| |  | | |
13.09.07, 10:31
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Vatsan turvotus + ilmavaivat
Liekköhän mitään lääkettä tähän vaivaan.. aamulla kun töihin pääsee niin alkaa vatsan turvottelu ja nipistely, hirvee kurina, murina, vinkuminen suolistossa, kuuluu varmasti koko toimisto. Sitten alkaa pierettämään ja kun ei viitsi tuhautella ja ravata vessassa koko ajan niin ilma pörisee taaksepäin suolistossa, aiheuttaen melkeinpä saman äänen kuin piereässä. Tämä vaiva häiritsee työntekoa, töissä kun on hiljasta ja kaikki keskittyy omaan työhönsä. Samoin muissakin julkisissa paikoissa missä on hiljasta niin saa hävetä vatsan ääniä, etenkin junassa tosi kiusallista :( Kertokaa mitä tälle asialle pitäisi tehdä, ettei ala karttamaan julkisia paikkoja, työntekokin häiriintyy..
| |
| | |
13.09.07, 10:35
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Et kertonut kauanko tuo asia on vaivannut sinua. Viikon, kuukauden, vuoden? Jos kyseessä on akuutti vaiva niin voit varmaankin ensin katsoa että menisikö se itsekseen ohitse muutamassa viikossa.
| |
| | |
13.09.07, 10:45
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vaiva on jatkunut reilun vuoden, eli sen ajan kun olen täällä töissä ollut.. vessassa isommalla hädällä saa käydä työpäivinä joka päivä melkein, mutta vapaa päivinä ei tarvitse edes joka päivä. Vatsa kyllä kurisee myös kotona mutta ei niin paljon, tosin siihen ei kiinnitä niin paljoa huomiota. Ja illalla kotiin päästyä lakkaa kurinakin melkein kokonaan, tosin silloin voi päästellä ilmat ulos..
| |
| | |
13.09.07, 10:53
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voisiko kyse olla stressistä tai jostakin muusta asiasta työpaikallasi? Onko työpaikan ruuassa mahdollisesti jotakin joka voisi aiheuttaa sen? Kun tuo asia on jo noin kauan vaivannut voisi olla hyvä käydä lääkärissä juttelemassa jos kyse ei ole mistään stressin aiheuttamasta ongelmasta.
| |
| | |
13.09.07, 10:57
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
En usko että johtuisi stressistä.. voisikohan kahvissa/vedessä olla jotain mikä pistää mahan myllertämään, tosin olen kokeillut jättää kahvin juomatta mutta ei ollut paljoakaan vaikutusta. Ruokalassa en käy syömässä, vaan omat eväät mukana. Kahvia en tosin mielellään pois jättäisi kun sitten väsyttää aivan kamalasti ja meinaa nukahtaa :( Oiskohan apteekissa jotain vatsaa rauhoittavaa lääkettä?
| |
| | |
13.09.07, 10:59
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Helikobakteeri siellä jyllää tai sit sulla on keliakia tai laktoosi-irtoleranssi puhjennut. Se ei ikää kato.
| |
| | |
13.09.07, 13:12
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Minun juttu
MInulla alkoi sipuli vaikuttaa tuolla tavoin. Jätin pari muutakin ilmaa aiheuttavaa pois ja siitä pikku hiljaa alkoi toipuminen.Saamani ohjeen mukaan olen nyt syönyt joka pv Spagulaxia, joka on psylliumvalmiste, kasviperäinen. Ollut kaksi ihanaa vuotta. Sitä ennen vaivoja jatkuvasti. Voi se aiheuttja olla sinullakin jokin ruoka.
| |
| | |
13.09.07, 17:03
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mitä syöt aamulla? Ruisleipä, 4 viljan puuro yms. ravitsemusterapeuttien suosittelemat terveelliset aamupalat saavat itselleni aikaan hirveät ilmavaivat. Kiinnitä huomiota myös siihen miten syöt. Pureskele hitaasti ja rauhallisesti, älä hotki. Syötkö purukumia?
| |
| | |
13.09.07, 18:20
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla oli aivan samat oireet ja lisänä vielä röyhtäilyt, eli ilmaa tuli kummastakin päästä ja vain töissä ollessa. Keliakiat ja laktoosit tutkittiin ja tulin siihen tulokseen, että stressaan vatsallani. Sain lääkäriltä Librax-lääkettä rauhoittamaan vatsaa. Se tepsi. En tiedä joudunko vielä joskus elämässäni lääkettä syömään, mutta kun mikään muu ei auta, niin parempi sitten niin.
| |
| | |
13.09.07, 22:57
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Muita vaihtoehtoja
Stressivatsa tuli mullekin mieleen, vähän samaa olen potenut ajoittain. Ärtynyt paksusuoli voi tehdä myös tätä, tai oikeastaan se saattaa liittyä tuohon stressiin sekin. Apuna voisi kokeilla maitohappobakteereja. Joka ilta 2 kpl viimeksi tyhjään mahaan. Tietysti voi ottaa muulloinkin. Toinen kokeilun arvoinen ovat entsyymit, jotka mulla auttoivat yhdessä vaiheessa tosi hyvin.Sain vinkin jostain keskustelusta Monizym-kapseleista, ja nyt mulla on niitä aina kaapissa. Jostain ruuastahan oire siis tulee, mutta nuo entsyymit jelppii.Melko kalliita ovat,ehkä 20 egee,riippuen paikasta. Itse ostin luontaistuotekaupasta.
| |
| | |
14.09.07, 10:01
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ennen aamulla vetäsin kupillisen kahvia tyhjään vatsaan ja töissä aamulla heti banaani tai joku muu hedelmä (ei aina) + toinen kuppi kahvia. Nyt ajattelin mainoksen uhrina kokeilla All bran muroja, joita oon syöny viikon verran, ajatuksella että saisi vatsan rauhoittumaan. Ei vielä ole vaikuttanut eikä myöskään pahentanut turvotusta sen enempää. En ymmärrä miten kahvi alkaisi täällä töissä aiheuttamaan tuollaisia vaivoja kun kotona vapaapäivinä vedän myöskin kahveen heti aamulla tyhjään mahaan niin ei ala turvottamaan.
En tosin mielestäni töissä stressaa ollenkaan, viihdyn hyvin töissä eikä muutenkaan tarvitse jännittää. Tosin junassa meno- ja tulomatkalla saatan huomaamattani jännittää ihmisten takia, on siis jonkin sortin lievä sosiaalisten tilanteen pelko.
Vois kokeilla nuita maitohappobakteereja josko niistä olis apua. Tänä aamuna töihin tullessa vatsa ei oo pahemmin kurissu, ei läheskään yhtä paljon kuin viimeksi, en kyllä tajua mitä oon syöny/juonu erilailla kuin muina aamuina/päivinä.
| |
| | |
14.09.07, 10:37
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt muistinkin että ainut mitä oon tehnyt erilailla verrattuna edellisiin päiviin niin on se että eilen unohdin ottaa minipillerin! Voiskohan noista aiheutua ilmavaivoja, kun muistaakseni aloitin nämä pillerit samoihin aikoihin kun työt aloitin.. tänään on massu ollut aivan hiljaa, eikä turvotustakaan juuri ollenkaan.
| |
| | |
14.09.07, 17:03
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voihan se olla joku aine pillereissä,mutta tuo kahvi voi olla ihan eri laatua sun töissä kun kotona, tsekkaapa mitä merkkiä se on ja onko seissyt pitkään.
| |
| | |
14.09.07, 21:27
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos sinulla on ärtynyt paksusuoli, niin banaani ei silloin käy kaikille.
Vältälistalta voit löytää ne omat oireita aiheuttavat ruoka-aineet:
dumppaa hiilarit
vältä:
stressiä
alkoholia
valkoviini
kahvia
pullaa
teetä
tuoremehuja
hedelmiä
paprikaa
kaalia
karkkia
sitrushedelmät
hiilihappojuomia
viljaa
tärkkelyksiä
käristettyä ruokaa
kuivatuttuja hedelmiä
raakoja ruokia (höyrytä tai käytä pannulla)
fruktoosia
ksylitolia
keinomakeutusaineita
purukumia
valkoista leipää
ruisleipää
heseä ja mc donaldsia
leivonnaisia
voitaikinaa
herneitä
maustetuttuja ruokia
maitoa
kaalia
suklaata
rasvaista ruokaa
sipulia
omenaa
kovin maustettua ruokaa
perunaa
juustoja
banaania
kermajäätelöä
maitotuotteita
kermaa
alkoholia
virvoitusjuomia
makeisia
sokeria
raakoja vihanneksia
soijaa
hiivatuotteita
paputuotteita
syö vain vähän juustoa
kananmunia
viinirypäleitä
tuoreleipää | |
| | |
14.09.07, 21:51
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin sellainen puoliraaka banaani aiheuttaa ilmavaivoja.
| |
| | |
19.09.07, 12:51
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ostinpa sitten maitohappobakteereja ja oon ottanut niitä muutaman päivän ajan aamuisin tyhjään mahaan. Aika hyvin ne auttaa mahan kurinaan ja oireet on lievittyneet aika hyvin, vielä tosin turvottaa jonkun verran ja kurinaakin esiintyy muttei läheskään niin pahasti kuin ennen :)
| |
| | |
20.09.07, 11:41
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | kannattaa katsoa
Nyt on avattu testikäyttöön ilmainen ja mainokseton ruokapäiväkirja.
Se on helppokäyttöinen ja lisäämällä siihen syödyt ruoat sekä vatsan olotilan, ohjelma näyttää mitkä ruoat ovat sopimattomia ja mitkä sopivia. Katso lisää: http://www.teippiviritykset.com/maha
| |
| | |
16.01.08, 23:18
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä kärsin pitkän aikaa samanlaisista ongelmista, kunnes apteekissa suosittelivat Sinaire-nimistä tuotetta. Kertoivat, että ongelma voi johtua siitä, että elimistöni ei sulata kunnolla kaikenlaisia hiilihydraatteja (erityisesti kasvistenja hedelmien hiilareita). Tämää tuote auttoi ainakin minun kohdalla. Vatsaa ei ole enää turvottanut ja vessassa ei tarvii käydä jatkuvasti kaasuttelemassa..
| |
| | |
12.03.08, 09:46
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja EmmaJ78 Mä kärsin pitkän aikaa samanlaisista ongelmista, kunnes apteekissa suosittelivat Sinaire-nimistä tuotetta. Kertoivat, että ongelma voi johtua siitä, että elimistöni ei sulata kunnolla kaikenlaisia hiilihydraatteja (erityisesti kasvistenja hedelmien hiilareita). Tämää tuote auttoi ainakin minun kohdalla. Vatsaa ei ole enää turvottanut ja vessassa ei tarvii käydä jatkuvasti kaasuttelemassa.. | Oletko ottanut tuota ennen jokaista ruokailua? Itsekin hypistelin tuotetta eilen apteekissa, mutta päätin ensin kuitenkin kokeilla miten tiettyjen ruoka-aineiden poisjättäminen vaikuttaa. | |
| | |
20.03.08, 15:47
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | diet Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ärtynyt paksusuoli Jos sinulla on ärtynyt paksusuoli, niin banaani ei silloin käy kaikille.
Vältälistalta voit löytää ne omat oireita aiheuttavat ruoka-aineet:
dumppaa hiilarit
vältä:
stressiä
alkoholia
valkoviini
kahvia
pullaa
teetä
tuoremehuja
hedelmiä
paprikaa
kaalia
karkkia
sitrushedelmät
hiilihappojuomia
viljaa
tärkkelyksiä
käristettyä ruokaa
kuivatuttuja hedelmiä
raakoja ruokia (höyrytä tai käytä pannulla)
fruktoosia
ksylitolia
keinomakeutusaineita
purukumia
valkoista leipää
ruisleipää
heseä ja mc donaldsia
leivonnaisia
voitaikinaa
herneitä
maustetuttuja ruokia
maitoa
kaalia
suklaata
rasvaista ruokaa
sipulia
omenaa
kovin maustettua ruokaa
perunaa
juustoja
banaania
kermajäätelöä
maitotuotteita
kermaa
alkoholia
virvoitusjuomia
makeisia
sokeria
raakoja vihanneksia
soijaa
hiivatuotteita
paputuotteita
syö vain vähän juustoa
kananmunia
viinirypäleitä
tuoreleipää | | |
| | |
06.04.08, 23:06
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Tämän se nykyaika teettää...
Vanhaan hyvään aikaan reilu pieru oli terveen ihmisen merkki, eikä sitä tarvinnut hävetä. Nykyajan meininki johtaa kaikenlaiseen mahavaivaan kun ihmiset pidättelevät kaasujaan...
Kannattaisi hakeutua sellaiseen (ulko)työhön, jossa voi töräytellä kunnon paukun kun pierettää!
| |
| | |
07.04.08, 09:19
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mun mahani oin ihan yhtä äänekäs kuin sinunkin ja pieru kiertää tiensä pihalle konstilla jos toisella.
Väkevä aamukahvi toimii kuin laksatiivi, kohta on asiaa pöntölle. Keittelen siis lirukkaa, joka muiden mielestä on kuravettä. Sitä ennen syön kuitenkin joko jogurttia, muroja tai puuroa aamupalaksi, vasta sitten kahvit ja ehdottomasti EI ruisleipää! Ruisleipä ja kahvi ovat takuuvarmat pierukoneet ainakin vuorokaudeksi, samoin rusinapulla. Haisee.
| |
| | |
14.04.08, 14:33
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Lueppa tämä! :)
itselläni on myös ilmavaivoja ja turvotusta ollut jo jonkin aikaa. Lisäsin liikuntaa ja syön terveellisesti mutta sama homma jatkuu. Kävin lääkärissä ja minulla todettiin varmaan kaikille naisille tuttu hiiva. Hiiva aiheuttaa turvotusta, ilmavaivoja ja muutenkin voi olla vatsan kanssa ongelmia! Kannattaa käydä hiivatesteissä! Myös e-pillereillä voi olla osuutta asiaan, jos ne ei kertakaikkiaan sovi, vaikka syytä pillereistä harvoin (varsinkaan lääkärit!) etsitäänkään.
Kannattaa kokeilla Candida Forte - nimistä valmistetta, auttaa siis vatsan toimintaan; turvotuksiin, ilmavaivoihin yms. Auttaa myös hiivaan. Toinen mitä kannattaa kokeilla on Dida. Molempia saa luontaistuotekaupoista!
Toivottavasti oli apua tähän ikävään ongelmaan!! :):) | |
| | |
14.04.08, 15:40
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos suoli ei toimi joka päivä, kannattaa tarkistaa ruokavalio. Syötkö tarpeeksi kuitua? Täysjyväleipää, -pastaa ja -riisiä sekä sen vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä?
| |
| | |
14.04.08, 16:00
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Perusasiat ensin Jos suoli ei toimi joka päivä, kannattaa tarkistaa ruokavalio. Syötkö tarpeeksi kuitua? Täysjyväleipää, -pastaa ja -riisiä sekä sen vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä? | Mulla ei ole koskaan vatsa toiminut joka päivä. | |
| | | | |