Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.04.08, 13:16   #1 (linkki)
Raffiniment
(Vierailija)

Maitohappobakteerit ja vatsa sekaisin

Olen nappaillut lähes viikon maitohappobakteereja (Tolosen kapselit) ohjeen mukaan 2 päivässä ja tulos on sama kuin pari kertaa aiemmin: vatsa kuralla, kamalat ilmavaivat 24/7 ja muutenkin heikko olo. Tarkoituksena oli syödä kuukauden kuuri loppuun, mutta taas joudun keskeyttämään, kun suoliston kunto ei kestä.

Onko kellään samoja kokemuksia? Näitä terveyttä edistäviä bakteereja luulisi voivan syödä vaikka kuinka, mutta ei. Käytän joskus Gefilus-mehuja ja niistäkin saattaa tulla vastaavia vaikutuksia, joskin onneksi hieman lievempinä.
  Vastaa viestiin

23.04.08, 16:27   #2 (linkki)
et ole ainoa
(Vierailija)

Minullekaan eivät maitohappobakteerit sovi. Laittavat vatsan sekaisin.

Ei, minulla ei ole laktoosi-intoleranssia. Käytän maitotuotteita päivittäin: maitoa, rahkaa, jäätelöä.

Voin hyvin käyttää gefilus-jugurttia tai piimää, mutta tabletit eivät minulle sovi.
  Vastaa viestiin
23.04.08, 19:58   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Sijainti: imatra
Mahatautia on liikkeellä. Minulla alkaa jo helpottaa...
  Vastaa viestiin
23.04.08, 21:42   #4 (linkki)
Tiina73
(Vierailija)

Tuttavani joutuu joskus työn puolesta nauttimaan gefilus-tuotteita tavallista enemmän. Hän sanoi kerran, että vatsa menee niistä sekaisin, jos syö/juo gefilus-tuotteita kerralla paljon. Liika on aina liikaa, onhan ne kuitenkin bakteereita, vaikka hyviä sellaisia...
  Vastaa viestiin
26.04.08, 23:42   #5 (linkki)
Raffiniment
(Vierailija)

Paranemiskriisi?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja et ole ainoa

Ei, minulla ei ole laktoosi-intoleranssia. Käytän maitotuotteita päivittäin: maitoa, rahkaa, jäätelöä.

Voin hyvin käyttää gefilus-jugurttia tai piimää, mutta tabletit eivät minulle sovi.
Maitohappobakteereilla ei ole linkkiä laktoosi-intoleranssiin, vaikka nimi kuulostaa läheiseltäkin sukulaisuudelta.

Innostuin kaivelemaan asiaa netistä enemmänkin ja löysin sellaisen termin kuin paranemiskriisi. Uskotaan, että jos suoliston bakteeristo on pahasti epätasapainossa, maitohappobakteerien "taisto huonoja bakteereja" vastaan tuottaa hajoamisjätteitä, jotka ovat juuri ripulia, ilmavaivoja ja jopa päänsärkyä. Niinpä meillä, jotka emme mhb:ja siedä, olisi bakteeritilanne muita huonompi. Jotkut saavat tilanteessa jopa jonkinlaista "häätöhoitoa"; antibiootteja ja muita lääkkeitä, jotka tuhoavat vahingollisia bakteereja.

Kaikki asiantuntijat eivät tätä ilmeisesti allekirjoita, mutta mielenkiintoinen ajatus, joka antaa paljon ajateltavaa.

Vastaa viestiin
27.04.08, 20:06   #6 (linkki)
tarkkana
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffiniment
Lainaus:

Maitohappobakteereilla ei ole linkkiä laktoosi-intoleranssiin, vaikka nimi kuulostaa läheiseltäkin sukulaisuudelta.

Apteekista voit kysyä. Maitohappobakteereita on laktoosilla ja ilman. Gefilustuotteista osa on maitotuotteita, osa ei. Siksi tuo laktoosiasia on tärkeä ottaa huomioon.
  Vastaa viestiin
27.04.08, 22:29   #7 (linkki)
Raffiniment
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tarkkana
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffiniment
Lainaus:

Apteekista voit kysyä. Maitohappobakteereita on laktoosilla ja ilman. Gefilustuotteista osa on maitotuotteita, osa ei. Siksi tuo laktoosiasia on tärkeä ottaa huomioon.

Totta. Mutta silloin puhutaan maitohappobakteerituotteista, jotka saattavat sisältää muita aineita, mm. maitosokeria. Bakteereissa itsessään ei ole aineita, jotka eivät laktoosi-intoleranteille sopisi.
  Vastaa viestiin
29.04.08, 23:52   #8 (linkki)
kapselinkuoret?
(Vierailija)

Ei sovi mullekaan maitohappobakteerikapselit. Mutta loraus Biotta-porkkanamehua luomuappelsiinimehuun ja koko satsin laimennus vedellä - riittää:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html
  Vastaa viestiin
08.10.09, 13:27   #9 (linkki)
Tarja Tepponen
(Vierailija)

tri tolosen maitohappobakteerit

sopivat minulle, vaikka ensimmainen viikko oli vaikea. Vatsa oli kuralla. Tämä tasaantui, kun vaan sinnikkäästi jatkoin. Samat oireet olivat 2-vuotiaalla pojallani. Kannattaa jatkaa kuuria parisen viikkoa, ennen kuin antaa periksi. Vahingolliset bakteerit lähtevät irtaantumaan, kun aloittaa kuurin. Niiden poistuessa maha voi reagoida. Nyt voimme paremmin.
  Vastaa viestiin
25.12.10, 16:45   #10 (linkki)
Prob
(Vierailija)

Bakteerien käytössä tehdyt virheet!

Minkä virheen teit?
http://personal.inet.fi/koti/haistahome
  Vastaa viestiin
25.12.10, 17:44   #11 (linkki)
mihin vaivaa
(Vierailija)

syötte

Mihin vaivaan syötte noita maitohappobakteereita. Olen miettinyt, kun maha pömpöttää niin olisko niistä apua. Maha toimii muuten ihan hyvin ja aamulla tulee hyvä kasa. Allergioita ei ole.
  Vastaa viestiin
26.12.10, 02:58   #12 (linkki)
Prob
(Vierailija)

Immuunipuolustuksen perusta on 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit,

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mihin vaivaa Näytä viesti
Mihin vaivaan syötte noita maitohappobakteereita. Olen miettinyt, kun maha pömpöttää niin olisko niistä apua. Maha toimii muuten ihan hyvin ja aamulla tulee hyvä kasa. Allergioita ei ole.
elikkä just noita bakteereita syödään KAIKKIIN vaivoihin!

""=>Kolme vaikutukseltaan tärkeintä probioottibakteeria=immuunipuolustuksen perusta!<=

* Maitohappobakteerit ovat bakteereita, joilla palautetaan limakalvojen luontainen bakteerikanta.
* Mhb on ainoa lääkinnällinen lääke kosteusvaurio-homeen toksiinia vastaan.
* Huomioi, että nämä bakteeriohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kvht-altistuksesta ei olisikaan kyse.

Halusin nuorena lääkäriksi, mutta onneksi_*) minulla ei ollut taloudellista mahdollisuutta siihen.
Selite: _*)Onneksi siksi, että jos olisin lääketehtaiden toimesta aivopesty lääkäri, niin tuskin olisin keksinyt näitä bakteerikuvioita. Näitä mh-bakteereita ajauduin tutkimaan siksi, että useiden kosteusvauriohomeiden tuottama antibiootti-toksiini tuhoaa mh-bakteereita limakalvoilta, jonka takia immuunipuolustus ja sekä hermostollinen-, että hormonaalinen-järjestelmä heikkenee. Ja penisilliini-lääke (=antibiootti) tehdään homeesta, eli yhtäläisyys on helppo tajuta.

Vertaan aina antibioottia konekivääriin; se niittaa kyllä ne pahat bakteerit, mutta hitsi-vie, kun se niittaa myöskin nämä hyvät/tarpeelliset maitohappobakteeritkin!

Sitten olikin urakkaa, mitkä ovat nuo bakteerit, joista muodostuu immuunipuolustuksen ensimmäinen puolustusrintama? Pyöritin pitkän aikaa (3-vuotta) tätä kysymystä ja kuinka ollakaan 8/2006 syttyi lamppu (keksin), että immuunipuolustus on kunnossa kun limakalvoilta löytyy jatkuvasti nämä kolme bakteeria:

1.(1.)*** Lactobacillus asidophilus. = Tärkein probiootti bakteeri.
Ominaisuus:
Elää normaalisti ohutsuolen limakalvoilla * Kykenee estämään haitallisten bakteereiden ja hiivojen lisääntymistä(!) * Vähentää kolesterolin imeytymistä * Helpottaa maitosokerin imeytymistä * Korjaa suoliston limakalvojen mikrobiflooraa antibiootti-hoidon jälkeen(!).

2.(2.)*** Lactobacillus bulgaricus. = Luonnon oma turvallinen antibiootti. Tämä on Bulgarialaisten pitkän iän bakteeri, josta nimikin.
Ominaisuus:
Säätelee immuuni-järjestelmän toimintaa * Vaikuttaa rasva-aineen vaihduntaan * Alentaa veren kolesteroli tasoja * Tuottaa luonnollisia atibioottisesti vaikuttavia aineita(!) * Estää haitallisten mikrobien lisääntymistä suolen limakalvoilla.

3.(7.)*** Bifidobacterium. = Ohutsuolen limakalvojen alaosan tärkein bakteeri.
Ominaisuus:
Tehostaa ruuansulatus-järjestelmän toimintaa * Säätelee immuunijärjestelmää ja rasva-aineen vaihduntaa * Vähentää kolesterolin imeytymistä * Estää haitallisten bakteereiden kiinnittymistä ja kasvua limakalvoilla(!) * Estää haitallisten amiinien imeytymistä.

Ensin ajattelin, että ei tämä voi olla totta, koska lääketieteen korttipakka menee kerralla uus-jakoon ja "Lääke"tieteestä tuleekin Terveystiedettä. Päätin, että sehän on helppo todistaa:
Aloin 9/2006 syömään po kolmea tärkeintä maitohappobakteeria jatkuvasti ja jos olen väärässä, niin siinä menee korkeintaan henki ja jos olen oikeassa, niin tautini paranevat.
- 3,5 kuukauden kuluttua parani laktoosi-intoleranssi ja migreeni,
- 4 kuukauden kohdalla tapahtui jo ensimmäinen verenpaine-lääkityksen(=synteettinen) vähentäminen. Tämä verenpaineen normalisoitumisen nopeus yllätti minut!
- 8,5 kuukauden kuluttua verenpaineeni normalisoitui kokonaan.
- Sellainen jännä ilmiö tapahtui ja tapahtuu koko ajan; Hiukseni alkoivat tummumaan!!

Eli testasin itse ensin näiden bakteereiden turvallisuuden ennen kuin uskalsin tehdä testejä ulkopuolisilla henkilöillä.
...............................................""
jatkuu tuolla:

http://personal.inet.fi/koti/haistahome
  Vastaa viestiin
30.01.12, 18:01   #13 (linkki)
Tuulikki
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffiniment Näytä viesti
Olen nappaillut lähes viikon maitohappobakteereja (Tolosen kapselit) ohjeen mukaan 2 päivässä ja tulos on sama kuin pari kertaa aiemmin: vatsa kuralla, kamalat ilmavaivat 24/7 ja muutenkin heikko olo. Tarkoituksena oli syödä kuukauden kuuri loppuun, mutta taas joudun keskeyttämään, kun suoliston kunto ei kestä.

Onko kellään samoja kokemuksia? Näitä terveyttä edistäviä bakteereja luulisi voivan syödä vaikka kuinka, mutta ei. Käytän joskus Gefilus-mehuja ja niistäkin saattaa tulla vastaavia vaikutuksia, joskin onneksi hieman lievempinä.
Itse olen käyttänyt noita samoja maitohappobakteereita n. 1-2 viikkoa. Ovat omalla kohdallani mielestäni toimineet todella hyvin. Vatsani on ollut vuosia huono toimimaan ja nyt, kun aloitin syömään noita kapseleita, on vatsani toiminut lähes joka päivä, eikä ole ollut ripulia tms. vaan ihan normaalia ulostetta. Meinaan jatkaa noiden kapseleiden syöntiä, nyt ainakin niin pitkään, kun ne näyttäis toimivan. =)

Olen itse siis ko. tabletteihin erittäin tyytyväinen, mutta vuosia sitten äidilläni, meni vatsa maitohappobakteereista aivan sekaisin.
  Vastaa viestiin
31.01.12, 08:32   #14 (linkki)
nimeton
(Vierailija)

Nuo maitohappobakteerit ovat turhia, väärää kantaa melkein kaikki.
Lähimpänä oikeaa on Probiootti plus, lasinen purkki yli 100 kapselia. Sitä täytyy säilyttää jääkaapissa. Voi syödä päivittäin 2-3 ja jos vaikka flunssaa niin purskutella jauhoa suussa tai laittaa korvaan. Vähän kuin luonnon oma "hyvä" bakteeri
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku