Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
21.01.09, 16:03   #1 (linkki)
Epäilevä Tuomas
(Vierailija)

Helikobakteerin oireet

Eli millaisia oireita helikobakteeri voi aiheuttaa? Ovatko oireet pelkästään ylävatsalla vai voiko samanaikaisesti olla myös suolisto-oireita?
  Vastaa viestiin
21.01.09, 23:45   #2 (linkki)
Google.
(Vierailija)

Helikobakteerin oireet.

Google haku -helikobakteerin oireet-.

Hakutulos noin 5000 "osumaa".

Selaile hakutulosta ja lue kiinnostavimmat aiheet, etenkin lääketieteelliset.

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=helikobakteerin+oireet&meta=

Vastaa viestiin
22.01.09, 17:21   #3 (linkki)
hjjogfjofopfdfd
(Vierailija)

Voihan vikaa ola suolistossakin. mieheni veljellä on ohutsuolisyöpä. Laihtui paljon ja ruoka närästi. Miehelläni oli helicob. Röyhtäilytti, olo oli heikko ja maha kipeä.
  Vastaa viestiin
22.01.09, 17:22   #4 (linkki)
ed.
(Vierailija)

antibiootti auttoi kertalaakilla.
  Vastaa viestiin
22.01.09, 19:49   #5 (linkki)
Meillä oli näin
(Vierailija)

Miehellä oli joka aamu maha huikulilla. Istui monta kertaa vessassa, mutta sitten muu päivä meni normaalisti, mitä nyt maha kurisi jatkuvasti. Söi "kuin hevonen" mutta laihtui silti. Ei ollut mitään kipuja.

Ensimmäinen lääkekuuri tehosi ja vaiva katosi. Tehtiin kyllä paksusuolen tähystys ja olisi siinä joitakin muitakin tutkimuksia.

Nykyisinhän tutkimus on helppo. Siinä vain juodaan jotakin ainetta, maataan vähän aikaa ja puhalletaan putkeen, josta saadaan tulos, onko helicoa vai ei.
  Vastaa viestiin
31.01.09, 09:54   #6 (linkki)
vatsalainen
(Vierailija)

Minulla oli järkyttävät vatsakivut. Heräsin kipuun jopa yöllä. Kahvin juonti iski mahaan kuin moukari, enkä oystynyt kahvin jälkeen kulkemaan suorassa.

Ensimmäinen kuuti auttoi muutaman päivän sisällä.
  Vastaa viestiin
04.02.10, 16:30   #7 (linkki)
Tinkku
(Vierailija)

Helikobakteeri

Minä syön juuri häätökuuria. Heliko todettiin tähystyksessä.

Vaivoina ovat olleet mm. voimakkaat närästyskohtaukset keskellä yötä (nestettä ryöpsähti jopa suuhun mahasta) sekä melkein jokapäiväiset vatsavaivat eli löysä vatsa. Välillä tilanne on ollut sellainen, etten ole halunnut lähteä mihinkään tämän inhottavan (sosiaalisesti rajoittavan) vaivan takia. Luulin pitkään, että olen allerginen joillekin ruoka-aineille ja että vaivat johtuvat siitä.

Suvussani on mahasyöpää, joten sain häätöhoidon jo sen takia. Itse ottaisin hoidon oireettomanakin - on se sen verran vaarallinen ja inhottava seuralainen.
  Vastaa viestiin
08.06.10, 12:22   #8 (linkki)
Anna
(Vierailija)

HELIKOBAKTEERISTA

Luulisin, että kaikilla ihmisillä sitä bakteeria on jos kerran on sen saanut. Pysyy kuin tauti. Itselläni todettu kolmannen kerran ja syön nyt koko kesän PARIET 20 mg kuuria. Syksyllä, jos pöpö ei ole lähtenyt, laitetaan tehokuuri päälle! Jos ei hoideta kunnolla pois, on syöpävaara.
On inhottava pöpö. Vatsakivut, kramppeja. Miettii että mitä osaisi syödä, että olisi hyvä olla..aina iskee kipu. Tietoa en ole netistä löytänyt, kunnollista sellaista? Ihme.. Pitää pelata mutu tuntumalla.
Olisi kiva kuulla muitten kokemuksista, kiitos :-0
  Vastaa viestiin
06.07.10, 14:40   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2009
Mulla helikobakteeri todettu jo noin 3-4v sitten. Söin siihen kolme häätökuuria, eikä sitä saatu häädettyä. Olen siis edelleen sen kourissa. Nyt se jyllää taas päällä ja vatsa oireilee ja kipuilee. En taas tiedä, että mitä vois syödä ja aamuisin vatsa on ihan sekaisin kun herään. Turvottaa ja kipuilee koko ajan. Varsinkin ylävatsa, kylkiluiden alta tosi kipeä välissä. Toivoton olo. Syöpää vissiin odotellessa, kun lääkärit ei enää tee asialle mitään.

Onko muita, joihin häädöt ei ole tehonneet??

-Epätoivoinen :(
  Vastaa viestiin
11.07.10, 14:58   #10 (linkki)
iop
(Vierailija)

Onko sinulle tehty bakteerista viljelyä ja määritelty näin oikea antibioottiherkkyys bakteerille? Itse olen syönyt kaksi kuuria ja edelleen positiivinen, oireita ja hemoglobiini alhaalla. Nyt jonossa tähystykseen, jossa tehdään tuo viljely oikean lääkkeen määrittämiseksi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maaga Näytä viesti
Mulla helikobakteeri todettu jo noin 3-4v sitten. Söin siihen kolme häätökuuria, eikä sitä saatu häädettyä. Olen siis edelleen sen kourissa. Nyt se jyllää taas päällä ja vatsa oireilee ja kipuilee. En taas tiedä, että mitä vois syödä ja aamuisin vatsa on ihan sekaisin kun herään. Turvottaa ja kipuilee koko ajan. Varsinkin ylävatsa, kylkiluiden alta tosi kipeä välissä. Toivoton olo. Syöpää vissiin odotellessa, kun lääkärit ei enää tee asialle mitään.

Vastaa viestiin

13.07.10, 17:38   #11 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iop Näytä viesti
Onko sinulle tehty bakteerista viljelyä ja määritelty näin oikea antibioottiherkkyys bakteerille? Itse olen syönyt kaksi kuuria ja edelleen positiivinen, oireita ja hemoglobiini alhaalla. Nyt jonossa tähystykseen, jossa tehdään tuo viljely oikean lääkkeen määrittämiseksi.
Ei ole tehty.. Silloin kun todettiin, ettei häädöt onnistuneet, lääkäri nosti vaan kädet pystyyn, että odotetaan markkinoille uusia lääkkeitä.
Tähystys on tehty, jolloin heliko todettiin, mut ei sen jälkeen.
Testissä kävin pari vuotta sitten, jolloin tulos oli se positiivinen edelleen ja siitä tuli kirjallinen ilmoitus kotiin. Ei ollut hoito-ohjeita, eikä toimenpide-ehdotuksia.
Avutonta hommaa.
Nyt vatsa on onneksi taas vähän rauhallisempi. Mut asiaa ei helpota se, että mulla on myös refluksi, joten mahahapot nousee ja ärsyttää muutenki vatsaa ja ruokatorvea.
  Vastaa viestiin
16.07.10, 12:44   #12 (linkki)
iop
(Vierailija)

Hei! Itselleni määrättiinkin nyt kolmas kuuri, toinen päivä menossa, ei ainakaan vielä muutosta. Tämä kuuri ei niitä peruskuureja, vaan sairaalasta räätälöity. Tähystykseen näköjään tosi vaikea päästä, säästökysymyksiä? Minullekin oli ohje, että jos ei tällä lähde niin happolääkitys oireiden hoitoon. Minulle tähystys tehtiin tänä keväänä vatsaoireiden takia ja heliko löytyi haavauman aiheuttajaksi. Tätä ennen ultra ja paksusuolen tähystys.

Luepa lääkärien hoito-ohjeista täältä netissä. Niissä sanotaan, että jos kahden epäonnistuneen kuurin jälkeen on edelleen positiivinen tulee tehdä tähystys, josta otetaan bakteeriviljely antibioottiherkkyyden määrittämiseksi. Juttelin vatsatautien lääkärin kanssa ja kysyin mitä tekisi minun tilassani. Sanoi, että kokeilisi ensin kolmannen kuurin ja sen jälkeen tähystys. Hänen mukaan voi vaatia useita kuureja ennen kuin saadaan pois. Joku tänne nettiin kirjoitteli, että bakteeriviljelyssä oli todettu hänen heliko resistenssiksi lähes kaikille antibiooteille eli välttämättä apua ei löydy näinkään. Toisaalta on myös niitä tarinoita, että oikea lääke löytyi viljelyn kautta.Itse ajattelin mennä vaikka yksityiselle, jos en pääse kunnalliselle. Käytätkö tuohon helikoon jotain säännöllistä lääkettä?

Lainaus:
Ei ole tehty.. Silloin kun todettiin, ettei häädöt onnistuneet, lääkäri nosti vaan kädet pystyyn, että odotetaan markkinoille uusia lääkkeitä.
Tähystys on tehty, jolloin heliko todettiin, mut ei sen jälkeen.
Testissä kävin pari vuotta sitten, jolloin tulos oli se positiivinen edelleen ja siitä tuli kirjallinen ilmoitus kotiin. Ei ollut hoito-ohjeita, eikä toimenpide-ehdotuksia.
Avutonta hommaa.
Nyt vatsa on onneksi taas vähän rauhallisempi. Mut asiaa ei helpota se, että mulla on myös refluksi, joten mahahapot nousee ja ärsyttää muutenki vatsaa ja ruokatorvea.
  Vastaa viestiin
16.07.10, 16:10   #13 (linkki)

Ei mulla ole mitään lääkitystä. Ei helikoon, eikä refluksiin.
Mulla on välissä hankala olla makuultaa, tai puolimakavassa asennossa, kun tulee sellainen pistävä kipu kaulalle. Solisluun lähelle. Ei saa henkeä, kun pistää ja on noustava ylös.
Mä muistelin, että tähystyksessä kun laitettiin sitä ilmaa, niin mulle tuli sama kipu ja olin sit tarkkailussa, ettei vaan ollut puhjennut mikään. se oire kuiten meni ohi. Ihan ihme oireita.
Mietin, että onko tuo kipukin jotenki helikoon liittyvä.. mene ja tiedä :/ Täällä on sairaalat lomalla, niin mä pääsen varaamaan aikaa vasta elokuun lopulla. Ärsyttää :( Mut kaipa tää tästä.
Meillä on suvussa paksusuolensyöpää ja muutenki syöpää, niin kyllä mua hirvittää, että mihinhän tämä johtaa, kun ei saa hoidettua itseään. Helikokin kun voi johtaa vatsasyöpään :/ Äsken söin pari ruisleipää.. Jännityksellä nyt odotan, että miten vatsa reagoi..
Mut minäpä laittelen tänne väliaikatietoja :) Kiitti sulle kun olet vastaillut ja kertonut omia kokemuksia.
Kerrohan myös sitten, että tehoaako se kolmas häätö! :) Tsemppiä sulleki!

Lainaus:
Hei! Itselleni määrättiinkin nyt kolmas kuuri, toinen päivä menossa, ei ainakaan vielä muutosta. Tämä kuuri ei niitä peruskuureja, vaan sairaalasta räätälöity. Tähystykseen näköjään tosi vaikea päästä, säästökysymyksiä? Minullekin oli ohje, että jos ei tällä lähde niin happolääkitys oireiden hoitoon. Minulle tähystys tehtiin tänä keväänä vatsaoireiden takia ja heliko löytyi haavauman aiheuttajaksi. Tätä ennen ultra ja paksusuolen tähystys.

Luepa lääkärien hoito-ohjeista täältä netissä. Niissä sanotaan, että jos kahden epäonnistuneen kuurin jälkeen on edelleen positiivinen tulee tehdä tähystys, josta otetaan bakteeriviljely antibioottiherkkyyden määrittämiseksi. Juttelin vatsatautien lääkärin kanssa ja kysyin mitä tekisi minun tilassani. Sanoi, että kokeilisi ensin kolmannen kuurin ja sen jälkeen tähystys. Hänen mukaan voi vaatia useita kuureja ennen kuin saadaan pois. Joku tänne nettiin kirjoitteli, että bakteeriviljelyssä oli todettu hänen heliko resistenssiksi lähes kaikille antibiooteille eli välttämättä apua ei löydy näinkään. Toisaalta on myös niitä tarinoita, että oikea lääke löytyi viljelyn kautta.Itse ajattelin mennä vaikka yksityiselle, jos en pääse kunnalliselle. Käytätkö tuohon helikoon jotain säännöllistä lääkettä?
  Vastaa viestiin
23.07.10, 17:46   #14 (linkki)
iop
(Vierailija)

Ei auttanut kolmas kuuri. Kaksi päivää sitten loppui ja samat tutut pistelyt, vihlonnat oikealla puolella vatsaa ja selkää. Tyhmää odotella kuukausi puhalluskokeisiin, kun tietää tuloksen. Tilasin soittoajan omalle lääkärille. Katsotaan mitä sanoo jatkosta vai onko turvauduttava yksityiseen. Ja saako sieltäkään apua... Olis kiva vaihtaa sähköpostiosoitteet vai?

Lainaus:
Ei mulla ole mitään lääkitystä. Ei helikoon, eikä refluksiin.
Mulla on välissä hankala olla makuultaa, tai puolimakavassa asennossa, kun tulee sellainen pistävä kipu kaulalle. Solisluun lähelle. Ei saa henkeä, kun pistää ja on noustava ylös.
Mä muistelin, että tähystyksessä kun laitettiin sitä ilmaa, niin mulle tuli sama kipu ja olin sit tarkkailussa, ettei vaan ollut puhjennut mikään. se oire kuiten meni ohi. Ihan ihme oireita.
Mietin, että onko tuo kipukin jotenki helikoon liittyvä.. mene ja tiedä :/ Täällä on sairaalat lomalla, niin mä pääsen varaamaan aikaa vasta elokuun lopulla. Ärsyttää :( Mut kaipa tää tästä.
Meillä on suvussa paksusuolensyöpää ja muutenki syöpää, niin kyllä mua hirvittää, että mihinhän tämä johtaa, kun ei saa hoidettua itseään. Helikokin kun voi johtaa vatsasyöpään :/ Äsken söin pari ruisleipää.. Jännityksellä nyt odotan, että miten vatsa reagoi..
Mut minäpä laittelen tänne väliaikatietoja :) Kiitti sulle kun olet vastaillut ja kertonut omia kokemuksia.
Kerrohan myös sitten, että tehoaako se kolmas häätö! :) Tsemppiä sulleki!
  Vastaa viestiin
19.09.10, 11:42   #15 (linkki)
vosimalli -52
(Vierailija)

heliko asiaa

Lainaus:
Bakteerin kourissa olen ollut vuosia .Häätökuureja saanut 3x ja viimeinen kuuri annettu viljelyn perusteella mutta haatö ei onnistunut.Jatkossa seurataan gastroskobiassa 2 vuoden välein.Oireilen vaihtelevasti ja välillä ei ole mitään oireita.
  Vastaa viestiin
19.09.10, 21:28   #16 (linkki)
Nyt ilman
(Vierailija)

Mistähän tuo johtuu, ettei helico poistu teiltä? Itselleni auttoi heti eka kuuri. Olen ihan ihmeissäni, sillä tämä on eka kerta, kun kuulen, ettei helico olisikaan poistunut ekan tai toisen lääkekuurin aikana. Ovatko lääkärit arvioineet mitään syytä?
  Vastaa viestiin
20.10.10, 19:04   #17 (linkki)
Tuuli
(Vierailija)

Heliko bakteeri

Minulla todettoiin viikko sitten myös kys. heliko-bakteeri.
Oireena kyseiseen bakteeriin on vain röyhtäisyt ja lievät ilmavaivat. Väillä kuristava
tunne kurkussa. Kävellessä se tuntui ahdistavalta. Muita vatsa/suolisto oireita minulla ei ole ollut.

Otin ns "hevoskuurin" johon kuului vatsaa suojaava tabletti ZOLTT (joka kerta, kun otat antibioottia) ja kahdenlaista antibiottia.Zeclar 2tab.p:ssä ja Amorion 4tab.p:ssä.
Alotin tänään 7pv kuurin ja katsotaan, miten käy? Ulostenäyte täytyy viedä 1 kk:den päästä labraan.

Tuuli
  Vastaa viestiin
19.11.10, 19:35   #18 (linkki)
piketti
(Vierailija)

Kolmas häätö

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt ilman Näytä viesti
Mistähän tuo johtuu, ettei helico poistu teiltä? Itselleni auttoi heti eka kuuri. Olen ihan ihmeissäni, sillä tämä on eka kerta, kun kuulen, ettei helico olisikaan poistunut ekan tai toisen lääkekuurin aikana. Ovatko lääkärit arvioineet mitään syytä?

Kolmas kuuri menossa. Saa nähä kuinka tehoaa.Tuota olen miettinyt, että jos bakteeri kerran tarttuu syljen mukana niin eikös se olisi mahdollista, että se tulee puolisolta. Kun pussaillaan. Miksi ei myös tätä läheistä ihmistä voisi kehottaa menemään testiin. Muutenhan tämä bakteeri kiertää toiselta toiselle.
  Vastaa viestiin
19.11.10, 19:41   #19 (linkki)
piketti
(Vierailija)

Kolmas häätö

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt ilman Näytä viesti

Kolmas kuuri menossa. Saa nähä kuinka tehoaa.Tuota olen miettinyt, että jos bakteeri kerran tarttuu syljen mukana niin eikös se olisi mahdollista, että se tulee puolisolta. Kun pussaillaan. Miksi ei myös tätä läheistä ihmistä voisi kehottaa menemään testiin. Muutenhan tämä bakteeri kiertää toiselta toiselle.
  Vastaa viestiin
23.11.10, 13:38   #20 (linkki)
entinen heliko
(Vierailija)

helikon hoito

Lainaus:

Minullakin oli heliko se parani lääkekuurilla kun en syönyt koko aikana yhtään lihaa. olen sittemmin muuttanut ruokavalion täysin kasvisruokaiseksi muuten mutta luomu kanamunat käyvät
Käutän palhon soijaa ja teen soijapuhvejä soijapullia jne soijasta samoin kunjauhelihasta.
  Vastaa viestiin

25.11.10, 16:18   #21 (linkki)
Koskee...
(Vierailija)

Minkälaisia oireita?

Hei! Sain tänään tietää kantavani helikoa. Vihdoinkin saan tiedon puolitoistavuotta kestäneille ylävatsakivuille, että mikä on. Verikokeilla aloitettiin, sitten ultraan ja lopuksi vatsatähystykseen.
Vatsatähystyksessä sitten otettiin näytteitä joista tämä heliko eristettiin.

Onko kukaan kiinnittänyt huomiota ulosteensa väriin, minulla muuttui muutama kuukausi sitten keltaiseksi. Ruikulilla en ole ollut kertaakaan mutta se väri, hmm..
Laihtumaankaan en ole päässyt vaikka ihan toivottavaa se nyt tapauksessani olisi ollut:)
Pahoinvointia pienesti, närästystäkään ei juuri nimeksikään. Mutta se kipu, öisin varsinkin, päivällä helpompaa. Oikealle puolelle kartoittunut, asumaan jäänyt kipu.

Lähden tästä kohta apteekkiin, ihanaa saada vihdoinkin hoitoa....mutta entäs mun mies?
Saakohan sen helikon suudellessa, voi harmi. No, kontrollihan sen sitten aikanaan selvittää.
  Vastaa viestiin
14.01.11, 08:30   #22 (linkki)
pipa
(Vierailija)

Missä tutkivat helikobakteeria?

Miehelläni on ihan hirvittävä närästys koko ajan, mahakipeä ja kamalat ilmavaivat. Olen kuullut helikosta ja googletellut sitä ja sehän voisi jopa olla sitä, mutta mihin pitäisi hakeutua hoitoon? Hän on käynyt paikallisessa terveyskeskuksessa ja siellä ei osata mitään oikein sanoa. Pitäisikö vain vaatia helikon tutkintaa? vai hakeutua yksityiselle?
  Vastaa viestiin
27.02.11, 12:25   #23 (linkki)
Sarido
(Vierailija)

Täällä kans :(

Täällä kanssa yksi jolla todettiin reilu vuosi sitten helikobakteeri. Ensin tehtiin kaikki maailman kokeet, sitten vein kakkanäytteeen ja kävin tähystyksessä.
Sain kaksi kuuria joista kumpikaan ei auttanut ja kolmanteen omalääkäri kysyi joltain mahaexpertiltä neuvoa kun minulla oli joku "erikoinen" tulos jossain niissä helikokokeissa.

Kolmas kuuri sai pois tuon raivostuttavan helikopterin pörräämästä mahastani.
Mutta kas, nyt on jälleen tullut samat vaivat. Huomenna soitankin omalle lääkärilleni ja tiedustelen että mitäs nyt tehtäisiin...

Mitäs kuuluu muille jotka ovat aiemmin kirjoitelleet tänne????
  Vastaa viestiin
28.02.11, 11:17   #24 (linkki)
apua tarvitseva
(Vierailija)

helikopakteeri

Lainaus:

minulla todettu helikopakteeri 7-8 vuotta sitten. Syönyt 3 kuuria ei auttanut Sain lääkäriltä neljännen kuurin. Maksaa yli 200 euroa. Ei ole varaa hakea ehkä joskus.
  Vastaa viestiin
21.03.11, 14:06   #25 (linkki)
pike
(Vierailija)

helikob.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipa Näytä viesti
Miehelläni on ihan hirvittävä närästys koko ajan, mahakipeä ja kamalat ilmavaivat. Olen kuullut helikosta ja googletellut sitä ja sehän voisi jopa olla sitä, mutta mihin pitäisi hakeutua hoitoon? Hän on käynyt paikallisessa terveyskeskuksessa ja siellä ei osata mitään oikein sanoa. Pitäisikö vain vaatia helikon tutkintaa? vai hakeutua yksityiselle?
minä sairastin vuosia sitte eka kerran ja silloin olin sairaalassa kun olivuotava vatsahaava. hoidon jälkeen olen joskus syönyt zolt lääke kuurin närästykseen.nyt puolisen vuotta sitten aloin taas oireileen,kylkikaari kipua,paisuttamista,mutta vain vähän närästystä.sain omalääkäriltä lähetteen kirran plk ja sainkin heti peruutus ajan.no,ei muutako letkun nieleminen edessä oli ja koe paloja otettiin.katselimme lääkärin kans tähystyksen jälkeen kuvia ja keskustelimme asiasta.koe tulokset tulivat myöhemmin ja kotiin sain reseptin lääkkeistä.nyt syön sitä teho kuuria.onhan tämä aika kova kuuri kun on vielä diapeetes,väsynyt olen ja ilmaa tulee että vois kaasupullon täyttää. kahden kuukauden kuluttua menen tekemään sen puhallus kokee. että katellaanpa miten muorin käy.
  Vastaa viestiin
Vastaa viestiin

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku