Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.05.09, 21:02   #1 (linkki)
apua tarvitseva
(Vierailija)

Epävarma ehkäisyn onnistumisesta! kiireinen!

Pieni paniikki päällä ! :O
Jäi vähä epävarma olo että toimiko ehkäisy. Kondomi ei kuitenkaan ollut menny rikki, mutta yhdynnän jälkeen ihmettelimme, kun siemennestettä oli niin vähä kondomissa. Tuli vain mieleen että voisiko olla mahdollista, että siemennestettä olisi valunut pois kondomista? kun yhdyntä oli vähän normaalista vauhdikkaampi. Yhdynnän aikana, tuntui jotenki normaalista poikkeavaa, aiva kuin jotaki märkää olis valunu pois emättimestä pois tai jotain vastaavaa. Olen miettinyt jälkiehkäisyä, mutta tänään apteekki ei ollut auki.
Tietääkö joku voiko jälkiehkäisy tablettia ottaa, jos ei ole aivan varma onko ehkäisy epäonnistunu? Ja onko siitä jotaki haittaa, jos ottaa sen ns. "turhaan" eli siemennestettä ei olisikkaan päässyt emättimeen. Mietin vain että voisiko sen ottaa kummiski varmuuden vuoksi? Mulla on tapana muutenki stressata paljon ja jos menkat jää sen takia pois. Yhdynnästä on kulunut nyt noin 21 tuntia ja menkat loppuvat juuri vähä ennen yhdyntää. Eli pitääs taas parisen viikkoa odotella epävarmuudessa.

Auttakaa kiitos mua ja antakaa mielipiteitä ja vinkkejä mitä pitäisi tehdä!
  Vastaa viestiin

21.05.09, 21:30   #2 (linkki)
saman kerran tehnyt :)
(Vierailija)

Voit ottaa jälkiehkäisyn varmuuden vuoksi!

Hei apua tarvitseva!

Mielestäni sinun kannattaa ottaa jäkiehkäisy, jos on vähänkään mahdollista, että ehkäisy on pettänyt. Sillä ei ole merkitystä, oletko aivan varma, että tapahtuiko vahinkoa vai ei. Voit silti varmuuden vuoksi ottaa pillerin.
Sen saa reseptivapaana apteekista, ja se pitää ottaa viimeistään 72 tuntia yhdynnän jälkeen. Mieluummin mahdollisimman pian!

Jouduin kerran itse turvautumaan "U-pilleriin" samantyyppisen tilanteen jälkeen. Pilleri toimi eikä siitä ei tullut mitään sivuoireita. Joten kokeile ihmeessä!

Aurinkoisin terveisin,
Emma
  Vastaa viestiin
21.05.09, 21:37   #3 (linkki)
apau tarvitseva
(Vierailija)

Kiitos

kiitos paljon :) taidan huomenna marssia apteekkiin.
sen verran vielä että mikä on u-pilleri?
  Vastaa viestiin
21.05.09, 21:53   #4 (linkki)
saman kokenut
(Vierailija)

"u-pilleri" = unohduspilleri (kansankielellä)

Moikka vielä,
tarkoitin u-pillerillä unohduspilleriä, eli jälkiehkäisyä.
Kivaa illan jatkoa :)
Emma
  Vastaa viestiin
21.05.09, 21:57   #5 (linkki)
apua tarvitseva
(Vierailija)

aa joo :D

aijaa en oo ennemmin kuullutkaan :D mutta kiitos vielä :)
  Vastaa viestiin
21.05.09, 23:10   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Voi helvetti. Sitä omaakin älyä tietysti saisi käyttää.
  Vastaa viestiin
21.05.09, 23:21   #7 (linkki)
minä__
(Vierailija)

Ei sitä

aina tule niiiin hirveästi. Eli jos olette kovinkin ahkerasti harrastaneet, voi olla että siemennestettä tulee vain vähän. Ei kannata turhaan panikoida, varsinkin jos kortsu on ehjä kuitenkin.
  Vastaa viestiin
22.05.09, 01:37   #8 (linkki)
Jepujepujee
(Vierailija)

Just

Eikä kannattaisi harrastaa seksiä vasta sitten kun mahdollinen vauvan tulo ei haittaa?
  Vastaa viestiin
22.05.09, 09:28   #9 (linkki)
no pöh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepujepujee
Eikä kannattaisi harrastaa seksiä vasta sitten kun mahdollinen vauvan tulo ei haittaa?
Toisia se haittaa koko elämän ajan. Eikö tällaiset ihmiset saa yhdyntöjä harrastaa siis ollenkaan?

Mielummin kannattaisi sanoa että seksiä kannattaa harrastaa vasta sitten kun on valmis kantamaan vastuun teoistaan (ts. jälkiehkäisypilleri, lapsen kasvattaminen tai adoptioon antaminen, abortti, mikä kenellekin parhaiten sopii).
  Vastaa viestiin
22.05.09, 13:33   #10 (linkki)
Mitä nestettä
(Vierailija)

Jos epävarmuus on noin suurta, niin varmaan on paras ottaa se jälkiehkäisy.

Jälkiehkäisyä voi käyttää kerran yhden kierron aikana ja kolmasti vuodessa.

Siemennesteen määrä vaihtelee, kuten joku muukin kirjoitti.

Nestettä emättimestä? Joo, mun emättimessä kehittyy liukastetta, kun kiihotun ja kun olen yhdynnässä. Eli siis voi olla ihan normaalia naisen biologiaan liittyvään nestettä.
  Vastaa viestiin
22.05.09, 15:59   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2009
Aborttia vaa
  Vastaa viestiin
22.05.09, 17:23   #12 (linkki)
tohloppi
(Vierailija)

Baaripano

Taisi olla baaripano?;D

Miten tämä tarina päättyy?Olisi kiva tietää.
  Vastaa viestiin
22.05.09, 22:23   #13 (linkki)
Mattius
(Vierailija)

Abortilla kadotukseen - isä, äiti vai lapsi?

Anteeksi vaan, mutta adoptio sopii vain vastuullisille naisille, sellaisille jotka synnyttävät tai eivät voi synnyttää. Isä on kaikilla!

Mielummin kannattaisi sanoa että seksiä kannattaa harrastaa vasta sitten kun on valmis kantamaan vastuun teoistaan (ts. jälkiehkäisypilleri, lapsen kasvattaminen tai adoptioon antaminen, abortti, mikä kenellekin parhaiten sopii).[/quote]

Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku