Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.07.10, 18:57   #1 (linkki)
NL
(Vierailija)

Tukehtumisentunne nukahtaessa

Onko kellään muulla niin, että juuri ennen nukahtamista, unen ja valveen rajamailla tuntuu siltä, ettei saa kunnolla hengitettyä? Samalla tuntuu jotenkin painostavalta sydämen, keuhkojen ja kaulan kohdalla. On pakko herätä, että henki kulkee taas. Mulla on ollut tuollaista silloin tällöin 10 vuoden ajan, teinistä asti, mutta se pelottaa vieläkin :-(. Viime yönäkin säpsähtelin vähän väliä kahden tunnin ajan, kunnes nukahdin kunnolla. Säpsähtelyjä ei ikinä tule, kun olen syvässä unessa, vain silloin kun koitan nukahtaa.
Mulla alkoi suunnilleen samaan aikaan lisälyöntitaipuisuus, kun nuo säpsähtelytkin alkoivat, eli johtuisiko lisäreistä? Olen huomannut, että tuo tunne tulee varsinkin runsaina lisäriaikoina tai stressaantuneena. Lisärini on tutkittu, ja todettu hyvänlaatuisiksi kammiolisälyönneiksi.

Tiedoksi vielä, etten tarkoita siis sitä, kun lihakset rentoutuvat ja koko kroppa"nyksähtää", vaikka siitäkin on kokemusta.
  Vastaa viestiin

30.07.10, 13:11   #2 (linkki)
hometta?
(Vierailija)

Mulla tuntuu petiin makuulle mennessä ja lähes nukahtaessa usein siltä kuin joku istuisi rintakehän päällä eli on todella vaikea hengittää ja ahdistaa kovasti. Lisäksi meillä epäillään työpaikan ilman huonoa laatua, ja mahdollista homevauriota jotka ovat voineet olla olemassa melkein 4 vuotta joten se voisi olla syy tähän.
  Vastaa viestiin
30.07.10, 13:12   #3 (linkki)
hometta?
(Vierailija)

Piti vielä lisätä että välillä säpsähdän, herään horroksesta ja alan haukkomaan henkeä ja yskimään samalla. Tuntuu siltä kuin jotain olisi mennyt väärään kurkkuun.
  Vastaa viestiin
30.07.10, 17:12   #4 (linkki)
Tupuli
(Vierailija)

...

Heippa Ap, minulla on aivan samanlaisia tuntemuksia kuin sinä kuvailit. Silloin pelottaa nukahtaa, kun tuntuu, että hengitys ei kulje normaalisti ja painava tunne rinnalla. Omakohtaisesti olen ajatellut, että tuleeko minulle tuo tunne silloin, kun olen tosi väsynyt. Että tavallaan kroppa melkein jo unessa ja henki kulkee tosi hitaasti ja rauhallisesti. Mutta mieli ei vielä rauhoittunut ja kiinnittää sit tuohon epämukavaan raskaaseen oloon huomiota.

Tsemppiä sinulle :-)
  Vastaa viestiin
30.07.10, 21:11   #5 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hometta? Näytä viesti
Piti vielä lisätä että välillä säpsähdän, herään horroksesta ja alan haukkomaan henkeä ja yskimään samalla. Tuntuu siltä kuin jotain olisi mennyt väärään kurkkuun.
Mulla närästys aheuttaa vähän tuon tapaista.
30.07.10, 21:13   #6 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tupuli Näytä viesti
Heippa Ap, minulla on aivan samanlaisia tuntemuksia kuin sinä kuvailit. Silloin pelottaa nukahtaa, kun tuntuu, että hengitys ei kulje normaalisti ja painava tunne rinnalla. Omakohtaisesti olen ajatellut, että tuleeko minulle tuo tunne silloin, kun olen tosi väsynyt. Että tavallaan kroppa melkein jo unessa ja henki kulkee tosi hitaasti ja rauhallisesti. Mutta mieli ei vielä rauhoittunut ja kiinnittää sit tuohon epämukavaan raskaaseen oloon huomiota.

Tsemppiä sinulle :-)
Mite ois unihalvaus?

Unihalvaus ? Wikipedia

Yks oire oli että niinku rinnan päällä istuttais.
31.07.10, 01:05   #7 (linkki)
tupuli
(Vierailija)

....

Luin lisää unihalvauksesta, mutta siinä mukkuja ei pysty liikuttamaan vartaloaan. Unihalvauksiin liittyy myös erilaisia hallusinaatioita. Omalla kohdallani ongelma kohdistuu hengitykseen.. Jatketaan tutkimuksia...
  Vastaa viestiin
31.07.10, 09:44   #8 (linkki)
ehkäpä?
(Vierailija)

Uniapneassa ainakin on ap:n kuvaamia oireita.
  Vastaa viestiin
31.07.10, 10:48   #9 (linkki)
uniapnea?
(Vierailija)

eikös tuohon uniapneaan kuulu voimakasta kuorsaustaipumusta?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku