| |  | | |
10.01.09, 10:30
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | CERAZETTE-MINIPILLERIT
Aloitin reilu viikko sitten kyseisten pillerien käytön. Kuukautiset jotka normaalisti kestävät n. 5 päivää ovat vain jatkuneet. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia cerazettesta. Kuinka kauan ensimmäiset kuukautiset ovat kestäneet? Olen kuullut että pillereitä pitäisi sitkeästi käyttää se kolme kuukautta, jonka jälkeen vuodot ehkä harvenevat/loppuvat. Hirvittää vaan ajatuskin jatkuvista vuodoista,pitäisköhän heittää mokomat tabut jo nyt roskiin ja keksiä joku muu ehkäisykeino..
| |
| | |
10.01.09, 11:48
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Muutama vuosi sitten jouduin vaihtamaan pilleri minipillereihin kohonneen verenpaineen ja lisääntyneiden migreenien takia. Noh, ekat minipillereiden aikaiset kuukautiset tuli ajallaan. seuraavia sain odottoo 87 päivää (ja useamman raskaustestin) ja sitten kun vuoto alkoi sitä kesti yli kaksi viikoa. Lisäksi hiukset alkoivat rasvoittua ihan hirveästi, naama, rinta ja selkä tuli täyteen kipeitä finnejä (pahempia kuin koskaan teinivuosina ja olin tuolloin jo 28v). Oli hermot pinnassa, eli itketti ja olin muutenkin kamala tuittupää.
Mulle riitti se kokeilu, oli liian rankka itselleni ja läheisilleni. Palasin yhdistelmäpillereihin lääkärin tiukassa valvonnassa.
| |
| | |
11.01.09, 16:00
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | jep
Tarkalleen en muista kauanko vuosin alussa, mutta kauan. Vuoto ei ollut varsin kovaa, mutta kyllä sitä jokusen kk kesti. muutama vuotamaton päivä aina välillä. Valintasihan on sinun, itse olen tyytyväinen että jaksoin alkuajan vuodot, sillä nyt ei tule kuin muutaman kerran vuodessa pientä tiputtelua, kuukautiset ovat siis jääneet pois.
| |
| | |
15.01.09, 17:57
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kohta olen kaksi vuotta niitä syönyt. Alussa oli tiputtelua noin kolmisen viikkoa, sen jälkeen ei mitään vuotoa! Ei tippaakaan :)
Iho meni huonoksi, paljon näppyjä ja finnejä. Mutta tasaantui noin kolmessa kuukaudessa. Eli olen tosi tyytyväinen nyt :) kunhan vaan jaksaa sen alun yli...
Varsinaisista e-pillereistä on tullut kaikenlaisia sivuoireita, eikä sopineet mulle.
| |
| | |
16.01.09, 00:13
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | cerazette
Olen syönyt cerazette pillereitä jo pitkän aikaa kohonneen verenpaineen takia.Juu vuoto saattaa tulla 2-3kk välein,mutta saattaa kestää 10pv ja pair viikkoa taukoa ja taas sama juttu.No ei taida olla vaihtoehtoja.Että kaikki on mahdollista;(
| |
| | |
20.05.09, 19:17
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | ei haittavaikutuksia..
minulla ei ole tullut (ainakaan vielä) minkäänlaisia oireita, alotin pillereiden syönnin tosin vasta 2 vkoa sitten, kuukautiset kesti normaalin ajan eli n 5-6pv. ei ole sen jälkeen tullut yhtään tiputtelua edes. kyllähän vähän kuumottaa et tuleeko oireita. mut pitää vaan toivoa ettei tule :)! paitsi että on mulla tullut jotain pikkunäppylöitä/ihottumaa alaselkään, mut voipi olla et jotain aurinkoihottumaa on. :)
| |
| | |
20.08.09, 10:20
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
oon syöny cerazettee n. puoli vuotta ja jatkuvaa tiputtelua on koko ajan..huomenna verikokeisiin ja muihin tutkimuksiin josko syy olis muualla kuin pillereissä..samoja pillereitä söin aiemmin kaksi vuotta ja nyt kun alotin ne uudestaan niin on se kummallista että nyt tulee tiputtelua kun aiemmin ei ollenkaan..lääkäri kyllä sanoi että hormonitaso voi muuttua ja siitä syystä voi olla että ne pillerit ei enää mulle sovikkaan..tuloksia odotellessa..
| |
| | |
22.08.09, 13:00
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Noin puolen vuoden ajan pari päivää tiputteluvuotoa parin viikon välein, jonka jälkeen ei mitään vuotoa. Täysin ilman kuukautisia ja sivuvaikutuksia nyt 1 1/2 vuotta. Minulla on acneen taipuvainen iho, joka on ollut myös aivan rauhallinen koko ajan.
| |
| | |
03.09.09, 14:57
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla ei tullut ekaan kuukauteen ollenkaan vuotoa, seuraavassa kuussa vuotoa oli päivän verran ja sen jälkeen 3 kk tuli ihan normaalit kuukautiset(5-6 päivää) ja nyt ei taas tullut ollenkaan. Että ota nyt sitte siitä selvää... Finnejä on tullut enemmän. Selkään ja rintaan on tullut näppyjä, koskaan aikaisemmin ei ole ollut. Välillä turvottaa ja rintoja aristaa ennen vuotoa. Saa nähdä mitä muita oireita aika tuo tullessaan...
| |
| | |
04.09.09, 14:22
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | kake
siis ihan hirveet pillerit ! mulla menee hermo näihin menkkoihin loppua ei näy .................. ollu tässä jo kohta 3 viikkoa menkat !!!! en suositele kellekkään.mä ainakin meinaan lopettaa nämä.
| |
| | |
05.09.09, 19:40
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
mulle taas cerazette on sopinut tosi hyvin. Kuukautisia ei ole kuulunut yli vuoteen, eli ei koko sinä aikana kun oon kyseistä merkkiä syönyt. En valita :) Raskaustestin teen ihan vain mieltäni rauhoittaakseni noin 3 kk:n välein.
Eli tosi yksilöllistä tuo pillereiden vaikutus kuukautisiin. Saattaa ehkä olla, että kehon oman estrogeenin määrällä on vaikutusta. Tietääkö joku tarkemmin? | |
| | |
13.09.09, 12:18
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | cerazette
mullekkin sopii cerazette minipillerit.. menkat on tullut ihan norm. kuukauden välein. joillekkin näyttää tehoavan ihan norm. ja joillekkin ei
| |
| | |
24.09.09, 08:47
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen syönyt Cerazettea nyt neljä kuukautta ja on kyllä ollut rankkaa. Ihan alussa kuukautiset tulivat suht tasaisesti pari kertaa, mutta edelliset kestivätkin sitten 6 viikkoa, ihan kirkkaalla, runsaalla vuodolla. Ei paljon tuoreessa suhteessa naurattanut :( Ovat myös laukaisseet pahan suunympärysihottuman, jota nyt sitten hoidellaan antibiootilla. Lääkäri sanoi, että Cerazettea pitäisi jaksaa syödä puoli vuotta, jonka jälkeen sivuvaikutusten pitäisi tasaantua. Yritän jaksaa sinne asti, sillä ehkäisymenetelmät ovat migreenin ja verenpaineen johdosta vähissä.
Jos jotain positiivista pitää sanoa, niin eivät ainakaan ole aiheuttaneet migreeniä tai minkäänlaista päänsärkyä, kuten e-pillerit. Toiveenani oli, että kuukautiset olisivat jääneet kokonaan pois, sillä minulla on vahvasti kuukautisiin liittyvä migreeni, josta olisi ehkä samalla päässyt pois.
| |
| | |
26.09.09, 12:56
|
#14 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
|
Mulla loppu menkat siihe, ku alotin Cerazettet ja hyvin on sopineet, alkuun tosin oli vähä kummallisia haluja..
| |
| | |
01.10.09, 04:16
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Harmillisia nappeja!
Söin kanssa aiemmin näitä samoja pillereitä parin vuoden ajan ja lopetin niiden käytön kun erosin silloisesta poikaystävästäni. Silloin kuukautiset oli muutaman kuukauden välein ja vuoto kesti noin pari päivää ja oli todella niukkaa. Pidin pillereistä noin puolen vuoden tauon, mutta kyllästyttyäni kuukautisiin ajattelin aloittaa ne uudelleen sillä odotin niiden toimivan samalla tavalla kuin ennenkin. Nyt olen kuitenkin syönyt pillereitä noin neljä kuukautta, eikä kuukautisille näy loppua. Ensimmäinen kuukausi oli vuodoton, mutta nyt vähäinen tiputtelu on jatkuvaa. Ei ole helppoa vasta puolitoista kuukautta kestäneessä suhteessa. | |
| | |
01.11.09, 20:50
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minäkin olen syönyt vajaa puoli vuotta näitä pillereitä. Veikkaan että puolet tästä ajasta on ollut vuotoa. Tuntuu ettei tämä lopu ikinä, meinaa usko loppua ja koko ajan haluttaisi lopettaa näiden käyttö. Onko se sitten yleensä niin, että tilanne alkaa muuttua puolen vuoden jälkeen? Alkaa olemaan ehkäisy aika hankalaa, jos en voi käyttää näitä.. :/
| |
| | |
25.11.09, 13:22
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | zerazette
Olen syönyt noin kolme kk noita kyseisiä pillereitä ja ei ole kuukautisia näkynyt ja mitään muitakaan oireita ei ole tullut muutamia näppyjä lukuun ottamatta, Vähän kyllä askarruttaa että noinkohan tätä hyvän olon tunnetta kestää kauankin? Ja pelottaa hiukan et millon alkaa armoton vuoto kun mulla ei ole kuukautisilla tapana antaa juurikaan mitään ennakko merkkejä ne vaan alkaa ja thats it, kun toiset tietää yleensä jostain kivusta tai sellasesta millon alkaa jo paria päivää ennnen......
| |
| | |
26.11.09, 19:17
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla on ajoittaista rintojen arkuutta, välillä se edeltää menkkoja (jotka kestää normaalit 3-4 päivää kuten ennen cerazetteakin) ja välillä taas ei. Kuukautisten väli on ollut välillä normaali 30 päivää, välillä taas 60 päivää, ja PMS-oireiden kaltaisia oireita (turvotus, arat rinnat, mieliala herkässä jne.) on tullut vaikkei sitten vuotoa tulekaan. Sukuelimet on jotenkin herkkänä ison osan ajasta kuten rinnatkin.
Näppyjä ei ole tullut normaalia enempää, yleensä mulla liittyneet suklaaseen, alkoholiin tai menkkoihin. Tai stressiinkin joskus.
| |
| | |
26.11.09, 23:21
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Cerazette
En pidä itse ollenkaan! Nyt syön kolmatta liuskaa vasta mutta hermot meni jo alussa. Ensimmäisen puolentoista kuukauden aikana mulla oli 5 kertaa menkat ja nytpä niitä ei sitte oo kuulunutkaan viimeseen puoleentoista kuukauteen...
Näppyjä/finnejä alkanu tulla ihan hirveesti kasvoihin ja näiden syömisen ku alotin ni samantien alko lähteä hirmusesti hiuksia. Hiukset ovat ohentuneet ihan hullun lailla josta en pidä kyllä yhtään!!! Onko kenelläkään muulla lähtenyt hiuksia näiden pillereiden takia?
Mulle määrättiin nämä hieman koholla olevan verenpaineen takia ja seuraava vaihtoehto ois hormonikierukka mutta sitä kun en halua niin ei taida olla kauheesti kohta enää vaihtoehtoja...
Lääkäri ei tosin aluksi uskonut että ´kuukautishäiriöt olisivat johtuneet näistä pillereistä, koska minulle määrättiin samooihin aikoihin kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeet ja lääkäri sanoikin että häiriöt johtuvat kilpparin vajaatoiminnasta mutta itse olen kovin näiden pillereiden kannalla....
| |
| | |
27.11.09, 11:54
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marjo En pidä itse ollenkaan! Nyt syön kolmatta liuskaa vasta mutta hermot meni jo alussa. Ensimmäisen puolentoista kuukauden aikana mulla oli 5 kertaa menkat ja nytpä niitä ei sitte oo kuulunutkaan viimeseen puoleentoista kuukauteen...
Näppyjä/finnejä alkanu tulla ihan hirveesti kasvoihin ja näiden syömisen ku alotin ni samantien alko lähteä hirmusesti hiuksia. Hiukset ovat ohentuneet ihan hullun lailla josta en pidä kyllä yhtään!!! Onko kenelläkään muulla lähtenyt hiuksia näiden pillereiden takia?
Mulle määrättiin nämä hieman koholla olevan verenpaineen takia ja seuraava vaihtoehto ois hormonikierukka mutta sitä kun en halua niin ei taida olla kauheesti kohta enää vaihtoehtoja...
Lääkäri ei tosin aluksi uskonut että ´kuukautishäiriöt olisivat johtuneet näistä pillereistä, koska minulle määrättiin samooihin aikoihin kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeet ja lääkäri sanoikin että häiriöt johtuvat kilpparin vajaatoiminnasta mutta itse olen kovin näiden pillereiden kannalla.... | Mistä ehkäisymuodosta vaihdoit Cerazetteen? Tuollaiset kuvaamasi kaltaiset jutut liittyvät mihin tahansa hormonaaliseen muutokseen, varsinkin yhdistelmäehkäisypillerissä olevan ulkoapäin tulevan estrogeenin ottaminen pois tekee tuota. Mulle kävi samalla tavalla vaihtaessani yhdistelmäpillereistä hormonikierukkaan, mutta oireet tasoittuvat itsekseen noin puolessa vuodessa. Hiukset paksuuntuivat takaisin ja iho korjaantui osin itsestään ja osin ihonhoitotuotteiden tarkistuksella. Ennen ihoni oli superkuiva ja siksi vanhat tuotteet olivat liian ravitsevia uudelle ihotyypille, joka on enemmän sekaiho. Nyt iho on tosi kauniissa kunnossa, asiat tasaantuneet ja olen itse oppinut hoitamaan oikein.
Vuotohäiriöt taitavat Cerazetten alussa olevan aika tyypillisiä. Odota nyt se puoli vuotta ennen kuin alat hyppiä seinille, mikäli pystyt, varsinkin kun olet ehkäisymenetelmän ohella saanut myös kilpparilääkkeet ja keholla tekemistä tottuessa.
| |
| | |
30.11.09, 21:34
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen syönyt cerazetteja nyt reilun kuukauden eikä minkäänlaisia sivuoireita ! alotettua pillereiden syömisen pelkäsin kamalasti vaikutuksia esim. hiusten rasvoittumista, finnejä (niitä kun muutenkin on) mutta vähän tuntuu että finnit vain häviävät koko ajan hiljalleen. Menkoista ei ole kuulunut vielä ainakaan tähän mennessä mitään, sinäänsä huonompi homma koska minipillereitä on syötävä ilman väliviikkoa joten menkkojen perusteella ei voi tietää onko raskaana. Että eiköhän tässä pidä kohta raskaustesti mennä ostamaan, ihan varmuuden varalta :) pientä mielialan vaihtelua sillon tällön mutta onneksi ei pahempaa. Tyytyväinen olen kuitenkin pillereihin !
| |
| | |
06.12.09, 20:33
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | hyvä pilleri
olen syönyt 2,5 vuotta. Vuotoa ja tiputtelua yli puoli vuotta, mutta kun loppui, niin sitte loppu. Ei oo kuukautisia näkynyt =) Tosin sillon ne tulee pienenä 1/2-päivän tiputteluna kun stressaan jostain aivan sairaasti. Aknea on ollu, mutta en tiedä onko syy pillereissä. Ei saa heti lannistua!
| |
| | |
07.12.09, 20:06
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Paljonko kyseiset pillerit maksavat apteekissa ja monenko kk pakkauksissa ne ovat?
Vastauksia kiitos ! :)
| |
| | |
10.12.09, 12:32
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | apua!
Luin, että melkein kaikilla oli tullut aknea/näppylöitä? Minulla on lähes virheetön iho ehkä muutama näppy kerran kuukaudessa, olen aloittamassa käytön ja nyt alkoi pelottaa nuo iho ongelmat.. en halua niitä ! Tuleeko niitä lähes kaikille?
| |
| | |
11.12.09, 11:59
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulle vaihdettiin eilen e-pillerit mineihin, katsotaan auttaisko hieman kohollaan olevaan verenpaineeseen. Olen vain aika epäileväinen, kun paljon on saanut lukea, että vuotoa voi tulla monta viikkoa putkeen, tai vaikka monta kuukautta, tai tiputtelee vähän väliä...minä kun e-pillereitä söin epäsäännöllisiin kuukautisiin, joten taitaa olla toivottomat ajat mulla edessä. Koskaan ei tiedä milloin vuotaa, ja ilman pilsujakin kierto oli pahimmillaan 48 päivää..
Toivottavasti nyt tuo edes auttaisi siihen että verenpaine ei ole enää kohollaan.
BTW, kuinka nopeasti paineissa ja muutenkin fyysisessä olossa on huomattavissa muutosta, kun siirtyy e-pillereistä mineihin?
Mulla oli taukoviikko just pillereistä, ja eilen aloitin nuo Cerazettet, ja mietinkin, että milloin esim. olo tasoittuu, mikäli e-pillerit ovat nostaneet verenpainetta, ja tehnyt olon kiukkuiseksi?
Pirun kalliita vain nuo Cerazettetkin, Diane Novia söin maaliskuusta, ja oli niin halvat että oikein yllätyin. Vaan jos ne ei passaa mulle, niin eipä sille mitään voi.
| |
| | | | |