Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.04.11, 14:50   #26 (linkki)
kylli-täti
(Vierailija)

Tervetuloa kerhoon

Mä olen ollut koko ikäni allerginen ja atoopikko. Viimeiset kolme vuotta nämä vaivat ovat vain olleet kokonaan toisella tasolla, pahemmalla sellaisella. Ja ne laukaisi stressi. Seuraavassa jotain konsteja, mitkä ovat itselläni auttaneet:

- joka päivä viileähkö suihku
- ei saunaa talvella
- ei ulkoilua pakkasella (kuiva ilma todella paha omalle iholleni)
- iho pitää heti hoitaa kuntoon kun se menee hajalle (esim. kortisonilla) koska pitkittyessään homma yleensä mutkistuu
- D-vitamiinia yliannostuksella (itse syön 75 mg joka päivä)
- talvella viikoksi tai kahdeksi etelään tai sitten valohoitoon (tiedän: on vaivalloista ja vie rahaa/aikaa, mutta jokaisen pitää itse miettiä mitä on valmis tekemään terveytensä eteen)
- rasvaa, rasvaa, rasvaa: kokeile monia eri perusvoiteita, pyydä reseptit kaikkiin mahdollisiin rasvoihin
- syö rasvaa: jos kerran läträät rasvaa ulkoisesti, niin muista syödä sisäisestikin tarpeeksi
- lisäaineeton ruokavalio

Yritä lisäksi hankkia mahdollisimman stressitön elämä, hyvä kunto ja lopeta tupakanpoltto ja ylimääräinen alkoholin käyttö. Ja joo: vaivallollista on, mutta itse päätät mihin olet valmis.
  Vastaa viestiin
12.04.11, 08:28   #27 (linkki)
siloposki
(Vierailija)

mustaherukka

Minun kohdallani asia korjaantui n. 10 v sitten ikäänkuin vahingossa juotuani jossain kiireisessä elämäntilanteessa Pirkka mustaherukkamehua ylenmäärin ( laimennettavaa mehua ½-1 pullo /vrk muutaman viikon ). Ensin se vain tuntui piristävän tehokkaasti ja sitten totesin hämmästyksekseni – ja ilahtuneena - kuinka vuosikymmenien vaikea ihottumaongelma hävisi.

Kerroin ilmiöstä mustaherukka-artikkelin innoittamana hesarin yleisönosastossa silloin, mutta huomioni tyrmättiin ja varoiteltiin liikakäytöstä (!)

Nyt sitten vastikään huomasin kuinka uuden suomalaisen tutkimuksen (Turun yliopisto) mukaan 'mustaherukansiemenöljy voi vaikuttaa merkittävästi tiettyjen periytyvien iho-ongelmien määrään'. Vuosina 2003–2008 toteutetun kliinisen kokeen mukaan mustaherukansiemenöljyä nauttineiden äitien lapsilla esiintyi 30 % vähemmän seurattuja iho-ongelmia. Tutkimukseen osallistui 322 suomalaisäitiä.

Itse nautin ajoittain edelleen mustaherukkamehua ( pari lasillista päivässä ) ja iho on pysynyt hyvässä kunnossa. Olen valinnut merkin sen mukaan missä on vähiten sokeria ja eniten itse marjaa.
  Vastaa viestiin
14.04.11, 07:29   #28 (linkki)
kunnon ruokaa
(Vierailija)

Marjajauheet ovat hyvä valinta tuoreiden marjojen rinnalla, niin ei tarvitse latkia mitään mehuja.

n. 500 grammaa kasviksia, hedelmiä ja marjoja päivässä.

Ja ne hyvät rasvat ja proteiinit.

Ja se margariini on tervysongelma.
  Vastaa viestiin
16.05.11, 21:01   #29 (linkki)
huolestunut
(Vierailija)

Pahentaako tupakointi

atopiaa? Minulla ja kaikilla sisaruksillani on jo lapsina todettu atooppinen iho. Minun ihoni parani lähes oireettomaksi pian murrosiän jälkeen, mutta tupakoivilla sisaruksillani iho-ongelmat senkun pahenevat. Voiko siis tupakointi pahentaa atopiaa? Meillä kaikilla on suurin piirtein samanlainen ruokavalio, joten se ei liene syynä toisten hankalaan ihoon.
  Vastaa viestiin
17.05.11, 06:04   #30 (linkki)
hyvä iho
(Vierailija)

Tupakka on hirveetä myrkkyä iholle.

Tiedän kokemuksesta.

Kaikki vanhat tupakoijat ovat ihan harmaita ja huonoihoisia ilma atopiaakin.

Atopian hyvä hoito:

Nujerra Akne
  Vastaa viestiin
17.05.11, 10:21   #31 (linkki)
ENA450
(Vierailija)

Mustaherukkamehu auttaa tai sitten Mustaherukansiemenöljy

Now Foods, Black Currant Oil, 500 mg, 70 mg of GLA, 100 Softgels - iHerb.com

jossa on tehoaineet tiivistetyssä muodossa, eikä sokeria.
Koodilla ENA450 saa ensitilaaja alennusta
  Vastaa viestiin
14.06.11, 13:11   #32 (linkki)
JmH67
(Vierailija)

Atopikko

Tässä olisi jotain...

Itse olen jättänyt pois KAIKKI liha-jalosteet ym. mauste-seoksija sisältävät einekset/jalostee siis
VALMIS-ruoka jalosteet. Myös leikkeet , makkarat, kinkut ym. Ja happoja sisältävät tuotteet, sitrus-hedelmät, etikka..jne. OLUT( KALJA )....ym. alkoholi...ja....Tee.

Ruokavalijoni on nyt Vilja, juusto, kananmuna( 2/pv),...pohjainen, sekä kahvi, tuorekurkku, makarooni, tomattimurske( kokonainen tomatti ) ....Vaalea leipä. Suola, Sokeri( mauste ).

Lääkevoiteen käyttö väheni( kortisoonin ), kun iho alkoi pysyä terveenä...Ei KUTINAA, Ei Raapimista, Ei Ihottumaa....ei rasvausta.
  Vastaa viestiin
14.06.11, 17:30   #33 (linkki)
100µg
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JmH67 Näytä viesti
Tässä olisi jotain...

Itse olen jättänyt pois KAIKKI liha-jalosteet ym. mauste-seoksija sisältävät einekset/jalostee siis
VALMIS-ruoka jalosteet. Myös leikkeet , makkarat, kinkut ym. Ja happoja sisältävät tuotteet, sitrus-hedelmät, etikka..jne. OLUT( KALJA )....ym. alkoholi...ja....Tee..
Noihan tarttis lailla kieltää kaikilta. Oli terve taikka sairas. Toki nautintoaineita saa ja pitääkin joskus käyttää.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JmH67 Näytä viesti
Ruokavalijoni on nyt Vilja, juusto, kananmuna( 2/pv),...pohjainen, sekä kahvi, tuorekurkku, makarooni, tomattimurske( kokonainen tomatti ) ....Vaalea leipä. Suola, Sokeri( mauste ).
Viljat kannattaa vaihtaa kasviksiin vai mistä saat kaikki ravinteet?

Muista myös D-vitamiini ainakin talvella.

.: D-vitamiini – satoja geenejä säätelevä ”supervitamiini” (Päivitetty 9.6.)
  Vastaa viestiin
23.08.11, 21:19   #34 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2010
Mä kirjoitin tänne joskus kevään aikana pitkän selostuksen omasta tilastani, mutta teksti hävisi kuin tuhka tuuleen, ja uudestaan en vaivautunut.

Alkukeväällä minulla oli päällä ehkä pahin selkä-iho-tulehdus ikinä, joka saatiin vain kolmella säännöllisellä kortisonin voitelukerralla pois ja selästä tuli hyvin sileä ja vaalea, olin onnessani. Kesällä ei tarvinnut tehdä mitään voiteluita, ja elokuussa kävin mustalla merellä uimassa sekä ottamassa aurinkoa. Tämän jälkeen kävin Pietarissa ryyppäämässä ja polttelemassa tupakkaa (olen satunnais-polttaja) lomallani, ei mitään oireita. Sitten palasin lomalta ja menin töihin - heti ekana päivänä alkoi kutittamiset ja raapimiset. Selkä on edelleen ok kunnossa, mutta silmien ympärillä oleva iho tulehtui kahdessa päivässä pahan näköiseksi ja kutittaa kaikkialla. Ensiksi mietin, että pakko olla toimistossa hometta tai huono ilmasto, mutta nyt tajusin että heti kun tulin töihin, niin aloin juomaan kahvia. Jätän nyt tupakoinnin ja kahvin kokonaan pois, ja hoidan tulehdukset tarvittaessa kortisonilla. Katsotaan miten onnistuu.

Tuossa ruokavalion muuttamisessa muuten ei ole mitään järkeä minun kohdalla, en usko sen vaikutuksiin.
24.08.11, 08:49   #35 (linkki)
ravinnolla kuntoon
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yannara Näytä viesti
Tuossa ruokavalion muuttamisessa muuten ei ole mitään järkeä minun kohdalla, en usko sen vaikutuksiin.

?

Siis ruokavaliolla ei ole mitään vaikutusta ihmisen terveyteen?

Taidat olla ihan teini vielä. Opiskele ravitsemusta.
  Vastaa viestiin
24.08.11, 10:01   #36 (linkki)
Näinpä---
(Vierailija)

Moni haluaa mennä siitä mistä aita on matalin, eli hoidetaan kaikki vaivat vain lääkkeillä. Kolesterolit, verenpaineet yms vaikka on ylipainoa, tupakoidaan, ei liikuta ja syödään huonosti. Ei viitsitä muuttaa elintapoja vaan otetaan mielummin lääkettä.

Minä kanssa parannuin atooppisesta ihottumasta ruokavaliolla. Pois viljat, pois sokerit ja keinotekoiset einesruoat. Paljon kasviksia, marjoja, rasvaa ruokavalioon niin alkaa iho parantumaan. Nykyisin pesen ihon suolasaippualla, enkä rasvaa ollenkaan. Joskus aqualan L talvipakkasilla, muuten ei tarvitse.
  Vastaa viestiin
24.08.11, 10:40   #37 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ravinnolla kuntoon Näytä viesti
?

Siis ruokavaliolla ei ole mitään vaikutusta ihmisen terveyteen?

Taidat olla ihan teini vielä. Opiskele ravitsemusta.
Tarkoitin lähinnä tuota vilja-kuuria. Mulla oli siis lähes puoli vuotta ihan rauhallista aikaa ihon kanssa, jonka aikana vetelin vaaleata leipää mielin määrin, eikä siitä tullut mitään. Joku muu aiheutti taas tämän räjähdyksen. Lisäksi vilja on ihan luonnollinen lähde, joka edistää ruuansulatusta, joten en usko sen haittoihin. Tupakka, kahvi ja alkoholi ovat taas ihan eri asia. Lopetin nyt tupakoinnin ja kahvin juonnin heti, kun tämä ilmeni ja vähennän huomattavasti olueen juontia.

Söin keväällä vahvaa D-vitamiinia, magnesiumia ja sinkkitabletteja, ja lopetin niiden käytön kun kesä tuli ja oireet hävisi. Aloitin näiden popsimisen säännöllisesti heti eilisestä lähtien.

Pistän taas raporttia, kun/jos joku muuttuu.
28.08.11, 14:40   #38 (linkki)

Pari säännöllistä kortisoni- ja elidel-voitelua ja elämä taas hymyilee.
29.08.11, 20:41   #39 (linkki)
viljat pois
(Vierailija)

Lainaus:
Tarkoitin lähinnä tuota vilja-kuuria.
Viljat sopii harvalle. Sen tietää kun jättää ne pois ja jos ei huomaa mitään muutosta missään niin ottaa takas.

Vaaralliset viljat!
  Vastaa viestiin
26.11.11, 12:06   #40 (linkki)
Kreku
(Vierailija)

Ruokavaliosta apua

Olen kreikkalais-suomalainen ja kasvanut Kreikan auringossa. Niin kauan kun asuin Kreikassa, minulla ei ollut mitään iho-ongelmia, mutta pari vuotta siitä, kun muutin Suomeen, alkoi paha atooppinen ihottuma. Koko korppa oli lopulta yhtä ihottumaa, terveitä läiskiä vähemmin kuin ihottuma-alueita. Osasta ihottumaläiskiä juoksi verta ja kudosnestettä. Kävin sekä allergia- että ihotautilääkäreillä molemmissa kotimaissani saaden aina ne samat kortisoni- ja perusvoidekuurit. Joku määräsi yli satasen per tuubi maksanutta rasvaa, joka haisi ihan pissalle ja tyttöystävä saikin hyvän syyn kutsua kusipääksi -rasvasta ei ollut edes mitään apua.

Vaikka rasvasin ihoani jatkuvasti ja käytin kortisonia kuureina säännöllisesti, ihoni meni aina vaan huonompaan kuntoon. Viimein täysin epätoivoisena päätin mennä homeopaatille Kreikassa. Lääkäri oli saksalainen ja Saksassa homeopatia on yksi virallisen lääketieteen erikoistumisala. Hän määräsi verikokeet, joista pystyttiin katsomaan herkkyys liki sataan ruoka-aineeseen, näytteet lähetettiin Saksaan. Kävi ilmi, että olen yliherkkä vähän kaikelle: viljoille, maitoproteiinille, monille hedelmille jne. Kävi myös ilmi, että suolistossani majaili hiivasieni, jonka ruokkimisen lopettaminen vaati täysin hiivattoman ja sokerittoman ruokavalion.

Uusi dietti kuulosti täysin mahdottomalta, sain myös jotain homeopaattisia droppeja. Olin kuitenkin niin epätoivoinen, että ajattelin kokeilla. Paraneminen oli hidasta, mutta varmaa. Vasta noin vuoden päästä ihoni oli kokonaan parantunut ja pysynyt terveenä siitä asti. Nyt en edes perusrasvaa päivittäin, vain saunan jälkeen talvisin.

Otan maitohappobakteereja, kalanmaksaöljyä ja kalkkia ravintolisinä. Voin todella hyvin eikä tämän dietin noudattaminen kotioloissa tunnu enää edes hankalalta, kyläpaikoissa kylläkin. En edes kerro emännälle allergioistani, olisi liian suuri vaiva löytää minulle jotain tarjottavaa. Otan mukaan omaa purtavaa, jottei emännän käy minua ihan kauheasti sääliksi.

Minua hämmästyttää, että klassinen lääketiede tarjoaa, atooppiseen ihottumaan ratkaisuksi aina vaan kortisonia, vaikka on tiedossa, että se ei poista kuin oireita. Syyt ovat aina syvemmällä, uskoisin, että useimmilla juuri ruoka-aine yliherkkyyksissä. Huom. kyse ei siis ole tavallisista allergioista.
  Vastaa viestiin
04.12.11, 20:28   #41 (linkki)
Kirjoittelin
(Vierailija)

tähän aiheeseen

n. 1,5 v sitten ja sen jälkeen ehdotuksia on tullut paljon. Itse olen ollut atoopikko yli 50 v eikä yhtä selkeätä simsalabim-helpotusta ole löytynyt. Oireitten kanssa selviäminen on ollut pienten askelten tekniikkaa eikä se näytä muuksi muuttuvan. Minullekin tulee aika ajoin pahoja ihottumajaksoja, jotka olen katkaissut antihistamiinikuurilla (Prednisolon) ja Elocon-salvalla (mitä lienee sisältääkin). Paha jakso katkeaa yhdessä yössä em. lääkkeillä. Seuraava päivä on jo täysin normaali ilman kutinaa.
Paha jakso voi aiheutua jostakin mausteesta tai esim. uimavedestä. Aiheuttajia on vaikka kuinka paljon. Osan tietää, osa tulee yllätyksenä. Kyllä atooppisen ihon kanssa oppii elämään kunhan tietää, mistä apu löytyy kriisin osuessa kohdalle. Itse en juuri ihoani rasvaile mutta käytän suihkupesuaineina "kermaisia" saippuoita.
  Vastaa viestiin
27.12.11, 18:57   #42 (linkki)
Silja
(Vierailija)

Atopia

Itselläni pysyy atopia kurissa parhaiten aurinkolomien avulla. Matkailu tulee valitettavasti sen verran kalliiksi että nyt olen tyytyväisenä huomannut että Vivanian skin omega toimii myös. Helpotus ei tullut heti mutta parissa viikossa iho alkoi jo näyttää terveemmältä ja kutina väheni jo ennen sitä. Otan kapselit aamiaisella ja alkuun tuntui hankalalta muistaa ne. Nyt aion syödä niitä ainakin seuraavaan aurinkolomaan asti.
  Vastaa viestiin
31.12.11, 09:03   #43 (linkki)
unabella
(Vierailija)

atoopikko

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tri Giminginen Näytä viesti
Kortisoni auttaa ja antibioottikuuri.

empä ole moista kuullut että antipiootit auttaa atopiaan!!
itse olen ollut atoopikko jo kohta 50v.allergia ja voiteet-valohoito hoidettu ihotautilääkärin kautta milloin missäkin olen asunut.pahin aika taas tulossa joten perusvoiteita ja tarvittaessa kortisonivoidekuuri sille alueelle johon suurin tarve.lääkäri kyllä neuvoo.mulla kasvoihin/kaulan alueelle Apolar,muualle Elocon/Elidel mutta VAAN tarvittaessa.Protopic-resepti ja b-lausunto saatu mutta tilanne ei ole ollut onneksi niin paha että olisin joutunut sitä ottamaan käyttöön.valohoito auttaa minua ainakin.Apua ja tietoa saa Atopialiitosta,Iholiitosta.ym
  Vastaa viestiin
13.01.12, 09:14   #44 (linkki)
Reiska
(Vierailija)

atooppinen ihottuma

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirjoittelin Näytä viesti
n. 1,5 v sitten ja sen jälkeen ehdotuksia on tullut paljon. Itse olen ollut atoopikko yli 50 v eikä yhtä selkeätä simsalabim-helpotusta ole löytynyt. Oireitten kanssa selviäminen on ollut pienten askelten tekniikkaa eikä se näytä muuksi muuttuvan. Minullekin tulee aika ajoin pahoja ihottumajaksoja, jotka olen katkaissut antihistamiinikuurilla (Prednisolon) ja Elocon-salvalla (mitä lienee sisältääkin). Paha jakso katkeaa yhdessä yössä em. lääkkeillä. Seuraava päivä on jo täysin normaali ilman kutinaa.
Paha jakso voi aiheutua jostakin mausteesta tai esim. uimavedestä. Aiheuttajia on vaikka kuinka paljon. Osan tietää, osa tulee yllätyksenä. Kyllä atooppisen ihon kanssa oppii elämään kunhan tietää, mistä apu löytyy kriisin osuessa kohdalle. Itse en juuri ihoani rasvaile mutta käytän suihkupesuaineina "kermaisia" saippuoita.

Prednisolon ei ole antihistamiini vaan kortisoni ja myös Elocon-voide on kolmosryhmän kortisoni eli siis aika vahva kortisonivoide. Mutta jos kerran apua tulee eikä tarvitse käyttää pitkään, ihan hyvät tropit. Pitkään käytettynä molemmat aiheuttavat monenlaisia ongelmia, mm. ihon ohentumista.
  Vastaa viestiin
07.02.12, 23:43   #45 (linkki)
moikka--->
(Vierailija)

-

Minä olen teini-iässä oleva poika, joka on huolestunut ihostaan.Kuten kaikki varmaan tietää, teini-ikäisille (niin kuin esim. minulle) iho on tärkeä asia. Olen käyttänyt rasvoja ja kortisooni voiteita ja ne ovat pitäneet ihottuman loitolla. Mutta kun tulee talvi,niin kutina ja ihottuma pahenee. Olen käynyt suola kylvyissä ja ne ovat auttaneet. Kun ottaa suolaa, niin ihoa alkaa kirvelemään ja punoittamaan,mutta kun nukkuu yön yli, niin iho tuntuu paljon pehmeämmältä. (kannataa kokeilla)Uimassa käynti tuntuu yleensä kiusalliselta, varsinkin kavereitten kanssa. Kun minulle tulee ihottumaa niin tunnen itseni epävarmaksi ja haavoittuvaksi. Mutta onneksi atooppinen iho ei ole vaaraksi terveydelle. Sen kanssa oppii elämään. Life goes on. vai miten se sanottiin...

Olisiko muita vaihtoehtoja ihon hoitoon???
  Vastaa viestiin
12.03.12, 15:52   #46 (linkki)
Niina
(Vierailija)

Käyttäkää oivariinia/ oikeaa voita ruuassa ja leivän päällä. Meillä lähti pikku neidiltä atooppi ihon kuivat läikät noin 3 viikossa kun jokaisen ruuan sekaan nokareen heitti, yksi tuttu kirurgi käski tehdä näin ja me teimme! Tää kyllä varmasti auttaa aikuisillekin. Sanoi et 2 viikosta pariin kuukauteen voi viedä aikaa jos oikein pahana on. Sanoi et kunnon rasvaa vaan ja kaikki katoaa. :)
  Vastaa viestiin
13.03.12, 22:50   #47 (linkki)
Avuksi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kreku Näytä viesti
Olen kreikkalais-suomalainen ja kasvanut Kreikan auringossa. Niin kauan kun asuin Kreikassa, minulla ei ollut mitään iho-ongelmia, mutta pari vuotta siitä, kun muutin Suomeen, alkoi paha atooppinen ihottuma. Koko korppa oli lopulta yhtä ihottumaa, terveitä läiskiä vähemmin kuin ihottuma-alueita. Osasta ihottumaläiskiä juoksi verta ja kudosnestettä. Kävin sekä allergia- että ihotautilääkäreillä molemmissa kotimaissani saaden aina ne samat kortisoni- ja perusvoidekuurit. Joku määräsi yli satasen per tuubi maksanutta rasvaa, joka haisi ihan pissalle ja tyttöystävä saikin hyvän syyn kutsua kusipääksi -rasvasta ei ollut edes mitään apua.

Vaikka rasvasin ihoani jatkuvasti ja käytin kortisonia kuureina säännöllisesti, ihoni meni aina vaan huonompaan kuntoon. Viimein täysin epätoivoisena päätin mennä homeopaatille Kreikassa. Lääkäri oli saksalainen ja Saksassa homeopatia on yksi virallisen lääketieteen erikoistumisala. Hän määräsi verikokeet, joista pystyttiin katsomaan herkkyys liki sataan ruoka-aineeseen, näytteet lähetettiin Saksaan. Kävi ilmi, että olen yliherkkä vähän kaikelle: viljoille, maitoproteiinille, monille hedelmille jne. Kävi myös ilmi, että suolistossani majaili hiivasieni, jonka ruokkimisen lopettaminen vaati täysin hiivattoman ja sokerittoman ruokavalion.

Uusi dietti kuulosti täysin mahdottomalta, sain myös jotain homeopaattisia droppeja. Olin kuitenkin niin epätoivoinen, että ajattelin kokeilla. Paraneminen oli hidasta, mutta varmaa. Vasta noin vuoden päästä ihoni oli kokonaan parantunut ja pysynyt terveenä siitä asti. Nyt en edes perusrasvaa päivittäin, vain saunan jälkeen talvisin.

Otan maitohappobakteereja, kalanmaksaöljyä ja kalkkia ravintolisinä. Voin todella hyvin eikä tämän dietin noudattaminen kotioloissa tunnu enää edes hankalalta, kyläpaikoissa kylläkin. En edes kerro emännälle allergioistani, olisi liian suuri vaiva löytää minulle jotain tarjottavaa. Otan mukaan omaa purtavaa, jottei emännän käy minua ihan kauheasti sääliksi.

Minua hämmästyttää, että klassinen lääketiede tarjoaa, atooppiseen ihottumaan ratkaisuksi aina vaan kortisonia, vaikka on tiedossa, että se ei poista kuin oireita. Syyt ovat aina syvemmällä, uskoisin, että useimmilla juuri ruoka-aine yliherkkyyksissä. Huom. kyse ei siis ole tavallisista allergioista.

Itselläni on ollut hyvin vaikea atooppinen ihottuma. Hyvin kuiva, hilseilevä, punainen ja äärimmäisen kutiseva.
Seuraavat ovat tuoneet avun yrityksen ja erehdyksen kautta kokeilemalla:

Näitä saa luontaistuotekaupasta:

-Pycnogenol päiväannos 200 mg (kosteuttaa ihoa hyvin tehokkaasti isona päivittäisenä annoksena)
-Vivisante 2 tablettia päivässä (paksuntaa ohutta ihoa ja kosteuttaa sitä)
-A vitamiini 15 000 IUta päivässä (kuiva iho on a-vitamiinin puutoksen oire)
-rasvahappovalmiste jossa kaikki omegat yhdessä kapselissa. 3000 mg per päivä (jos annos on liian pieni se ei auta ihoa tarpeeksi hyvin)
-D-vitamiini 50 mg per päivä
-sinkkiä 15 mg per päivä
-Oolong-tee. Saa luontaistuotekaupasta kysymällä. (tee haku googlesta englanniksi, oolong teetä on tieteellisesti tutkittu atopian hoidossa erittäin menestyksellisesti)

Vivisante, A-vitamiini, D vitamiini, sinkki ja rasvahapot hoitavat elimistön puutosoireita. Pycnogenol taasen vahvistaa elimistöä kokonaisvaltaisesti vahvistamalla elinten toimintaa ja hoitamalla atopian perussyitä kuntoon elimistön toiminnassa.

Minulla on tehonnut tosi hyvin tämä yhdistelmä. Kannattaa kokeilla.
  Vastaa viestiin
20.03.12, 10:08   #48 (linkki)
Vaimo
(Vierailija)

Lähimmäisen ajatus

Tulen hulluksi, kun mieheni hinkkaa, raapii ja kihnuttaa joka 10-20 sekunti jostain päin itseään.
Ihan ok hän muuten on ja tulee toimeen miten milloinkin kutinansa kanssa. Atopia on todettu ja erilaisia allergioita. Rasvailee ja syö välillä antibioottia.

Olen kuunnellut noita raaputuksia kohta 30 vuotta ja tarvitsisin vertaistukea minäkin.

Tietääkö kukaan, mistä löydän apua, esim. netistä ?

Nimimerkki Ei aina jaksa
  Vastaa viestiin
23.03.12, 05:55   #49 (linkki)
terveyttä
(Vierailija)

Lainaus:
Länsimainen lääketieteestä on tullut painajaista siksi, että ihmisillä on nykyään oletusarvo, että lääke on oikea vaihtoehto vaivaan kun vaivaan. Ja jos lääkkeestä tulee oireita ne hoidetaan seuraavalla lääkkeellä. Lääkkeellä on tietysti paikkansa oikeassa tilanteessa, mutta miksi pehmeämpien keinojen käyttäminen on niin paha asia ja leimataan "huuhaaksi"?

”Ruoka olkoon lääkkeesi” –sanoi jo Hippokrates v.400eKr
”Olet mitä syöt”
”On helppo syödä itsensä sairaaksi”
”Sairautemme eivät johdu kevyttuotteiden tai lääkkeiden puutteesta”
” Huono perimä ei ole syy olla huolehtimatta itsestään- päinvastoin!”
”Terve keho ei sairastu”

Ravinnon tiedetään vaikuttavan mm. immuniteettiin eli vastustuskykyyn, mielialaan (esim.masennus,aggressiivisuus), hormonitoimintaan, lisääntymiskykyyn, syöpien kehittymiseen, perimään!, unen laatuun, jaksamiseen…

Keskeisin tekijä on ravinnon vaikutus suolistoon, jossa muodostuu jopa 80% immuniteetistamme. Jos asiat ovat hyvin. Immuniteettijärjestelmäsi toimiessa huonosti sairastut. Kun immuniteettijärjestelmäsi pettää, kuolet.

Ravinto ja ravitsemus on biokemiaa- kemiallisia reaktioita kehossa. Terveyteemme vaikuttavista tekijöistä voimme konkreettisemmin joka päivä huomioida ruuan jota syömme, on pakko syödä. Syömme monta kertaa päivässä- voit siis vaikuttaa itseesi yhtä monta kertaa! Mutta syötkö vain ruokaa vai ravintoa? Sen päätät itse. Ravintoterapia on yksilöllistä, kokonaisvaltaista kehon toimintojen tukemista ja kehon auttamista takaisin tasapainoon, toimimaan oikein. Monen monet sairaudet saadaan syömällä, ja sekaisin syöty keho autetaan takaisin tolpilleen, juuri niin, syömällä, mutta muulla kuin millä se sekoitettiin. Oikeat ravintolisät huolella valiten ovat myös tärkeässä osassa.
  Vastaa viestiin
05.04.12, 20:28   #50 (linkki)
moloko17
(Vierailija)

Tämä todella auttaa!

Kokeile tätä:
Kuiva, herkkä, atooppinen iho? Ziaja MED vartalovoide auttaa 7.00 € - Muu kauneudenhoito - Kauneus ja terveys - Huuto.net (avoin)

Tämä on todella hyvä ja toimiva apua, silti ei mitään kallis tuote.

Uusi Ziaja MED sarja saatavana vain apteekeissa Puolassa, nyt on Suomessakin!

Tarkista myös muut kohdeet! Sieltä löyty lisää tuotetta...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku