhkokuvat otettu, verikokeita otettu runsain määrin jne. Lihaskuntotesteissä kävin ja niissä ei mitään vikaa ollut.
En tiedä liittyvätkö edellä mainitut oireet toisiinsa, vai onko esim. nielemiseen liittyvä oireilu jännittämistä, kuten joku ko. palstalla aiemmin jo kirjoitti. Huimaukseen saattaa tietysti vaikuttaa myös niskojeni jumittaminen.
Olen aivan äärimmäisen peloissani tilanteestani ja pelkään olevani vakavasti sairas. Tutkimukset menevät omalla painollaan eteenpäin, mutta ei vaan millään jaksaisi odottaa tietoa, mikä minua vaivaa.
Ensi kesälle olisi tiedossa häät ja ulkomaanmatkakin häämöttää talvella. En kuitenkaan uskalla haaveilla mistään, koska olen niin peloissani. Kertokaa siis rakkaat Ellit kokemuksianne. Voiko oireisiini kenties löytyä jokin vähemmän vakava selitys?
  Vastaa viestiin
14.08.07, 12:59   #2 (linkki)
dfgg
(Vierailija)

sdfg

Fibromyalgia? Onko tutkittu? en tosin tiedä voiko se aiheuttaa palan tunnetta kurkussa, mutta luulen sen oireet olevan monenlaiset.
  Vastaa viestiin
14.08.07, 14:13   #3 (linkki)
???!
(Vierailija)

MS ?
  Vastaa viestiin
15.08.07, 16:01   #4 (linkki)
selässä?
(Vierailija)

Veikkaanpa omien kokemusteni perusteella että selkää kannattaisi tutkia. Nimittäin jos siellä on paikat jumissa, niin saattaa hyvinkin vaikuttaa melkeinpä koko kroppaan. Tämä siis vähemmän vakava selitys, joskin pirullinen, koska vaikea siitä on kunnolla eroon päästä.
  Vastaa viestiin
17.08.07, 07:00   #5 (linkki)
Alkuperäinen
(Vierailija)

Jalkojen voimattomuus, kivut yms., mikä vikana?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dfgg
Fibromyalgia? Onko tutkittu? en tosin tiedä voiko se aiheuttaa palan tunnetta kurkussa, mutta luulen sen oireet olevan monenlaiset.
Ei ilmeisesti ole tutkittu... onko tietoa, millaisilla tutkimuksilla ko. sairaus todetaan?
  Vastaa viestiin
17.08.07, 07:52   #6 (linkki)
Eri lähteistä
(Vierailija)

Voi myöskin olla, että vaivasi eivät liity toisiinsa. Selkäkivut ja niistä heijasteina lähtevät kivut jalkoihin ja lonkkiin voivat olla täysin muusta riipumattomia.

Itselläni on alemmissa selkänikamissa vikaa ja se aiheuttaa juuri noita säteileviä kipuja ihan päkiään asti toisinaan. Samoin silloin, kun hermo joutuu puristuksiin tms. jalka on heikko voimiltaan. Välillä tuntuu myös puutumista, "tikkuilua", etopohkeessa. Minulla kuntoutetaan ja tutkitaan selkää näissä vaivoissa.

Hermopalaksi kutsuttiin meilläpäin sitä palan tunnetta kurkussa. Osuva nimi, sillä se tulee srtessistä ja on ihan vaaraton, mutta kenkku. Huimaus todella voi johtua jännittyneistä niska- ja hartialihaksista, eihän niissä kierrä veri kunnolla puristuksen vuoksi. - Minulle nuokin oireet ovat tuttuja siltä ajalta, kun elämä oli työlästä parisuhteessa. Ne loppuivat, kun elämä helpotti ja olin taas normaalin jännittämätön.

Sinua tutkitaan, joten suhtaudu rauhallisesti ja luota lääkäriisi. Nykyinen pelokkuus ja hermoileminen senkuin lisäävät oireilua, olet siinä suhteessa kierteessä. Sinua auttaisi enemmän, jos lakkaisit tarkkailemasta itseäsi ja menisit lenkille ulkoilmaan. Nyt on marja- ja sieniaika, mars poimimaan ilmaista ruokaa ja herkkuja sieltä!
  Vastaa viestiin