| |  | | |
05.04.09, 11:11
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Liikunta lihottaa
Olen alkanut taas treenaamaan säännöllisesti. Painoni on noussut 3 kiloa sen myötä? En käsitä miksi?Syön saman verran..ainakin vielä.
Onko kyse siis siitä että elimistöön tulee nestettä ja mukamas lihaksia.Jos haluan laihtua ei liikunta ainakaan silloin kannata. Harmittaa että turpoan kuin mikäkin koko ajan. Mitä tässä sitten täytyisi tehdä oikein.Olla tekemättä mitään ja syömättä mitään.
| |
| | |
05.04.09, 11:26
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pläski painaa vähemmän kuin lihas. Ensin paino nousee, mutta sitkeydellä sitten myös alkaa laskemaan. Riippuu tietenkin myös siitä että lisääntyykö liikunta myös kädestä suuhun suunnalla... :)
| |
| | |
06.04.09, 09:05
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos olet lisännyt liikuntaa vähäisestä moneen kertaan viikossa lyhyessä ajassa, painonnousu on lähes 100 % varmasti nestettä. Lihakset yrittävät palautua rasituksesta ja kertyvä neste auttaa niitä siinä.
Kun totut liikuntaan, turvotus poistuu ja paino alkaa pudota. Tähän kuluva aika on yksilöllinen, minulla meni reilu kuukausi liikunnan aloittamisesta ennenkuin painon putoaminen jatkui.
Kannattaa muistaa myös, että tällaisesta asiasta johtuva painonnousu ei ole lihomista (=rasvan lisääntymistä) vaan turvotusta, ja rasva vähenee silti koko ajan. Ota mittanauha käyttöön, se voi antaa motivoivampia tuloksia nopeammin. Toinen keino seurata tätä on vaatteet. Jos ne alkavat käydä väljemmiksi, olet menettänyt rasvaa eli laihtunut. Liikunnan aiheuttaman turvotuksen poistumista voit nopeuttaa juomalla reilusti vettä aina liikunnan jälkeen (voi kuulostaa oudolta, mutta todella auttaa). | |
| | |
06.04.09, 11:41
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitti kiloklubilainen. Vettä olenkin juonut aikalailla juuri liikunnan jälkeen. Muuten veden juonti onkin minulla tosi vähäistä. Tuntuu todellakin että turvottaa hurjasti. Toivottavasti kaikki tämä pöhö on vain väliaikaista. Tunnen itseni lihavaksi ja motivaatio meinaa kadota. Yritän saada peruskuntoa itselleni sekä painoakin alas..melkein ylipainon puolella olen..vatsan seudun pyöreyttä on näkyvästi ja takapuolikaan ei mikään kapoisin ole. Toivottavasti liikunnan vaikutukset näkyvät vielä joku kaunis päivä..ja pöhö katoaa.
Ruokavalio tietysti täytyy saada vielä kuntoonsa niin olisi sitten nekin tulokset oikeasti mahdollisia.Hurjaa tämä ruokavalion ja liikunnan yhdistelmä. Nälkä tuntuu olevan koko ajan ja tasapainon löytyminen haasteellista. Kuinka ihmeessä jotkut kykenevät laihduttamaan, kiinteytymään ja syömään terveellisesti yhtäaikaa..tehokkaasti. Yritän itse pystyä samaan. Saas nähdä kuinka käy. Pelkään että huonosti.
| |
| | |
06.04.09, 12:38
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Pöhönaama ap Kiitti kiloklubilainen. Vettä olenkin juonut aikalailla juuri liikunnan jälkeen. Muuten veden juonti onkin minulla tosi vähäistä. Tuntuu todellakin että turvottaa hurjasti. Toivottavasti kaikki tämä pöhö on vain väliaikaista. Tunnen itseni lihavaksi ja motivaatio meinaa kadota. Yritän saada peruskuntoa itselleni sekä painoakin alas..melkein ylipainon puolella olen..vatsan seudun pyöreyttä on näkyvästi ja takapuolikaan ei mikään kapoisin ole. Toivottavasti liikunnan vaikutukset näkyvät vielä joku kaunis päivä..ja pöhö katoaa.
Ruokavalio tietysti täytyy saada vielä kuntoonsa niin olisi sitten nekin tulokset oikeasti mahdollisia.Hurjaa tämä ruokavalion ja liikunnan yhdistelmä. Nälkä tuntuu olevan koko ajan ja tasapainon löytyminen haasteellista. Kuinka ihmeessä jotkut kykenevät laihduttamaan, kiinteytymään ja syömään terveellisesti yhtäaikaa..tehokkaasti. Yritän itse pystyä samaan. Saas nähdä kuinka käy. Pelkään että huonosti. | Sitä samaa ihmettelen minä ja motivaatio salilla käyntiin alkaa minullakin kadota. En mahdu enää vanhoihin farkkuihini vaikka rasvan määrä selvästi vähentynyt. Tullut kiinteää tilalle = en ole pienentynyt. Samoin käsivarret paisuneet ruman näköisiksi.
| |
| | |
06.04.09, 16:24
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Täällä yksi samanlainen. Kuukauden sairastelu, ja aloitin taas liikunnan, välittömästi 1,5 -2 kg lisää, ja olo kuin olisin mikäkin turpea pulla. Mutta kyllä se siitä.
| |
| | |
07.04.09, 18:25
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
sitä vaakaa katsella ja kiloihin kiinnittää huomiota. Älyvapaa toi alottajan ajatelma. TOTTAKAI painat enemmän jos oot alottanut ahkeran liikunnan: ei painon nousu tarkoita lihomista. Niin ajattelee yleensä lihavatlaihat. Vaatteissa tai mittanauhalla sen oikean tilanteen huomaa, ei vaaalla. Tilanteen tasaantuminen vie aikaa. Unohda vaaka vuodeksi ja jatka kuntoilua. Katso sitten tilanne uudestaan.
| |
| | |
07.04.09, 21:46
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
vaakaa katsella??
Millä perusteella sanot, että TOTTAKAI painaa enemmän jos aloittaa ahkeran liikunnan?? Faktaa asiasta tänne, ettei mene omien LUULOJESI piikkiin.
| |
| | |
08.04.09, 09:57
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja miten niin ei kannata vaakaa katsella??
Millä perusteella sanot, että TOTTAKAI painaa enemmän jos aloittaa ahkeran liikunnan?? Faktaa asiasta tänne, ettei mene omien LUULOJESI piikkiin. | Sinulle vastannut tarkoittaa varmaan sitä, että liikunnan aloittamisen jälkeen lihaksiin kertyy nestettä rasituksen takia (kuten vastasin jo aiemmin) ja se näkyy vaa'alla painonnousuna mutta ei ole lihomista. Lihominen tarkoittaa rasvan lisääntymistä, turvotus poistuu kyllä ajan myötä. Siksi vaaka ei ole liikunnan alussa paras ainakaan ainoaksi edistymisen mittariksi, se ei erota rasvan lisääntymisen (=lihominen) ja nesteen kertymisen aiheuttamaa painonnousua.
Mittanauhalla huomaa paremmin sen, jos rasva vähenee mutta paino pysyy samana esim. liikunnan lisääntymisen tai kuukautisten aiheuttaman turvotuksen takia.
| |
| | |
08.04.09, 10:17
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kiloklubilainen Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja miten niin ei kannata vaakaa katsella??
Millä perusteella sanot, että TOTTAKAI painaa enemmän jos aloittaa ahkeran liikunnan?? Faktaa asiasta tänne, ettei mene omien LUULOJESI piikkiin. | Sinulle vastannut tarkoittaa varmaan sitä, että liikunnan aloittamisen jälkeen lihaksiin kertyy nestettä rasituksen takia (kuten vastasin jo aiemmin) ja se näkyy vaa'alla painonnousuna mutta ei ole lihomista. Lihominen tarkoittaa rasvan lisääntymistä, turvotus poistuu kyllä ajan myötä. Siksi vaaka ei ole liikunnan alussa paras ainakaan ainoaksi edistymisen mittariksi, se ei erota rasvan lisääntymisen (=lihominen) ja nesteen kertymisen aiheuttamaa painonnousua.
Mittanauhalla huomaa paremmin sen, jos rasva vähenee mutta paino pysyy samana esim. liikunnan lisääntymisen tai kuukautisten aiheuttaman turvotuksen takia. | Minua ei henk. koht. haittaa se jos vaaka näyttää pari kiloa enemmän. Mutta mikä potuttaa on se, että liikunta vaikuttanut siihen ettei vaatteet enää mahdu päälle! Paino noussut vaan pari kiloa, mutta esim. viime kesän kesävaatteita on turha edes yrittää käyttää jos tilanne pysyy ennallaan.
| |
| | |
08.04.09, 11:10
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
No jos se liikunta kerran lihottaa, lopeta mokoma harrastus. Niin helppoa se on.
Ite en oo kyllä koskaan lihonut liikunnan takia. Läskitilanne riippuu aina siitä, että mikä on jääkaapin ja minun välinen suhde sillä hetkellä.
| |
| | |
09.04.09, 07:06
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006 Sijainti: PK-seutu
|
Minä suosittelen pitämään jonkin aikaa ruokapäiväkirjaa ja olemaan rehellinen niiden merkintöjen kanssa. Et kertonut minkä tyyppistä liikuntaa harrastat, kuinka monta kertaa viikossa ja mikä oli kuntosi ennen kuin aloit liikkumaan, näiden tietojen perusteella olisi ehkä ollut helpompi antaa parempia vastauksia.
| |
| | |
09.04.09, 19:16
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
"kiloklubilaisen" vastauksesta. Toimiihan jollain järkikin täällä.
Kyllä se tilanne tasaantuu ajan myötä ja entiset vaatteetkin päälle mahtuu sitten. Varsinkin kuntosaliharjoittelun alussa lihakset voi äkkiseltään tuntua siltä että ovat paisuneet eikä vanhat vaatteet mahdu mutta se on hetkellistä, tavallaan shokki lihaksille, jos aikaisemmin ei ole harrastanut. Kärsivällisyyttä peliin.
| |
| | |
09.04.09, 23:35
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä ylävartalon treenaaminen voi saada puuvillaiset kauluspaidat kiristämään.
| |
| | |
10.04.09, 17:55
|
#15 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja voi kiristääkin Kyllä ylävartalon treenaaminen voi saada puuvillaiset kauluspaidat kiristämään. | Johtuneeko sitten siitä, että paidat on mitoitettu kovasti tasapaksun mallisille?
| |
| | |
11.04.09, 05:07
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niissä kauluspaidoissa on vika, varsinkin nämä halpaketjujen (H&M, Zara ym.) kauluspaidat on ommeltu tosi oudosti siten, että meikäläisenkaltainen B-kuppinenkin kun ostaa jonkun 36-38-kokoisen paidan, tissien kohdalta kiristää napit niin että rintsikat vilkkuu sieltä välistä, mutta vyötäröltä taas lepattaa väljää. Harteistä kiristää, vaikkei ne mitkään kuulantyöntäjän hartiat olekaan, ihan tavalliset suorat vaan, eli ne puserot on leikattu pullohartiaisille tasapaksuvartaloisille.
| |
| | |
13.04.09, 11:37
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Hmmm..
Ihmettelen aloittajan ja kohtalotoverin kommentteja. Jos reidet ja käsivarret ovat paisuneet sen takia, että ne ovat tulleet lihaksikkaammiksi, eikö silloin pitäisi olla onnellinen ja ylpeä? Oletan, että molemmat ovat naisia, joten kyse on tuskin mistään kovin häiritsevän isoista ja näkyvistä lihaksista vielä. Pitäisikö harrastaa enemmän aerobista liikuntaa, jotta läski palaisi lihasten päältä?
Kuten joku jo aiemmin sanoikin, näin vähäisillä tiedoilla on huono antaa neuvoja. Toki jos asia kauheasti vaivaa, niin kannattaa ottaa yhteys personal traineriin. He osaavat varmasti neuvoa, miten treenata niin, että vaatekoko pienenee.
| |
| | |
15.04.09, 20:56
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Toki on mukava tuntea olevansa hyvässä kunnossa, siis siinä mielessä että myös lihasta löytyy. Mutta nähtävästi mikään muu ei pienennä kroppaa kun se että lisää aerobista liikuntaa. Syömispuoli on jo kunnossa.
| |
| | |
20.04.09, 23:59
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla varmaan sama vika, aloitin liikunnan n. 3-4 x viikossa lähes nollasta. Kuukauden päästä oli tullut kilo lisää, ja nyt siitä pari viikkoa myöhemmin puoli kiloa lähtenyt, vyötäröltä -3 cm. (Eli vielä toinen puolikiloinen pois, niin paino on lähtötilanteessa.)
Leprachonille sanoisin, että en ainakaan tykkää paksuista käsistä, vaikka alla olisi lihasta, jos sitä yhä peittää rasvakerros ja tämän paketin tunkeminen paidan hihoihin kiristää enemmän, kuin verrattuna aiempiin laihaläskiaikoihin.
Ja mitä tulee kauluspaitoihin, niin toki myönteisimmän kuvan vartalosta antaa, jos paita on rinnoista tiukka ja vatsasta väljä, kuin toisin päin, ja siksi paidat leikataan sen mallisiksi -> myyvät paremmin.
| |
| | |
12.05.09, 16:25
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | liikuntaa
Mulla kans sama juttu kun aloin innokkaasti taas liikkumaan eli työmatkat pyörällä ja koiran ulkoilutusta ja lenkkejä muuten vaan itekseen kävellen ja mitä hyödyn tästä. en mitään painoa tulee lisää ja kokoajan sellanen turbo-olo sormetkin on kuin hk-siniset. ei muuta mutta motivaatio vähenee todella eikä mittanauhakaan kerro mitään korkeintaan ylöspäin kun maha on turpees. että ideoita vinkkejä tähän?pitääkö vaan tarpeeks kauan ootella millon alkais tapahtuun vai???
| |
| | |
12.05.09, 18:29
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä oon harrastanut aktiivisesti liikuntaa jo 5 vuotta ja kiloakaan mun paino ei ole tippunut. Kroppa on kyllä muuttunut kovastikin ja pelkästään positiiviseen suuntaan.
| |
| | |
12.05.09, 19:03
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | LIIKUNTA LIHOTTAA
Arvoisa henkilö, onhan näin että liikunta ei lihota kuten toisin epäilit.
Olen opetellut olla 3,kg kevyempi mutta nyt taitaa mennä hyvänolon
etsimiseen ja hiilihytraattien syömiseen aika kun sainme eka tietokoneen
ei viitsi lähteä iltalenkille ja kotona tulee siten syötyä etupäässä hedelmiä
sekä ruisleipää ilman rasvaa. Martti Mäkeläinen
| |
| | |
04.05.12, 08:30
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Liikunta Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niiskurouva09 Mulla kans sama juttu kun aloin innokkaasti taas liikkumaan eli työmatkat pyörällä ja koiran ulkoilutusta ja lenkkejä muuten vaan itekseen kävellen ja mitä hyödyn tästä. en mitään painoa tulee lisää ja kokoajan sellanen turbo-olo sormetkin on kuin hk-siniset. ei muuta mutta motivaatio vähenee todella eikä mittanauhakaan kerro mitään korkeintaan ylöspäin kun maha on turpees. että ideoita vinkkejä tähän?pitääkö vaan tarpeeks kauan ootella millon alkais tapahtuun vai??? | Sama täällä. Ennen en ole liikkunut pahemmin, olen silti ollut alipainoinen. Nykyään olen alkanut polkea päivässä työmatkoja yht. n. 12-14km ja kiloja on tullut 2 lisää + näytän kuin olisin raskaana. Ruokavaliota olen yrittänyt vain parantaa + syön samanverran kuin ennenkin. Reisissä tosin näkyy jo lihaksia johon olen tyytyväinen.
| |
| | |
04.05.12, 14:20
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ++++++ Olen alkanut taas treenaamaan säännöllisesti. Painoni on noussut 3 kiloa sen myötä? En käsitä miksi?Syön saman verran..ainakin vielä.
Onko kyse siis siitä että elimistöön tulee nestettä ja mukamas lihaksia.Jos haluan laihtua ei liikunta ainakaan silloin kannata. Harmittaa että turpoan kuin mikäkin koko ajan. Mitä tässä sitten täytyisi tehdä oikein.Olla tekemättä mitään ja syömättä mitään. |
No ei mulla ainakaan paino oo noussu treenaamisen myötä, samoissa lukemissa pysynyt, kiinteytynyt olen ja saanut vähän lihaksia. Tulisi muutenkin ottaa huomioon, että pitäisi syödä paljon proteiinia, ja jättää hiilarit vähemmälle, ja syöminen tapahtuu 5-6 kertaa päivässä, pieniä annoksia.
Itse sain laihdutettua kuntoilun lisäksi niin, että vaihdoin syömistapani tuohon 6krt/pvä, vaaleaa pastaa ja perunaa en syönyt ollenkaan, kanaa, kalaa, vihanneksia, täysjyväleipää jnejne..makeannälkään suklaata jonka kaakaopitoisuus oli yli 80%. Tosin en jaksanut tuota diettiä kuukautta pidempään jatkaa, joten paino tuli takas.
Kyllä paras tapa laihduttamiseen on se ruokavalion muutos, liikunta vain tukee sitä.
| |
| | |
03.07.12, 14:08
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Sama täällä
Täällä aivan sama.. ennen en liikkunut, nyt olen liikkunut jo pari kk n. 14km pyörällä joka päivä. Tulos = olen läski turvonnut kasa jonka paino on noussut 3-4kg. Reidet ovat timmimmät, maha yksi iso pallo joka päivä. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pöhönaama ap Kiitti kiloklubilainen. Vettä olenkin juonut aikalailla juuri liikunnan jälkeen. Muuten veden juonti onkin minulla tosi vähäistä. Tuntuu todellakin että turvottaa hurjasti. Toivottavasti kaikki tämä pöhö on vain väliaikaista. Tunnen itseni lihavaksi ja motivaatio meinaa kadota. Yritän saada peruskuntoa itselleni sekä painoakin alas..melkein ylipainon puolella olen..vatsan seudun pyöreyttä on näkyvästi ja takapuolikaan ei mikään kapoisin ole. Toivottavasti liikunnan vaikutukset näkyvät vielä joku kaunis päivä..ja pöhö katoaa.
Ruokavalio tietysti täytyy saada vielä kuntoonsa niin olisi sitten nekin tulokset oikeasti mahdollisia.Hurjaa tämä ruokavalion ja liikunnan yhdistelmä. Nälkä tuntuu olevan koko ajan ja tasapainon löytyminen haasteellista. Kuinka ihmeessä jotkut kykenevät laihduttamaan, kiinteytymään ja syömään terveellisesti yhtäaikaa..tehokkaasti. Yritän itse pystyä samaan. Saas nähdä kuinka käy. Pelkään että huonosti. | | |
| | | | |