Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.12.11, 17:23   #1 (linkki)
jacqs
(Vierailija)

Outo kipu päässä?

Tällainen vaiva. Eli takaraivossa, oikealla puolella, hiukan korvasta viistosti ylöspäin, on kipeä ja arka kohta. Se ikäänkuin tykyttää ikävällä tavalla jatkuvasti, ja kipu tulee esiin jos puren hampaita yhteen / syön, heilautan päätä nopeasti pystysuunnassa tai painan kohtaa kädellä. Kipu säteilee oikean puolen ohimoon, ja koko alueelle takaraivon oikealla puolella. Pää on siis aika herkkänä ja yritän välttää äkkinäisiä pään liikautuksia. Muina oireina myös 'silmäkipu', jollaista minulla saattaa esiintyä jos olen nukkunut liikaa. Kipu tuntuu pienesti silmämunassa kun katson kunnolla sivuille / alas / ylös. Olen kumminkin nukkunut aivan normaalisti. Tätä pään arkuutta on jatkunut nyt noin neljä viisi päivää.

Mainittakoon, että kävin viikko sitten lääkärillä jatkuvasta paineentunteesta päässä. Olin ollut kaksi viikkoa pienessä kuumeettomassa flunssassa. Lääkäri koputteli päätä ja poskia ja sanoi sen kummemmin tutkimatta ja kyselemättä että poskiontelontlehdus. Sain 10 pvän antibioottikuurin. Paineen tunnetta ei tosin enää juurikaan ole, mistä olen iloinen, mutta sen on nyt korvannut tämä kummallinen kipu.

Mistähän voisi olla kyse?

Ikää on 20-vuotta ja olen nainen. Olen 9-vuotiaasta asti sairastanut migreeniä, joten tiedän että sitä tämä ei ole. Niska ja hartiat varmaankin jollakin tasolla jumissa lähestulkoon aina, mutta en ole tällaista kipua ennen tuntenut.

Yleensä en pienistä oireista hetkahda tai mistään kivustakaan, mutta tämä tuntuu sen verran oudolta ja erilaiselta että pistää mietityttämään. :-( Olen mennyt nukkumaan ajatellen, että ehkä se huomenna on poissa ja luottanutkin melkeinpä siihen, mutta ei ole mihinkään lähtenyt. En tiedä pitäisikö lääkäriin hakeutua heti, vai vasta tuon antibioottikuurin jälkeen, vai pitääkö edes ollenkaan.

Kertokaa jos tulee jotain mieleen, olisin hyvin kiitollinen!
  Vastaa viestiin

25.12.11, 13:06   #2 (linkki)
voi
(Vierailija)

olla migreeniäkin, mutta vaadi tarkempia tutkimuksi. siis VAADI OIKESTI.
  Vastaa viestiin
25.12.11, 23:49   #3 (linkki)
Samaa potenut
(Vierailija)

Kuusi vikkoa oli

Samanlaista potenut ja nyt alkoi hellittää. Särkylääkettä söin, ei muuta. Jokin virus oli, epäili lääkäri ja otti senkan. Ei ollut noussut.
  Vastaa viestiin
26.12.11, 00:43   #4 (linkki)
.,,
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja voi Näytä viesti
olla migreeniäkin, mutta vaadi tarkempia tutkimuksi. siis VAADI OIKESTI.

Kyllä ne tarkemmat tukimukset vaatimattakin tulee. Jos on liian vaatelias tai vauhko, siitä tulee vain viivästyksiä.

Kun oireet eivät ole menneet ohi ja jos ne kovasti vielä vaivaavat, niin ei muuta kuin samalle lääkärille kertomaan, että oireet ovat edelleen ja haittaavat normaalia elämistä. Siitä on sitten lääkärin helppo jatkaa, kun tietää mitä edellisellä kerralla suljettiin pois.
  Vastaa viestiin
30.12.11, 13:25   #5 (linkki)
jacqs
(Vierailija)

Kiitos teille vastanneille.

Tänään kävin lääkärissä, kun oireet jatkuneet ja pahentuneet. Lekuri tarkisti kurkun ja korvat, olivat ok. Hän epäili kallonpohja..tulehdusta? En tarkkaa sanaa muista, mutta johtuen niska/hartiajännityksestä. Käski venytellä, määräsi tulehdusrasvaa, buranaa ja sirdaludia. Muistutti että jos eivät oireet viikon päästä ole kadonneet niin eikun vaan takaisin ja pään kuvautukseen.

Toivotaan että nämä jeesivät ja yöunet saisin takaisin! :)
  Vastaa viestiin
01.01.12, 19:17   #6 (linkki)
Pau_la
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja .,, Näytä viesti
Kyllä ne tarkemmat tukimukset vaatimattakin tulee. Jos on liian vaatelias tai vauhko, siitä tulee vain viivästyksiä.

Kun oireet eivät ole menneet ohi ja jos ne kovasti vielä vaivaavat, niin ei muuta kuin samalle lääkärille kertomaan, että oireet ovat edelleen ja haittaavat normaalia elämistä. Siitä on sitten lääkärin helppo jatkaa, kun tietää mitä edellisellä kerralla suljettiin pois.

kuule ei ne aina tule. itselläni murtui käsi ja kipu oli kova, ranne turvoksissa ja pahasti mustelmilla. lekuri sanoi vain, ei kannata kuvata..lihas vain tärähtänyt ja kätteli nopeasti ja kohteliaasti (onneksi vasen käsi oli poikki ja itse oikeakätinen). tottelin kiltisti ja lähdin kotiin. en saanut kivulta nukuttua tai tehtyä kädellä yhtään mitään, ilman kovaa kipua ja itkua. töissäkin olin. oli pakko mennä toiselle lekurille kun lihastärähdys ei parantunutkaan. toinen lääkäri lähetti samantien kuvauksiin ja rannemurtumahan se oli. kipsissä n. 7viikkoa, että revi siitä.
  Vastaa viestiin
01.01.12, 21:58   #7 (linkki)
.,,
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pau_la Näytä viesti
kuule ei ne aina tule. itselläni murtui käsi ja kipu oli kova, ranne turvoksissa ja pahasti mustelmilla. lekuri sanoi vain, ei kannata kuvata..lihas vain tärähtänyt ja kätteli nopeasti ja kohteliaasti (onneksi vasen käsi oli poikki ja itse oikeakätinen). tottelin kiltisti ja lähdin kotiin. en saanut kivulta nukuttua tai tehtyä kädellä yhtään mitään, ilman kovaa kipua ja itkua. töissäkin olin. oli pakko mennä toiselle lekurille kun lihastärähdys ei parantunutkaan. toinen lääkäri lähetti samantien kuvauksiin ja rannemurtumahan se oli. kipsissä n. 7viikkoa, että revi siitä.

Eli tulihan ne sitten ne tarkemmat tutkimukset. Että revi siitä.

Saman olisit saanut, jos olisit mennnyt samalle lääkärille uudelleen.

Kai tajusit ottaa yhteyttä potilasvahinkolautakuntaan siitä ensimmäisestä lääkäristä ja pyytää tutkimaan menettelikö väärin?
  Vastaa viestiin
02.01.12, 21:21   #8 (linkki)
Kyl maar
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja .,, Näytä viesti
Eli tulihan ne sitten ne tarkemmat tutkimukset. Että revi siitä.

Saman olisit saanut, jos olisit mennnyt samalle lääkärille uudelleen.

Kai tajusit ottaa yhteyttä potilasvahinkolautakuntaan siitä ensimmäisestä lääkäristä ja pyytää tutkimaan menettelikö väärin?
kyseisessä tapauksessa olisi heti pitänyt kuvauksiin päästä, eikä lääkärin arvailla vain tärähdystä. Joku olisi heti vaatinut kuvauksiin pääsyä, eikä kiltisti vain lähtenyt kotiin kärvistelemään, kuten kys. kirjoittaja teki (Mutta ne maan hiljaisimmat, anteeksi vaan). Kai ne tarkammat tutkimukset tulevat kun aikansa kärsii ja makselee lääkärinpalkkioita. Ei kiireisille kättelijöille kannata missään nimessä viedä rahojaan uudelleen.
  Vastaa viestiin
03.01.12, 19:49   #9 (linkki)
taikku.
(Vierailija)

oikeassa olet, ei puhettakaan, että samalle lääkärille ikinä jos ei ymmärtänyt kuvauksiin laittaa. onkohan kovin suuri homma tuokin asia. lääkärin tehtävä on auttaa, ei tuottaa enempää kipua potilaalle. ja tässä tapuskessa näin tapahtui kun potilas ei saanut heti hoitoa käyntiin, vaan vasta parin viikon kuluttua, vaikka käsi oli poikki.
  Vastaa viestiin
30.01.12, 18:07   #10 (linkki)
Tuulikki
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jacqs Näytä viesti
Tällainen vaiva. Eli takaraivossa, oikealla puolella, hiukan korvasta viistosti ylöspäin, on kipeä ja arka kohta. Se ikäänkuin tykyttää ikävällä tavalla jatkuvasti, ja kipu tulee esiin jos puren hampaita yhteen / syön, heilautan päätä nopeasti pystysuunnassa tai painan kohtaa kädellä. Kipu säteilee oikean puolen ohimoon, ja koko alueelle takaraivon oikealla puolella. Pää on siis aika herkkänä ja yritän välttää äkkinäisiä pään liikautuksia. Muina oireina myös 'silmäkipu', jollaista minulla saattaa esiintyä jos olen nukkunut liikaa. Kipu tuntuu pienesti silmämunassa kun katson kunnolla sivuille / alas / ylös. Olen kumminkin nukkunut aivan normaalisti. Tätä pään arkuutta on jatkunut nyt noin neljä viisi päivää.

Mainittakoon, että kävin viikko sitten lääkärillä jatkuvasta paineentunteesta päässä. Olin ollut kaksi viikkoa pienessä kuumeettomassa flunssassa. Lääkäri koputteli päätä ja poskia ja sanoi sen kummemmin tutkimatta ja kyselemättä että poskiontelontlehdus. Sain 10 pvän antibioottikuurin. Paineen tunnetta ei tosin enää juurikaan ole, mistä olen iloinen, mutta sen on nyt korvannut tämä kummallinen kipu.

Mistähän voisi olla kyse?

Ikää on 20-vuotta ja olen nainen. Olen 9-vuotiaasta asti sairastanut migreeniä, joten tiedän että sitä tämä ei ole. Niska ja hartiat varmaankin jollakin tasolla jumissa lähestulkoon aina, mutta en ole tällaista kipua ennen tuntenut.

Yleensä en pienistä oireista hetkahda tai mistään kivustakaan, mutta tämä tuntuu sen verran oudolta ja erilaiselta että pistää mietityttämään. :-( Olen mennyt nukkumaan ajatellen, että ehkä se huomenna on poissa ja luottanutkin melkeinpä siihen, mutta ei ole mihinkään lähtenyt. En tiedä pitäisikö lääkäriin hakeutua heti, vai vasta tuon antibioottikuurin jälkeen, vai pitääkö edes ollenkaan.

Kertokaa jos tulee jotain mieleen, olisin hyvin kiitollinen!
Itselläni ollut myös kesästä 2011 lähtien outoa, selittämätöntä päänsärkyä-päivittäin. Välillä päänsärkykohtauksia myös. Useilla eri lääkäreillä käynyt, sekä yksityisillä, että julkisilla. Yksityisesti omakustanteisesti kävin pään TT-kuvissa, ei mitään, kuvat puhtaat. Nyt, kun ei "mitään vikaa mistään löydy" niin viime torstaina Terveystalon yksityinen neurologi, jolla kävin maksusitoumuksella pyytämässä apua päänsärkyihin, ehdotti psykoterapiaa ja mielialalääkkeitä. Et niillähän ne päänsäryt lähteekin...
  Vastaa viestiin
30.01.12, 19:01   #11 (linkki)
Särkylääkepäänsärky?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulikki Näytä viesti
Itselläni ollut myös kesästä 2011 lähtien outoa, selittämätöntä päänsärkyä-päivittäin. Välillä päänsärkykohtauksia myös. Useilla eri lääkäreillä käynyt, sekä yksityisillä, että julkisilla. Yksityisesti omakustanteisesti kävin pään TT-kuvissa, ei mitään, kuvat puhtaat. Nyt, kun ei "mitään vikaa mistään löydy" niin viime torstaina Terveystalon yksityinen neurologi, jolla kävin maksusitoumuksella pyytämässä apua päänsärkyihin, ehdotti psykoterapiaa ja mielialalääkkeitä. Et niillähän ne päänsäryt lähteekin...

Oletko käyttänyt paljon särkykääkkeitä päänsärkyysi? Nimittäin niistä voi tulla päänsärkyä (niin oudolta kuin se kuulostaakin) ja kierre on valmis. Jos näin on asia, niin lopeta käyttö ja juo sen sijaan runsaasti vettä ja muita alkoholittomia nesteitä (ei kahvia). Ulkoile riittävästti ja huolehdi raikkaasta ilmasta makuuhuoneessa ja nuku 7-8 h yössä, ei yhtään enempää. Katso tilanne parin viikon kuluttua uudelleen.
  Vastaa viestiin
30.01.12, 20:51   #12 (linkki)
Tuulikki
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Särkylääkepäänsärky? Näytä viesti
Oletko käyttänyt paljon särkykääkkeitä päänsärkyysi? Nimittäin niistä voi tulla päänsärkyä (niin oudolta kuin se kuulostaakin) ja kierre on valmis. Jos näin on asia, niin lopeta käyttö ja juo sen sijaan runsaasti vettä ja muita alkoholittomia nesteitä (ei kahvia). Ulkoile riittävästti ja huolehdi raikkaasta ilmasta makuuhuoneessa ja nuku 7-8 h yössä, ei yhtään enempää. Katso tilanne parin viikon kuluttua uudelleen.

Juu, kokeiltu on =) Ei auta. Eli, ei ole särkylääkepäänsärkyä. Särkylääkkeitä pyrin ottamaan vain silloin, kun tuntuu, ettei enää kestä tai pysty olee pystyssä... =/

Onneksi tämänhetkinen työterveyslääkäri on ottanut (ainakin tähän asti) tän asian vakavasti (toisin kuin toiset lääkärit) ja hänelle pystyn täysin avautumaan kipujeni suhteen. Nyt on aloitettu kokeiluun (epilepsialääkitys) Topimax 25mg nosto viikottain aina sinne 200mg asti. On kuulemma joillekin henkilöille auttanut, jotka ovat selittämättömästä päänsärystä kärsineet.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 12:18   #13 (linkki)
Tuulikki
(Vierailija)

Kävin jälleen tänään päivittämässä työterveyslääkärille tilannettani. Eli siis tolle samalle, jota tuossa edellä kehuin... Noh, olin ite toivonut, että olisin saanut sairaslomaa (viimeksi nyt saikulla Joulun jälkeen pari päivää) kun on ollut olo ihan mahoton ja kipu vaihteleva. Ei tullut saikkua. Tuli lähete/aika työpsykoterapeutille ja tämä työterveyslääkäri sanoi, että "jatkossa sitten katsot tarkemmin, milloin otat särkylääkettä, kotona ollessa pyrit nyt olemaan ottamatta"...

Masensi jo melko paljon noi lääkärin sanat, kun tähän mennes pystynyt täysin siihen luottaa. Eli tuli tunne, et nyt toikin lääkäri ajattelee, et olen hullu ja joku lääkeriippuvainen henkilö. =/Ei muuta kuin "iloisena iltavuoroon" olotilasta huolimatta.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 15:14   #14 (linkki)
No mutta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulikki Näytä viesti
Kävin jälleen tänään päivittämässä työterveyslääkärille tilannettani. Eli siis tolle samalle, jota tuossa edellä kehuin... Noh, olin ite toivonut, että olisin saanut sairaslomaa (viimeksi nyt saikulla Joulun jälkeen pari päivää) kun on ollut olo ihan mahoton ja kipu vaihteleva. Ei tullut saikkua. Tuli lähete/aika työpsykoterapeutille ja tämä työterveyslääkäri sanoi, että "jatkossa sitten katsot tarkemmin, milloin otat särkylääkettä, kotona ollessa pyrit nyt olemaan ottamatta"...

Masensi jo melko paljon noi lääkärin sanat, kun tähän mennes pystynyt täysin siihen luottaa. Eli tuli tunne, et nyt toikin lääkäri ajattelee, et olen hullu ja joku lääkeriippuvainen henkilö. =/Ei muuta kuin "iloisena iltavuoroon" olotilasta huolimatta.

Ällä sinä siitä masennu vaan ota kaikki tarpeellinen apu vastaan. Mitäs jos se psykoterapeutti pystyykin auttamaan? Ei se tarkoita hulluksi leimaamista! Varmaan sinulta on tutkittu myös niska ja hartia-seutu, niiden jännitystilat aiheuttavat myös päänsärkyä? Oletko kokeillut fysioterapeuttia? Ja tietty kevyt liikunta raikkaassa ulkoilmassa on hyväksi päänsärylle...
  Vastaa viestiin
12.02.12, 12:05   #15 (linkki)
....................
(Vierailija)

Kolmoishermosärky

Minä sairastan kolmoishermosärkyä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>