| |  | | |
12.12.10, 19:33
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2010
| Atooppinen ihottuma
Olen 28-vuotias mies. Yli 2 viimeistä vuotta on tullut kärsittyä, kun paha atooppinen aalto iski stressin aikaansaannoksena. Varsinkin talvisin, kun on pakkasta ja pimeätä, on paha olla, kutitus 24/7 ja jatkuvat rasvaukset.
Ihotautilääkäreissä on juostu, jotka kirjoittavat vain antibiotteja, suosittelevat Espanjaan muuttamista tai valohoitoa. Valohoito on melki vaivalloista, 2kk ajan pitää käydä 3 kertaa viikossa toimeenpiteessä, jonka teho vaikuttaa vain 4-6kk.
Sain tästä kaikesta tarpeekseni ja aloin lukemaan eri forumeja. Valitettavasti ihohoidon forum on aika passiivinen, sinne ei kukaan paljon enää kirjoita. Anyway, siellä muutama kehui viljatonta ruokavaliota. Jos ymmärsin oikein, niin atopikoilla saattaa olla "ei niin vaikea keliakia", eli viljaa sisältävä ravinto menee läpi, mutta aiheuttaa sivuoireita jotka vaikuttaa ihoon. Viljattomaan ruokavalioon siirtyminen on kuitenkin aika iso elämänmuutos, hyvästit pitää heittää olueelle, pizzalle, puurolle ja monelle muulle. Kuulema elimistö on viljasta täysin puhdas vasta 4-6kk jälkeen, joten keksin tehdä samaan aikaan suolihuuhtelun kun aloitan koemielessä viljattoman ruokavalion.
Itselläni kaikki kortisonivoiteet ovat vain väliaikainen keino, ihottuma tulee aina uudelleen. Sama pätee antibioteihin. Kesällä olin Romaniassa mustalla merellä, aurinko ja suolainen vesi paransi ihoni alle viikossa.
Mitä mieltä olette suunnitelmastani? Onko vastaavia kokemuksia?
13.12.10, 14:38
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Atopia Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yannara Olen 28-vuotias mies. Yli 2 viimeistä vuotta on tullut kärsittyä, kun paha atooppinen aalto iski stressin aikaansaannoksena. Varsinkin talvisin, kun on pakkasta ja pimeätä, on paha olla, kutitus 24/7 ja jatkuvat rasvaukset.
Ihotautilääkäreissä on juostu, jotka kirjoittavat vain antibiotteja, suosittelevat Espanjaan muuttamista tai valohoitoa. Valohoito on melki vaivalloista, 2kk ajan pitää käydä 3 kertaa viikossa toimeenpiteessä, jonka teho vaikuttaa vain 4-6kk.
Sain tästä kaikesta tarpeekseni ja aloin lukemaan eri forumeja. Valitettavasti ihohoidon forum on aika passiivinen, sinne ei kukaan paljon enää kirjoita. Anyway, siellä muutama kehui viljatonta ruokavaliota. Jos ymmärsin oikein, niin atopikoilla saattaa olla "ei niin vaikea keliakia", eli viljaa sisältävä ravinto menee läpi, mutta aiheuttaa sivuoireita jotka vaikuttaa ihoon. Viljattomaan ruokavalioon siirtyminen on kuitenkin aika iso elämänmuutos, hyvästit pitää heittää olueelle, pizzalle, puurolle ja monelle muulle. Kuulema elimistö on viljasta täysin puhdas vasta 4-6kk jälkeen, joten keksin tehdä samaan aikaan suolihuuhtelun kun aloitan koemielessä viljattoman ruokavalion.
Itselläni kaikki kortisonivoiteet ovat vain väliaikainen keino, ihottuma tulee aina uudelleen. Sama pätee antibioteihin. Kesällä olin Romaniassa mustalla merellä, aurinko ja suolainen vesi paransi ihoni alle viikossa.
Mitä mieltä olette suunnitelmastani? Onko vastaavia kokemuksia? | Hei!
No kannattaisi varmaan kokeilla homeopatiaa, olen ainakin itse nähnyt sen tehoavan vastaaviin ongelmiin. Ei kannata uskoa kaikkiin huhupuheisiin, mitä homeopatiasta kirjoitellan, se on vain mustamaalausta. Homeopatia toimii kyllä ihan oikeasti. Varmasti luontaisesti gluteenittomasta ruokavaliosta voi olla myös apua, tosin se on aika työlästä. Maitotuotteet voivat olla myös syynä vaivoihisi.
| |
| | |
13.12.10, 17:28
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | atopia
Mulla on ollu atopiaa jo lapsesta asti, erityisesti käsissä on ollu pahat ihottumat. Nyt on vähän helpottanu ku oon jaksanu hoitaa apteekin perusvoiteilla ja sit sellasella lääkärin kirjottamalla "erikoisvoiteella" minkä ne itse siellä apteekissa sekottavat mulle. Sit käytän näiden lisäksi Protopic-nimistä voidetta, koska olin pahassa "kortisonikierteessä" jossain vaiheessa ja oli pakko päästä siitä pois... Ulkona on kans suojauduttava hyvin viimalta näin talvella ku tällanen kuiva ilma on tosi paha iholle. Siks just yritän säästellä rahoja et pääsee välillä lämpimään ulkomaille vaik vähän vaikeeta se onkin näin opiskelijana ja auttaa toki vain väliaikasesti. Mut kannattaa kyllä yrittää löytää joku hyvä ihotautilääkäri, jonka kanssa saa kestävä hoitosuhteen, koska tää sairaushan on krooninen. Ite löysin sellasen ihan opiskelijaterveydenhuollosta onneks :)
| |
| | |
13.12.10, 21:46
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | atooppinen ihottuma Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yannara Olen 28-vuotias mies. Yli 2 viimeistä vuotta on tullut kärsittyä, kun paha atooppinen aalto iski stressin aikaansaannoksena. Varsinkin talvisin, kun on pakkasta ja pimeätä, on paha olla, kutitus 24/7 ja jatkuvat rasvaukset.
Mitä mieltä olette suunnitelmastani? Onko vastaavia kokemuksia? | Oletko kuullut All-in-1000 Plus jogurtista?
Terve puu tarvitsee terveet juuret. Ihmisen "juuret"ovat suolistossa suolinukan muodossa. Puu tarvitsee ravinteiden käsittelyyn ja imeytymiseen maasta tiettyjä mikro-organismeja. Meillä on suolessa sama tilanne ja me kutsumme niitä probiooteiksi. Pro Bios on kreikkaa ja tarkoittaa: elämän puolesta (kun taas Antibiotti = Anti Bios: elämää vastaan). Kun meillä on riittävästi probiootteja (tutumpi muoto: maitohappobakteerit) suolessamme on suoli terve ja samoin me. Terve suoli on lähtökohta hyvälle ruoansulatukselle, vahvalle immuunijärjestelmälle, ravinnon optimaaliselle hyödyntämiselle, ravintoaineiden optimaaliselle imeytymiselle ja haitallisten aineiden poistolle, lyhyesti: terveytemme ja pitkän elämän puolesta.
Kaupoissa on paljonkin erilaisia maitohappobakteerivalmisteita, mutta All-in-1000 on aivan ainutlaatuinen, luonnollinen ja patentoitu tuote. Se valmistetaan itse, joten se on aina tuoretta. Lisäksi se on hyvän makuinen. Yksinkertainen apu mitä erilaisempiin allergioihin kuin myös atooppiseen ihottumaan.
| |
| | |
19.12.10, 19:46
|
#5 (linkki)
|
|
Kiitos vastauksista. Voiteista ei ole mitaan apua, heti kun kortisoni- tai protopic voiteiden kaytto lopetetaan, ihottuma palaa takaisin. Itse saurautta on hoidettava elimiston sisalta, eika pintapuolisesti.
Suolentyhjennyksesta haluaisin viela sen verran varmistaa, etta sen jalkeen suolistossa ei ole lainkaan bakteereita, mika ei ole hyva asia. Pitaako se jotenkin huomioida ruokavaliossa?
20.12.10, 18:09
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Atooppinen iho
Mulla on keskivaikea atooppinen iho. Saan ihon pysymään kurissa Sibicort-voiteella, joka on mulle ainut mistä on ollu apua. Rasvaan kaksi viikkoa tällä kortisonivoiteella 1-2 kertaa päivässä ja sitten pidän kaksi viikkoa taukoa kortisonista ja käytän vain perusvoidetta. Pahimpina aikoina vain viikon tauko kortisonista. Kun iho on paremmassa kunnossa kortisonitauko voi olla pidempikin. Suihkussa saippuana kannattaa käyttää Agualan L-perusvoidetta. Siirryin viljattomaan ruokavalioon, mistä oli heti selkeä apu!! Eikä se ole niin työlästä ja hankalaa kuin aluksi ajattelin. Lähes kaikkea saa gluteenittomana ja tähän ruokavalioon tottuu aika nopeesti. Tietysti tulee tilanteita, että esim. kahvipöydässä ei ole mulle mitään syötävää, mutta kestän sen kyllä, kun iho voi niin paremmin. Kannattaa ainakin kokeilla! Tsemppiä! :)
| |
| | |
21.12.10, 09:35
|
#7 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janika Mulla on keskivaikea atooppinen iho. Saan ihon pysymään kurissa Sibicort-voiteella, joka on mulle ainut mistä on ollu apua. Rasvaan kaksi viikkoa tällä kortisonivoiteella 1-2 kertaa päivässä ja sitten pidän kaksi viikkoa taukoa kortisonista ja käytän vain perusvoidetta. Pahimpina aikoina vain viikon tauko kortisonista. Kun iho on paremmassa kunnossa kortisonitauko voi olla pidempikin. Suihkussa saippuana kannattaa käyttää Agualan L-perusvoidetta. Siirryin viljattomaan ruokavalioon, mistä oli heti selkeä apu!! Eikä se ole niin työlästä ja hankalaa kuin aluksi ajattelin. Lähes kaikkea saa gluteenittomana ja tähän ruokavalioon tottuu aika nopeesti. Tietysti tulee tilanteita, että esim. kahvipöydässä ei ole mulle mitään syötävää, mutta kestän sen kyllä, kun iho voi niin paremmin. Kannattaa ainakin kokeilla! Tsemppiä! :) | Ymmärsinkö oikein, että vaikka siirryit viljattomaan ruokavalioon, ja se auttoi, niin joudut silti rasvaamaan itsesi?
21.12.10, 12:35
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yannara Ymmärsinkö oikein, että vaikka siirryit viljattomaan ruokavalioon, ja se auttoi, niin joudut silti rasvaamaan itsesi? |
Sen jälkeen kun siirryin viljattomaan ruokavalioon, joudun rasvailemaan vain satunnaisesti, vain näin talvella. Ja nykyään riittää pelkkä perusvoide. Ennen siis rasvasin ihoani jatkuvasti ihan päästä varpaisiin kortisonivoiteilla. Eli ruokavaliomuutoksesta oli ainaki mulle ihan valtava apu!! :) Kesäisin en tarvitse edes perusvoiteita. Kutina on helpottanut paljon. Jos kokeilet viljatonta ruokavaliota, kirjoittelehan täällä saitko siitä avun. Alku on hankalaa ja pitää kaupassa kaikki pakettien kyljet lukea tarkkaan, mutta nopeasti oppii mitä kannattaa syödä ja mitä ei. Gluteenittomat ruoat on kalliimpia, mut nyt säästän rahaa kun ei tartte ostaa rasvapurkkeja.
| |
| | |
30.01.11, 21:46
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Mikro hopea tuotteet
Puhdasta mikro hopeaa ja sinkkiä sisältävä tuotesarja sopii erinomaisesti:
kuivalle, hilseilevälle, ärtyneelle ja ahavoituneelle iholle. Psoriasis iholle, neurodermitiksestä kärsivälle iholle.
Tuotteiden salaisuus piilee ainutlaatuisessa tehoaineessa, joka sisältää puhdasta nano-hopeaa ja sienimäisen pintarakenteen. Biologisesti aktiivinen pinta mahdollistaa 3-kertaisen vaikutuksen iholla; antibakteerisen, säätelevän ja tasapainottavan. Poistaa siis iholta vahingollisia mikro-organismeja kuten bakteereja, viruksia, sieniä, hiivaa jne. Näistä vapautettu iho paranee ja näyttää kauniilta, tasaiselta ja joustavalta. Tuote toimii ihon pinnalla ja nanohuokoisesta hopeasta ei esiinnyt sivuvaikutuksia.
Hoitaa ärtynyttä ihoa ilman säilöntä- ja väriaineita sekä ilman hajusteita.
Tuotteet ovat erittäin korkealaatuisia ja dermatologisesti tutkittuja. Soveltuvat kaikenikäisille.
15-vuotisen kehityksen jälkeen on vihdoinkin löytynyt turvallinen keino hyödyntää nanohopeaa myös ihonhoidossa.
Mikäli kiinnostuit ja haluat tarkempaa tietoa tai näytteen niin laita viestiä meilinä, sillä näitä tuotteita et kaupan hyllyltä löydä. felix.sensus@gmail.com | |
| | |
30.01.11, 22:17
|
#10 (linkki)
|
|
Jaahas, taasko täällä yritetään myydä jotain?
Aiheesta sen verran, että olen nyt aivan pihalla, mitä mun pitäisi tehdä. Neuvoja satelee joka suunnasta. Iho on paskana ja ihan punainen, nukun huonosti.
Tämä oli mielestäni hyvä artikkeli, Aikuisten atooppinen ekseema (ihottuma) :: Terveyskirjasto jonka johdossa päädyin nyt testaamaan eri allergioita. Edellisen gluteiinittoman ruokakauden keskeytin jo yhden viikon jälkeen, mutta nyt meinaan olla mitään viljaa syömättä kokonaiset 3 viikkoa, jotta näkyisi onko mitään vaikutusta. Jos ei ole, niin kokeilen sitten päinvastaisesti maitotuotteita.
Suolityhjennyksen tein, ei ollut mitään vaikutusta. Ihokeliakia näkyisi 80%:sti verikokeessa, samoin joku neuvoi että pitäisi tarkistaa hemoglobiini-arvot. Aloin ottamaan D-vitamiinia isompina annoksina, mutta siitäkään ei ole ollut apua.
Menen pitkästä aikaa taas lääkäriin ja pyydän että tekisivät verikokeet. Mitäs muuta kannattaa testata? Minulle tehtiin perus-ruokavalio allergiatestit, niistä ei paljastunut mitään uutta, eli perus siitepöly-hedelmät-allergia.
31.01.11, 09:18
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Mikro hopea tuotteet
Hmmm.. viestissäni ei ollut kyllä mainintaa että olisin myymässä mitään!!
Päinvastoin tarjosin ilmaista näytettä ja apua ihottumaisille ihmisille ja tarkoitus oli antaa avaimet siihen että voi itse halutessaan tilata niitä maahantuojalta.
Ihmettyttää kyllä miksi kyselette täällä neuvoja jos apu ei kelpaa ja noin negatiivisesti suhtaudutte.
Mutta unohtakaa koko juttu!
| |
| | |
31.01.11, 09:26
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vinkki: Käy psoriaatikkojen sivuilla, tai googlaa ruokavalio ja psoriasis. Ihosi on tulehtunut, joten se paranee hel-ve-tin hitaasti. Kärsin kakarana pahasta atopiasta, taipeet auki ja ne piti sitoa öisin koska raavin rikki ja märkää ja verta valui. Nyt aikuisiässä puhkesi psori, jonka olen pitänyt kondiksessa yksinkertaisesti kalanmaksaöljyllä, mutta ruokavaliohoito auttaa vain kokeilemalla, ja tosiaan se nyrkkisääntö eli vähintään kolme kuukautta ennenkuin tulokset näkyy!. Ja lakanat ja vuodevaatteet, kaikki vaatteet mitkä on suorassa kosketuksessa ihoon täytyy huuhdella kunnolla! Samoin katso ettei niistä irtoa mitään ihoa ärsyttävää väriä.Kinkkivaatteet pannaan.
| |
| | |
01.02.11, 07:22
|
#13 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pörpöt Ihosi on tulehtunut, joten se paranee hel-ve-tin hitaasti. ...ja tosiaan se nyrkkisääntö eli vähintään kolme kuukautta ennenkuin tulokset näkyy!. | Tämä sai minut ajattelemaan. Jotkuthan kirjoittavat, että siirtyessään gluteiinittomaan ruokavalioon paranemisen merkkejä näkyy jopa viikon jälkeen. Voiko olla niin, että kaikki nämä D-vitamiinit ja ruokavalion korjaukset eivät paranna itse ihoa, vaikka ovatkin syypää ihottuman ilmestymiselle? Nimittäin en ajatellut koskaan tuota tulehtumisena...
Eli voisiko tälläinen homma pitää paikkansa:
1. Kaikki on hyvin ja elämä on ihanaa...
2. Elimistö saa jonkun ärsykkeen johon se reagoi (stressi, allergia, hygienia).
3. Ihottuma alkaa
4. Ihottuma leviää joka paikkaan kun mikään ei muutu.
5. Itse ärsyke poistuu tai se poistetaan.
6. Iho ei parane, tai paranee tosi hitaasti.
7. Ihottuma hoidetaan antibioteilla tai valohoidolla.
8. Ihottuma paranee ja taas on kaikki hyvin.
1.
1.
2.
Yms? Eli olisiko sittenkin valohoito tai antibiottikuri+erikoisvoiteet se oikea suunta, jonka jälkeen kuullostellaan tilannetta ja heti kun ihottuma alkaa, lopetetaan tiettyjen ruokien nauttiminen? Ja koko ajan nautitaan D-vitamiinia, ainakin talvikautena, sekä huolehditaan hygieniasta?
01.02.11, 19:13
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yannara Tämä sai minut ajattelemaan. Jotkuthan kirjoittavat, että siirtyessään gluteiinittomaan ruokavalioon paranemisen merkkejä näkyy jopa viikon jälkeen. Voiko olla niin, että kaikki nämä D-vitamiinit ja ruokavalion korjaukset eivät paranna itse ihoa, vaikka ovatkin syypää ihottuman ilmestymiselle? Nimittäin en ajatellut koskaan tuota tulehtumisena... |
Oikeilla jäljillä, eli atooppisen ja kaikkien kroonisten ihosairausten hoidossa on ensisijaisesti ennaltaehkäiseminen tärkeää ja se tapahtuu nimenomaan ruokavaliolla, ihon hygienialla (atooppisenkin täytyy pestä ihonsa) ja rasvauksella ja stessittömällä elämällä (kuka siihen nykyaikana sitten kykeneekin). D-vitamiini hieman ihmetyttää, kakarana iho oli pahimmillaan kesäisin, tosin syynä saattaa olla se, että se keskittyi nimenomaan taipeisiin jossa paraneminen oli tuskallisen hidasta. Silloin vietimme kuitenkin aikaa ulkona ilman rasvoja melkein 24h, joten d vitamiinit oli ainakin turvattu. Epäilen, että tuolloin emotionaalinen stressi sai kropan tautiseksi, sitten iski aikuisiässä psori ja sen jälkeen pää hajosi, mutta se onkin eri tarina se!
| |
| | |
02.02.11, 12:44
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itsekin olen koko elämäni kärsinyt atopiasta, mutta noin nelisen vuotta ihoni on ollut parempana. Tilanne kärjistyi tosiaan noin neljä vuotta sitten kun kasvoihini alkoi ilmestyä ihottumaa, joka ei lähtenyt rasvailuista huolimatta pois, vaan paheni koko ajan. Loppuen lopuksi tilanne ajautui siihen, että kasvoistani vuosi verta ja kudosnestettä jatkuvasti. Varasin samantien ihotautilääkärilleni ajan jonka sain samalle päivälle. Hän määräsi minulle viittä eri kortisonia sekä myös suun kautta otettavan kortisonikuurin. Samalla söin myös kuurina allergialääkettä ja aloitin 20 kerran valohoidot. Eli käytin eri ruumiinosien ihottumiin eri kortisoneja 2 kertaa vuorokaudessa ja rasvasin samalla myös aina ihoni kauttaaltaan Ceralanilla. Tämän tehokuurin ja valohoitojen jälkeen ihoni on pysynyt siedettävänä nämä neljä vuotta. Kesäisin ei ole mitään ongelmaa, mutta näin talvisin aina ihottumaa puskee, mutta se pysyy kuitenkin aisoissa noilla kortisoneilla joita minulle määrättiin. Ruokavaliolla ei minun ihooni ole vaikutusta ollut, mutta stressillä kyllä. En varsinaisesti osaa auttaa sinua, mutta tuossa on minun tarinani. Itse en myöskään ole huomannut, että kalaöljy olisi mitenkään ihoa parantanut. Joillakin se tuntuu tosin tehoavan.
| |
| | |
02.02.11, 15:32
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Atooppinen ihottuma
Ihokeliakiahan on eri asia kuin vilja-allergia. Vilja-allergia voi näkyä prick-allergiatesteissä. Mutta eihän ne testitkään kaikkea näytä. Se selviää parhaiten itse kokeilemalla. Jos sun iho on tulehtunut, sun pitää saada antibioottikuuri ja siihen lisänä hyvä kortisonivoide (mulla on auttanu Sibicort). Kun tulehdus on pois, voi ruokavaliomuutoksen hyöty näkyä. Viikon gluteeniton ruokavalio tuskin vaikuttaa vielä mitään. Kuukaudessa ainakin näät onko siitä apua vai ei. Sen asian kanssa pitää olla vaan tosi kärsivällinen. Se ottaa aikansa ennen ku siihen tottuu. Ja just niin ku joku jo totes, että tolla ruokavaliolla voit ennaltaehkäistä ihon pahenemista. D-vitamiini tableteista voi olla apua. Ainakin mulle on. Ja eihän niistä haittaakaan oo. Atooppinen iho ei varmaan koskaan parane täysin, uskon että aina on herkempi kaikille ärsykkeille. Ihon voi kuitenkin saada tosi hyvään kuntoon! Ja kun löytää siihen itselle parhaat konstit, saa ihottuman pysymään lähes kokonaan poissa! :) Toivottavasti tästä oli ees jotain hyötyä..
| |
| | |
07.02.11, 10:14
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei vastaus ap-kysymykseesi, mutta... Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yannara Kesällä olin Romaniassa mustalla merellä, aurinko ja suolainen vesi paransi ihoni alle viikossa. | Hei! En ole ehkä paras vastaamaan, kun minulla ei ole kokemusta noin pahoista iho-ongelmista. Itse olen herkkäihoinen ja allerginen mm. hajusteille ja kosmetiikan säilöntäaineille sekä joillekin ruoka-aineille kuten sitrushedelmät, tomaatti jne. Tyttäreni, nuori aikuinen nyt, on atoopikko, mutta selvinnyt tähän saakka vain lääkärin määräämillä perussalvoilla, kortisonia ym. ei ole tarvittu.
Kirjoitit, että suolainen vesi paransi ihoasi. Oletko kokeillut suolahoitoja tai suolasaippuaa? Ainakin monissa isoissa kaupungeissa löytyy jo suolahuoneita. Samoin Viron kylpylöissä. Itse en ole kokeillut, mutta olen kuullut sen sopivan atoopikoille.
Meillä itsellä on sitten käytössä suolasaippua. Tyttäreni on todennut sen auttavan. Hänellä ihottumaa on yleensä jaloissa, yläselässä, käsivarsissa ja varsinkin kainaloissa. Kainalon näpyt tulehtuvat todella helposti. Tyttäreni on huomannut, että noita näppyjä ei ole enää tullut kainaloihin, kun hän on käyttänyt suolasaippuaa. Itse olen huomannut, että suolasaippua ei kuivata ihoa kuten muut pesunesteet (vaikka kuinka olisivat allergisille tarkoitettuja). Saunasaippuaa on myynnissä mm. Jalokivigallerioissa sekä verkkokaupoissa.
(Tyttäreni on saanut myös apua varsinkin silloin, kun kainalot näpyt ovat alkaneet kutista tai märkiä, Body Shopin hamppu-vartalovoista. Haisee pahalle, joten hän on laittanut sitä öiksi ja pessyt aamulla pois. Hyvänä ”perusvoiteena” hän pitää Dermosilin Extra-voidetta.)
| |
| | |
27.02.11, 20:06
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | HYVÄ Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PJ Hei! En ole ehkä paras vastaamaan, kun minulla ei ole kokemusta noin pahoista iho-ongelmista. Itse olen herkkäihoinen ja allerginen mm. hajusteille ja kosmetiikan säilöntäaineille sekä joillekin ruoka-aineille kuten sitrushedelmät, tomaatti jne. Tyttäreni, nuori aikuinen nyt, on atoopikko, mutta selvinnyt tähän saakka vain lääkärin määräämillä perussalvoilla, kortisonia ym. ei ole tarvittu.
Kirjoitit, että suolainen vesi paransi ihoasi. Oletko kokeillut suolahoitoja tai suolasaippuaa? Ainakin monissa isoissa kaupungeissa löytyy jo suolahuoneita. Samoin Viron kylpylöissä. Itse en ole kokeillut, mutta olen kuullut sen sopivan atoopikoille.
Meillä itsellä on sitten käytössä suolasaippua. Tyttäreni on todennut sen auttavan. Hänellä ihottumaa on yleensä jaloissa, yläselässä, käsivarsissa ja varsinkin kainaloissa. Kainalon näpyt tulehtuvat todella helposti. Tyttäreni on huomannut, että noita näppyjä ei ole enää tullut kainaloihin, kun hän on käyttänyt suolasaippuaa. Itse olen huomannut, että suolasaippua ei kuivata ihoa kuten muut pesunesteet (vaikka kuinka olisivat allergisille tarkoitettuja). Saunasaippuaa on myynnissä mm. Jalokivigallerioissa sekä verkkokaupoissa.
(Tyttäreni on saanut myös apua varsinkin silloin, kun kainalot näpyt ovat alkaneet kutista tai märkiä, Body Shopin hamppu-vartalovoista. Haisee pahalle, joten hän on laittanut sitä öiksi ja pessyt aamulla pois. Hyvänä ”perusvoiteena” hän pitää Dermosilin Extra-voidetta.) | ehdotus tuo suolahuone, joka voi auttaa, jos kerran etelän suolainen meri-ilma auttaa. Kerroit, että talvet ovat pahimpia. Hanki asuntoosi höyrystävä ilman kostutin ja pidä huonekosteus välillä 30...40 % suhteellista kosteutta. Seuraava vihje: saunominen varmaan tekee ihosi "hulluksi". Vähennä/lopeta talvinen saunominen. Ennen suihkua ihoöljyä pintaan ja suihkun jälkeen hoitavaa salvaa. Yöksi rauhoittavaa lääkettä esim. Atarax (viaton väsyttävä antihistamiini). Viimeksi rauhoittava tieto: iho paranee iän lisääntyessä. Tosin vielä viiskymppisenäkin joudun noudattamaan osaa ehdotuksistani
| |
| | |
09.03.11, 13:12
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
En ole ikinä huomannut ruokavalion vaikuttavan, kokeillut olen. Minulle auttaa päivittäinen suihku ja sen perään rasvaus (mulle paras voide on Novalan), tarvittaessa kortisoni. Lisäksi iso hyöty d-vitamiinista, kalaöljystä ja maitohappobakteereista. Stressi ja kuiva/pölyinen ilma pahentaa ihottumaa.
| |
| | |
09.03.11, 19:06
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
YLEn nettisivuilla näytti olevan juuri juttua öljyjen käytöstä atooppiselle iholle ja paljon lisävinkkejä keskustelussa. Kannattaa kurkata sinne!
| |
| | |
12.03.11, 19:21
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla talvisin ilmaantuvaan, lähes sietämättömään kutinaan on löytynyt apu D-vitamiinista. Aloin ottaa yhden 20 mikrogramman tabletin päivittäin ihan vain vitamiinin puutetta ehkäistäkseni, ja jonkin aikaa pillereitä popsittuani huomasin kutinan yllättäen loppuneen. Elintavoissani ei ole tapahtunut mitään muita muutoksia, joten oletan että asioilla on yhteyttä toisiinsa.
| |
| | |
04.04.11, 11:16
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Kerro tarinasi
Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?
Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.
Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy, marika.hiltunen@kaufmann.fi tai puh. 050 34 97 405.
| |
| | |
04.04.11, 14:03
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kortisoni auttaa ja antibioottikuuri.
| |
| | |
04.04.11, 19:23
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tulehdusta vähentävä ruokavalio auttaa niin atooppiseen ihoon kuin psoriaasikseenkin.
Viljat vaihdetaan kasviksiin. EI margariinia (on terveysriski).
Hyvät rasvat kehiin. Nujerra akne! | Terveydenjuuri
Hyviä rasvoja:
Kala, pähkinät, siemenet, avokado, kylmäpuristetut öljyt (oliivi, pellavansiemen, camelina, rypsi, kookos), eläinrasvat (luomu parasta). Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan.
Valtion virallisterveellisessä ravitsemuksessa rasvan ja proteiinin päivittäinen tarve on 70-100g / vrk eli vähintään 30% päivittäisestä energiantarpeesta. Lapsille tarve on suurempi.
Kasviksia, hedelmiä ja marjoja n. 500 grammaa per päivä. (EI peruna, riisi ja vilja)
| |
| | | | |