| |  | |
13.10.11, 06:58
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | aivan JATKUVA ripuli.
Älkää sanoko että mene lääkäriin, olen siellä juossut herra ties kuin monta kertaa ja sanovat aina että "kyllä se siitä rauhoittuu"...
Olen 22-vuotias opiskelija, luonnostani tosi hoikka, ja maha minulla on ollut enemmän tai vähemmän sekaisin jo monen vuoden ajan. Alussa tehtiin laktoositesti, ja lievä laktoosi-intoleranssi mulla oli, eli vaihdoin maitotuotteeni laktoosittomaan/hylaan (en käytä kuin luonnonjogurttia ja kahvissa maitoa). No, maha oli edelleen täysin löysä, menin uudestaan lääkäriin, otettiin lähemmäs kymmenen putkea verta, salmonellatestit, keliakiatestit, kilppariarvot ja vaikka mitä muuta mitä en edes tiedä. Ei ongelmaa. Kävin lääkärissä vielä tämän jälkeenkin, mutta sain vain ohjeita STRESSIMAHAAN mitä minulla ei todellakaan ole! Edelliset keliakiatestit tehtiin n. vuosi sitten.
Isälläni on keliakia joka paljastui vasta aivan viime hetkellä, mutta se ei oikein voi olla nyt ongelmani koska olen jättänyt kaiken vehnän yrittäessäni saada mahan kuntoon. Mitä tässä voi ihminen enää syödä? Voiko jotain ruokavaliota kokeilla mikä olisi lempeä vatsalle?
Syön kasvispainotteisesti, mutta kokeilin myös karppausta, eipä juuri vaikutusta paitsi että kylläinen olo pysyi pidempään. Hedelmiä syön ehkä yhden päivässä jos sitäkään, mutta esim. omenat turvottaa mahaani.
Kokeilen ihan mitä tahansa että tämä ripuli loppuu, nytkin on ollut aivan vetistä jo pari kuukautta :(
Muuten olen kaikin puolin terve ja kunnossa, tuo on tavallaan ainoa ongelma. Mutta en todellakaan saa kaikkia ravintoaineita jne. kun maha on täysin löysä joka päivä. Mitä tässä jää enää syötäväksi, maitotuotteet vähiin, vehnä pois, sokeri pois, hedelmät ja jotkut kasviksetkin pois... Meikä kuihtuu kasaan kohta..
| |
| | |
13.10.11, 08:12
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
En ihmettele, jos ihmisillä on ongelmia ruoansulatuksen kanssa.