Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
05.05.08, 11:44   #1 (linkki)
Footloose
(Vierailija)

Kuumottavat jalat

Minulla on vuosia ollut sama ongelma, enkä ole vieläkään keksinyt apua, enkä ole lääkäriltä koskaan muistanut kysyä.
Eli iltaisin kuumottavat jalat. Alkaa aina kun menen nukkumaan, ja on niin ahdistavaa etten pysty nukahtamaan. Potkin ja pyörin pari tuntia ennen kuin saan unta.
Olen kokeillut viilentäviä jalkarasvoja, mutta ne eivät toimi kuin hetken sen jälkeen kun sitä on laitettu.

Olisikohan jollain kokemuksia ja vinkkejä ongelmaan? Mistä tällainen voi johtua?
Olisin todella kiitollinen kaikista asiallisista neuvoista!
  Vastaa viestiin
20.05.08, 12:01   #2 (linkki)
höh
(Vierailija)

Eikö kellään tosiaan ole tällaisesta mitään kokemuksia..?
  Vastaa viestiin
20.05.08, 14:25   #3 (linkki)
tiputipu
(Vierailija)

Tuttua

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Footloose
Minulla on vuosia ollut sama ongelma, enkä ole vieläkään keksinyt apua, enkä ole lääkäriltä koskaan muistanut kysyä.
Eli iltaisin kuumottavat jalat. Alkaa aina kun menen nukkumaan, ja on niin ahdistavaa etten pysty nukahtamaan. Potkin ja pyörin pari tuntia ennen kuin saan unta.
Olen kokeillut viilentäviä jalkarasvoja, mutta ne eivät toimi kuin hetken sen jälkeen kun sitä on laitettu.

Olisikohan jollain kokemuksia ja vinkkejä ongelmaan? Mistä tällainen voi johtua?
Olisin todella kiitollinen kaikista asiallisista neuvoista!
Samanlaista vaivaa ollut vuosia... ent tiedä mistä johtuu..
  Vastaa viestiin
26.07.08, 10:58   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2008
Kuumottavista jaloista

Mulla on ollut tuo vaiva jo kauan. Jokaisen raskauden aikana ja aina, jos illalla juon lasillisenkin alkoholia. Nyt on neljäs raskaus menossa ja kärsin kuumottavista jaloista joka yö. Viime yönä keksin kääriä kylmägeelipussit jalkaterien ympärille ja se helpotti niin kauan kun pussin pysyi kylminä. Kylmägeeliäkin on tullut kokeiltua. Sama juttu. Väliaikaisista helpotuksistahan siinä on kyse ja kukaan asiantuntija ei tunnu tietävän ongelman syytä. Ehkä niitä on niin monta, varsinkin silloin kun on kyse raskaudesta.
  Vastaa viestiin
27.07.08, 11:46   #5 (linkki)
Lin-Ma
(Vierailija)

Kannattaa kokeilla raudan lisäämistä ruokavalioon... mulla on auttanut. Jos vaiva aiheuttaa paljon unettomuutta niin on mahdollista saada lääkitystä. Lisää tietoa löytyy www.levottomatjalat.com
  Vastaa viestiin
28.07.08, 10:56   #6 (linkki)
Kaisa,
(Vierailija)

Mulla kuumotti toista jalkaa lähinnä nilkan ja jalkapohjan alueelta. Syy oli se, että selän alaosan nikama oli jumissa. Sain lääkäriltä venyttelyohjeen ja sitä kun teen joka ilta, niin vaiva katosi samantein.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 08:29   #7 (linkki)
Mia76
(Vierailija)

sama vika, kuumottavat jalat!

Minulla ja mun siskolla on ollut kauan sama vaiva. Iltaisin kun menee nukkumaan alkaa jalkapohjia polttaa. Siskolla on vielä pahemmat oireet kun minulla. Hän voi jopa herätä öisin tähän.
Minä kokeilin kaikkea eikä mikään auttanut, ja sama juttu, en muistanut kysyä lääkäriltä... sitten löysin Boreas nimistä jalkavoidetta ja minulle se on ainakin auttanut! Tuotteen myyjä:
Verkkoapteekki.fi
Laakavuorentie 6 LT 2
00970 Helsinki
email: info (at) verkkoapteekki.fi
Puh: 09-8133284
Avoinna: maanantaista perjantaihin klo 10.00-16.00
  Vastaa viestiin
08.01.10, 12:23   #8 (linkki)
tuutikki
(Vierailija)

hottis kokemus

Tutut oireet ja samoin vastauksia ei ole lääkäreiltä tullut ja jo luulinkin, ettei muilla tätä ongelmaa
olekaan. (Paitsi äidilläni).

En tiedä olisiko painolla jotain tekemistä asian kanssa myös, kun sain näet parikymmentä ylimääräistä kiloani pois niin oireet olivat miltei kokonaan poissa (paino rasittaa kehoa ja lisää verenkietoa tms?). Oireet poissa paitsi silloin kun otti punaviiniä. Silloinkaan ei tullut aina. Luin että alkoholi lisää pintaverisuonten kiertoa joten olen miettinyt olisiko sillä jotain tekemistä kuumotuksen kanssa.

Sitten paino taas lähti nousuun ja kuumotus lisääntyi. Samoin se, että jos syön illalla raskaammin ruokaa (ilman alkoholia) niin silloin myös "polttelee". Aivan kuin punaisen lihan syönti lisäisi polttelua ja etenkin se, että vatsa on täynnä. Puristuisikohan siellä jokin elin tms. samalla lailla kuin joillain raskausaikana. Tai sitten se liittyy jollain lailla "ärsyyntyneeseen" verenkiertoon.

Monitahoinen juttu. Itse yritän löytää apua ruokavalion muutoksilla ja tarkkailemalla sitä mitä syö ja olisiko joku ruoka-aine joka sitä tekisi ja keventämällä ruokailuja iltaa kohden.
Sitä boreas voidetta aion kokeilla myös siihen asti kun saisin nuo ylimääräiset kiloni pois. Mutta voihan se olla, ettei se pelkästään riitä. Apu vaivoihin on niin yksilöllistä. Toiselle auttaa toinen,
ja toiselle toinen juttu.
Ehkäpä saamme joskus tietää mitä tämä oikeasti on.
  Vastaa viestiin
19.11.12, 11:34   #9 (linkki)
Lallukka
(Vierailija)

Polttelevat jalkapohjat

Mulla on kans sama vaiva. Minä yleensä herään siihen, kun jalkapohjat ovat kuin tulessa ja toisinaan useita kertoja yön aikana. Kesäisin polttelu vaivaa enemmän kuin talvisin, mutta ei se silloinkaan täysin poissa ole.

Olen myös kokeillut kaikenmoisia jalkoja viilentäviä tuotteita, myös kylmägeeliä. Parhaiten on toiminut märät ja kylmät sukat. Puoliso ei oo kamalasti tykännyt kun sänky on sitten märkä, eikä ne märät sukat oikeen erottisia mielikuvia herätä muutenkaan.

Olin ensin sitä mieltä että mulla vois olla ne levottomat jalat, mutta kun ei mulla kuumota jalkoja jonnekki polveen asti, vain kantapohjia. Eikä mulla ole semmonen olo että jalkoja ois pakko liikutella, vaan haluan saada ne viileiksi. Myös painon tunne helpottaa jotenkin kun painaa jalkapohjia seinää vasten. Ja siinäkin on se viilentävä vaikutus, kun seinä on betonia.

Tiiä sitte mikä kuumottavien jalkojen syndrooma tämä on, mutta onneksi en selvästi ole yksin tän vaivan kanssa. mietin jo että onko mulla päässä jotain vikaa, että kuvittelenko vain...
  Vastaa viestiin
15.01.13, 21:28   #10 (linkki)
jatkuva
(Vierailija)

polttelu alaraajoissa

on kas ollu kymmenen vuotta riesana, ei pahene eikä parane. levottomiin jalkoihin lääkekuureista ei mitään apua. ainut apu on talvella viileät peiton ja lakanan pinnat. pari kolme tuntia ku helpottaa niin pääsee urvahtaa..
  Vastaa viestiin

15.01.13, 21:39   #11 (linkki)
Ehkä sittenkin
(Vierailija)

Minulla oli levottomat jalat.
Yleensä illalla ne olivat kylmät, mutta yöllä piti peittoa vetää sivuun, kun oli jalat niin kuumana. Tuntui, että niitä pitää liikutellakin koko ajan. Liikutteluntarve paheni päivällä, jos istuin pitkään paikallaan ja nukkumaan mennessä se oli ihan varma.

Apu löytyi halvasta apteekkituotteesta: magnesium. Yksi tabletti illalla helttaan, niin eivät jalat vaivaa.
Vaiva pahenee, jos juo alkoholia.
  Vastaa viestiin