Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.02.12, 22:20   #1 (linkki)
Tietämätön
(Vierailija)

Voinko saada ajokortin?

Olen 43-vuotias mielenterveyspotilas. Olen eläkkeellä ollut jo yli 20 vuotta. Valmistuin ammattiin 15 vuotta sitten ja olin muutaman vuoden työelämässä, mutta jäin sitten taas eläkkeelle. Mulla on ollu lääkitys jo 17-vuotiaasta ja pärjään sillä. Elämä on ihan tavallista, on mies ja asunto. Nyt haluaisin mennä autokouluun. Voinko mt-kuntoutujana yleensä saada ajokortin? Millainen lääkärintodistus tarvitaan? Estääkö jatkuva psyykenlääkitys ajokortin saamisen? En käytä kolmiolääkkeitä. Voinko hakea lääkärintodistuksen jo ennen kuin ilmottaudun autokouluun? Olis vähän tylsää käydä kallis autokoulu ja sitte lääkäri ei suostuisikaan kirjoittamaan todistusta. Kokemuksia?
  Vastaa viestiin

06.02.12, 08:21   #2 (linkki)
sirre
(Vierailija)

Sinun kannattaa kysyä tuota autokoulusta,koska heille tuo on varmaankin tullut ennenkin vastaan. Itse en tiedä tuohon vastausta.Kaikkea hyvää sinulle.
  Vastaa viestiin
06.02.12, 09:54   #3 (linkki)
hmjdjy
(Vierailija)

Eikös se lääkärintodistus haeta nimenomaan ennen autokoulua? Siis voi sen toki hakea vasta ennen inssiä, mutta yleinen käytäntö lienee, että se haetaan ennen autokoulun aloittamista.

Sairausasiat lienevät tapauskohtaista. minä käytän kolmiolääkettä ja on silti ajokortti eikä sitä ole edes harkittu otettavaksi pois,
  Vastaa viestiin
06.02.12, 15:22   #4 (linkki)
ei este ilmeisesti
(Vierailija)

Jos kaikilta mielenterveyspotilailta otettaisiin ajokortti pois, niin autoilijoiden määrä vähenisi merkittävästi.
Yleensä ajokortti otetaan pois tai suositellaan ajamattomuutta, jos voi saada yllättäen onnettomuuteen johtavia kohtauksia ja muuten ajokyky on pysyvästi alentunut.
Jos sinä saat tämän tästä raivokohtauksia, niin en suosittele ajokorttia. Tällaisia kuljettajia on liikenteessä jo ihan riittävästi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku