| |  | | |
30.09.11, 23:06
|
#76 (linkki)
| | (Vierailija) | Tykkään!
Olen nyt 2 liuskaa cerazetteja syönyt ja ovat kyllä tuntuneet oikein hyviltä. Ihmettelenkin miksi keskustelun sävy on niin kovin kielteinen. Yhdet menkat ovat nyt tulleet, ja kestivät normaalit 5 päivää. Sen jälkeen meni viikko, ja tuli päivän pientä tiputteluvuotoa. Ihossa ei ole muutosta, ja mielialakin on pysynyt liikunnan ja hyvän elämäntilanteen vuoksi normaalina. Miinuspuolihan on juuri menkkojen vähyys, joten sitä varmuutta raskautta ajatellen ei kuukausittain tule. En kuitenkaan auramikreenin omaavana pysty yhdistelmäpillereitä käyttämään, vaikka niitäkin on tullut kokeiltua.
| |
| | |
10.10.11, 15:33
|
#77 (linkki)
| | (Vierailija) | Haluttomuus
Olen syönyt cerazettea 9 kk ja tänään tuli vuotoa n 7 kk tauon jälkeen. Iho on ollut huonossa ja rasvaisessa kunnossa alusta alkaen, vaikka ennen mulla oli tosi hyvä iho. Finnit on jättäneet arpiakin kasvoihin. Seksi ei ole kiinnostanut koko minipillereiden aikana. Sivuoireiden loppumista odotellessa.
| |
| | |
10.10.11, 18:09
|
#78 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hmph, hirvittää kyllä lukea näitä juttuja. Ihmiset ovat kyllä yksilöitä ja ei nuo sivuoireet välttämättä mun kohdalla ole noin vaikeita. Tänään sain reseptin ja kokeilupakkauksen. Yhden pillerin jo aamulla nappasinkin, kun menkat sattu just sopivasti tuohon neuvolapäivään.
Mietityttää vaan, että olen lähdössä kahden viikon päästä aurinkolomalle... Erittäin kiva, jos menkat jatkuvat nyt sinne asti ja vielä matkan ylikin. Pitäisikö jättää nyt nuo pillerit seuraaviin menkkoihin kuitenkin? Ei oo kiva siellä lomalla, jos vuodan ku niagara. :<
| |
| | |
29.10.11, 13:53
|
#79 (linkki)
| | (Vierailija) | cerazette-minipillerit
mä jouduin aurallisen migreeniepäilyn vuoksi vaihtamaan nuvaring-ehkäisyrenkaan minipillereihin, ja sain reseptin cerazetteen. oon nyt kohta syönyt 3kk ja täysin tyytymätön näihin. kun lopetin renkaan, niin rasvaa lähti kauttaaltaan koko kehosta jonkin verran pois. rinnat pieneni aavistuksen, mikä mua valmiiksi pienirintaisena harmitti tosi paljon (ei sitä kukaan muu huomannut, mutta itse kriittisenä huomaan pienetkin muutokset). lisäks iho alkoi voida paljon huonommin ja paljon on tullut ihonalaista tukkeumaa, joista ajoittain puhkeaa finnejä/mustapäitä. ei mitään kovin isoja, mutta mua ovat stressanneet tosi paljon, kun ei ennen ole ollut tällasia oireita. lisäks kaikki seksihalut on iiiihan nollassa, rassaa itseä ja avopuolisoa todella paljon. vuotoa tulee ihan miten sattuu, nyt viimeinen vuoto (todella niukkaa, mutta jatkuvaa) kestänyt kohta 2 viikkoa.
aion kyllä lopettaa hetimmiten nuo pillerit, ja palata lekurin valvonnassa takasin nuvaringiin, kun migreeniepäilyt osoittautu aiheettomiks. mulla siis tosi huonot kokemukset näistä minipillereistä.
| |
| | |
03.01.12, 00:13
|
#80 (linkki)
| | (Vierailija) | Yksilöllistä
Jännä miten minipillereiden kohdalla on niin paljon vaihteluita. Mulla on kolmas levy menossa. Ei mitään ongelmia...ainakaan vielä. Onneksi. Kuukautisia ei ole tullut ollenkaan. Mun puolesta saa pysyäkin poissa. Iho ehkä ihan vähän rasvoittunut, mutta vain muutamia näppyjä kuten yhdistelmäpillereidenkin kanssa. Kuparirengas taitais olla ainut vaihtoehto hyvälle iholle.
| |
| | |
17.01.12, 15:04
|
#81 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mäkin aloitin nuo minipillerit n. 2kk sitte. Ensimmäinen kuukausi oli ihan vuodoton ja muutenki sivuoireeton. Mutta toisen kuukauden aikana tulikin vuotoa n. 5 pv ajan (norm. menkat 3 pv), sitte oli parin viikon tauko ja nyt ne alkoi taas! Muutenkin oon huomannu et naamas on kyl enemmän näppyjä, mitä on aikaisemmin ollu sekä haluttomuus on tullu kuvioihin :( Gyne kyl sano mullekki et pitäs jaksaa odottaa ainaki sen 3kk että tasaantuis.. Kunpa ne ny oikeesti tasaantuis ja loppuis toi vuoto ja haluttomuus!
Niinku joku sanoikin ennemmin että on kyllä hyvä ehkäisy ku pitää elää selibaatis ku vuotaa melkei kokoaja (tai sitte ei haluta)!
| |
| | |
18.02.12, 18:53
|
#82 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tähän vain kommenttina,että minipillerit pitäis ottaa ihan tasan samaan aikaan joka päivä niin riski vuotohäiriöihin vähenee huomattavasti. Apteekissa näin myös suosittelevat. Siis ehkäisyteho kyllä säilyy cerazettessa 12h, jos unohtaa, mutta noin muuten kannattaa ottaa aina samaan aikaan :O
| |
| | |
26.03.12, 12:32
|
#83 (linkki)
| | (Vierailija) | minipilleri Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymysmerkki Paljonko kyseiset pillerit maksavat apteekissa ja monenko kk pakkauksissa ne ovat?
Vastauksia kiitos ! :) |
hei! just ostin pillerit 3 kkaudeksi n.36e
| |
| | |
17.04.12, 17:59
|
#84 (linkki)
| | (Vierailija) | minipilleri
Heips! haluaisin kysäistä et ku on syöny yhen liuskan pillerit tai pakkaus niin pitäiskö pitää välillä tauko 7pvää tauko ??? et ku menkat loppuu nii jatkaa pillerit syödä... kertokaa ja kiitos!!!!!
| |
| | |
26.04.12, 13:06
|
#85 (linkki)
| | (Vierailija) |
Käytin Cerazette minipillereitä yli vuoden, käytön ajan haittavaikutukset vain lisääntyivät. Lääkäri määräsi minipillerit siksi, että olen kärsinyt nuorempana pahasta migreenistä. Ensimmäisen kuukauden aikana sain yhden migreenikohtauksen, mutta sen jälkeen ei sitä vaivaa enää ollut. Ensimmäisten kuukausien aikana sain älyttömiä raivo ja itkukohtauksia ilman minkäänlaista syytä. Kenenkään ei tarvinnut edes sanoa minulle mitään, niin aloin raivota ja huutaa. Minulla on ollut aina todella kovat kuukautiskivut, pillereissä hyvää oli se, ettei niistä tarvinnut kärsiä. Olin koko vuoden ilman minkäänlaista kuukautisvuotoa, se oli silti hieman häiritsevää, sillä testejä täytyi tehdä vähintään kerran kuukaudessa. Pillereistä johtuen aloin saamaan rytmi- ja paniikkihäiriökohtauksia sekä hyperventilaatiokohtauksia. Minua vietiin useampaan kertaan ambulanssilla sairaalaan, ennenkuin sain kyseisiin vaivoihin lääkityksen. Verenpaineen heittelyt olivat ajoittain tosi pahoja, usein noustessani tuolilta kaaduin maahan tai näkö sumeni hetkeksi. Mielestäni suurin miinus kyseisissä pillereissä kuitenkin oli se, että karvojen kasvu joka puolella kroppaa oli ihan järjentöntä. En ole kärsinyt ennen pillereitä liiallisesta karvoituksesta, mutta pillereiden aikana karvat alkoivat kasvaa todella nopeasti ja hyvin paksuina joka puolella. Haluttomuuttakin oli välillä, mutta en antanut sen häiritä. En pitänyt kertaakaan taukoa pillereiden aikana, sillä ne tulivat kyllä tarpeeseen ;)
Söin pillereitä päivittäin, mutta lähes joka päivä se tuli otettua eri aikaan. Pillerit hoitivat kyllä työnsä, vaikka ei samaan aikaan ottanutkaan.
Lopetin pillerit muutama kuukausi sitten, sillä kyllästyin niiden haittavaikutuksiin. Nyt minulla on kokeilussa NuvaRing, saas nähdä kuinka käy :)
| |
| | |
26.04.12, 13:09
|
#86 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nina Heips! haluaisin kysäistä et ku on syöny yhen liuskan pillerit tai pakkaus niin pitäiskö pitää välillä tauko 7pvää tauko ??? et ku menkat loppuu nii jatkaa pillerit syödä... kertokaa ja kiitos!!!!! |
Itse en ole pitänyt taukoa kahden vuoden aikana kertaakaan. Uskoisin, että ehkäisytehokin on parempi, kun ei pidä taukoa.
| |
| | |
27.04.12, 22:24
|
#87 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse söin noin vuoden Cerazetteja. Vuodot loppuivat kokonaan eivätkä pillerit tehneet kuivaksi, mutta seksihalut katosi ja mulle paukahti ihan järkyttävä akne selkään, josta se levisi rintakehään ja naamaan. Aiemmin mulla oli ollut mustapäitä naamassa, ei muuta, joten oli "aika" raju muutos huonompaan.
Vuoden käytön jälkeen lopetin (kesällä 2010) nämä minipillerit. Vasta nyt, melkein kahden vuoden jälkeen, alkaa naama ja rintakehä olla normaalissa kunnossa, selässä on vielä joitakin näppyjä ja kaikkein ikävintä: rumat, punoittavat, ja oikeasti isot ja koko selän pituudelta menevät aknearvet on jääneet vaikka kuinka oon yrittänyt selän ihoa hoitaa. Nyt lähtee testiin kalliit arpivoiteet, saa nähdä onko apua.
Harmittaa, kun en lopettanut aiemmin: terveydenhoitaja ja neuvolahenkilökunta vakuuttivat, että ekan puolen vuoden aikana sivuoireet kyllä helpottaa, ja kehoittivat jatkamaan joka kerta kun asiasta kysyin. Jos olisin kuunnellut omaa kehoani, en välttämättä joutuisi nyt kärsimään itsetunto-ongelmista selkäni takia. Kaikki vaatevalinnatkin pyörii tottakai sen ympärillä, ja haluaisin saada kauniin selän esimerkiksi hääpäiväkseni...
Ja niin, e-pillerit laukaisivat itselläni todella pahan migreenin: oksennus lensi ja sitä rataa (sen lisäksi että mielialani ailahtelivat, emätin kuivui ja turvotusta ilmestyi reisiin). Siksi vaihdoin ja aloin syödä minipillereitä, kokeilin kolmea eri merkkiä joista Cera oli ainoa joka auttoi vuotoon ja kipuihin - tosin ikävin seurauksin. Ilmeisesti hormonaalinen ehkäisy ei sovi mulle lainkaan, täytyy vaan yrittää elää näiden kipujen ja pitkien menkkojen kanssa. Kierukkaakaan ei voida asentaa, koska kohtuni on kallistunut taaksepäin liikaa. Eikä se ilmeisesti sitäpaitsi yleensä auta kivuliaisiin kuukautisiin, päinvastoin...
Tän mun kirjoituksen ei oo tarkoitus pelotella, mutta miettikää oikeasti pari kertaa, ennen kuin alatte sekoittaa kehon omia toimintoja hormoneilla sun muilla. Joillekin pillereistä on apua, en sitä kiellä, mutta monesti keskustelupalstoja lukiessa ja kavereiden kanssa kokemuksia jakaessa tuntuu siltä, että enemmän niitä huonoja vaikutuksia on kuin hyviä. Onko saatava hyöty oikeasti kaiken vaivan arvoista?
| |
| | | | |