Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.11.11, 20:32   #1 (linkki)
Etsivä potilas
(Vierailija)

Tunteeko joku Hipeksal-nimisen lääkkeen?

Olen monien virtsatieinfektioitten uusiutumisten vuoksi saanut suojalääkkeeksi Hipeksal-nimisen lääkkeen. En ole huomannut 5 kuukaudessa mitään myönteistä vaikutusta, sen sijaan olen saanut erinäisiä mahavaivoja ja mikä pahinta jatkuvan päänsäryn, joka alkaa aamuisin ja jatkuu iltapäivään. Hyvä särkylääke kyllä auttaa, mutta niitä en saisi syödä.

Hipeksal on vanha lääke ja sitä syötetään ainakin vanhoille mummoille ilman vaikutusta. Onko muilla kokemuksia. Lääkäri sanoi, ettei nitrofurantoinia saa syödä kun se aiheuttaa kasvaimia keuhkoihin. Onko tietoa tästä. Lääkäreiltä ei enää tahdo saada pitävää tietoa, jos tietoa ollenkaan. Resepti hutaistaan käteen ja se on siinä taas kahdeksi viikoksi.
Olisikin kiinnostunut kokemuksistanne.
  Vastaa viestiin

30.11.11, 22:58   #2 (linkki)
tätty
(Vierailija)

Nyt pitää sanoa, että ompa outo lääke, en ole kuullut.
Jos ei ole sinulle mitään hyötyä antanut, miksi syöt niitä. Lopeta niiden käyttö.
  Vastaa viestiin
30.11.11, 22:59   #3 (linkki)
Lapsus
(Vierailija)

*Valitettavasti...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Etsivä potilas Näytä viesti
Olen monien virtsatieinfektioitten uusiutumisten vuoksi saanut suojalääkkeeksi Hipeksal-nimisen lääkkeen. En ole huomannut 5 kuukaudessa mitään myönteistä vaikutusta, sen sijaan olen saanut erinäisiä mahavaivoja ja mikä pahinta jatkuvan päänsäryn, joka alkaa aamuisin ja jatkuu iltapäivään. Hyvä särkylääke kyllä auttaa, mutta niitä en saisi syödä.

Hipeksal on vanha lääke ja sitä syötetään ainakin vanhoille mummoille ilman vaikutusta. Onko muilla kokemuksia. Lääkäri sanoi, ettei nitrofurantoinia saa syödä kun se aiheuttaa kasvaimia keuhkoihin. Onko tietoa tästä. Lääkäreiltä ei enää tahdo saada pitävää tietoa, jos tietoa ollenkaan. Resepti hutaistaan käteen ja se on siinä taas kahdeksi viikoksi.

ei ole mitään kokemusta kyseisestä lääkkeestä mutta Nitrofur-C 75mg on ainakin määrtty minulle estolääkitykseksi. Ei missään vaiheessa ole puhuttu mistään keuhkokasvaimista. Muutama vuosi sitten söin tätä 6kk. Kesällä oli virtsatietulehdus ja sain 200kpl satsin varoiksi jos uusiutuu.
  Vastaa viestiin
30.11.11, 23:55   #4 (linkki)
Minea
(Vierailija)

Sain vain 2 kk:n annoksen

Olen kuullut, että sitä annetaan vanhuksille eikä siitä saa edes Kelan korvausta, eikä ne ressut aina osaa sitä vaatiakaan. Mikään kovin yleisesti käytetty lääke se ei ole, mutta tämä on luulo. Minäkin sain suojalääkkeen vain 2 kuukaudeksi ja sanottiin, että tulee niin kalliiksi antaa pitemmäksi ajaksi. Eikö mene aika kauheaksi?
  Vastaa viestiin
01.12.11, 22:22   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2011
Ei toimi Hipeksal ei.

Itse olen ammatiltani lähihoitaja, olen töissä hoivakodissa. Eräällä ihastuttavalla vanhuksella on hyvin hyvin HYVIN usein virtsatieinfektio. Estolääkkeenä Hipeksal 1g, mutta eipä näytä toimivan. Uusiutuu ja uusiutuu vaan.
  Vastaa viestiin
02.12.11, 00:01   #6 (linkki)
Miriam
(Vierailija)

Oletko sanonut lääkärille?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Emmatar Näytä viesti
Itse olen ammatiltani lähihoitaja, olen töissä hoivakodissa. Eräällä ihastuttavalla vanhuksella on hyvin hyvin HYVIN usein virtsatieinfektio. Estolääkkeenä Hipeksal 1g, mutta eipä näytä toimivan. Uusiutuu ja uusiutuu vaan.

Meilläkin lääkäri antaa sitä kun apteekissa on paljon varastossa vanhaa lääkettä, ei toimi kenelläkään ja se on iso paha pilleri vanhuksen syötäväksi.
  Vastaa viestiin
16.01.12, 18:07   #7 (linkki)
Vierailija
(Vierailija)

Lainaus:

Minulle ainakin hipeksal toi avun toistuviin virtsatieinfektiohin. Minulle viime vuosi oli helvetillistä,koska tulehduksia oli melkein joka kuukausi. Olin todella kipeä ja aloin olla jo heikossa kunnossa. Nyt tilanne on hallinnassa ja olo on energinen.
  Vastaa viestiin
17.01.12, 23:18   #8 (linkki)
mirsku
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija Näytä viesti
Minulle ainakin hipeksal toi avun toistuviin virtsatieinfektiohin. Minulle viime vuosi oli helvetillistä,koska tulehduksia oli melkein joka kuukausi. Olin todella kipeä ja aloin olla jo heikossa kunnossa. Nyt tilanne on hallinnassa ja olo on energinen.

Minulle myös Hipeksal auttoi jatkuviin virtsatietulehduksiin. Aikasemmin söin monta kuuria Nitrofur-C. Lääkäri vaihtui ja sanoi ettei missään tapauksessa enää Nitrofur-C:tä, kun se vaikuttaa keuhkoihin pahentavasti.
  Vastaa viestiin
21.02.12, 21:56   #9 (linkki)
Hipeksal uskovainen
(Vierailija)

Itsellänikin hipeksal auttoi jatkuvaan tulehduskierteeseen. Hipeksalin aloittamisen jälkeen yksi antibiottikuuri kolmeen ja puoleen vuoteen. Ennen sitä joka toinen kuukausi antibioottia.
  Vastaa viestiin
06.03.12, 17:07   #10 (linkki)
T.L.K

Käyttäjän One for You avatari

Rekisteröitynyt: 01/2012
Sijainti: On The Earth
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipeksal uskovainen Näytä viesti
Itsellänikin hipeksal auttoi jatkuvaan tulehduskierteeseen. Hipeksalin aloittamisen jälkeen yksi antibiottikuuri kolmeen ja puoleen vuoteen. Ennen sitä joka toinen kuukausi antibioottia.

Itse olen allerginen monelle antibiootille, nokkosihottumana ilmennyt. Mm. nitrofur-C:stä saanut aikanani pahan allergisen reaktion. Kesti viikon verran.
Siihen aikaan ei ollut antihistamineja, kutina oli vain kestettävä. Ehkä kortisonvoiteita oli, mutta ei kyllä muuta.

Olen käyttänyt Hipeksal 1 g 2:sti/vrk.
Muistaa juoda, sillä Hipeksal happamoittaa virtsaa!!!!!!!!

Toisaalta, jos kärvistelee kuivien ilmakalvojen kanssa, siihen kannattaa käyttää paikallista estrogeenihoitoa, on tabletteina ja voiteena. Saa apteekista ilman lääkemääräystä
  Vastaa viestiin
06.03.12, 17:20   #11 (linkki)
T.L.K

Käyttäjän One for You avatari

Rekisteröitynyt: 01/2012
Sijainti: On The Earth
Lainaus:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja One forYou
Itse olen allerginen monelle antibiootille, nokkosihottumana ilmennyt. Mm. nitrofur-C:stä saanut aikanani pahan allergisen reaktion. Kesti viikon verran.
Siihen aikaan ei ollut antihistamineja, kutina oli vain kestettävä. Ehkä kortisonvoiteita oli, mutta ei kyllä muuta.

Olen käyttänyt Hipeksal 1 g 2:sti/vrk.
Muistaa juoda, sillä Hipeksal happamoittaa virtsaa!!!!!!!!

Toisaalta, jos kärvistelee kuivien ilmakalvojen kanssa, siihen kannattaa käyttää paikallista estrogeenihoitoa, on tabletteina ja voiteena. Saa apteekista ilman lääkemääräystä

Tuosta, että lääkäri huitaisee lääkemääräyksen käteen, pitää potilaan itse vaatia, tietoa, jos ei tiedä, miten lääkettä tulee ottaa...
Mutta että nitro-C:stä tulisi kasvaimia keuhkoihin, on kyllä mielestäni aika kaukaa haettu
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku