Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Liikunta ja terveys > Kuntoklubilaiset
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
06.02.08, 16:02   #1 (linkki)
Nin
(Vierailija)

Kipu takareidessä

Tässä on jo jokusen viikon vasen takareisi temppuillut,eli yläosa kipeytyy jo lyhyenkin kävelylenkin aikana niin että joutuu loppumatkan välillä "kinkkaamaan".Hölkkäämisen olen joutunut jättämään kokonaan väliin.Kipu ei ole älyttömän kovaa mutta ilkeältä tuntuu kuitenkin.Venyttelemällä olen yrittänyt paikantaa kipua mutta minkään näköistä kipeää kohtaa ei ole löytynyt.Missähän vika?
  Vastaa viestiin
06.02.08, 16:07   #2 (linkki)
jeps,
(Vierailija)

Saattaa olla takareiden kiinnityskohdassa revähdys tai pakaralihas saattaa olla tiukalla ja puristaa iskiashermoa, joka säteilee takareiteen. Hierontaa ja venyttelyä takareisille ja pakaralle. Jos ei mene ohi, käy lääkärissä näyttämässä (mieluiten fysiatrilla tai ortopedillä, fyssari voi myös tietää jotain asiasta).
  Vastaa viestiin
08.02.08, 12:53   #3 (linkki)
0303
(Vierailija)

Itse sain samanlaisen ongelman yksipuoleisesti juoksua treenattuani viime kesänä. Oma hamstringini tulehtui ja kuntoutin sitä fysiolla, söin tulehduskipulääkkeitä jne. Minulla syy löytyi todella tiukoista pohjelihaksista, jotka siirsivät kiristyksen takareisiin ja vielä sieltä pakaralihakseen. Tämän kuntoutus vaatii tosi paljon venyttelyä, hierontaa ja oheisharjotteita. Omani ei ole vieläkään kunnossa ja alkaa usko mennä. Näyttää, että juoksuharjoittelu pitää vaihtaa johonkin muuhun.
Suosittelen myös kuntosalitreeniä. Itse olen treenannut vuosia, mutta ei sitä vaan taida olla koskaan tarpeeksi vahva kaikista lihasryhmistä.
  Vastaa viestiin
10.02.08, 17:15   #4 (linkki)
Nin
(Vierailija)

Kiitoksia neuvoista!Venyttely tosiaan on jäänyt aivan liian vähäiseksi ja nyt ennen kävelylenkkejä ja niiden jälkeen olen venytellyt pitkään ja hartaasti ja on auttanut huomattavasti.Ylämäet tosin tuottaa vielä jonkun verran tuskaa...Tuosta iskiashermosta tuli mieleen että saman puolen alaselässä/lonkassa aina silloin tällöin vihlasee niin kovin että jalka lähtee alta,varsinkin kun vähän raskaampaa joutuu töissä nostelemaan.Täytyy tässä seurailla vielä jonkun aikaa ja käydä sitten lekurilla valittelemassa jos vaivat jatkuu.
Kuntosali-vaihekin on ollut tässä jonkun aikaa sitten :) ja aivan loistavaa treeniähän se on mutta sekin lopahti niin kuin moni muukin harrastus...Juoksuun ja uintiin olen jäänyt koukkuun...
Toivottavasti saat itsesi kuntoon,0303!Kohtahan ne kunnon juoksukelitkin alkavat...
  Vastaa viestiin