Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.02.12, 00:02   #1 (linkki)
epätietoinen
(Vierailija)

Mustelmia itsekseen yms

Eli mulla tällaista:
Raskausaikana n. puoli vuotta sitten, huomasin säärissä nilkkojen yläpuolella punasia pisteitä joita on paljon, olisikohan tämä "purppuraa" (löysin ton termin netistä ja kuvahaulla löyty samantyyppistä kuvaa, mutta mulla nuo pisteet vaaleampia kuin googlen kuvissa). Ja välillä nuo siis on vaaleempia.
Synnytyksen jälkeen on tuntunut mustelmia tulevan itsekseen sääriin. Muualle niitä ei tule paljon kolhimallakaan helposti. Mulla on aina sääriin (muualle ei) tullut mustelmia TODELLA herkästi, mut ei mun muistaakseni aiemmin oo itsekseen tullut, en ainakaan nyt muista mitkä olis voinu aiheuttaa.
Aloitin jumpalla käynnin n 1kk synnytyksestä, se selittäis jos mustelmat tulis polviin (ollaan polvillaa aika paljon esim selkäliikkeitä ku tehty nelinkontin), ja niin on tullutki välillä, mut useimmiten ne on polvien ja nilkkojen välillä?
Hemoglobiini mitattiin jälkitarkastuksessa, reilu 2kk sitten, ja se oli 146,vähä korkeampi mitä raskausaikana koskaan (alussakaan) mitattiin. Silloin mittailtiin 130-140 välisiä arvoja. Jotkut mustelmia aiheuttavat (leukemiakin kai?) sairaudet ku laskee hemoglobiinia, joten sellaset on varmaanki aikalailla poissuljettu...
Väsymystä on välillä mutta se varmaan selittyy (en siis heräile öisin kun mies hoitaa pienemmän öisin) sillä että on 2 pientä lasta hoidettavana.

Lisäksi oon laihduttanut Nutriletteilla, loka-marraskuussa aloitin ja pidin taukoa jonkin aikaa (tai söin niitä vain joskus, osittain) ja nyt taas viikon syönyt. En tiedä voiko tolla laihdutuksellaki olla merkitystä mustelmien tuloon "itsestään"... Vitamiinipuutteista tuskin on kyse koska Nutrilettit sisältää niitä aika runsaasti ja oon ohjeiden mukaisen päiväannostuksen niitä joka päivä syönyt.

Osaako kukaan kertoa mistä tällaiset oireilut vois johtua?
  Vastaa viestiin

14.02.12, 22:42   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 02/2012
Sijainti: Helsinki
Ensimmäisenä mieleen tulee (jos ihan nimeltä pitäisi sairauksia mainita) niin anemia, leukemia tai verenvuototauti (hemofilia). Voit googlettaa oireet ja katsoa, sopiiko ne sinuun.

Uskoisin kumminkin, ettei mikään nuista sinua vaivaa, vaan että olet täysin terve. Toisille ihmisille tulee vain herkemmin mustelmia kuin toisille. Jos asia kovasti vaivaa, niin voit soittaa terveysasemasi sairaanhoitajalle tms. ja pyytää lähetettä laboratorioon verinäytteeseen. Esim. perusverenkuvaan (B-PVK) sillä se auttaa hyvin useiden eri sairauksien diagnosoinnissa ja seulonnassa.
  Vastaa viestiin
20.02.12, 23:00   #3 (linkki)
aloittaja....
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ann280 Näytä viesti
Ensimmäisenä mieleen tulee (jos ihan nimeltä pitäisi sairauksia mainita) niin anemia, leukemia tai verenvuototauti (hemofilia). Voit googlettaa oireet ja katsoa, sopiiko ne sinuun.

Uskoisin kumminkin, ettei mikään nuista sinua vaivaa, vaan että olet täysin terve. Toisille ihmisille tulee vain herkemmin mustelmia kuin toisille. Jos asia kovasti vaivaa, niin voit soittaa terveysasemasi sairaanhoitajalle tms. ja pyytää lähetettä laboratorioon verinäytteeseen. Esim. perusverenkuvaan (B-PVK) sillä se auttaa hyvin useiden eri sairauksien diagnosoinnissa ja seulonnassa.

Perusverenkuvassa kävin, varasin itse ajan kun sai varattua, ei siihen lääkäriä sit tarvinnut. Tulokset sain kotiin ja ihan normaalit oli (viitearvot näki labran sivulta) kaikki.. et ei oo anemiasta eikä varmaan leukemiastakaan kyse....
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku