| |  | | |
29.01.09, 09:55
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | NorLevo jälkiehkäisynä
Jouduin ottamaan NorLevo jälkiehkäisypillerin n. 7 tuntia tapahtuneen vahingon jälkeen. Nyt luin kauhuissani netistä kokemuksia siitä, ettei tuo pilleri ollutkaan tehonnut vaan tosi moni olikin tullut raskaaksi :(
Itselläni tuli sivuvaikutukset vasta vuorokausi pillerin ottamisen jälkeen eli pahoinvointia ja ripulia. Mutta en oksentanut tms. Nyt sitten odottelen pari viikkoa menkkoja huolestuneena.
Onko kenelläkään kokemuksia ko. pilleristä ja onko se pettänyt/auttanut? Mietyttää sekin, että miksi annetaan jälkiehkäisypilleriä, jos se ei edes tehoa suurimpaan osaan...
| |
| | |
29.01.09, 12:17
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pakkausohjeessa lukee näin
"Kliinisissä tutkimuksissa Norlevo-valmisteen käytön on osoitettu estävän 85 % odotettavissa olevista raskauksista. Teho näyttää heikkenevän kun yhdynnän jälkeen kulunut aika pitenee (95 % käytettäessä 24 tunnin kuluessa, 85 % käytettäessä 24–48 tunnin kuluessa, 58 % käytettäessä 48–72 tunnin kuluessa). Tehoa ei tunneta, jos valmistetta käytetään yli 72 tunnin kuluttua yhdynnästä."
Eli missään vaiheessa tuotteelle ei luvat täydellistä tehoa. Sinun seitsemän tunnin jälkeen otettu jälkiehkäisy antaa kyllä hyvät toiveet tehosta. | |
| | |
29.01.09, 14:18
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse otin ko. pillerin parin tunnin päästä vahingosta ja luin kanssa kauhuissani kommentteja netistä. Kyllä se minulla ainakin toimi niin kuin pitikin.
| |
| | |
29.01.09, 19:13
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mukava kuulla, että edes jollakin on toiminut. Toivottavasti itsellänikin tehoaa... :P
Ihan älytöntä ettei ole kehitetty kunnon jälkiehkäisypilleriä. Kuulostaa ihan joltain jälkiehkäisyarvalta... Hitto vie!
| |
| | |
29.01.09, 20:03
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja aloitt Mukava kuulla, että edes jollakin on toiminut. Toivottavasti itsellänikin tehoaa... :P
Ihan älytöntä ettei ole kehitetty kunnon jälkiehkäisypilleriä. Kuulostaa ihan joltain jälkiehkäisyarvalta... Hitto vie! | Eikö enemmän ole kirottavaa siinä alkuperäisessä ehkäisyssä, joka petti?
Jälkiehkäisy toimii hyvin.
| |
| | |
30.01.09, 09:31
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
usko huviksesi, että sitä alkuperäistä pettänyttä ehkäisyä on tullut kirottua jo...
| |
| | |
02.02.09, 15:11
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huhuh, jälkiehkäisy toimi! Menkat alkoivat 5 päivää etuajassa... Toivottavasti ei enää koskaan tarvitse napsia enää tätä :P
| |
| | |
19.05.09, 11:36
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei tullut sivuvaikutuksia
Itse otin jälkiehkäisypillerin 24 tunnin kuluessa tapahtuneesta. Itselläni ei tullut mitään sivuvaikutuksia ollenkaan. Menkat alkoivat tosin viikon etuajassa ja kestivät todella lyhyen aikaa, sekä vuoto oli erittäin vähäistä, mitä vähän ihmettelin. Näiden menkkojen jälkeen menkat alkoivat uudelleen viikon päästä! Eli varmaan kuukautiskiertoni meni hieman sekaisin tuosta pilleristä.
| |
| | |
09.06.09, 13:40
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
ite jouduin käyttään myös jälkiehkäisypilleriä, otin sen noin 12 tunnin kuluessa. nyt otosta on viisi tuntia aikaa, hieman mahassa sellainen outo tunne, hieman päätä särkee. kauhulla olen myös lukenu muiden ihmisten kokemuksia, kääks. mulla loppu vasta 5 pv menkat sitten :(
| |
| | |
09.06.09, 21:33
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
joudunko siis oottamaan seuraavia menkkojani ennenku voin tehdä raskaustestin. vai voinko tehä milloin, apua!
| |
| | |
09.06.09, 22:20
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Yleensä raskaustesti kannattaa tehdä, kun mahdollisesta hedelmöitymisestä on 2 viikkoa.
| |
| | |
10.06.09, 08:13
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
paljon kiitoksia tiedosta. aika pieni todennäköisyys että raskaana olisin, mutta kyllähän se hermostuttaa. huonolla tuurilla sitä ollaan, hyvällä ei... inhottavaa vain kun joutuu odottamaan ja sitä kulkee kuin pitkin seiniä :)
| |
| | |
14.06.09, 08:12
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
uppppppp
| |
| | |
14.06.09, 23:22
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | omia kokemuksia
Olen itse joutunut ottamaan jälkiehkäisyn kahden vuoden sisällä 5-6 kertaa,minun ja poikaystäväni erittäin vastuullisen mutta huumassa unohdetun ehkäisyn takia. Joka kerta jännätään raskautta mutta loppujen lopuksi aina on toiminut. Itselläni oireita on ollut palelu, alavatsakipu ja pahoinvointi. Farmaseutin mukan oireita ei kuuluisi tulla. JE-pilleri on kuitenkin niin iso hormonipommi että vähemmästäkin tulisi. Itseäni mietityttää vaikuttaako se, että olen ottanut pillerin jo useampaan otteeseen elämäni aikana jotenkin sen tehoamiseen? Viimeisin kerta/unhodus oli pari viikkoa sitten ja menkat alkoivat odotetusti. Olen huomannut että ainakin kierron pillerit sekoittavat pysyvästi mutta tällä kertaa menkkojen pitikin tulla juuri nyt. Tuntuu että kaikista kauhein sivuoire on raskauden pelko ja vainoharhaisuus:)
Lääkärituttavani on sitä mieltä että asiallisen näköinen raskaustesti tunnistaa raskauden jo viikon hedelmöittymisen jälkeen. Ei silti ole varmaa tämäkään. viimeistään silloin kun kuukautisten tulisi alkaa pitäisi testissä näkyä oikea määrä viivoja.
| |
| | |
15.06.09, 15:34
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
tarviiko tulla tiputteluvuotoa kun jostakin olen niin lukenuit. ärsyttävää, kun netti on täynnä niin paljon tietoa, oikeaa ja väärää. tuoteselosteessa lukee "kuukautisvuoden tapaista vuotoa voi esiintyä" eli ei ole pakko?? kohta on viikko pillerin otosta, ei ole tullut tiputtelua. selkä kipeä, hieman huonohkoa oloa. väsyttää edelleen vaikka nukun hyvät yöunet. kyllähän tämä epätietoisuus hirvityttää. kuitenkaan kun vika ei ollut minussa tai kumppanissa, huolimattomuudesta tms, ihan vain reikä kortsussa, jota ei voi etukäteen tietää. odottavan aika on pitkä!!!
| |
| | |
22.06.09, 19:39
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | jännää..
Jouduin turvautumaan Norlevoon eilen..
Minkäänlaisia "oireita" ei vielä ole ilmaantunut...
Jospa ei ilmaantuisikaan.
Menkat mulla loppui vasta torstaina, joten tavallaan kait pitäisi olla "turvallista" aikaa vielä, mut, never knows.. Pitkä on vaan siis aika odottaa et seuraavat menkat olis tulossa..
| |
| | |
26.01.10, 12:58
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla vahinko sattui sunnuntaina, eli siitä on nyt kohta kolme päivää. Norlevo-pillerin otin eilen, noin 39 tunnin jälkeen vahingosta. Menkkojen normaali alkamispäivä olisi tänään, muttei ole ainakaan vielä kuulunut. Jos menkat eivät ala tänään, pitäisikö huolestua? Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta, että vahinko olisi sattunut vain muutama päivä ennen menkkojen alkamispäivää?? Hirveä huoli kun ei tiedä mitä käy...
| |
| | |
26.01.10, 13:03
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin ja vielä piti sanoa edelliseen, että pilleristä ei tullut mitään muuita oireita kuin alavatsakipu, tosin sitä tuntui jo vähän olevan ennen lääkkeen ottamista...
| |
| | |
14.02.10, 15:35
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Norlevo
Perjantaina tuli oltua yhdynnässä ilman kondomia. Pelkäsin että voisin tulla raskaaksi , hain lauantaina Norlevon apteekista. Siitä oli sitten mennyt jokunen 14tuntia ,Toivotaan ettäse toimii. Ei mitään haittavaikutuksia ole ollut.. Toivottavasti menkatkin alkavat nyt ajoissa. Pitäis 2-3 viikon päästä alkaa..Onkosetotta että nealkavat ehkä viikon aikasemmin, lukemani mukaan???
| |
| | |
27.10.10, 11:11
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
olen aikaisemmin ottanut norlevon ja menkat tulivat viikon myöhässä sen takia. Mahakipu menkkojen aikana oli kamala. Yleensä minulla ei ole ollut mitään menkkakipuja, joten ilmeisesti pillerin sivuvaikutus. Pilleri toimi kuitenkin.
Nyt muutama päivä sitten jouduin ottamaan taas norlevo pillerin ja menkat ovat nyt 3 pv myöhässä. Tässä sitä jännätään miten käy. Menkkojen olisi pitänyt alkaa jo seuraavana aamuna tästä viimeisestä kömmähdyksestä mutta ei ole toistaiseksi alkaneet. Otin pillerin 12t sisällä. Eniten tässä mietityttää, kun oli jo yhdyntää aikaisemmin merkkejä menkkojen alkamisesta ja nyt ei enää mitään. No ehkä sitä parin viikon päästä voi sitten todeta miten on käynyt. Eipä tuo muksu nyt mikään ihan paniikki olisi mutta olisi voinut odottaa vielä kunnes toivotetaan ennalta tervetulleeksi.
| |
| | |
29.11.10, 22:45
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuinka paljon myöhemmin norlevon ottamisen jälkeen voi vielä tulla haittavaikutuksia?
Itse jouduin ottamaan pillerin reilu kaksi viikkoa sitten ja aluksi en huomannut mitään oireita. Sitten kuukautiset alkoivat melkein kaksi viikkoa etuajassa, joten lääke ilmeisesti toimi niinkuin pitikin. Nyt kuitenkin todella runsasta ja välillä veristä valkovuotoa ja lieviä kipuja alavatsassa. Mietityttää, onko kyse lääkkeen sivuvaikutuksista, vai olenko saanut kaupan päälle jonkun taudin..
| |
| | |
29.11.10, 23:08
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eka pilleri Kuinka paljon myöhemmin norlevon ottamisen jälkeen voi vielä tulla haittavaikutuksia?
Itse jouduin ottamaan pillerin reilu kaksi viikkoa sitten ja aluksi en huomannut mitään oireita. Sitten kuukautiset alkoivat melkein kaksi viikkoa etuajassa, joten lääke ilmeisesti toimi niinkuin pitikin. Nyt kuitenkin todella runsasta ja välillä veristä valkovuotoa ja lieviä kipuja alavatsassa. Mietityttää, onko kyse lääkkeen sivuvaikutuksista, vai olenko saanut kaupan päälle jonkun taudin.. |
Luepa se pakkauksessa oleva ohje ajatuksella ja löydät vastauksen.
| |
| | |
30.12.10, 19:37
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | norlevo
Itse otin Norlevon reilu 30h jälkeen mutta ennen 40h ja kuulun siis siihen 15% jolle lääke ei tehonnut :/
| |
| | |
19.04.11, 12:58
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Otin pillerin 21 h suunnilleen yhdynnästä ja nyt näyttävät menkat alkavan. HURRAA!
Joskus - näköjään - sitä on sellaisen hekuman vallassa, ettei välitä, millä, miten ja milloin antautuu pantavaksi, jopa muka luottaa varmoihin päiviin: vanhanpiian elämää.
| |
| | |
01.06.11, 12:55
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei tehonnut
Mulle sattui vahinko suomen rajan toisella puolen. Eli harrastimme kumppanini kanssa seksiä- ja tajusin seruaavana aamuna että e-pillerit olivat unohtuneet kotiin. (pillereihin tuli siis reissussa kahden päivän tauko.) Aikaa kulkui n. 48 tuntia ennenkuin pääsimme takaisin Suomeen, ja apteekkiin ostoksille...
Ja ei, jälkiehkäisy ei sitten enää tehonnut. :(((( Jouduin tekemään abortin- onneksi viikkoja oli tuolloin vasta kuusi. Hirvittävää se oli, mutta en oikeasti halunnut lisää lapsia ja kirosin kaiken huolimattomuuteni.
Jätin hormonaalisen ehkäisyn tauolle, sillä kiertoni oli sekaisin kuin seinäkello.
Nyt puolta vuotta myöhemmin kävi sitten toinen vahinko- tajusin partnerini kanssa, että kondomi oli mennyt rikki. :((( Hain jälkiehkäisyn siltä seisomalta- olisikohan aikaa ehtinyt kulua kolmeakaan tuntia. MUTTA KUINKAS SATTUIKAAN. Samana iltana hajosi toinenkin kondomi. Hain vittuuntuneena taas jälkiehkäisyn lukematta ohjeista saako niin edes tehdä.
Aivan kuin jokin korkeampi taho olisi päättänyt että mun pitää saada vielä lapsi, vaikka se olisi pahin painajaiseni... Minä en hemmetti soikoon lapsia halua muttei minulle kukaan vielä suostu sterilisaatiotakaan tekemään. Kysynyt olen.
Mä en kestä jos tulen taas raskaaksi, haluan vaan nauttia seksistä ja jo olemassa olevista lapsistani...
| |
| | | | |