Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.10.11, 17:40   #176 (linkki)
aa
(Vierailija)

aa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hammasimplanttipotilas Näytä viesti
O S F I X mainostaa itseään laadukkaana ja edullisena hammasimplanttien asiantuntijana. Oma Osfix -hammasimplanttini jouduttiin poistamaan, koska oli niin huonosti asennettu. Osfix ei ota mitään vastuuta asiasta, vaan sopimuksien ehdot ovat sellaiset, että mitään takuuta tehdylle työlle ei ole. Oikea hammaskirurgi korjailee nyt Osfixin jälkiä leukaluustani. Osfix on kuulema tunnettu hammaslääkäripiireissä epämääräisistä virityksistään (tämä oli useamman hammaskirurgin mielipide)
VAROKAA, koska huonosti tehdystä työstä saa kärsiä pitkään.
O S F I X on tosiiankin halvempi kuin muut, mutta edullisesta hinnasta saa kärisä, kuten minä nyt.

Tule omalla nimelläsi julkisuuteen, pura lääkärin vaitiolovelvollisuus myös siinä tapauksessa, että lääkäri tietäisi sinun olevan mielenterveysongelmista kärsivä. Ja nuo "useammat" voisivat myös tulla nimillään keskusteluun.
  Vastaa viestiin
19.10.11, 11:20   #177 (linkki)
Sanna-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aa Näytä viesti
Tule omalla nimelläsi julkisuuteen, pura lääkärin vaitiolovelvollisuus myös siinä tapauksessa, että lääkäri tietäisi sinun olevan mielenterveysongelmista kärsivä. Ja nuo "useammat" voisivat myös tulla nimillään keskusteluun.
´

Taidat itse kärsiä kyseisistä ongelmista. Kyllä saa kertoa huonoista kokemuksista ja hyvistä ja missä on implantit laitettu päin mäntyä. Ei ole halpaa hupia niitten laitto ja sama hinta, mutta mitä merkkiä käytetään ja tärkeintä kuka sen laittaa, onko kokemusta. Ei täällä tarvi nimellään puhua, mutta saan kyllä satavarmaan sanoa missä paikassa on laitettu huonosti ja missä hyvin!
Itselleni on laitettu erinomaisesti ja yhdellä parhaalla suukirurgilla, jota Suomessa on. Ja saan kehua sitäkin ja suositella niin maan perkeleesti!
  Vastaa viestiin
24.10.11, 02:03   #178 (linkki)
Vierailija ari
(Vierailija)

Täältä löydätte vielä kaikki kiinnostuneet lisätietoa hammasimplanteista: Hammasimplantti
  Vastaa viestiin
03.11.11, 23:11   #179 (linkki)
aa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna- Näytä viesti
´

Taidat itse kärsiä kyseisistä ongelmista. Kyllä saa kertoa huonoista kokemuksista ja hyvistä ja missä on implantit laitettu päin mäntyä. Ei ole halpaa hupia niitten laitto ja sama hinta, mutta mitä merkkiä käytetään ja tärkeintä kuka sen laittaa, onko kokemusta. Ei täällä tarvi nimellään puhua, mutta saan kyllä satavarmaan sanoa missä paikassa on laitettu huonosti ja missä hyvin!
Itselleni on laitettu erinomaisesti ja yhdellä parhaalla suukirurgilla, jota Suomessa on. Ja saan kehua sitäkin ja suositella niin maan perkeleesti!

Sanni hyvä,
näemmä ihan kerrasta osu ja uppos....
  Vastaa viestiin
09.11.11, 18:34   #180 (linkki)
hml2
(Vierailija)

höpö

"Suomalaiset implanttimerkit kuten Osfix ovat mielestäni riskaabeleita. Tämä johtuu siitä, että mielestäni 2000 eurolla pitäisi pystyä takaamaan myös vara-osien saanti, jos implantille tapahtuu jokin vaurio/vika jossain vaiheessa"

Todista väitteesi, että varaosahuollossa on ongelmia!
Lukija huomaa, että kyseessä on katellinen hammaslääkäri, joka yrittää vahingittaa kollegansa mainetta!
  Vastaa viestiin
14.01.12, 16:22   #181 (linkki)
Hammaspeikko
(Vierailija)

hammasimplantti

Minä olen harkinnut implanttihoitoa Unkarissa, osoite löytyi netistä googlettamalla.Onko kukaan käynyt? Kertokaa kokemuksistanne.
  Vastaa viestiin
06.03.12, 18:37   #182 (linkki)
distanssi
(Vierailija)

Moro!

Mites kun kaikki kirjoittajat ovat saaneet sen keinojuuren, niin sen jälkeen he saavat heti kun juuri on luutunut, niin lopullisen hampaan?

Missä vaiheessa teille se väliosa laitetaan, samalla kertaa kuin se lopullinen kruunukin?

Ei ole kenenkään vastauksesta muuta selvinnyt. Itselleni laitettiin ensin keinojuuri, ja muutaman kk:n päästä nyt laitettiin distanssi, mutta itse kruunuosaa ei ole vielä laitettu.

Siksi ihmettelen, miten muilla on kaikki tehty yhdessä rytäkässä.
  Vastaa viestiin
07.03.12, 11:53   #183 (linkki)
Implantti suussa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja distanssi Näytä viesti
Moro!

Mites kun kaikki kirjoittajat ovat saaneet sen keinojuuren, niin sen jälkeen he saavat heti kun juuri on luutunut, niin lopullisen hampaan?

Missä vaiheessa teille se väliosa laitetaan, samalla kertaa kuin se lopullinen kruunukin?

Ei ole kenenkään vastauksesta muuta selvinnyt. Itselleni laitettiin ensin keinojuuri, ja muutaman kk:n päästä nyt laitettiin distanssi, mutta itse kruunuosaa ei ole vielä laitettu.

Siksi ihmettelen, miten muilla on kaikki tehty yhdessä rytäkässä.

Minulle laitettiin ensin keinoluuta ja samalla kertaa implanttiruuvi alaleukaan. Sen sitten annettiin luutua 4 kk, jonka jälkeen kirurgi tarkisti että siellä on ja pysyy. Sitten menin hammaslääkärille, joka otti hampaista muotit ja muotit vietiin hammasteknikolle. Teknikko mittaili ja teki minulle kruunun. Kruunun hammaslääkäri sitten ruuvasi kiinni implanttiruuviin. Siinä se on nyt ollut vuoden päivät.
Auttoiko tämä?
  Vastaa viestiin
07.03.12, 18:51   #184 (linkki)
distanssi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Implantti suussa Näytä viesti
Minulle laitettiin ensin keinoluuta ja samalla kertaa implanttiruuvi alaleukaan. Sen sitten annettiin luutua 4 kk, jonka jälkeen kirurgi tarkisti että siellä on ja pysyy. Sitten menin hammaslääkärille, joka otti hampaista muotit ja muotit vietiin hammasteknikolle. Teknikko mittaili ja teki minulle kruunun. Kruunun hammaslääkäri sitten ruuvasi kiinni implanttiruuviin. Siinä se on nyt ollut vuoden päivät.
Auttoiko tämä?

No, kai noi juuretkin on sitten erilaisia, että kaikkia ei tehä ihan samalla lailla.
  Vastaa viestiin
08.03.12, 09:09   #185 (linkki)
Masa Moukari
(Vierailija)

Edelleenkin tyytyväinen (hammas!)implantin omistaja

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Masa Moukari Näytä viesti
Olen lukenut ihmeissäni noita huonoja, jopa hirveitä kokemuksia.
Minulle laitettiin implantti oikealle ylös, taitaa olla "viitonen". Hoito tehtiin Suomessa, käyntejä oli tosi monta, alkututkimukset yms. ja kun piti siirtää "luupurua" alaleuasta siihen tulevaan implantin paikalle, joka oli kai jotenkin kuihtunut vuosien mittaan.
Varsinaiset operaatiot tehtiin kevytnarkoosissa. Ei kipuja ennen operaatiota (!), ei sen aikana eikä jälkeen. Koko homma kesti kylläkin muistaakseni melkein 1 vuoden ( ei tosin yhtä mittaa - vitsi!), hinta taisi olla bruttona jotain 2000 EUR, osan sai KELAlta takaisin.
Huomasin heti, kun implantti olip aikallaan, että hymyilen paljon enemmän, uskallan pitää suutani auki ja nauraa yms. Tämä saattaa kuulostaa naurettavalta, mutta näin vain on minun kohdallani käynyt. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen!

Nyt on kulunut reilu vuosi tuosta yllä olevasta omasta kirjoituksestani.
En voi muuta sanoa, kuin että olen edelleen TODELLA tyytyväinen implanttiini. Ei tosiaan kipuja missään vaiheessa. Ei siis luunsiirto-operaatiossa, ei implanttiruuvin laitossa, eikä myöskään itse keinohampaan asennuksessa. Eikä minkäänlaisia komplikaatioita jälkeenpäinkään.
Hammas on aivan aidon näköinen muodoltaan ja väriluokitukseltaan sama kuin muut, vieressä olevat aidot hampaat.
En haluaisi mainostaa, mutta kun joku tässä ketjussa arvosteli Osfix Oy:n implanttihoidon tai implanttien laatua, niin tämä minun kokemukseni Osfix'istä on päinvastainen - olen HYVIN tyytyväinen. En ole alan ammattilainen, enkä tunne k.o. firman omistajia tai työntekijöitä. Itse asiassa en edes muista implantin asentaneen hammaslääkärin nimeä.
  Vastaa viestiin
09.03.12, 13:30   #186 (linkki)
nyt pötyä
(Vierailija)

Lainaus:

Nyt on kulunut reilu vuosi tuosta yllä olevasta omasta kirjoituksestani.
En voi muuta sanoa, kuin että olen edelleen TODELLA tyytyväinen implanttiini. Ei tosiaan kipuja missään vaiheessa. Ei siis luunsiirto-operaatiossa, ei implanttiruuvin laitossa, eikä myöskään itse keinohampaan asennuksessa. Eikä minkäänlaisia komplikaatioita jälkeenpäinkään.
Hammas on aivan aidon näköinen muodoltaan ja väriluokitukseltaan sama kuin muut, vieressä olevat aidot hampaat.
En haluaisi mainostaa, mutta kun joku tässä ketjussa arvosteli Osfix Oy:n implanttihoidon tai implanttien laatua, niin tämä minun kokemukseni Osfix'istä on päinvastainen - olen HYVIN tyytyväinen. En ole alan ammattilainen, enkä tunne k.o. firman omistajia tai työntekijöitä. Itse asiassa en edes muista implantin asentaneen hammaslääkärin nimeä.

Implanttiruuvin luuhun asentaa kyllä kirurgi eikä hammaslääkäri. Jos asentaa hammaslääkäri, niin todella ihmettelen. Ei yleislääkäritkään kirurgia leiki.
  Vastaa viestiin
09.03.12, 15:45   #187 (linkki)
nyt pötyn pötyä
(Vierailija)

implantteja

Kyllä vain hammaslääkäri voi asentaa implattiruuvit, jos varsinkin on erikoistunut.
Itselleni luusiirteen sekä yläpuolelle että alaleukaan teki kirurgi ja asensi yläpuolelle implantit (kun implantit olivat luutuneet).
Alaleukaukaan implantiit asensi erikoitunut hammaslääkäri.
  Vastaa viestiin
09.03.12, 18:16   #188 (linkki)
Masa Moukari
(Vierailija)

Implanttiruuvin "asentaja"

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt pötyä Näytä viesti
Implanttiruuvin luuhun asentaa kyllä kirurgi eikä hammaslääkäri. Jos asentaa hammaslääkäri, niin todella ihmettelen. Ei yleislääkäritkään kirurgia leiki.

Tästä implanttiruuvin asentavan henkilön pätevyydestä on näköjään jatkuvasti "asiantuntijamielipiteitä".
Niinpä kaivoin sitten tuolta Osfis OY:n kotisivulta minulle implantin laittaneen henkilön nimen:

O S F I X

Totean vielä uudelleen, että olen hyvin tyytyväinen koko hommaan, joskin se vaati aika monta käyntiä 1 vuoden aikana.
  Vastaa viestiin
14.03.12, 10:59   #189 (linkki)
tyhmyyttä on....
(Vierailija)

Lainaus:

Tästä implanttiruuvin asentavan henkilön pätevyydestä on näköjään jatkuvasti "asiantuntijamielipiteitä".
Niinpä kaivoin sitten tuolta Osfis OY:n kotisivulta minulle implantin laittaneen henkilön nimen:

O S F I X

Totean vielä uudelleen, että olen hyvin tyytyväinen koko hommaan, joskin se vaati aika monta käyntiä 1 vuoden aikana.

Asiantuntijamielipidettä....ihan maalaisjärkikin sen kertoo ja kun lukee huonoja kokemuksia implantin laitoista....
Kenenkään muun kuin kirurgin en antaisi implanttiruuvia suuhuni laittaa! Kuten en anna raajojanikaan leikata yleislääkärin vaan ortopedin..
  Vastaa viestiin
15.03.12, 09:05   #190 (linkki)
Masa Moukari
(Vierailija)

Omakohtainen kokemus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmyyttä on.... Näytä viesti
Asiantuntijamielipidettä....ihan maalaisjärkikin sen kertoo ja kun lukee huonoja kokemuksia implantin laitoista....
Kenenkään muun kuin kirurgin en antaisi implanttiruuvia suuhuni laittaa! Kuten en anna raajojanikaan leikata yleislääkärin vaan ortopedin..

Minulla ei todellakaan ole mitään syytä mainostaa Osfix Oy:tä tai yleensäkään ylistää hammaslääkäreitä implanttien asentajina. Ei siis muuta syytä kuin tuo oma hyvä kokemukseni. Senkin kerroin vain sen takia, kun huomasin, että moni pelkää ehkä liikaa tuota operaatiota.

Eihän niitä hammasimplantteja käsittääkseni ”kuka hyvänsä hammaslääkäri" asenna. En myöskään antaisi hammashoitajan tai suuhygienistin yksinään asentaa minulle hammasimplanttia. Ei – vaan hammaslääkärinkin tulee olla erikoistunut hammasimplantteihin ja mielellään tuo (erikoistunut) hammaslääkäri onkin asentanut implantteja paljon.

Voihan maksava asiakas yksityispuolella vaatia vaikka millaisen pätevyyden hyvänsä lääkäriltään. Ja jos haluaa olla oikein varma hoidon korkeastaja turvallisesta tasosta, niin ehkä kannattaa palkata mukaan operaatioon myös anestesialääkäri.

Nyt minun osaltani riittää osallistuminen tähän "eipäs – juupas - väittelyyn; suukirurgi vs. erikoistunut hammaslääkäri”.

Kiitos ja heippa!
  Vastaa viestiin
15.03.12, 09:40   #191 (linkki)
hohhoijaa
(Vierailija)

Lainaus:

Minulla ei todellakaan ole mitään syytä mainostaa Osfix Oy:tä tai yleensäkään ylistää hammaslääkäreitä implanttien asentajina. Ei siis muuta syytä kuin tuo oma hyvä kokemukseni. Senkin kerroin vain sen takia, kun huomasin, että moni pelkää ehkä liikaa tuota operaatiota.

Eihän niitä hammasimplantteja käsittääkseni ”kuka hyvänsä hammaslääkäri" asenna. En myöskään antaisi hammashoitajan tai suuhygienistin yksinään asentaa minulle hammasimplanttia. Ei – vaan hammaslääkärinkin tulee olla erikoistunut hammasimplantteihin ja mielellään tuo (erikoistunut) hammaslääkäri onkin asentanut implantteja paljon.

Voihan maksava asiakas yksityispuolella vaatia vaikka millaisen pätevyyden hyvänsä lääkäriltään. Ja jos haluaa olla oikein varma hoidon korkeastaja turvallisesta tasosta, niin ehkä kannattaa palkata mukaan operaatioon myös anestesialääkäri.

Nyt minun osaltani riittää osallistuminen tähän "eipäs – juupas - väittelyyn; suukirurgi vs. erikoistunut hammaslääkäri”.

Kiitos ja heippa!

Aika monta "johtavaa" hammaslääkäriasemaa kävin läpi kun valitsin mihin menen implantin laittaamaan, ja kyllä kaikissa laittajana olisi ollut suukirurgi. Implantteihin erikoistunut hammaslääkäri ottaa sitten muotit ja ruuvaa hampaan kiinni, mutta titaaniruuvin laittaminen on kirurginen toimenpide. Hyvä jos olet tyytyväinen hammaslääkärin tekoon, mutta kirurginen toimenpide kyllä kuuluu kirurgille....
  Vastaa viestiin
10.04.12, 13:13   #192 (linkki)
joopajoo
(Vierailija)

implantit

jaaha
täälläkin on tämä häirikkö...
googlatkaapa hänen tekstinpätkiään, niin ymmärrätte missä vika on: hänen haukkumassaan implantissa vaiko paljon lähempänä!

muutoinkin tällainen foorumi on vaarallinen: täällä on myös potilaiksi naamioituneita lääkäreitä, jotka kehuvat itseään ja mollaavat toisia. tätä on anonymiteetti.
  Vastaa viestiin
16.04.12, 00:54   #193 (linkki)
elämä_hymyilee
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tulianna Näytä viesti
Hei,
Onko olemassa implanttivaihtoehtoja - edullisempia ja kalliimpia? Yritin netistä katsella mutta ei tartu haaviin tarkka tieto vaihtoehdoista.
?
Jos jollain on akuuttina tilanteena hammasimplantin hankinta, niin tänään näyttäisi olevan
saatavana diilinä alle puoleen hintaan.

Omat hampaat ovat kunnossa, joten laitan tuon vinkiksi jos siitä on jollekin hyötyä, kun en itse tarvitse. Tiedän miten tärkeä asia hymy voi olla, joten sääli jos menee hukkaan.
  Vastaa viestiin
23.04.12, 11:02   #194 (linkki)
lystikäs
(Vierailija)

Implantit

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tosi hyvät Näytä viesti
minulle laitettiin viime vuonna 4 implanttia, olen tosi tyytyväinen, pitkä juttu mutta on kuin olis omat hampaat hintaa tuli ehkä 4000 eur...

Hei kuulostaa kovin edulliselta tämä sinun neljän hampaan hoitosi - kenellä olet laitattanut ne
ovatkin kenties pääkaupunkiseudulla.

Onko kukaan laitattanut implantteja Tallinnassa? Minkälaisia kokemuksia on?
  Vastaa viestiin
23.04.12, 11:06   #195 (linkki)
lystikas
(Vierailija)

Implantti

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tosi hyvät Näytä viesti
minulle laitettiin viime vuonna 4 implanttia, olen tosi tyytyväinen, pitkä juttu mutta on kuin olis omat hampaat hintaa tuli ehkä 4000 eur...

Pystytkö vastaamaan mulle suoraan mun sähköpostiosoitteeseen: tarja.laaksonen@uudenmaanliitto.fi

Olisi vähän kiire - kun olen jo yhden tilannut - mutta olisi mukava päästä hyvälle ja halvemmalle kun mullekin tulee niitä neljä kappaletta.
  Vastaa viestiin
19.05.12, 18:56   #196 (linkki)
Hammaspeikko
(Vierailija)

hammasimplantti

Minulle on nyt laitettu neljä implanttiruuvia alaleukaan n.3200 (asuminen+hammashoito)
Heinäkuussa saan uudet posliinikruunut n.1300 (asuminen+kruunut)
Siinä yhdistyy mukavasti loma sekä hoito Budapestissa
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku