Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
18.01.09, 12:41   #1 (linkki)
sonja4
(Vierailija)

Sydän käyrällä ja väsynyt?

MINULLA ON KORKEA VERENPAINE ALAPAINE 120/170
OTETTIIN SYDÄNFILMI JA TERVEYSKESKULÄÄKÄRI TOTESI VAIN
ETTÄ SYDÄN KÄYRÄLLÄ JA VÄYSYNYT. TERVEYSKESKUSLÄÄKÄRI EI
LAITTANUT EDES SAIRASLOMALLE. TOTESI YLIMALKAISESTI KYLLÄ
SE SIITÄ OHI MENEE.- PTÄISIKÖ LÄHETEÄ YKSITYISELLE
SYDÄMEN ULTRA ÄÄNI KUVAUKSIIN.MITÄ TEHDÄ?
  Vastaa viestiin
18.01.09, 17:48   #2 (linkki)
ei jaksa
(Vierailija)

Ei siellä ultraäänesä näy muutakuin sun sydämen anatomia ja virtaukset, jos kyse on enemmänkin toiminnallisesta ongelmasta niin suosittelisin sulle sisätautilääkäriä tai kardiologia, ne kyllä lähettää sut jatkotutkimuksiin jos aihetta on. Jos sä oot taas sellainen joka kynnenkatkeamisesta ja vatsanväänteestä lääkärissä kävijä niin tod.näk. terveyskeskuslääkäri ei jaksa paneutua sun vaivoihin.Käy ihmeessä yksityisellä lääkärillä jos koet vointisi huonoksi tai että sydän kaipaa erityishuomiota.
p.s. Ei tarvitse huutaa (=käyttää pelkkiä isoja kirjaimia) ja muista lukea tekstisi ennenkuin painat lähetä- nappia.
  Vastaa viestiin
21.01.09, 12:47   #3 (linkki)
vastaus sulle
(Vierailija)

Kyllähän se sydän rasittuu jos on korkea verenpaine. Verenpaineeseen pitää saada lääkettä. Juu, kyllä mä suosittelen ykstyiselle menemistä, vaikka sitä sydäntä tutkimaan.
  Vastaa viestiin
11.02.09, 21:26   #4 (linkki)
Rayla
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sonja4
MINULLA ON KORKEA VERENPAINE ALAPAINE 120/170
OTETTIIN SYDÄNFILMI JA TERVEYSKESKULÄÄKÄRI TOTESI VAIN
ETTÄ SYDÄN KÄYRÄLLÄ JA VÄYSYNYT. TERVEYSKESKUSLÄÄKÄRI EI
LAITTANUT EDES SAIRASLOMALLE. TOTESI YLIMALKAISESTI KYLLÄ
SE SIITÄ OHI MENEE.- PTÄISIKÖ LÄHETEÄ YKSITYISELLE
SYDÄMEN ULTRA ÄÄNI KUVAUKSIIN.MITÄ TEHDÄ?
Vaadi muita tutkimuksia. Syy voi olla munuaisissa tai esim. kilpirauhasessa.
  Vastaa viestiin
12.02.09, 14:23   #5 (linkki)
Sydän käyrällä
(Vierailija)

tarkoittaa suomennettuna, että sydänfilmisi käyrä oli normaali. Sydänfilmihän näkyy käyräviivana, jossa on erilaisia kohoumia ja rytmiä. Se oli siis ihan hyvä ja normaaleissa rajoissa.

Väsynyt tarkoittaa ainakin minusta sitä, että sinä olet väsynyt, ei sydän.

Verenpaine on kyllä koholla, mutta jonkin verran siinä on mukana väsymyksen ja läärärintarkastuksen tuomaa nousua.

Huilata pitäis ihan ensimmäiseksi ja ottaa verenpaineet seurantana jonkin ajan kuluttua. Ei tässä maailmassa tarvitse itse kaikkea valmiiksi saattaa, on huilattava välillä.

Saattaa hyvinkin olla, että lääkärin toteamus pitää paikkansa.
  Vastaa viestiin
15.02.09, 09:58   #6 (linkki)
Oma mielipiteeni
(Vierailija)

Korkeat on kieltämättä

Mulla nousi kerran stressitilanteessa verenpainelukemat vastaaviin lukemiin kuin sinulla, paitse, että yläpaine oli vielä korkeampi. Saman tien ottivat päivystykseen ja antoivat verenpainetta alentavaa lääkettä sekä rauhoittavan. Halusivat nähdä, että laskeeko paine niillä, vai onko kyse jostakin muusta. Noilla paineilla ei ilman seurantaa olisi päästäneet pois. Mutta nämä on aina paikkakuntakohtaisia juttuja näemmä, miten missäkin toimitaan, valitettavasti. Mutta se on selvä, että levätä sun täytyy, ja se sairis olisi varmaan paikallaan!
  Vastaa viestiin