Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Kuntoklubilaiset
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin
 
Työkalut Hae ketjusta
22.03.07, 09:06   #1 (linkki)
ei kivat
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Jenkkakahvoista eroon?

Millä liikkeilla jenkkakahvoista pääsee eroon kotitreenillä? Olen muuten hoikka, mutta nyt on alkanut tulemaan jenkkakahvat ikävästi. Haluaisin päästä niistä eroon ennen kun mahdollisesti kasvavat lisää. Ovat kyllä ilmeisesti jääneet raskauden myötä, vaikka muualle ei olekaan mitään jäänyt. Harrastan salibandyn pelaamista monta kerta viikossa ja liikun muutenkin paljon, joten kunto on ihan ok.

Vatsalihakisa, minkälaisia ja miten paljon? Olen kuullut, että liike jossa liikutetaan lantiota sivuttain puolelta toiselle tehokkaasti, niin että kädet ovat suorassa kylkien vieressä (huoh, olen huono selittämään...) auttasi jenkkakahvoihin. Onko perää ja kuinka paljon pitäisi tehdä päivässä?

Kiitos, jos jollakin on vastauksia!
  Vastaa viestiin
22.03.07, 10:49   #2 (linkki)
tämä on itselläni toiminut
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Kokeileppa ruokavaliolla! Itse jätin atoppisen ihon takia valkosen viljan ja sokerin käytön kokonaan pois viikottaista herkkupäivää lukuunottamatta. Jostain syytä aiheutti ihon kutinaa ja turvotusta toi runsas sokrun syönti. Vyötärön jenkat pieneni parissa viikossa, vaikka paino suht sama. Jos vetää paljon kuidutonta hiilaria niin nestettä näköjään kertyy vaikka liikkuis kuinka paljon. Aloin syömään hiilarit kokojyvätuotteista ja kasviksista ja suurentamaan protskun ja hyvien rasvojen osuutta. Liikun itse myös paljon, 2-4 tuntia päivässä.

Vaikea olis kuvitella, että sullakaan johtuis ongelma liikunnan puutteesta =)
  Vastaa viestiin
22.03.07, 12:03   #3 (linkki)
ei kivat
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Haluaisin kyllä treenata pois ne. Varmasti toi ruokavalion muokkaaminenkin auttaa, mutta en ole innokas sitä muuttaman, kun ei se pahasti pielessä ole muutenkaan :). Kiitos kuitenkin vinkistä!
  Vastaa viestiin
23.03.07, 11:22   #4 (linkki)
pim
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Sellaset keskivartalolihasliikkeet, jotka parantaa ryhtiä. Kun selässä pituus kasvaa, niin jenkkakahvatkin oikenee.
Jotain pilatestyyppistä syviä vatsalihaksia vahvistavaa jumppaa. Määrät? hmmm...
Olisko 3 kertaa viikossa muutamia erilaisia niin tehokkaita liikkeitä, että lihakset väsyy kunnolla.
  Vastaa viestiin
25.03.07, 19:30   #5 (linkki)
tääkin toimii
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Käy makaamaan oikealle kyljelle, jalat suorina, pää tuettuna (esim. käsivarsi (oikea) korvan alla tms. luonnollinen pään asento). Nosta alakroppaa eli jalkoja ylös. Yläkropan pitäisi pysyä vakaasti alustalle ja liike alkaa ikään kuin vyötäröstä. Jos on vaikeuksia pysyä vakaassa asennossa, tue vasemmalla kädellä lattiasta, muuten voi pitää vasenta kättä joko vartalon myötäisesti tai rennosti vyötärölle, jolloin tunnet kylkilihasten tekevän töitä, kun nostat jalkoja ylöspäin.

Vähän hankala selittää, mutta toivottavasti sait idean, ehkä tarkoititkin tätä liikettä.
  Vastaa viestiin
25.03.07, 19:31   #6 (linkki)
sama kuin ed.
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Niin, ja sitten teet saman toiselle kyljelle ;)
  Vastaa viestiin
28.03.07, 17:31   #7 (linkki)
kröhöm
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Läskiä ei voi polttaa paikallisesti, eli ainut keino päästä eroon jenkoista on laihduttaminen ruokavalion ja liikunnan avulla. Toki lihaksia kannattaa treenata myös, jottei elimistö polta vain lihaksia niin, että rasva jääkin paikalleen. Lihasten palamista voi estää myös tarpeeksi hitaalla laihdutuksella (korkeintaan -500 kcal vuorokaudessa) ja riittävällä proteiinin (1,5 - 2,5g/ kg) ja hyvän rasvan (n.1g/kg) saannilla.
  Vastaa viestiin
09.06.10, 19:17   #8 (linkki)
Edelliseen
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Mutta onhan myös treenejä jotka tehoavat tiettyyn alueeseen. Esim. jos tekee vatsoja niin tulokset näkyvät yleensä siinä;)
  Vastaa viestiin
10.06.10, 08:48   #9 (linkki)
huttis
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Ikävä sanoa, mutta joillakin on luonnostaan leveä vyötärö. Itse kuulun näihin. Ja kun vielä se kaikkein sitkein rasva varastoituu vatsaan takamuksen sijaan, näyttää keskivartaloni tuhdilta, vaikka en ole lihava.

Olen raatanut asian eteen vuosikaudet. Ruokavalio on laitettu täysremonttiin. Höttöhiilarit ja roskaruoka pois, tilalle paljon kasviksia, marjoja ja hyvää proteiinia. Käyn salilla tekemässä raskasta punttitreeniä ja teen aerbostakin. olen kokeillut raivokkaita aerobisen kausia, mutta eipä sekään tuohon mahaan tunnu tehoavan. Tuloksia tulee ehkä pari milliä vuodessa.

Nykyään en jaksa enää ajatella koko helvetin vyötäröä vaikka se riskirajana pidetty 80cm ylittyy. Tiedän itse liikkuvani tarpeeksi ja syöväni paljon terveellisemmin kuin suomalaiset keskimäärin. Saan kaupoista ihan normaalikokoisia vaatteita ja verikokeiden mukaan kaikki arvot ovat suorastaan optimaaliset. Päätin lopettaa vatsan murehtimisen ja keskittyä elämään ja hyvinvointiin. Kannatti. Mutta tsemppiä kuitenkin ap:lle yritykseen :D
  Vastaa viestiin
10.06.10, 20:41   #10 (linkki)
rellukka
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huttis Näytä viesti
Ikävä sanoa, mutta joillakin on luonnostaan leveä vyötärö. Itse kuulun näihin. Ja kun vielä se kaikkein sitkein rasva varastoituu vatsaan takamuksen sijaan, näyttää keskivartaloni tuhdilta, vaikka en ole lihava.

Olen raatanut asian eteen vuosikaudet. Ruokavalio on laitettu täysremonttiin. Höttöhiilarit ja roskaruoka pois, tilalle paljon kasviksia, marjoja ja hyvää proteiinia. Käyn salilla tekemässä raskasta punttitreeniä ja teen aerbostakin. olen kokeillut raivokkaita aerobisen kausia, mutta eipä sekään tuohon mahaan tunnu tehoavan. Tuloksia tulee ehkä pari milliä vuodessa.

Nykyään en jaksa enää ajatella koko helvetin vyötäröä vaikka se riskirajana pidetty 80cm ylittyy. Tiedän itse liikkuvani tarpeeksi ja syöväni paljon terveellisemmin kuin suomalaiset keskimäärin. Saan kaupoista ihan normaalikokoisia vaatteita ja verikokeiden mukaan kaikki arvot ovat suorastaan optimaaliset. Päätin lopettaa vatsan murehtimisen ja keskittyä elämään ja hyvinvointiin. Kannatti. Mutta tsemppiä kuitenkin ap:lle yritykseen :D

Huttis, ihana lukea tekstiäsi. Mulla on nimittäin myös sellainen vyötärötön vartalo. Kädet ja jalat on kuin rimat (luuta ja nahkaa ) mutta vyötärö se vaan on yli 80cm. Voisin tietysti laihduttaa tosi laihaksi itteni, mutta sitten kädet ja jalat (ja naama...) näyttäis vielä hirveämmältä kuin nyt. Ruokailen terveellisesti ja liikun käytännössä päivittäin, minimissään tunti lenkkeilyä koiran kanssa per päivä.
  Vastaa viestiin


24.02.11, 22:19   #11 (linkki)
Tämä auttaa !
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Striptease aerobic

Aloitin harastamaan Striptease aerobic treeniä kerran viikossa stripin liikkeet auttavat Joka ikiseen osa alueseen ! melkein joka kaupungissa semmoista on tassiin liikkeet ovat niin helppoja että jokainen osaa ne ! Suosittelen etsikää lähin paikka missä voitte harrastella ps. myös tanko fitness auttaa .. ;)
  Vastaa viestiin