Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Klinikalla
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.06.12, 10:35   #1 (linkki)
minävain
(Vierailija)

Miten lintukirpuista eroon?

Eli toissa yönä heräsin siihen, kun raavin vyötärölleni tulleita näppylöitä/paukamia lähes verille asti. Näppylät olivat oikein nätissä rykelmässä, joihin en ollut aiemmin törmännyt. Kutisevat tosi kovasti. En siis yhtään tiennyt mistä ovat ilmestyneet, mutta tietoa haettuani, olen 100 % varma että ne on lintukirppujen aikaansaannoksia. Mua oikeesti ällöttää aivan s*atanasti, ku tiiän et nyt mun sängyssä ja varmaan koko talossa vilisee noita ällöttäviä kirppuja! Viime yönäkin nukuin sohvalla, koska en 'uskaltanu' mennä enää sänkyyn, ku siellä niitä kirppuja varmaan on. Ja onneksi vielä ei oo tullu noita näppylöitä enempää, mut nyt kysynki et miten h*lvetissä niistä lintukirpuista pääsee eroon? Tuo kutina on aivan sietämätöntä ja koko ajan tekis mieli raapia ittensä verille. Eikä mulla edes ole mitään voidetta mitä vois noihin näppylöihin laittaa. Enkä lääkäriinkään ole varmaan menossa.

Tänään oon ajatellu pestä kaikki vuodevaatteet sun muut ja imuroida patjan ja koko talon. Voisko se jotenki auttaa? Ja siis mulla ei oo lemmikkieläimiä, joten lemmikkien mukana eivät oo voineet tulla. Apuja?
  Vastaa viestiin
18.06.12, 21:59   #2 (linkki)
Olet päässyt siitä jo
(Vierailija)

Lintukirput elävät lähinnä linnuissa ja lintujen pesissä. Jos sinulla on ollut vuoteessasi lintukirppu on niitä todennäköisesti ollut tasan yksi kappale, joka on tullut vatteissasi sisälle. Keväisin haravoidessa tai luonnossa liikkuessa tuollainen pieni musta paholainen voi päästä iholle hihansuista tai housunlahkeista ja purra varsin kipeästi. Toiset ovat todella allergisia puremille toiset selviävät muutaman päivän näppylöillä ja kutinalla/kirvelyllä. Elukka joka sinua puri on todennäköisesti jo kuollut tai kadonnut muuten. Hydrokortison voide puree kutiaviin näppylöihin.
  Vastaa viestiin
18.06.12, 22:04   #3 (linkki)
Vielä
(Vierailija)

Tarkista onko näppyläraita mahdollisesti jonkin ihoasi allergisoivan aineen aiheuttama kuten nikkeli, väriaineet, jokin uusi vaate tai uusi materiaali, pesuainejäämä tai ... koska mielestäni se mahdollisuus on paljon todennäköisempi kuin lintukirppu.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku